..mate nekdo tuseni jestli se daji sehnat eloxovane sroubky,imbusy M5 M6 ??…nemyslim sroubky do prevodniku apod..ale klasicke metricke srouby!?!
..mate nekdo tuseni jestli se daji sehnat eloxovane sroubky,imbusy M5 M6 ??…nemyslim sroubky do prevodniku apod..ale klasicke metricke srouby!?!
Dají M5 v pohodě za 25kč kus, M6 taky ale ty už sou za 90 :-(
neni potom lepsi nakoupit klasicky srouby a naeloxovat je? – tedy, pokud jsou hlinikovy srouby nekde ve faborech, ferone, k sehnani
diky diky:-)..napiste pls kde jste je videli..
M5 budou tady www.cykloprofi.cz/katalog.php?…
diky…ted uz jen ty m6 :-)
M6 i M5 dělá Tiso k nám dováží Airoo ale cena je hrozna. M5×15 jsou na Cykloprofi.
tuhle odpoved jsem presne chtel:-)!..az na tu cenu teda..
no měl ses zeptat zrovna :-) ptal ses jestly existují
muhaha…tady to slovickareni na foru fakt zeru:-D..to se jinde nevidi..
no co čekáš v patek večer :-)
Zkus zajít do nějaké prodejny pro motorkáře,u nás je mají,ale jsou drahé kolem 40,–ks.
udělej si fixou, na tu tvojí novou plečku to bude aj tak moc dobrý. :-)
ty voe..este aby ses neopicil s tou fixou jako s kolem:-D
Daly by se někde sehnat takovéto šrouby v černé barvě? Nemusí to být nutně torx, bral bych i imbus. Velikost nevím, zřejmě je to ale menší než M5.
Chtěl bych ty štrouby na objímky na řidítka od brzd Formula R1. Foto zde Nebo je jednodušší stávající (červené) šrouby nechat někde naeloxovat?
Ještě přemýšlím o možnosti všechny (červené) šrouby ve Formuli vyměnit za zlaté.
Kup M5 a zkus je přeříznout očkem na požadovaný rozměr. Teda jestli ti tam někde nebude dělat bordel větší hlava.
Přeříznout očkem? Nerozumím.
To neres je to stejne blbost. Ale myslel to tak abys z Sroubu M5 zavitovym očkem udelal M4
Jsem nešikovný, nezvládnu udělat daleko jednodušší věci:-)
Myslíš, že by to nešlo?
Slo, ale bude velka hlava. Proto je to blbost.
nehledě na to že buď při upínání šroubo do svěráku odřeš hlavičku, nebo upneš závitník, ale zase imbusem strhneš hlavu, takže hloupost :-)
Upneš šroub mezi 2 kusy dřeva nebo plastu, kde je problém? Ale jak psal kubad, pokud ta hlava bude velká, tak je to zbytečné přeřezávat.
nebo šroub nasadíš na imbus který není odrbaný …
Blbost je už to zkoušet,očkem z ruky nikdy neuděláš na kulatině rovnej závit bez speciálního vodítka které se ale nedělá.
:)
Máš tam smajla ale je to pravda.
No hádat se s tebou nebudu. Můj názor je takový, že zmenšit očkem už jednou vyřezaný závit tak, aby byl šel lehce zašroubovat a splnil svoji funkci (o objímky brzdových pák člověk nějakou přesnost na setiny mm myslím nepotřebuje) dokáže i cvičená opice.
Toto by tam zřejmě šlo, ne? Ale nechat si 4 šrouby posílat z Německa je trochu hloupé…
Zkoušel jsi se poptat třeba bikehazardu?
Nee. Ptal jsem se v Obi a pak tady na bike-foru:-)
Nazdar, mam original cierne na tieto brzdy. Nepouzite. Ozvi sa mi na mail, dohodneme sa.
Piatok, sobota tento tyzden som v Prahe, viem Ti ich doniest aj osobne, ak mas stale zaujem.
http://www.titaniumpro.cz/ergal-2/ co hrdlo ráčí, průměry, tvary hlav, délky a barvy :-)
Pecka, paráda. Díky.
A co to je za materiál, pevnost apod, jestli vydrží i na kotoučích, či jen pouze na řazení, brzdy apod ?
znám lidi co to vozí i v kotoučích, a zatím žijou :)
na ultralight kolo asi jo, na normální používání sem si to osobně zatim netroufl zkusit :-)
Myslím, že Ergal je vysokopevnostní Al s označ. 7075 T6, na upevnění kotoučů to nebude, ale objímky páček, brzd, přesmykače, dorazy… na požádání Ti zašlou i utahovací momenty pro Ergal a titan šrouby. Jsou tam ochotný lidičky a dá se domluvit i nižší poštovný při malé objednávce (pošta dopisem) a vždy mi pošlou haldu prospektů a samolepek
Tabulky s utahovacími momenty posílají standartně k první objednávce u nich. Jinak se vším souhlas, spokojenost.
No zajímavé, ale když se hliník cpe i na převodníky, tam je větší moment než na kotoučích, tak proč ne …
on bude asi trochu rozdíl mezi průměrem 5mm a 10mm :-)
a ty momenty budou taky trochu jiné
No zajímavé, ale když se hliník cpe i na převodníky, tam je větší moment než na kotoučích, tak proč ne …
Jak na tom ty hliníkové šrouby budou váhově (oproti ocelovým)?
Porovnání hliníkových A2Z šroubů do převodníků s ocelovými – 8 ku 20g.
cca 3× lehčí
Tak teď ještě potřebuju slyšet, kde na kole by hliníkové šrouby rozhodně být neměly:-) Předpokládám, že na kotoučích, třmenech, představci, převodnících, uchycení zadní stavby fullu…
Tam kde když praskne, tak ti jde o život :o)))
Otázka je, jestli např. na představci může prdnout víc než jeden šroub najednou. To samé na brzdovém kotouči aj.
To si nemyslím, IMHO to bude praskat postupně, zas představa že někde v kopci ti mizne z kotouče jeden šroub za druhým a ty máš na tachecu 40km/h … :o)))
Heh, to je pěkná představa:-)
tam kde při jejich prdnutí nejde o hubu :-)
, dorazové šrouby přehazky,šrouby na smyku, šrouby košíků,
objímky řazení brzd, a to je zhruba vše :-)
Napadá mě, jestli se dělají barevné šrouby jiné, než hliníkové?
jo ocelové, titanové, plastové
Heh, plastové ;)…
Jak se barvej ty ocelový?
je na tom nějaká barevná povrchová vrstva, nevím přesně
Plastové jdou normálně použít na dorazy, a ocelové se stříkají Komaxitem http://www.nyty.cz/…konstrukci-a
Na ocel jde ještě nitridace a kataforéza (jsem zapomněl)
Chci se zeptat, jak přesně se měří délka šroubu. Díky.
Díky. Délka je předpokládám rozměr L.
Tak tak.
Našel jsem i trochu levnější al šroubky http://www.alda-moto.cz/…srouby/elox/
Kde v Praze se dá nechat naeloxovat hliník? Vim, že v Čakovicích, ale to je pro mě dost daleko. Při nejhoršim tam zajedu, ale raději bych někde blíž.
Daleko jo? ty ses ale linej :-) v mem okoli elexovna neni zadna tak to posilam do BOMEXU to je dalka ale super firma vse hotove max.do tydne.
Vzdálenostně to daleko není, ale když tam dvakrát pojedu, tak se to eloxování prodraží. Ale jak jsem hledal na netu, tak nikde jinde v Praze jsem nic nenašel, což je mi dviný, že by v Praze byla jediná eloxárna. Kde se skrývá další?
Mám trochu zmatek ve velikostech šroubů. Je to tak, že M5 odpovídá veliksti imbusu 5, M4 imbusu 4 apod., nebo ne?
Ne, třeba M5 označuje velký průměr metrického závitu (= 5 mm). Rozměry „díry“ pro imbus (torx/křížový šroubovák, atd.) jsou normované a najdeš je např. ve strojnických tabulkách.
A jakému šroubu tedy odpovídá imbus trojka (předpokládám, že velikost imbusu se měří jako šířka v nejužším místě)? Myslel jsem, že je to M3…
to spolu nemusí moc súvisieť. mám doma šróby M5 na imbus 5, 4 aj 3
máš pravdu, ale s tím číslem imbus kliče to sedí taky :-)
většinou teda :D
Už několik dní se marně snažím přijít na to, jak velké šrouby potřebuju do objímek brzd Formula R1:-) Myslel jsem, že M3, možná je to ale jinak.
a vyšróbovat a zmerat šublerou sa to nedá?
Kdybych znal vztah mezi šířkou šroubu a jeho označením, tak ano. Nemám ale strojnické tabulky, o kterých píše výše Jiří.
Každopádně ale jsem naměřil 3,88 mm :-)
M4
Přitom je to na trojku imbus. Dá se tedy říct, že když změřím průměr šroubu a zaokrouhlím ho nahoru, dostanu označení šroubu? 3,88 mm > 4 mm > M4 atd. Velikost imbusu by ale většinou vycházela o 1 nižší.
jj
podle velikosti imbusů se nedá řídit
tým že to je na trojku imbus, sa ti snaží výrobca naznačiť aby si za to nerval jak hovado ;o)
imho
Díky, pánové, už jsem to snad konečně pochopil:-)
S postupem změřit a zaokrouhlit souhlasím. S velikostí imbusu o číslo menší než velikost závitu taky, pokud šrouby odpovídají normě DIN 912:
Nazdar, mam original cierne na tieto brzdy. Nepouzite. Ozvi sa mi na mail, dohodneme sa.
Piatok, sobota tento tyzden som v Prahe, viem Ti ich doniest aj osobne, ak mas stale zaujem.
Ahoj, díky za nabídku, dám ale přednost neoriginálním hliníkovým šroubům.