Zdravim potřeboval bych poradit.CHci naeloxovat komponenty na kolo a nevim o žadne firmě ktera eloxuje.Poradte kde to posla.Diky.
Zdravim potřeboval bych poradit.CHci naeloxovat komponenty na kolo a nevim o žadne firmě ktera eloxuje.Poradte kde to posla.Diky.
nekdy s hackama nekdy bez carek :D slusnej styl. ani tak ani tak
googli bikehazard :)
No tak promin hacky carky :)
Bikehazard je jistota, ale počítej s cenou minimálně tak 5× vyšší než když si to dáš rovnou do eloxovny. A mohl by sis aspoň vyplnit bydliště, ať lidí ví, kolem kterého města se pohybuješ a následně podle toho poradit eloxovnu ;-)
ale zase je to jistota, znám ve svém okolí případ, kdy bylo zboží zasláno na úpravy(tentokrát chromování) a byl problém ho získat zpět a nakonec se vrátila nekompletní zásilka, prostě to poztráceli:-(
Moravskoslesky ale poslu to kdekoliv.
Nevím, kolik toho máš, ale je otázka, jestli se ty eloxovny budou chtít s pár kouskama drbat a už vůbec jestli budou chtít řešit poštu… Jedna solidní (a na B-F celkem profláklá) eloxovna je v Brně v Krpoli, ale zaboha si nemůžu vzpomenout její jméno :). Jinak na brigádě jsem dělal s eloxovanými hliníkovými profily, které dodávala firma Sapa z Ostravy a co jsem se ptal, tak si je eloxují sami. Takže se můžeš zkusit poptat třeba u nich.
Pro Sapu jsem neco delal, tak bych pripadne mohl dat nejaky kontakt. Otazkou ale zustava, kde si to eloxuji…
DIIndustrial.
správně :D
Vedle technického muzea…
Nene, vedle ISŠ a kolejí…:D
Já DI Idustrialu jezdím vedle technického muzea a basta :-))))
Já tam nejezdím, mám to z bytu 5 minut pěšky…:P a je to u ISŠ a kolejí, přesněji za centrálou ČP :P
Teď jsi trochu zlomyslný.
Diky zkus se prosim poptat
Doufám, že ses jen přepsal… :)
jo jo zase :(
sakryš ta eloxovna v krpoli by mě zajímala :) zkus zavzpomínat chlape
V areálu bývalé tesly
Eloxovna v KrPoli je prave Di Industrial…eloxovani klik me vyslo na cca 70k;)
Tak to je super cena
na akú farbu ti eloxovali? máš foto?
chtěli nějak upravit povrch?(odstranit starou barvu)nebo to bylo v ceně?:)dík
.
Tou starou barvou myslis co? Jako stary, puvodni, elox?
Pokud ano, tak ten ti tzv. „strhnou“ pred eloxem v louhove lazni.
jj,kliky deorka asi to je elox co na tom je,tak to je ok,akorát si teď uvědomuju jestli to půjde když mají tu ocelovou osu…
jj kliky deorka,no asi to je elox co maj na sobě z výroby,nevím,ale co ta ocelová osa? To bude asi problém,i když někdo tu postoval kliky s ocel. osou naeloxovaný…
sakra po x načtení tu nic nebylo tak jsem to napsal znova:-D
S tou osou to bude trosku orisek, ale uz tu nekdo daval foto preeloxovanych XT z bikehazardu, takze kdyz se to nejak zakryje a utesni, tak by to melo jit.
dajú sa eloxovať aj Xt kluky, vedia to oni pripraviť tak aby mi z nich nič „nezmizlo“ ???
prosím, prosím skúsených, poradte :)
Musel bys vylisovat osu, jinak ti to železo zmizí. měkký elox stejně hned ošoupáš.
no to si ma moc nepotešil, dúfam, že sa ozve súdruh alinceb, ktorý to dal úspešne eloxovať, kto vie ako to robil( zrejme mal kluky bez integrovanej osi
kliky s integrovanou osou eloxovat jdou i bez vylisovani osy, ale je to krapet obtiznejsi. Musi se zajistit, aby ocelová osa neprisla do kontaktu s elektrolitem. Pak se ji nic nestane. Nevim, jak to delaji ti, co uz kliky takto eloxovali ( ja to jeste nedelal), ale osobne bych osu opatril maskujicim naterem. To by bylo asi nejsnazsi. Na to jde pouzit i obycejny nitrolak. Ten povrch ochrani dostatecne a po procesu se snadno smyje redidlem. Zkousel jsem to na maskovani nekterych ploch pri eloxovani.
Kliky byly obyčejné Esky na 4-hran, takže žádný technologický problém. Každopádně to byl ale matný industriální elox a s mapama. Aby byl efekt homogenní, musel bys je přeleštit (jako třeba TJK)…:) Integrovaná osa už se taky dá řešit tubusem…
Pokud se elox provede sopravne, tak vydrzi dost. Vsechny barevne eloxovane kliky maji standardni (mekky) elox.
už som písal pánovi z bikehazardu, tak čakám na reakciu,, snáď sa s tým bude dať niečo robiť a nebude to stáť moc,
„…a nebude to stáť moc“
Tak to ses neměl obracet na Bikehazard, ale rovnou na nějakou firmu zaobírající se eloxem. V BH mají ten elox brutálně napálený na ceně.
To je sice fakt, ale zase s díly na kolo mají největší zkušenost. U bižu je to jedno, ale s klikama?
Třeba tak ±1000,– stojí tuning většiny dílů biku, celý rám třeba 1500,– to je moc? Dej ho do lakovny a za kvalitní lak dáš to samé. Zajdi do sámošky a udělej větší nákup, vysolíš litr a dostaneš gumové rohlíky, sračkoidní sýrotuk, a mastný salám udělaný z bůh ví čeho. Lidi, přestaňte si už ***** myslet, že vám bude někdo něco dělat zadara. Nelíbí se cena? Tak neplakat a buď se do toho nepouštět, nebo hledat jinde, pokud je kde.
presne tak…
Jediny co je na BH nevyhoda, ta dlouha cekaci lhuta:(
Takze kdyz si to poslu primo do fabriky, je to rychlejsi.. chapu ale ze v BH nemuze posilat nebo davat veci na elox po par skroubkach, ale ze ceka az se mu to trochu nahromadi…
Komu se to nezda, muze jit jinam…
takžé pán Sedláček mi odpísal, že by to malo ísť, má aj nejaká ochranný tubus na osu a cena okolo 500CZK, takže asi idem do toho, aj keď sú tie kluky už doje*ané, hlavne ta osa, ale aspoň to vyškúšam
myslim ze cena je gut…
mohla by byťaj nižšia ale keďže to nikto iný nerobí, tak mi to príde fér
Vsak o tom pise. Cena se mu nelibi, proto dava primo do eloxovny.
Však o tom píšu, ať si nestěžuje a šoupne to tam. Zajímal by mě rozdíl v ceně.
Zas za ty prachy očekávám, že se s tim bude víc drbat, aby chytnul odstín, aby nebyly mapy atd…
Jasne že jo, jediné co bych bikehazardu vytkl, jsou ty čekačky, ale asi to jinak ze známých důvodů nejde.
Kolik je tak reálných týdnů? čekám na sedlovou objímku a pár věcí bych tam chtěl poslal…
Jako kdy, když mu to dáš těsně před tím než veze várku, tak jsou to tak dva týdny.
Když se nelíbí cena, jdu holt ke konkurenci. Když jsem si zjišťoval, kolik by stálo v BH naeloxování víček na expanzky brzd, tak se mi protočily panenky. Nakonec jsem to nechal udělat ve vedlejším městě v eloxovně, stálo to pětinu ceny a pochybuju, že to je 5× hůř provedené.
Si vychytal, tak to má být.
U klik je problém s tou osou, vědět jak to uděsnit. Na to se moc eloxoven asi tvářit nebude
no a co se divíš? Bikehazard je prostředník, tedy potřebuje nějaký profit na tom, potřebuje uhradit dopravu do eloxovny, a potřebuje zaplatit i tu eloxovnu. A navíc platíš za zkušenosti a pečlivou práci. S něčím jako víčka na expanzky opravdu na BH nechoď, nevyplatí se to. Ale jestli chceš kvalitně rám nebo ty kliky, tak bych do jen tak nějaké eloxovny nechodil.
Já bych se vůbec bál s rámem někam jít, snad kdybych mohl stát u té lázně s budíkem.
Neviete niekto kto dokáže eloxovať aj na ružovo? Myslím takú ružovú ako má Tune alebo ako mám na brzdách Hope Mini Mono Pink. Vraj je to dosť problém.
Růžovou sem zjišťoval a všude mě slušně vyfuckovali :-)
Ale ne pro sebe ?
Božínku proč by ne pro sebe? :-D Jasně že ne :-P
Ale jo, mě se taky pink líbí.
Zkus firmu Alfa Chrom v Bruntále,taky dělají elox,tak mrkni na jejich stránky.
Diky kouknu.
Nechce se mi hledat, tak se připojím a zeptám se, jaké jsou možnosti eloxování v okolí Phy?
Google? První odkaz :)
Maj dobre ceny.
Galvanika Fiala dělá moc dobře, os. zkušenost, akorát jsou trochu, no spíš trochu dost, problémy s poštou. Myslím poštu k nim, nazpět to je v pohodě. Budu tam teď něco posílat, tak doufám, že se to zlepšilo, na místní poštovní úřad jsem protelefonoval víc, než stálo eloxování a pošta k tomu dohromady.
Nejsou oni trochu pomalejší?
Nějak jim uteklo, že už není 19% DPH.
:-)
bílý elox 5 Kč/dm2? jsem si myslel , že bílej elox je technicky neproveditelnej :-o ale kazdopadne dik za tip
Ono to je dle me vicemene stribrny
Bilym je mysleno bezbarvy, tj. stribrny.
Jj a modrý zinek je taky stříbrný :-) Asi mají z těch chemických sraček nějak posunuté barvy.
Nevite kde eloxuji v Olomouci? Chtel bych jen riditka …
Tady v Olomouci se asi neeloxuje,ale můžem se domluvit a poslat to do Vsetína tam jsem to domluvil.
Když už se to tu řeší, dají se nějak přeeloxovat už jednou na černo eloxované věci (rodla, forbec)?
Ano. Stary elox se stahne louhem a naeloxuje se to znovu. Teda pokud neni poskzeny podklad, to bys musel mezitim udelat jeste nejakou operaci, treba lesteni, kartacovani ap.
Dá se to „vylouhovat“ v domácích podmínkách nebo je lepší to nechat odborníkům? Předpokládám, že v eloxovně by měli i louhovat.
Ano, to dela eloxovna. Do louhove lazne se to dava i kdyz je kov jeste nenaeloxovany, jen na kratsi dobu.
Super, díky za info.
Tak to netuším, moje páčky jsou nové a je na nich nějaká povrchová úprava tak uvidím.
Ahoj. A co v okolí Plzně ? Mátě někdo nějaký osvědčený typ ?
mělo by to dělat Kovodružstvo na Rokycanský v Plzni
koukal jsem na to,ale žádné zmínky o tom jsem nenašel.
nevíte někdo o nějaké jiné firmě na Plzeňsku?
nevěděl by někdo o firmě v Praze, která by udělala elox?
trochu se přiživím, dá se eloxovat na modro uz jednou eloxovanej komponent do zlata ? :)
jo da bez problemu… ted resim elox primo v jablonci … mam ttam prevodniky a kliky… uvidime jak to vyjde :-)
Dá, starý elox se „opere“ v louhové (?) lázni a zůstane zas jen čistý hliník připravený pro nové eloxování.
ok, diky oboum
Jinak kdybys chtel muzu ti pak dat vedet jak to dopadlo, je to firma Silka ve Msene smerem na bedrichov, delaji elox pro Gebhardta…
dělaj i barvičky nebo jen černou?
najdi si silka jablonec, delaji vsechny barvy i tu tvoji zelenou :-D
kolik stojí na zelenou barvičku? Kurňa … bych nechal pár věcí naeloxovat aj :D
Červený převodníky od Gebhardta mi venku do roka zbledly brutálně :(
ok diky, tak to pls pak sem postni
Napíšeš mi tady na email, jak to dopadlo? Díky moc .)
Az budou kliky hotovy, tak sem do tohodle threadu postnu fotky a neco napisu… zatim je to prvni varka, kdyztak kliky se daji prelestit a opravit, kdyby se to nepovedlo, mam ale jeste par sad vicek k brzdam a nejaky paky a sroubky, ktery chci nechat udelat, ale az zjistim jak to v realu vypada od nich…
Jasně, budu to tady sledovat. Jsem zvědavý jak to udělají ..
Čau,
jak to vlastně funguje u těch eloxoven, předpokládám že třeba eloxovat rám = poslat jim ho zbavenej laku a připravenej na proceduru (louhování a elox), nebo některé eloxárny udělají práci komplet?
Dík
N tohle ti doporucimkontaktovat Jirku Sedlacka z Bikehazard, zaridi ti jak odlakovani tak elox.. osobni zkusenost viz fotky :-)
luxus… co to bylo za rám?
Spyder Scanner / Rydley
Firma www.Bomex.cz je na tom lepe.
A očistí si i nalakovanej rám nebo je potřeba jim to dodat ošmirglovaný?
Zdar umi odstranit pouze starej elox lak ne ten si musis nechat odstranit nekde jinde.
Zdar bikehazard je dobrej ale strasne dlouho jim to trva a je to moc drahe.
co to znamena strasne drahej?
Mě se to zas tak strašně drahé nezdálo. Sedlovku Thomson na modro + laserované logo za 170 Kč, sedlovku RFR na zlato + laserované logo 130 Kč. Ale trvalo to dva měsíce, to je docela dost. Ovšem Jirka Sedláček to dělá jen jako své hobby ve volném čase, co jsem vysledoval.
Za ram 1500kc to se mi zda hodne a ta doba dodani je horsi nez za totace v Bomexu v pondeli to posles v patek to mas doma.
Já poslal pačky do Bomexu a za 14 dní se je měl doma ve stejným stavu jak jsem je tam poslal. Bylo mi řečeno že to nezvládnou.
Ja jsem tam posilal uz tri varky za prvni obrazek jsem platil 90kc za druhej 200kc ale v tom druhem jeste byli dalsi veci pro kamose ve zlate pokazde poslano do tydne zadne cekani 2az tri mesice jak v bikehazard to jsem platil za stejne mnozstvi jak na prvnim obrazku 400kc a cekal jsem pomalu 3mesice a to je strasna doba.
No jelikoz jsem tam chtel vygravirovat i nejake loga, tak jsem prave proto uvazoval prakticky jenom o bikehazard, ale zase abych pak na to cekal dva mesice, tak to se mi teda moc nelibi… To abych tam posilal uz ted, az to na sezonu mam
Logo ti vylaserují kdekoliv. V Brně např: Kate (na Šumavské)
Můžeš to upřesnit?
Je to v budově bývalé zbrojofky, co má(měl) ten fotbalovej zločinec – tady
150KC za ram
Tak dneska jsem si byl pro dilky, v zaklade 2 celekem dobry veci, rychlost, protoze mi to udelali za 3 dny a cena, kde za kliky spider, prevodnik, srouby, objimku sedlovky + drobnosti chteli 200kc, ale ted to hlavni… pristup krapet vic jako za komancu :-), kdyz jsem se ptal jestli si k ty zakazce chtej napsat co ma prijit do jake barvy (2 balicky) bylo mi receno ze je to zbytecnyyyy… a jak jsem predpokladal, samozrejme co melo bejt cerny bylo zlaty a skoro naopak :-) (nechal jsem tam ty spatny veci na predleni)… a pak kvalita.. no za 2 kila a rychlost rekneme uchazejici, barva stejna ale misty mapy, sem tam neocisteny cili nenaeloxovany, stekly zbytky lazne.. na prevodniku mi to neva, ten je schovanej a na cerny to neni videt, ale kliky co mely byt zlaty byly spiz oranzovo – bezovy… takze celkove, za ty prachy fajn, levny a rychle, ale kdo hleda kvalitu a top vysledek tak elox jinde… jdu zkusit bud ten Bomex nebo DI industrial… fotky pro predstavu jeste dodam…
To je z té firmy Silka?
Ano je to Silka. Tady slibena fotka…
Nevypada to spatne
Ten Spydley ti teda dělal bikehazard? A jak je to pak s trvanlivostí jednak barevnosti jako takový a pak mechanické odolnosti např. ošoupání/omlácení? Díky
Ja jsem pro Bomex 3krat poslane veci pokazde stejnej odstin vzdy jsem poslal vzorek podle jake ho to maji udelat a pokazde super odvedena prace zadne smouhy zadne fleky.
Mohu se zeptat, kolik by stálo naeloxování takovejch 30ti různých šroubů/imbusů z bika třeba u toho Bikehazardu nebo Bomexu? Díky
tak maximalne 4 stovky.. spis min.
U Bomexu asi tak 200kc
Kde máš na kole 30 hliníkovejch šroubů? (ocel eloxovat nejde)
Myslíte že by tomuto kolu slušely nějaké červeně eloxované doplňky?Třeba,gripy s objímkama,podložky+víčko u představce,sedlová objímka,šroubky,misky ložisek,převodník,niple atd.
Ne. Ale dal bych dolů nálepky z ráfků, to by mu dle mého celkem prospělo.
Nemáš rád samolepky na kole nebo jen proto že je to remerx?
Remerx ráfky vozím a považuji je za kvalitní. O tom to není. Nálepky mi taky nevadí, ale tady mi přijdou vyloženě rušivé. To kolo je barevné dost a černá kola by tomu jen prospěla. Takhle mi to ve spojení s plášti přijde jako onápisovaný cirkus kolem dokola.
Tak to jo ale zas je to vidět jen když kolo stojí:-)
nálepky, fuj :)
Proc cervena za me spise modra.
Nevím,na zkoušku jsem dal modrej převodník,víčko představce a objímku sedlovky a moc mi to tam nesedí,po výměně za červenou je to živější.
Blejskni to s tou červenou, my ti to zrecenzujeme. (:
To budu muset sjet ke kámošovi a znova to přeházet(až na ten převodník)že já blb to nenafotil.Pak dám foto.
Dej foto ale prevodnik je uz moc.
Nechal bych to tak jak je.. Souhlasím se sundáním polepů a vyměnil bych gripy (něco černého, ESI?). Jinak tento bike se mi teda hodně líbí! Je tvůj?
Jo,je můj,gripy tam půjdou asi Token s objímkama a možná delší představec,tento je 90mm a sem nějak moc rovně.Váha je 9,62kg.
Když sundám polepy tak červenej elox zůstane jen na třmenech.Modrej elox by musel být světlej jinak se na té černé ztrácí,červená tam vynikne víc v té černé.Už třeba nápis TEAM elite XC kterej je na fotce s oranžovým pozadím dobře vidět je při normálním světle prakticky nečitelnej(lesklá modrá+lesklá černá).Spodní rámovka je ok,povrch hrubej,bez laku.K černé se víc hodí červená,třeba u těch šroubků,modrej ze 2m je už skoro černej.
ne
Nic jiného než modrou a černou bych tam už necpal.
červenou bych tam určitě nedával. Buď nechat takhle a slepit nálepky z ráfků (7325 mám taky, takže proti remerxu nic nemám, ale tyhle nálepky mi přijdou hnusný a na tvoje kolo se vyloženě nehodí) a mít tak decentní bike, a nebo jestli chceš trochu cirkusu tak bych zkusil žlutou/zlatou, protože modro žlutá kombinace vypadá dobře (líp jak modro červená) a k černé se hodí každá barvička. Jak by vypadal výsledek si ale moc představit nedovedu.
Ladit do modra červená je kravina…
Takže objímku sedlovky modrou nebo černou(asi černou,bude to na modré)1
gripy černé s modrou nebo černou objímkou(asi modrou,bude to na černé)2
na řidítkách by i s červenou objímkou nevadily
Víčko představce modré nebo černé 3
Podložku pod představcem nechám,ta se mi na soustruhu povedla a možná i to víčko udělám.
Zkusmo sem stříkl převodník jak by vypadal v modré.
osobně bych dal velkou a porstřední pilu černou a malou modrou aby to nebylo moc do očí potom sedlovou objímku modrou gripy klidně smodrou objímkou a víčko na představec určitě černý…
+1
Pokud uvažuješ o Mortorp doplňcích tak bacha na odstín modré, je světlejší než se zdá na obrázcích (podobné odstínu Aerozine). Rozhodně to není jako Hope nebo A2Z… Gripy od Tokenu mám doma a moc mi nesedí, možná bych zkusil ODI, pokud chceš objímkové.
Token nejsou vůbec pohodlné. Pokud si kyl nechce připlatit za lepší, tak bych se vykašlal na objímky a vzal třeba lehké Bontragery.
A na tu světlou modrou bych se taky vykašlal.
s bontrager gripama souhlas lehký pohodlný a levný…
Ty Yeti od ODI by šly.
Mrkni ještě na gripy od Superstar , můžeš si tam navolit barevnou kombinaci gumy a objímek dle libosti. Já se teď chystám objednat tuhle novinku pro velké ruce :)
Na ty gripy pozor, jsou hodně tvrdé.
Já osobně mám ESI a nemůžu si na nic stěžovat, jsou relativně lehké a pohodlné. Na objímky bych se asi taky vykašlal..
…a docela drahé.
Esi jsou pořád o trochu levnější než ODI.. Dobrý tip jsou určitě bontrager. Ušetříš gramy i peníze :)
To ano, ale ODI a Esi jsou trošku jiná kategorie. Nikdo mi nevymluví, že chtít 400 Kč za kus silikonu je zlodějina.
Musíš srovnávat s kozovým silikonem, pak se ti ty gripy budou zdát za hubičku :)
Jestli to má znamenat, že ODI jsou nějaká „lepší“ kategorie, tak podle mě ne. Sice se pomalejš ochmataj než třeba ten Mortop, ale mně se vždycky hodně brzo vyvaklaly a mírně se v těch objímkách protáčely. A měl/mám asi čtvrtý.
Mělo to znamenat že ODI jsou objímkové, nic víc.
Ale já je vozím spokojeně už dlouho, žádný vakl nepozoruji. Konkrétně Rogue a X-Trainer. Zatím nemám důvod měnit.
že ty je zkoušíš protáčet jako plyn? :-) mě se ODI ještě nikdy nevyvaklaly
Zrovna jsem chtěl tady Kubiczechovi napsat, že za plyn málo tahá;)
Bych ti příl vidět ty, co mám rok na sjezďáku, ty jsou fakt hodně.
.
Zajímalo by mě jak dlouho zůstane barva na tom převodníku…vydrží to něco nebo se to rychle sešoupe?
Ze zubů sleze asi hned,z druhé strany kde se po něm bude šoupat řetěz taky ale jinak by měla zůstat.Stejně dopadne i eloxovaný,řetěz ho taky odře.
Tady máš fotku,převodník Aerozine najeto cca 500km
A jak vypadá druhá strana po které nabíhá řetěz?
Tu bohužel vyfocenou nemám,ale byla poškrtaná od řetězu.
Tak to je jasné,to by někdo musel vymyslet nějakou barevnou přísadu do hliníku aby byla třeba modrá nebo červená celá struktůra materiálu.
A koukni jak vypadají tato kola.
Zajimave
Barevnej cirkus.
Zelená x modrá. To snad ne!
A asi černé dráty a červené niple.
:-x
neví někdo o eloxování v okolí Jihlavy? Dík
Barvičky, nebo přírodní, či černý?
červený nebo černý.
věděl by jsi o něčem? dik
Přírodní a černý včetně několika způsobů zatěsnění povrchu dělají v PBS Velká Bíteš. Lázně mají i pro rámy.
O ničem, co by bylo blíž nevím.
díky moc
Tak som napísala 7 ďalším firmám, ktorí dokážu elox. Od štyroch už mám aj odpoveď. Niektorí jednoducho odpísali, že ružový elox nerobia. Ale sú aj firmy, ktorí poslali kompletnú ponuku farebného eloxu. Počkám ešte či sa ozvú aj ostatní a potom sem napíšem aj s kontaktmi.
Věřím že většina firem zvládne růžovej elox ale většina se dotoho nebude pouštět kvůli zakázce za pár korun :O(
Tu nejde o to či zvládnu alebo nie. Nemajú problém aj so zákazkami za pár korún. Problém je v tom, že na ružovú potrebujú namiešať, alebo kúpiť iný farebný odtieň. A tieto farby sa kupujú vo väčších množstvách.
Vždyť to píše, že problém je v té malé zakázce…
:O)
A nevíte náhodou jestli někdo nedělá zlatý elox v Plzňi?
zlatou NEBRAT! je to kyc jak svina :-)
Taky si myslim=D ale neni to pro mě..=D=D
rekni brachovi ze je to blazen a ze to bude mit hnusny :-D
on měl vždy rád něco extra=D=D
v plzni sakra..=D
Bomex
Bomex je v Plzni?
ve vsetinu, to je drobet z ruky=D
A to vadi taky jsem to posilal balikem do tydne jsem to mel doma.
Požiadavku na ružový elox som napísala do nižšie uvedených firiem. Niektorí sa doteraz neozvali, iní jednoducho napísali, že ružovú nerobia. Niektorí však boli veľmi ochotní a napísali aké farby štandardne robia.
Vážená paní,je mi to opravdu líto,ale růžovou barvu,bohužel nemáme. Snad nějakou světle červenou.
Bohužel růžový elox neprovádíme
Dobrý den, Naprosto stejný odstín určitě nemáme, ale pokud by se jednalo o stálou práci v tisicích kusech tak bychom mohli necht tuto barvu namíchat.
Jsme,ale schopni dělat i světlejší odstíny našich barev, ale tyto nejsou potom tak syté.
Dle obrázku se jedná o nějaké komponenty na bicykly.
V minulosti nám poslal nějaký motorkář víčka na motocykl , kde byla stejná barva růžová a to se jednalo o metalický lak který nešel sundat z víček.
Také hliník nesmí obsahovat přísady železa , neboť dochází k reakci a potom se objeví díry v materiálu.
Nejlépe je zaslat vzorek materiálu ze kterého to bude vyrobené neboť každý materilál se chová v lázni jinak ave výsledku dojde k jinému odstínu.
Myslí, že na bicyklech dochází k značnému fyzickému otěru což elox moc nesnáší a dochází k poškrábání.
Někteří výrobci tento elox ještě následně chrání bezbarvým lakem.
Pokud chcete zaslat nějaké vzorky na zkoušku tak je zašlete na adresu Silka bižuterie s.r.o. Janovská 39 Jablonec nad Nisou 466 04
naše firma dodává pouze bezbarvý (stříbrný mat) elox a to ještě v tisícových sériích pro autoprůmysl.
Obraťte se na firmu MESIT RONEX Uherské Hradiště, pan Boček, kde Vám určitě mohou nabídnout celou škálu barev.
Hezké odpoledne pí. Koscová,
na základě našeho dnešního společného telefonátu, bych Vám rád představil naší společnost Lars Chemie, s.r.o. zabývající se komplexními službami povrchových úprav ( Eloxování hliníku atd. )Co se týče Vaší poptávky, Elox v růžovém barevném provedení neprovádíme, pouze v případě větších objemů řádově kolem cca 1000 kusů.
Zasílám Vám standartní barevné provedení, ve kterém Eloxujeme:
zmatněn )
V případě Vašeho zájmu i poptávky mne prosím kontaktujte- rád Vám odpovím. Nabízíme velmi vysokou kvalitu zpracování, rychlost dodávky i velmi příznivé cenové relace.
Růžovou barvu neeloxujeme, standartně máme barvy- oranžovou,černou,modrou,zelenou,fialovou,červenou,zlatou.
V případě dalších technických dotazů je k dispozici pan Boček 724 163 733, technolog a vedoucí výroby.
Jsme schopni eloxovat pouze přírodní elox
Pěkný průzkum. Díky za inspiraci.
Už dva roky se rozmýšlím, jestli nechat eloxovat nástavec na řídítka. :-)
Možná zkus kontaktovat netbike. Mají v nabídce pár růžových věcí, tak třeba budou ochotní a zprostředkují ti to. Kdo ví, je vidět jak si zoufalá, tak za pokus nic nedáš:)
Netbike spolupracuje s Bikehazardem. Mám dojem, že vše posílají Jirkovi a ten to veze do eloxovny..
super, chci nechat naeloxovat ráfky na singla na modro. Nevíte kolik to tak může stát? Ráfky jsou nový (Remerx Taurus)
a co kalíšky ?
Ty Taurus nemá ;-)
To sis měl nechat udělat přímo v remerxu.
Zkus firmu GALVANIKA Fiala Praha, namíchali mi i zelenou, kterou standartně nemají, třeba by udělali růžovou…
Jak dopadla ta zelená?
Použiju toto vlákno, nemáte někdo dobrou fotku rámu v přírodním eloxu? Díky
tak mi z bomexu začínají padat vlasy :( Prvního února jsem jim poslal pár ptákovinek na přeeloxování (mezi nimi i vršek z vidlice na vzduchový ventil, o ten mám největší strach), šlo o velmi malou zakázku tak jsem se jich napřed zeptal, jestli to vůbec vezmou, mile mě překvapila rychlá odpověď a řekli mi, že to není problém, tak ať si vyberu barvu a pošlu to. A že to bude do dvou týdnů. Tak jsem jim to poslal, a od té doby hrajou mrtvého brouka. Ani jsem moc nečekal že by to do těch dvou týdnů stihli, ale nepřišel mi ani e-mail že jim zásilka dorazila. A neodpověděli mi ani nedávno když jsem se jich ptal, jestli jim to vůbec přišlo a jak to teda vypadá. Je mi jasný že takové malé zakázky jdou stranou, ale po tom co mi tak rychle a kladně odpověděli jsem doufal v jistou stálou komunikaci. Nechci ještě dělat předčasné závěry, zkusím jim ještě napsat, popřípadě zavolat, ale začínají mě docela stresovat :( stalo se vám s nimi něco podobného? Pro ně to jsou prkotinky, jim jde o zakázky za miliony, ale kde já teď mám shánět nové víčko na vidlici :(
Mám uplně stejnou zkušenost!!
a jak jsi to řešil, popřípadě vyřešil?
Nakonec mi páčky vrátily v původním stavu.
tak stahuju obvinění na bomex, vše už se vyřešilo a věci už mám přeeloxované doma :) Problém byl v tom, že jim nepřišly moje e-maily. Poslal jsem jim totiž první e-mail na jejich centrální e-mail, ale přišla mi odpověď z jiného e-mailu, na který jsem pak odpovídal ale odpovědi už jsem se nedočkal. Nedávno jsem jim psal znovu na centrální e-mail, a řekli mi že moje věci tam mají, ale neví co s nimi dělat protože e-maily s popisem jim ode mě nepřišly. Všechno ale rychle napravili a po ani ne týdnu mám věci doma. A musím říct že je to jsou nádherně udělané a barva je krásná, fakt prvotřídní práce. Akorát to bylo pekelně drahé, ale to proto, protože šlo o velmi malou zakázku a většinu ceny asi tvořilo poštovné. Za mě tedy bomex ano, ale pro jistotu od nich žádejte potvrzení přijetí e-mailu :)
Tak já dával v úterý do tady doporučovaného DI Industrial, bylo to pár blbostí, v pátek to bylo hotové, bohužel sem to tam už nestihl, takže jdu pro to zítra, ale chlapík říkal, že to vypadá moc pěkně. Tak dyžtak zítra dám vědět, jestli nekecal. Nechával jsem si eloxovat páčky a objímky od řazení, čelo představce a sedlovku, chcou 120 Kč.
tak zkušenost s bomexem dobrá. Po předchozí konzultaci po telefonu odesláno poštou a po cca týdnu ppl dovezlo zpět. Jediný co mně trošku mrzí je, že jsem myslel, že ta kyselina do které to máčí stáhne z té sedlovky i ty nápisy :-(. Taky redukce pro přesmyk nešly asi eloxovat. A taky když vemu, že cena za práci byla cca 200,– a poštovný 70+130, tak to příště buď vezmu velkou zásilku a nebo to zkusím tady v Brně.
Tak dnes mě to taky dorazilo z Bomexu. Vše OK, jenom opravdu to poštovný stojí více než samotný elox. XT kašpar eloxovat nejde. V převodníku je barva podložky, kterou jsem jim poslal jako mustr. Jenom to zlehka ještě stříknu lakem a jde to na bike.
Musel jsi všechny lakované části zbavit laku, nebo to udělali za tebe?
Na kolik to vyšlo?
Poslal jsem jim to opískované a přelapované. Elox 120.- Poštovné 169.-
Kašpar nejde eloxovat? Pozoruhodné. . . . :-)
tj, mně velkou placku naeloxovali, a to sem měl strach z těch náběhových nýtů kerý nevím z čeho jsou. Ale v poho…
malá je ze železa
Nie je. XT by mala byť Alu
Aha, tak to bylo ku**sky tvrdé Al, co sem nedávno brousil.
Lítaly z toho jiskry nebo ne?
:-)
Tajtéž vložím dotaz…
nemáte někdo zkušenost s Mesitem v Uherském Hradišti. Až v tomto vláknu jsem zjistil, že dělají elox, od práce to mám kilometr..
?
červená, modrá, zlatá, černá, přírodní a možná zelená. Když máš pěkně hladký povrch, tak je to i celkem pěkný.
+oranžová
A já bych se chtěl zeptat, jestli je v schopnostech eloxoven naeloxovat třeba sedlovku v případě, že hlava sedlovky je ocel, tělo alu. Je mně jasné, že ocel nenaeloxují, ale to ani nechci. Jsou schopni naeloxovat jen tělo, aniž by se hlava musela ponořit do eloxlázně?
Zdravím, zeptám se zda někdo neví, jak jsou na tom rámy RB po sundání barvy. Začínám dost přemýšlet o eloxu, buď přírodním, nebo v oranžové barvě(jsem na ní úchylnej). Jestli bude rám potřeba ještě leštit, což by byla v případě Dragstru pakárna, nebo jemně opískovat. Cena mi přijde docela super 7,5kč za dm2 + sundání laku cca 500kč+ demontáž a montáž ložisek u RB. Takže bych se do 2000kč vešel, což je super protože lak u RB by byl tak za 3500kč a ještě ušetřím dost na hmotnosti doufám, tak 300g.
díky
Rám je teď v odlakovně, tak jsem napsal do První brněnská strojírna Velká Bíteš jestli mi jsou ochotni udělat tvrdý elox. Odpověď mě moc nepotěšila, má s tím někdo nějakou zkušenost?
Dobrý den,
tvrdý elox v přírodní barvě neprovádíme, protože při eloxování dochází vždy ke změně barvy od světle žluté až po výrazně tmavou podle materiálu a síly vrstvy. Hlavním probléme však u této úpravy je, že rám kola je složen z trubek, které nejsou dokonale utěsněny a dochází během procesu k zatékání lázní do dutin kola. Lázně po skončení procesu otvory opět vytékají a znehodnotí upravovaný povrch. Rámy jsme již eloxovali několikrát a výsledek nebyl dobrý.
Z uvedených důvodů bych Vám tuto úpravu nedoporučoval.
Tak co vy na to?
Je to tak. Navíc se ti zmenší všechny díry zhruba o 3 stovky na průměru.
jesi tam mel barvu, tak se mu tak o 3 desetiny zvetsi:)
Psal tvrdej. Měkkej se nezmění.
To ne, viz:
Tvrdé eloxování hliníku a jeho slitin s tloušťkou vrstvy 10 ÷ 60 µm. http://www.pbsvb.cz/…lvanovna.php
Ale z toho tveho odkazu neplyne, ze se to zmensilo, nebo zvetsilo:)
Nevim jak ten tvrdej, ale u klasiky rozumim silou vrstvy to, ze je material „naleptan“ o udavanou vrstvu. Tzn. povrch eloxovaneho dilu se narusi do hloubky nekolika desitek µm a pak se po dokonceni „zatahne“.
Jak je to u toho tvdoeloxu to nevim.
U tvrdýho se počítá, že se půlka zažere do materiálu a půlka naroste. Protože se obvykle dává vrstva 0,03, tak na průměru ty 3 stovky narostou.
No každopádně to bude zanedbatelné
U klasickyho eloxu jde eloxovana vrstva priblizne 2/3 do materialu a 1/3 nad. Pri bezne tloustce 20um je tedy zmena rozmeru eloxovanou vrstvou celkem zanedbatelná. U tvrdoeloxu je to spise 50 na 50, ale vrstvy mohou byt az 200um.
Nicmene ke zmene rozmeru dochazi prevazne pri preduprave pred eloxem pri moreni, kdy se odleptava stara vrstva oxidu ( pripadne stary elox) a tady se muze stat, ze se rozmer zmeni vyrazne. Napriklad u ramu puvodne lisovana loziska se budou muset lepit. Je to hodne ovlivneno vyrobou a postupy.
Diky za vyklad.
Silikon je kyselinovzdorný, takže není co řešit. Nevím, jak je to u FS rámu, ale u CRX jsem zalepil všechny díry (na košík, v trubkách) + hlavovou a středovou trubkou jsem nalepil na díry do trubek proužky alu plechu. Problém dělají i navářky na bowdeny a držáky hadic – jsou ovařený jen ze dvou stran a pod ně se ta lázeň taky dostane, takže ty je potřeba taky zalepit (moc dobře to ale nejde). Hlavně to moc neupatlat :-) a řádně odmastit. Pak bych se toho vůbec nebál.
to je krása
Zalepit ty díry pude na Dragstru pěkná pakárna, protože jich je tam fakt dost. Myslíš, že je nutné zadělávat hlavu a střed tím plechem? Když zadělám díru aby to nenateklo do rámu, tak by to mohlo stačit ne?
Díky moc, půjdu do toho.
Já jsem právě zadělal ty díry do rámu. Ta díra je tam už velká jenom na silikon, tak jsem si pomohl tím plechem. Varianta ale je dát do toho z obou stran silikonové špunty co se používají v potravinářství – trochu dražší, ale zase jednoduché řešení.
U dragstra není z mufny díra do rámu, tak jsem myslel, že z té velké díry to vyteče bez problému(hned), takže by to nepoleptalo později ten povrch, ale neznám přesně výrobní postup. Takže máš asi pravdu
Nesmí nikde vzniknout kapsa, kam to nateče a pak to nemůže odtéct najednou, ale až po otočení s rámem. To už pak musí být provedeno, když je to venku z lázně a tam právě vzniká problém s tím potečením a odbarvením.
Tak třeba v prostředku toho frézovaného bloku se to taky chytne a tam s tím nepojde nic dělat, zase to ale není pohledová strana. No zadělám co půjde. Díky
Docela by mě zajímalo, jak ve výsledku vypadá ten znehodnocený povrch. Jestli on to nakonec nebude ten správný „industriál luk“.
super dred, koukam ze doba cernych a bilych kol je definitivne pryc:)
jeste pridejte zkusenosti jak odolny to maji proti blednuti. Treba modry elox od HOPE si barvu drzi, coz ale neplati o FOXich knoflikach, ktere na slunci zloutnou…
Ty fox točítka budou asi nějaké zakleté, všechno kromě nich mi docela drží barvu.
Ono se to střídá v módních vlnách. Barvičky frčely, teď se to zase vrací do pěkných černých a stříbrných doplňků. Ale nebál bych se, kolotoče zase přijedou. (: Je fakt, že černé a leštěné detaily budou hezké vždycky, ale trochu těch barev nezaškodí.
K blednutí – záleží od koho a kde. Hope drží pěkně (kotouče, zátky, víčka), A2Z třeba už tak hezky ne (upínáky, šrouby), Aerozine kliky taky blednou, objímky gripů nevydrží u nikoho…
Hodně záleží na meteriálu, některý je pro elox vhodný méně. Některé materiály např. pro odlitky nejsou vhodné třeba vůbec.
Ružový elox od Bikehazard. Ružový odtieň dokonale sedí s Hope a Sram. Skvelá práca.
Ty ulámané zuby bych reklamoval…:)
to bol výpredaj so zľavou. 2. trieda od FRM ;)
To je ale dost tak hrozná barva.
Zdravím,poraďte mi prosím nějaký e-shop kde bych našel doplňky v červeném eloxu od jedé značky – nejlépe bez .) ,nějaké zámky na gripy,kroužky na představec,objímky,šroubky … .
Znáte někdo eloxovnu, kde jsou schopni udělat elox celého rámu?
.
.
Trekous bude mit novou barvicku? Zkus Atillu. Ten si daval nekde eloxovat toho Dragstera
Díky, nevěděl jsem kdo to byl s tím tvrdoeloxem.
říkal myslím Velká Bíteš
Jak je to teď teda s tím eloxem celého rámu? Kdo to umí?
Zdravím, mým takovým snem je přes zimu poladit kolo do barviček a tak se chcu zeptat. Mám v plánu nabarvit vahadla na mém scottu, nevím však jestli je mám nechat eloxovat nebo normálně nechat v lakovně nastříkat. Barvu bych si představoval stejnou jako je převodník a ráfky – červená dartmoor. Umí barvu namíchat přesně podle této? A kdo by to v okolí Ostravy uměl udělat?
Díky moc za odpovědi, v tomhle se vůbec nevyznám. :)
ty rafky vypadaji luxusne…
jinak lak nebude nikdy tak hezky jako elox, ale odstin u eloxu se zase hur chyta, muzu doporucit bomex, snazi se i chytnout co nejlip odstin a cena je adekvatni.
Chytnou u eloxu odstín podle vzoru je bez nějakých zkušebních kusů takřka nereálné.
Co jsem si projel tenhle dred a díval se na stránky toho bomexu, ta červená vypadá docela podobně. Samozřejmě nebude stejná, ale s tím se dokážu smířit. Na kolik vyjde tak bajočko elox dvou vahadel plus sedlové spony, máte někdo přehled?
cca 200.-
právě že bomex ti řekne ať jim pošleš vzor barvy (nějaký komponent) a oni to zkusí doladit. Pravdou ale je, že kydž dělali pár věcí mě, tak se s tím moc nesrali (vzor měli) a řízli tam jejich normalizovanou světlou červenou. Moc se to ale nelišilo…
Zdravím, mám takový dotaz…snad mě s tím nepošlete někam.
Jak moc musí být povrch eloxovaného předmětu před eloxem hladký, aby byl výsledek co nejlepší? Je mi jasné že čím lepší to bude před, tak tím lepší to bude po, ale když jsou na povrchu třeba malé vrypy, tak když je elox jen taková malá vrstva, tak teoreticky tam ty vrypy půjdou vidět ne?
Případně nevíte, zda-li třeba v Bomexu lze nechat povrch i vyleštit, nebo tam jen dělají elox a pokovování?
Díky
Podle toho jaky pozadujes povrch. Kdyz chces hladky a leskly, tak takovy musi byt i podklad.
vidět i jak je to naleptané potem, i když to předtím nebylo vidět.
No jde o to, že tady mám horolezecké karabiny a další věci, které sou ale celé od barvy, protože se kdysi používaly při natírání průmyslového komína. Sice jde jen o vzhled ale za zeptání nic nedám…
Měl jsem ještě podobný kus hliníku z té doby a dal jsem ho na zkoušku do louhu, barva se ani nehla a karabiny jsem tam nechtěl dávat, protože dural louh moc nemusí a dlouhou dobu bych to tam stejně máčet nemohl.
Takže jsem to dal do ultrazvukové čističky a barva z toho jde docela dobře, ale ne vše, zbytek jsem kartáčem dostal pryč. Je to docela hladké, jen místy je tam sem tam nějaký malý vryp už z dřívější doby.
Každopádně si teď říkám, jestli by to mělo cenu nechat eloxovat, když by se to za chvíli nejspíš odřelo…Takže to asi jen vyčistím a nechám tak jak je.
docela dobře
jak pisou kluci, musel bys karable rozebrat, do lazne nesmi jit nic jinyho nez alu…
U takhle doj..banych karabin to nema smysl, pouzival bych je dal na drzeni matrose a to je asi tak vse… Myslim, ze nova karable neni tak draha, aby si ji clovek nemohl koupit…
Barevné karabiny jsem nedávno kupoval dětem na houpačku-stojí pár kaček.Mám pocit že do 50 za kus se vejdeš,takže bych nějaký elox moc neřešil
No tak takovou karabinou bych se asi nechtěl jistit :o) Je asi rozdíl,jestli spadneš z houpačky nebo ze skály :o))
Tak pochybuji,že má v plánu tenhle hnus brát na skálu :)
Asi ano,když to tady řeší,ne?Ty by jses pověsil na karabinu z „Tesca“? :o)))
Nikde jsem nepsal,že bych se pověsil na levnou karabinu.Nenapadlo mě,že by se někdo chtěl pověsit na karabinu kterou musí pracně čistit a patlat se s ní,když nová stojí kolem dvou až tří stovek.Takže jsem to bral tak,že to použije podobně jako já-houpačka,zavěšení doma něčeho atd…
ok,chápu.
Mám dotaz k věci, i když ne vyloženě k eloxu.
Netušíte někdo, jakým způsobem se povrchově ošetřují slitiny hořčíku? Konkrétně mi jde o brzdové čelisti Mrázek MOC. Chtěl bych je přebarvit buď na natural nebo černou…
ČKD Hradec Králové, zlatá barva.
nigga style :)
Mrazek mozna vedel, proc to nikluje, nebo co to vlastne je za povrch.
Tak už jsem zjistil, že jsou 2 verze – duralová a magneziová. Odnesu to eloxátorovi a uvidím, co z toho vyleze…:)
Ta horcikova je vyrazne lehci. Kdyz jsem je kdysi u nej potezkaval, tak mi prislo, ze ta horcikova vazi tak polovinu te duralove. Kdybych je mel po ruce, tak ti prevazim tu duralovou verzi a mohl bys to porovnat.
Ale jak pise Pepek, horcikovy veci jsem videl vzdy jen zlaty. Proc to tak bylo, to netusim.
Ta zlatá není elox, ale moření. Borec to jenom vymáchá v lázni-fertig. Na počkání. Dělají tam takto např. těla sbíječek.(hořčík žere vibrace)
Tak to jsem nevedel. Pamatuju to, ze na motorkach mely kdysi horcikovy dily prave takovou zlatou barvu. Co to bylo za povrchovku jsem netusil.
Ty kartery jim tam taky kdysi dělali, viděl jsem tam blok ze Sadílka.
A ta jeho hořčíková měla jakou barvu? Tyhle jsou fialové, takže odhaduju, že elox…:)
Ty co jsem mel v ruce, tak byly oboje stribrne, nebo to nejak galvanicky pokoveno, nejaky chrom, nebo nikl. Z tech mojich duralovych to zacalo pomerne brzzo slizat, loupalo se to.
Tohle nevypadá, že by se mělo loupat. Koupil jsem přesně tyhle …
Tyhle mi připadají jako vybledlej fialovej elox. Hořčíková verze toto nebude.
Ahoj chtel bych si naeloxovat ošoupané brzdící páky. Našel jsem, že elox nerad pot, máte s tím nějaké zkušenosti?
Případně jakou povrchovku zvolit?
elox to vpohode vydrzi, spsi najit nekoho kdo to udela aby to nestalo jako novy paky :)