• morelon

    Cital som nove cislo casopisu Velo. Pisali tam, okrem ineho o tom, ze na tohtorocnej Tour de France, spolocnosti Shimano a Campagnolo testovali svoje nove elektronicke radenia. Mna tato sprava nepotesila, pretoze si neviem predstsvit svoj bicykel bez bowdenov a laniek. Buducnost v elektronickom radeni mi vobec nevonia. A tak sa vas chcem opytat na vas nazor:

    Anketa: Paci sa vam predstava elektronickeho radenia na bicykli?

    ANO
    11x
    23%
    NIE
    17x
    36%
    0 0
    • morelon  

      to vas tato tema vobec nezaujima?

      0 0
      • mr.antik  

        ani ne…dneska budu měnit lanko a bovden k přehazce, tak si na to možná vzpomenu :-)

        0 0
      • kubad  

        a proč by měla? Mavic už to testuje asi 10 let a pořád žádný náznak o seriové výrobě. Bude hodně dlouho trvat pokud vubec to vytlačí i z nižších pater klasiku. Takže dalších 10 let bych byl v klidu

        0 0
        • morelon  

          no to bz som si nebol taky isti aspon podla toho co som cital campagnolo je velmi blizko ciela. Mavic neuspel vraj preto, lebo nedotiahol vsetky detaili.

          0 0
          • mr.antik  

            Myslim že vlastní cvakátka, lanka a bovdeny nedělaj tolik problémů jako vlastní převodové ústrojí.

            0 0
          • kubad  

            a co to znamená , že je hodně blízko? že to za rok dva bude v serii?

            0 0
    • nooski  

      V jedné reportáži o Campagnolu to trefně vystihli. Elektronické řazení musí být stejně spolehlivé (nebo spolehlivější), mít stejnou, případně nižší hmotnost a nabídnout ještě něco navíc, aby mělo šanci se uchytit.

      Osobně se mi to moc nelíbí, stejně jako drive by wire u aut. Pokud dobře chápu, tak by asi stejně pro brždění bylo použito lanko a bylo by to poloviční. Představa vybitých baterek u brzd je trošku strašidelná. Když vidím jak funguje tepák a jak často blne díky nějakým podivným výkyvům nálad, nebo jak často blnou bezdrátové tachometry, tak zatím elektornické řazení nevidím příliš blízko.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • maxtor  

      Na tohle téma jsem tady už jedno vlákno zakládal:

      www.bike-forum.cz/…9/forum.html#…

      0 0
    • Tomcat  

      Chapal bych ze na kole nekam nedojedu pro defekt, ane ze dojdou baterky. Pokud se nevyresi spolehlivost , vydrz a odolnost je to akorat sci-fi.

      0 0
      • hanz  

        jakýpak baterky…bude to přes dynamo :-)

        0 0
      • kubad  

        a sranda bude až to budou mít všichni profíci a bude to reagovat na povel někoho jiného co se ti naladí na frekvenci a bude ti přehazovat :-)

        0 0
    • Pablo  

      Přesně tohle chci. Elektronika bude napojená na ekg, bude to přehazovat přesně jak tělo potřebuje (žádnej bordel jako doteď, že si tam dávám co mě napadne), budu jezdit před plazmou na válcích s hydraulicky proměnlivým tvarem a ty válce budou simulovat ty nejlepší kamenitokořenitý singlíky. Celý to bude žrát jen 7kW+15 baterek v senzorech, možná bych k tomu prodával generátor na naftu, ať se to dá používat i na horách na chatě bez elektřiny. Pryč s nedokonalou přírodou, pryč s výrobkama bez Windows Vista!

      0 0
      • Jenca  

        covece rekl bych ze si to castecne docela trefil.

        za takovych par let az to vse bude vychytany si jen nastavis optimalni vykon kterym muzes po nejakou dobu pusobit na pedal a pak uz ti to bude samo radit podle toho zda zacinas stoupat a potrebujes lehci nebo klesat a muzes radit tezsi :)

        nastavis si zavodni mod kdy je potreba od tebe vydat maximum a podle toho se ti kolo prizpusobi. ve spolupraci s razenim v naboji to bude velice zajimave :)

        tak a konec sneni :)

        0 0
        • Pablo  

          Obávám se, že jsi můj příspěvek nepochopil, ten konec měl napovědět. Nechci být v přírodě závislý na baterkách, na špatně napsanym firmware, nechci abs, posilovač, traction control.. Chci mít možnost si kolo opravit, nechci vozit NTB se servisním kabelem. Děsím se doby, kdy i lžíce bude mít display a 64MB ram. Kolo je pro mě jeden z posledních čistě mechanických strojů, který doma člověk má, většina ostatních věcí jsou plastový krámy, který si pokud nejde proud můžete akorát víte co.. Jak do kola nacpou elektroniku, už to nikdy nebude takový, jako dřív.

          0 0
          • morelon  

            pravdu mas. svatu pravdu! naprosto suhlasim

            0 0
          • Jenca  

            pochopil jsem to moc dobre jak jsi to napsal.

            ale holt vyvoj nezastavis ac chces nebo nechces at je pro tebe kolo cimkoli

            kdyby lidi nechteli od kulickovych pocitadel neco vic tak ani na toto forum nepises.

            0 0
          • Kelib  

            Jediná možnost je nakoupit si předem 10kvalitních kol a hromadu dílů ještě předtím, než se přestanou vyrábět. Potom budeš mít stará dobrá mechanická kola i pro potomky

            0 0
            • morelon  

              nad tym som uz aj ja rozmislal :-)

              0 0
            • Pablo  

              Žádný nákupy do zásoby nejsou potřeba. Jde o to, že někdo si je schopnej kvůli zapisování odpoledního nákupu koupit pda, tahat si do práce nabíječku, řešit pouzdro.. Já si myslím, že 100× lepší, rychlejší a 100000× levnější službu udělá obyčejný papírek. O kamionu A4 do zásoby neuvažuju..

              0 0
              • fousek  

                By me zajimalo jak ti ten tvuj papirek hraje hudbu, jak si na papirku prectes knizku, jak si na papirku prohlizis fotky, jak z papirku udelas diktafon, jak ti na mape ukaze kde ses, jak te papirek vzbudi, jak ti papirek spocita odmocninu z 260, jak ti papirek posviti na cestu z hospody a jak se ti papirek nezmuchla a neztrati. Nicmene s kolem souhlas

                0 0
                • Pablo  

                  Tohle je jasný, a i když na většinu věcí co píšeš používám něco jinýho, chápu. Smysl příspěvku byl, že opravdu jsou lidi, co si pda koupěj jen na sepisování nákupu, protože papírek není dost in, přitom danou službu odvede mnohem lépe. To samý mi připadá, že se děje u kola, kam chtěj narvat elektroniku – všechno bude zase náchylnější, neopravitelnější, závislejší na zdroji el. – do přírody samý výhody :)

                  0 0
                • kankrlicek  

                  Na druhou stranu – jak se tím PDA vytřeš? :)

                  0 0
    • Trance  

      Ked to poviem po Slovensky, elektronicke radenie je kokotina :-)))))))))))))­)))))))))))))) a jestli ti to nevoni, tak k tomu necichej :-))))

      0 0
      • morelon  

        kludne pis vo svojom rodnom jazyku. viem po cesky celkom dobre :-)

        0 0
    • Vrci  

      zapomínám dobíjet telefon, představa že si nedobiji kolo se mi moc nezamlouvá

      0 0
      • tri3lobit  

        hovori ti ieco hybridny pohon v autach tak tak by mohlo byt npr riesene nabijanie bateriek, teda ze pri brzdeni sa ti cast energie premiena na elektrinu ktorou dobijas baterky…:)

        0 0
      • roud  

        po 200km jízdy na TDF byla baterka na 80% podle toho co se uvádí takže 1000km na baterku to je myslim si slušný :o)

        0 0
        • hribik A1  

          ty by si sa s tym chcel s*at co 1000 km? staci ze v takych intervaloch musim striekat veeeedeee na retaz, aj na to bezne zabudnem, kym to poriadne nechrasti :-)

          0 0
    • orca  

      Vývoj nezastavíš – co dříve bylo nemyslitelné je dnes standartem . Ne každá novinka či vychytávka musí nutně být komerční záležitost. Bude to třeba doména jen horních cca 10–20% kol.

      0 0
    • pajasimi  

      na kolech, která se využijí čistě při závodě si to umim v pohodě představit..jinak na svoje každodenní ježdění ne..už tak řešim hromadu věcí než vyjedu..dát do báglu nezbytný věci,naplnit camel, zavázat tretry (proti civilním botám který jen nazuju je to docela vopruz), namazat řetěz, vynulovat tacháč, občas nakalibrovat vejškoměr..když dojedu je toho ještě víc, boty vycpat novinama:D, vypláchnout camel, údaje z tacháče přepsat do tabulky v excelu, umejt sebe a občas i bike (né naopak)..no a ještě strkat kolo do nabíječky? no to fakt ne-e..ani kdyby to měl bejt nějakej dobíjecí stojan na bike, kterej bych musel tahat na každej delší výlet:D teď by na řazení byl displej kterej ukazuje kolikrát ještě lze přeřadit, a aby se šetřilo energií, tak by se z kopce neřadilo na těžší, jelo by se na „neutrál“ a do kopce by ses delší dobu dřel, protože řazení plejtvá baterií..nebo solární panely?:D

      0 0
      • cabbage  

        žánou elektriku, chtěl bych hydraulický řazení, žádný zanášení bovdenů bahnem, žádný drhnutí, bezůdržbovost jako kotoučovky..

        0 0
        • pajasimi  

          to by bylo vůbec nejlepší

          0 0
        • cabbage  

          heh, já neumim řadit příspěvky…v threadu o řazení:-D

          0 0
    • Martin  

      imho sux… pro superprofi to bude pěkná hračka, ale nevidím žádný reálný přínos

      0 0
      • orca  

        ber to tak – persporťáky (auta) si také nekupují lidé závodníci aby se proháněli na okruzích ale lidi co prostě mají peníze a chtějí si udělat radost – jistej požitek vychutnat – či exclusivitu . Tak v tomhle případě to také tak může být. Již dneska – kolik z nás si kupuje sady DuraAce, Record či XTR ?? a potřebujem to na naše „popojížďky“ a boje o 149 místo ?? nevěřím v masovost ale jistou odnož která může být zajímavá pro určitou klientelu.

        0 0
        • Martin  

          proto jsem napsal IMHO sux a ne jenom sux :-) je jasný že pokud si chce někdo udělat radost, tak si ji udělá, ať to je nebo není racionální krok… navíc, každý vynález byl někdy ve stádiu, ve kterém o něm lidi říkali „imho sux“ :-) je to budoucnost, to asi jo, ale lanko je přece jenom lanko… jak psal kdosi předemnou, ony už občas bývají problémy s bezdrátovým snímáním tachometru. natožpak řazení a nedejbože brždění

          0 0
          • Jarda  

            Ja kdyz koukam na ty fotky, tak to nevypada na bezdrat…

            0 0
    • pajasimi  

      já bych to prostě bral jako fakt a zbytečně bych to neřešil..kdo to nechce ať si to nekupuje, komu se to líbí ať si to koupí..ti co se bojí že elektronika vytlačí jejich milovanou klasiku se asi bát nemusí, protože věřim, že tyhle systémy budou ještě dost dlouho fungovat bok po boku a to do tý doby, než bude elektronika prokazatelně lepší, a to aspoň za stejnou cenu jako klasika..ale spíš si myslim že se prosadí/vznikne mnohem víc dalších systémů..já mít 30 000 v kapse tak neřešim jestli koupit normální nebo elektronickej šaltr, ale koupim rohloff!

      0 0
    • fluider  

      Mne sa páči myšlienka hydraulického radenia, a nebál by som sa ísť do toho. Ale do elektroniky by som nešiel kvôli praktickým dôvodom, ktoré tu už viacerí písali.

      0 0
    • artur  

      Další z věcí co už doma neopravíš.Stejnou cestou se ubírá vše,od aut po stroje.Zabliká kontrolka a můžeš tak jedině do autorizovaného servisu,kterej ti schlamstne celou výplatu.

      0 0
    • Mug  

      Možná už to sem někdo dával. Shimano už uvolnilo nějaké snímky Dura-Ace Di2

      0 0
    • hribik A1  

      a k comu to, teda okrem toho, ze to bude drahe, snobske a nespolahlive? akurat to zjavne bude zo zaciatku dobra egomasirovacia zalezitost :-)

      ja mam na hajtrovici este radenie typu Slovenska Informacna Sluzba a ziadne deore a LX a neviemestejake­tohovadiny a zato som tu a – cuduj sa svete – relativne ku spokojnosti mi to staci. raz za cas sa stane ze sa cosi dodrbe a proste treba do doby opravy zaradit tu jednotku manualne (chytis retaz, premiestnis ju na jednotku, pridas „*****“ a „bohajeho“ a ides dalej) ale toto sa bude curvit este viacej, oprava bude este drahsia nez vymenit stare lanko alebo bowden a v com, okrem egoprirazky, to teda ma byt lepsie?

      0 0
      • přišlapávač  

        jsoruznym lidem ke spokojenosti staci ruzne veci, nekomu staci malo :-) a nekdo musi mit vic.

        0 0
        • hribik A1  

          no sak hej, len by ma zaujimal v tomto pripade pomer uzitkova hodnota x egoprirazka :-) tipoval by som to tak na 1:9

          0 0
          • přišlapávač  

            do tehlech polemik typu egorpirazka, snobstvi, egomasirka bych se nepoustel :-) …nekdo si to koupi, protoze se mu to proste libi a treba to bude fungovat paradne :-)

            0 0
          • vijo  

            10–12 rokov dozadu bola podobná situácia pri hydaulických kotúčových brzdách…

            0 0
            • vijo  

              … a teraz sú na každom čo i len trocha lepšom bajku :P

              0 0
            • hribik A1  

              a v com konkretne vidis mozny uzitok elektronickeho radenia?

              0 0
              • vijo  

                večer po výjazde (teda niekoľkých výjadzoch) hodím aku do nabíjačky podobne ako mobil, všetci sme na to zvyknutí, tak prečo by to malo vadiť pri bajku… prehadzovačku nastavíš raz (dajmetomu krok a doraz) a máš to tam nafurt, nič sa ti nerozladí a radí to stále presne – to beriem ako najväčšie výhody tohto systému.

                ja by som sa spýtal naopak – v čom vidíš nevýhody?

                0 0
                • vijo  

                  ešte by som mohol pridať jednoduchý stisk páčiek, netreba prekonávať odpor lanka, pružiny, bovdenu… snáď rýchlejšie preradenie.

                  0 0
                  • hribik A1  

                    so stiskom paciek pri sucasnom systeme nemam problemy. nejsom ziadny silak z ukrajiny co utiahne nalozeny kamion do kopca, ale predsa to v pohode zvladam :-D

                    0 0
                • hribik A1  

                  vid vyssie: cena + pochybna spolahlivost + neopravis to „kladivom“ (teda opravis, ale potom z toho uz neostane nic)

                  0 0
                • Vrci  

                  Vyměním jedny výplety za druhé a abych ladil šaltr, u mechaniky jen otočím dorazem bowdenu na rámu.

                  0 0
    • chupas  

      dokud svet nevynalezne „super“ baterii tak tyhle elektroveci nemaji sanci. az ta baterka(generator) bude, tak se tahle elektro-digitalizace muze naplno rozjet. z hlavy me napadaji desitky zajimavych funkci.

      zpet k prehazce. jedine hydraulicka prehazka. za tu bych dal hodne penez. nalejt DOTku, odbublat, seridit a do konce zivota nedotykat, aaaach.

      0 0
    • Mamut  

      Odkedy pouzivam bowden v kuse od gripshiftov az po salter sa o radenie nestaram. Raz za 3 roky vymenim bowden a lanko a inak je to tak bezudrzbove, ze kladivo je oproti tomu zlozity pristroj. Mne elektriku netreba.

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce