• panSilnicar

    Čau bikeři, kupuji první silničku a protože jsem tohle téma zde nenašel, chci se zeptat, jakou byste vybrali silničku s kotoučema do 35K?

    Vím, že endurance s kotoučema asi neni cenově výhodná, protože třeba Canyon bez kotoučovek na 105tce je levný a váha je super, ale mně se to bez kotoučovek prostě nelíbí.

    Zatím mám vybranou a testoval jsem Giant Contend SL 2 Disc (váha 9,7 kg, tiagra), myslím, že za tu cenu nic lepšího neseženu (v bazarech jsem endurance s kotoučovkama do 35K ještě neviděl a Giant modely 2016 jsou vyprodané). Zkoušel jsem i Felt VR50, je pohodlný, ale Giant je o 700g lehčí a sportovnější. Ještě mě napadá Synapse Tiagra Disc nebo Felt Z 75 disc, ale bohužel to nemám kde zkusit.

    Doporučili byste mi Gianta, nebo se dá sehnat něco lepšího? (o Canyonu vím, jenže s kotoučema startuje na 39K).

    Díky.

    0 0
    • Johnnyxjr  

      tady třeba něco najdeš

      http://www.planetx.co.uk/…ocross-bikes?…

      0 0
    • Saul G.  

      Ahoj, dal bych Ti tip na zvážení – BMC Granfondo GF02 disc – http://cykl.cz/…dfondo-gf-02.

      Např.: http://www.skibikecentrum.cz/…251743154-0/

      http://www.bmcbike.cz/…o-GF02-disc/

      Jezdím to kolo třetí sezonu (loni 9 tis, letos 4tis.) jako každodenního univezála, na jaře a na podzim s plnohodnotnýma blatníkama a jsem spokojený. Jestli je lepší než ten Giant nebo Felt si netroufám posuzovat.

      0 0
      • panSilnicar  

        Čau, díky za tip, prozkoumám to, v tom obchodě to už ale mají vyprodané, tak nevím, jestli to ještě někde seženu.

        0 0
    • Bubaaak  

      RB RX, GT Grade

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Yura  

      jake plaste se vlezou do tech „endurance“ silnicek na kotoucovkach? Jestli se tam nevleze ani 28, tak bych sel spis do „gravel“. Kdo neni teda opravdu ortodoxni ziletkar, tak na silnici to pojede uplne stejne a clovek se nemusi stresovat kdyz vleti na horsi asfalt nebo jestli to muze vizt nekde i mimo silnicu..

      0 0
      • popokatepetl  

        nesmysl… po šotolině je to opruz i na trekovém kole. Silnici do 25mm na ostatní bika, treka do hospody :-)

        0 0
      • panSilnicar  

        V obchodě mi bylo řečeno, že gravel je pomalejší než silnička, byl jsem ve Specialized Concept store. A do endurance se vleze většinou max. 28, ale např. Felt VR umožňuje asi 32.

        0 0
        • Yura  

          To by me zajimalo jak moc rychlejsi bude silnicka, kdyz jedinej rozdil bude sirsi vidle a zadni stavba u gravelu pro vetsi plaste..

          0 0
          • Marskatin  

            …a při průměrech okolo 30 km/h…

            0 0
          • panSilnicar  

            Jiná geometrie, protože mi říkali, že gravel není stavěnej na rychlost, že silnička je rychlejší. Jenže my jsme to v tom obchodě srovnávali se Specialized Allez a nevím, jestli je to taky endurance.

            Já jsem začátečník, tak se radši řídím tím, co mi řeknou ve specializovaným obchodě…

            0 0
            • McBlacky  

              Allez není endurance, to je normál silnička.

              Roubaix je endurance

              0 0
            • plzakj  

              Alleze mam. 25mm pohoda. Ram by dal i 30, ale krz ty axis brzdy vic jak 26 neproleze.

              0 0
          • McBlacky  

            gravel má často geo víc do CX, i posed není tak natažený, set bývá těžší atd.

            Ale reálně pokud někdo chce nasadit 30mm tak asi moc o rychlost nepujde. 25–28 musí stačit

            0 0
          • Joe_Pike  

            Čerstvá zkušenost – Přešel jsem z letité Merida Extreme 909 (pláště 25/23) na gravel bike Author Ronin (42/42) a na oblíbené trase (76 km) jsem zhruba o 5 minut pomalejší (průměr kolem 30 km/h). Trochu víc se mi do toho opírá vítr a v kopcích je poznat ta vyšší váha.

            Ale určitě bych neměnil. To zvýšené pohodlí na našich „kvalitních“ okreskách je k nezaplacení.

            0 0
            • panSilnicar  

              Tak endurance silničky jsou stavěny na komfort, tak snad to nebude tak hrozný :D

              0 0
            • Yura  

              Tak ronin je obluda. Ja psal o gravelech, ktere jsou na pohled stejne jako silnicky jen ma ram a vidlice vic prostoru na vetsi plaste. Jako treba tohle http://www.ridley-bikes.com/…m-matte.html Takze pak muzes jen menit 2 pary kol a mas jak 99% silnicku, tak gravel do lehciho terenu..

              0 0
              • Joe_Pike  

                Co je na něm „obludného“? :-D

                0 0
                • Yura  

                  Nevim treba vaha? Na pohled to vypada tak na 20kg. :D

                  0 0
                  • Joe_Pike  

                    Ještě jsem ho nevážil, ale papírově mi ta váha přijde plus mínus podobná ostatním gravelům v té cenové kategorii. Jde o to, co od toho kdo čeká…

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                • šumava  

                  Mám také author Ronin, lepší kolo jsem neměl. Kdo říká obluda tak se ještě nesvezl. Všechny kolo jsem prodal. Je dobře, že lidi jsou ovlivnění reklamou, alespoň se prodávají nesmyslné kola. Stejně 90% jezdí na silnici, ale všichni mají mtb. Radost se dívat jak hoblují pláště. Amerika nám o 25 let opozdila vývoj kol díky mtb 26.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Tim nesmyslnym kolem myslis Ronina?

                    0 0
                    • šumava  

                      To určitě, myslím tím ty vaše barevné berušky od jiných úžasných firem. Chápu, že je lepší se ukazovat než něco zažít.

                      0 0
                      • Vilém  

                        O cem to mluvis to netusim.

                        0 0
                      • JakeF  

                        Úplně se vidím, jak na tom Roninovi lítám dvojáky v bikeparku, to bych opravdu něco zažil :). A za svojí silničku bych ho teda taky nevyměnil… Chápu, že pro některý lidi je to super univerzál, ale ty tvoje kecy kolem jsou fakt mimo.

                        0 0
                  • Bubaaak  

                    když postavím vedle favorita a ronina, tak bych zrovna USA neřikal že zamrazili vývoj :D

                    To píšu jako člověk, kterýmu se ronin líbí a sám jezdím raději na CX, než na MTB :)

                    0 0
                  • McBlacky  

                    na šotky dobrý za ty prachy.

                    0 0
      • MI.KU  

        28 mm se vejde do závodní silničky – endurance pojme 32–35 mm gravel potom 40–45

        0 0
    • nomecz  

      Hele za 3 dny začíná TDF takže předpokládám že stejně jako každý rok Canyon vyrukuje se slevama na silničky. Takže bych ještě počkal

      0 0
      • panSilnicar  

        To jsem nevěděl, díky.

        0 0
        • Dejv0  

          „objednávat z UK bez otestování mě moc neláká“

          Tak to bude platit asi i z Němec…

          0 0
          • panSilnicar  

            Upřímně řečeno, kdyby ten Canyon s kotoučovkama za 39K slevnili na 32K třeba, tak bych to riskl, protože s váhou 8,8 kg za tu cenu nic lehčího neseženu a navíc jsem se už díval na jejich podmínky a poslat to zpět do Německa není problém, do UK by to bylo dražší. Navíc jsem si myslel, že by byl problém vybrat velikost rámu, ale v obchodě mi tu velikost hned vybrali na základě mé výšky a kolo na test velikostně sedlo vždycky, takže toho bych se nebál a prostě bych to na punk objednal podle výšky.

            0 0
            • Dejv0  

              Neboj se punku nebo budeš vybírat půl roku jak já.. :))

              0 0
              • panSilnicar  

                Já jsem takhle minule na punk koupil koloběžku za 20k a pak mi vubec nesedla, právě proto bez testování se mi moc kupovat už nechce :D

                0 0
                • IndyCZ  

                  Vrátit nebo vyměnit velikost se dá vždycky. Nebo se poptej, kdo má kolo, o kterém uvažuješ, velmi často se někdo ochotný najde.

                  0 0
          • nomecz  

            tak canyony není zas takovej problém otestovat vzhledem k jejich „penetraci“ trhu a testovacím akcím kde se dají osedlat

            btw tohle jsi tady na bazaru zaregistroval ?

            http://www.bike-forum.cz/…y-advanced-2

            0 0
            • panSilnicar  

              Jo jo, bohužel jsem zapomněl zmínit, že mám velikost M/L

              0 0
            • Yura  

              Ten giant je strasnej. Ten masivni predek a titerna zadni stavba. Jak to se nekomu muze libit..

              0 0
              • nomecz  

                tak si ho nekupuj …

                0 0
              • panSilnicar  

                Mně se taky vubec nelibi, ale co mam delat, kdyz skoro zadnej vyber v te cene s kotoucovkama neni… Merida Ride 200 Disc vypada taky hrozne a Cannondale Synapse nic moc taky…

                0 0
                • Yura  

                  Co mas delat? No kazdopadne nekupovat kolo co se ti nelibi.. :) Hlavne to neuspechej. Tohle neni posledni leto.. :)

                  0 0
                  • panSilnicar  

                    Stravil jsem na netu hodiny zkoumanim ruznych kol, uz se na ne divam mesic a vzdycky se mi zalibi jen nejaky, ktery stoji 50k+, ty levny silnice kolem 30k se moc s kotoucovkama nedelaji a kdyz jo, tak vetsinou je to hnus :D

                    0 0
                    • Yura  

                      Ten synapse se ti nelibi?

                      0 0
                      • MI.KU  

                        To je hlavně mimo jeho rozpočet.

                        0 0
                        • Vilém  

                          Nize je prispevek, kde jej clovek poridil za 34tKc.

                          0 0
                        • panSilnicar  

                          Synapse neni mimo muj rozpocet, ale mam moznost objednat si ho na zavazne prodejnu kousek od baraku, jenze zadrhel je v tom, ze bych si ho uz musel koupit na 100% a nenechaji mi to ani otestovat.

                          0 0
                        • Zydrunas  

                          Ne ze by se mi libolo, ze bys mohl mit stejnou masinu :-)

                          Tady se tvari, ze maji skladem i velikosti na vyber maji a za necelych 33tis. Chce to chvilku hledat na googlu ;-)

                          https://www.bike-net.cz/…5-disc-2016/

                          edit: a pardon…dostupnost na dotaz. Ma chyba

                          0 0
                          • panSilnicar  

                            To znam, uz jsem mel 100 krat vybrany kolo, kdyby na me nebaflo dostupnost na dotaz…

                            Kazdopadne nerozumim te „sleve“, vzdyt 2017 stoji uplne stejne mam pocit.

                            0 0
                          • MI.KU  

                            Ale to je alu – sem měl zato ze hledal karbon – tak to jo v tom případě.

                            0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
      • panSilnicar  

        Mohl bys mi, prosím, objasnit co to je to TDF? Napsal jsem do Canyonu, jestli se ty slevy vztahuji na celou řadu Endurance AL, tak uvidim. Uvazuji, ze to vezmu.

        0 0
    • Zydrunas  

      Jeste nikdo to tu nezminil, tak asi budu prvni. Ne ze bych to chtel nekomu vnucovat, teda.

      Loni jsem resil uplne to same, akorat ja chtel puvodne gravela. Byla mi doporucena endurance silnicka a jsem max. spokojeny. Vozim na ni 28 plaste a chrochtam si. Poridil jsem Cannondale Synapse, na hline, 105tku a mechanicke kotoucovky. Koukni ke me do profilu.

      Daval jsem za ni 34. Jestli bys ji nekde sehnal ve tve velikosti, tak vzhledem k tomu, ze je to lonsky model bys mohl poridit i levneji. A nebo letosni model. Ackoliv nevim co za letosni modely chteji platit, teda. Asi to bude ×/- stejne jak loni.

      Koukni na Sterbu, tra tam bude lonsky model se slevou ;-)

      0 0
      • Yura  

        Vypada fakt paradne a to i kdyz mas sedlo ve stejne vysce co berany a to je co rict.. :)

        0 0
        • Zydrunas  

          Nejsem silnicar a uz vubec ne vosak, proto asi takhle. Ale vyhovuje mi to. Kdyz si chci „lehnout“ dam ruce do beranu a na muj vkus je to az, az.

          0 0
      • panSilnicar  

        Díky za super reakci :)

        Bohužel Synapse nemám kde otestovat…

        0 0
    • File12  

      Prodávám Giant Defy kdybys měl zájem. Jinak bych se endurrance silničky nebál. Pro mě jako nezávodní použití to je super

      0 0
    • X-biker  

      Mam Specialized Diverge 2017 vel.52 coz ti asi nebude viz moje biky na prodej za 30t jeta do 300km…Kdyby někdo měl zájem tak SZ

      0 0
      • panSilnicar  

        Potřeboval bych 56, ale Diverge nehci, kazdopadne diky.

        0 0
      • Yura  

        Lol a ty to prodavas proc?

        0 0
        • X-biker  

          Asi na to nemam vyuziti. Byl sem na tom loni 3× a letos 2×. Mam parkovku YT Capra a S Enduro 29" ted prestavuju na takové to normální ježdění do prace, na pivko, na Rychlebky, kolem baraku atp. Prostě to co všichni :-D Jinak je to krasny bike a jezdí se na něm perfektně…

          0 0
      • Yura  

        Ty nadory jsou strasny..

        0 0
      • tromboonen  

        Diverge neni endurance, to uz je gravel/plus size nebo co… i kdyz novej Roubaix s tim houpanim vepredu uz taky neni uplne silnicovej – ale na silnici pojede kazdopadne lip, akorat nebude za 35k novej :)

        0 0
    • ruinin  

      Jen bych chtěl upozornit, že když je řeč o pohodlí, tak je rozdíl nebe a dudy, jestli silničku pláště 25 mm nafoukneš na 100 PSI nebo 65 PSI. V prvním případě se to dá vydržet jen na perfektním asfaltu. V druhém jsou snesitelný i kostky. Takže pokud testuješ kolo, ověř si tlak. Další věc lidi zapomínaj. Představec se dá většinou přehodit. Opět velký rozdíl v pohodlí. Takže jedno a totéž kolo můžeš za pul hod. upravit z velmi pohodlného na velmi nepříjemné. Nebo závodně nastavené.

      0 0
      • MI.KU  

        To taky záleží na plášti – mám Corsa G+ v 25 mm na 120 PSI a na kostkách a záplatovaných okreskách 3 a ,,lesní,, třídy je to ok.

        0 0
        • mr.ricardo  

          25 mm na 120 psi? Jednak si zahravas, ze ti nevydrzi rafek a zadruhy proc to vubec delas? Proc vozis 25, kdyz je nafedrujes na max?

          0 0
          • MI.KU  

            S čím si zahravam?

            Kontaktoval jsem podporu výrobce a sám výrobce mi řekl ze se mám řídit tlakem výrobce plastu – ze neudavaji omezení tlaku. V dokumentaci ke kolum není uvedeno omezení tlaku na rafek.

            Výrobce plastu udává min tlak 87 – max tlak 145 PSI – na moji váhu doporučuji pro horší povrch 125 PSI pro lepší 135 PSI

            120 PSI jezdím na zadním na předním jezdím 100 PSI

            0 0
            • MI.KU  

              Rafek je C17 takže 23 ani není doporučena k osazení a je to na mne úzké – 25 je fajn už je to pohodlne a jede to hezky.

              0 0
              • tromboonen  

                Tak koupil sis hlínu rám, tak si to drncání chceš užít, no… zkus někdy nafoukání na 15% deformaci, případně pláště s ještě vyšším TPI a latex duše a zpátky už nepůjdeš..

                0 0
                • MI.KU  

                  No nevím nevím zda seženu pláště s lepší kostrou – Corsa G+ má 320 TPI a mám tam samo latex duše ;) a deformace je také – tedy nevím zda zrovna 15% ale je to zmáčknuté.

                  Drncání…? Neřekl bych – rám alu, kola sou tuhé Zera – to samé co Shamall jen ve vyšší verzi – a pláště to se 100/120 PSI krásně vyžehlí i přes kostky ;)

                  0 0
                  • MI.KU  

                    Taky berte v potaz cca 90 kg což je něco jiného než když má na 120 PSI naboucháno 70 kg jezdec.

                    0 0
                    • ruinin  

                      Tak to jo, já mám 65 kg, jinak na Paris Roubaix si to teda foukaj i na tak málo jako 65 PSI… takže nevím, jestli by jim něco žehlilo ty kostky, jako co za pláště by žehlily kostky , aby je mohli foukat na 120 PSI, zjevně to foukaj tak max na 80

                      0 0
                      • Člověk a jeho svět  

                        Tak na Roubaix jsou trochu jiné kostky, než myslí MI.KU :) Jinak taky třeba Štyby říkal, že tlak kolem 5 bar mimo kostky je naprostá šílenost, která nejede.

                        0 0
                        • MI.KU  

                          Myslím staré dlažební kostky na náměstí kudy často jezdím – cca 200m ;)

                          Samo ze jezdit po tom celej den tak bych měl jiný tlak – ale taky bych měl jiné pláště a ne 25.

                          0 0
                          • Člověk a jeho svět  

                            No právě, dlažební kostky z náměstí a ty z Roubaix (a nemusí to být ani ty nejtvrdší pavé sektory) jsou celkem nebe a dudy ;)

                            0 0
                            • ruinin  

                              Můžeš to nějak specifikovat? Jako že ve F jsou ty kostky lepší než v Praze? V Praze máme kostky všeho druhu. Na Starém Městě místy zapadnu do mezer , tam se jet nedá. Ale některý ulice maj dlažbu snesitelnou. Takže nevím jestli jsou ty pave úseky ve F nějak podstatně lepší. Podle videí na youtube ne.

                              0 0
                              • Člověk a jeho svět  

                                Tak nevím :)

                                Samozřejmě jsem to myslel tak, že na Roubaix je to nesrovnatelně horší než v našich městech. Nakonec zde bylo vlákno, kde se toto řešilo a myslím, že se obecně došlo k závěru, že nejrozbitější česká města s kostkami by se mohla snad těm nejlehčím pavé úsekům vyrovnat ;)

                                0 0
                                • ruinin  

                                  Tak to jsi nebyl v uličkách staré Prahy. I když při rychlosti cca 40 v hodině by se ty díry mezi kostkami snad přelítly.

                                  0 0
                                  • jecnak  

                                    Zajed si sem at ziskas prehled o tom, jak to na Roubaix zhruba vypada.

                                    0 0
                                    • ruinin  

                                      našel jsem to na google streetview, vypadá to jako na fotkách z Paris Roubaix, ale pořád si myslím, že na starým městě je to často horší, protože tam místo hlíny mezi kostkama jsou občas jen totální díry, do kterých zapadneš, pokud nejedeš opravdu rychle, což v uličkách starý Prahy nejde

                                      0 0
                    • mr.ricardo  

                      Delej, jak myslis :) taky mam skoro 90kg a foukam o dost min, ale jezdis na tom ty. Vetsina alu rafku ma limit tlaku 138psi na 23 mm plast, se sirkou pneu se tlak snizuje, takze na 25 plast to muze byt cca 125–130 psi.

                      0 0
                      • MI.KU  

                        Většina ano – u starších jsem měl tlak omezen – zde nic uvedeno není.

                        Pokud mi zde ale někdo najde to omezení tlaku na Racing Zero nebo Shamall v 17C verzi tak se tím rad budu řídit. U starších 15C bylo myslím něco uváděno u těch novych nic.

                        Jinak ale myslím ze výrobci plastu nebudou dělat pláště s parametry které by ráfky nesnesli – to omezení tlaku u rafku třeba hodně zdůrazňoval Mavic – a ten má v základu kola osazené svými plášti které jsou na nižší max tlak.

                        0 0
                        • Vilém  

                          Myslet, znamena vedet velky hov…

                          0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                          • MI.KU  

                            To mas pravdu – když mi zde někdo předloží tedy fakta nechám se rad poučit.

                            To ze jeden výrobce udává max tlak rafku na 138 PSI navíc pro starší 15C ráfky – ještě neznamená že na tento tlak omezuje druhý výrobce své 17C ráfky.

                            V manuálu je uvedeno ze se maximální tlak řídí dle údajů na plášti.

                            Foukám 100 a 120 což je pořad i pod limitem oneh 145 PSI od Vittorie i pod ,,bájném,, 138 PSI od Mavic – jako ze kola mám Fulcrum což je Campa.

                            Tak mě tady nestraste ze mi bouchne ráfek :D

                            0 0
                            • mr.ricardo  

                              To neni zadny bajny cislo od mavic, stejny limit maji i campa/fulcrum rafky, dtswiss rafky maji limit pro 25mm myslim 125psi. Na ty novy campy 17c to uz asi nepisou, ale vzhledem k tomu, ze jsou urceny pro 25mm a vic plaste, tak nikdo neceka, ze to nekdo narve natvrdo. Ale jak rikam, je to tvuj boj.

                              0 0
                              • MI.KU  

                                120 PSI není natvrdo – 8,3 bar pro 90kg jezdce – pruhyb pneu je dost vidět.

                                Druhá věc je ze i těch 138 PSI bude poddimenzovaný údaj – pro silne opotrebený ráfek.

                                Teď jsem například na Cycling forum četl pěkné vysvětlení, ze všechny ráfky mají bezpečnostní normu nastavenou tak aby snesly velmi vysoký tlak a prvně explodoval plášť.

                                Už tady někomu bouchnul ráfek pro vysoký tlak? Tím myslím zdravej ráfek – né probrzdenej.

                                0 0
                          • MI.KU  

                            Zde třeba manuál na Campa Shamal Ultra – opět – ridte se tlakem dle výrobce pláště – není uvedena žádná omezující hodnota tlaku.

                            https://www.campagnolo.com/…_10_2015.pdf

                            0 0
                      • Yura  

                        Sakra mluvte v barech. Kdo se ma v tom psi vyznat. :)

                        0 0
                        • MI.KU  

                          145 PSI je 10 bar – 138 PSI je 9,5 bar – 120 PSI je cca 8,3 bar – 100 PSI je 6,9 bar

                          Snad to není tak složité ;)

                          0 0
            • File12  

              Hale na GCN bylo o tom video nebo článek s tabulkou a musím říct, že mi to docela sedělo.

              Ale určitě bych tam nefoukal 120psů.

              0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • File12  

          Mám 100kg a foukal jsem teda na 100psů. Příště bych ale na takovýhle kolo bral určitě 28mm a foukal tak na 80. Měl jsem možnost se na tom svézt znát hodně. Přitom mi to pocitově jelo stejně

          0 0
    • jecnak  

      Kup si takovou, ktera ti sedne geometrii – viz kalkulator

      Plaste do 30mm narves prakticky do jakekoli moderni silnicky.

      0 0
      • panSilnicar  

        Díky, určitě se na to podívám.

        0 0
      • ruinin  

        Přesně. Neřešil bych názvosloví jako enduro ale co je vhodný z hlediska flexibility těla. Koupil jsem allez a bál jsem se že v 50 letech to záda nedaj. Naprosto v pohodě ale jsem dost pružnej. Co se týká měkkosti jízdy řeší to v pohodě ten nižší tlak. A kvalitní sortky z měkkou vložkou.

        0 0
        • panSilnicar  

          No jo, možná je to marketing, ale pokud oni Allez prodávají jako závodní kolo, tak mi přišlo vhodnější se dívat po kole, který je komfortnější, a tak jsem právě narazil na endurance.

          Paradoxně je to možná právě tak, jak to říkáte vy, protože v mnoha recenzích k „závodnímu“ kolu psali, že je velmi pohodlné.

          0 0
          • jecnak  

            Nekde rikaji pohodli pohodlne nezavodni geo, nekde tomu, ze dobre tlumi vibrace. Realne proste potrebujes takovou geometrii, aby jsi se na kolo dobre poskladal, bylo ti pohodlne, nikde te nic moc netlacilo, byl jsi schopny se aspon radove minuty drzet i za spodni uchop oblouku. Jestli je to gravel nebo aero je uplne jedno, to jsou jen novodobe skatulky. Tomu si vybrat ci aspon zacit s nejakymi cisly ti prave dopomuze ten kalkulator, ktery kdyz poctive vyplnis spravnymi udaji, tak ti vyplivne velmi presnou geometrii kola, ktera zatim vsem, co jsem tuto vec doporucil sedela s drobnymi upravami.

            Pak teda bych resil dalsi veci jako rozsah prevodu, rafkove ci kotouce, nizka ci vysoka kola, sirka plastu atd.

            0 0
          • Yura  

            Hm ale co pro chrta typka co delal recenzi bude pohodlne, to pro ostatni muze byt po hodine jizdy neskutecnej opruz. :) Proste na takove ty ramy s vodorovnou horni ramovou trubkou a kratkou hlavovou trubkou se pohodlnej posed dela blbe a kdyz ho na tom kole udelas, tak to bude vypadat otresne.. :)

            0 0
          • MI.KU  

            Tak já mám tedy závodní geo v hliníku – takže velmi tuhé – k tomu velmi tuhá Zera a kolo jako celek je celkem pohodlné i když by většina lidí zde měla smrt v očích kdyby si na to měli sednout.

            Je potřeba rozlišovat tu ,,pohodlnost,, v rámci kategorií a co přesně je tím myšleno.

            U závodních kol je to většinou to ze pohltí drobné vibrace, u endurance se k tomu přidává pohodlný posed – že sedíš víc rovně řídítka nemáš tolik pod sedlem.

            Pohodlí co do vibrací nejvíc ovlivní kvalitní pláště – čím větší rozměr tím pohodlnější, potom dobrá vložka v kratasech, sedlo až potom záplety, sedlovka a rám. Pro ruce je dobrý fígl dát přes původní omotávku ještě jednu.

            Co do geometrie musíš vybrat při koupi – pokud chceš sedět rovneji asi není dobře kupovat závodní geo a naopak pokud chceš jezdit agresivně asi nebudeš hledat pohodlnou geo. Vše se potom dá ještě poladit nastaveními jako sklon a délka a výška predstavce, posun a výška sedla.

            Pokud chceš pohodlné kolo na klidnější vyjížďky je lepší hledat endurance kategorii než závodní – ale samozrejmne i závodní kolo muže byt osazeno tak ze te nevytrese.

            0 0
            • JakeF  

              Pohodlnej závodně cílenej hliník na zerech a s přehuštěnejma pláštěma. To zní že to je už skoro tak dobrý jak RB IQ.

              0 0
              • MI.KU  

                To je lepší – netahas sebou zbytečných 7 kg navíc :D

                Ne tak vážně – určitě sou pohodlnější kola bez debat, ale už v základu to bylo použitelný a byť jsem teď dal Zera a foukám pláště na 100 a 120 PSI tak je to pohodlnější než na Aksiích s Yksion na 80 a 90 PSI – ty Corsy jsou prostě neskutečný ,,bačkůrky,, ;)

                Časem je možná testnu v 28 mm.

                0 0
              • mr.ricardo  

                :) touché

                0 0
              • tromboonen  

                Když si někdo koupí hliník za cenu karbonu, tak to prostě ***** pohodlný je a ještě nám to tu napíše každej den pětkrát :)

                0 0
                • MI.KU  

                  Tak si na to kurňa už někdy sedni a zjistíš že je to úplně ok.

                  Třeba, že je to za tu cenu lepší než v té ceně běžnej ,,kelímek od jogurtu,,.

                  Proti ,,KARBONU,, opravdu nic nemám jen sem do kola nechtel dávat 200 – takhle sem lehce nad 100 a spokojen ;)

                  0 0
                  • JakeF  

                    Lehce nad kilo za hlínu na hliníkovejch kolech, ráfkovejch brzdách a mechanický Ultegře? Tak to je smutný… Jako oukej, kdyby to byla nějaká kultovní značka, ale tuctovej Cannondale?

                    0 0
                    • MI.KU  

                      A co za to mas jinak?

                      Myslím ze sem tu nedávno řekl ze karbonový kola pro celoroční provoz nechci – nebrzdilo to tak jako alu a když sem viděl karbony co jezdili v zimne ta chuť mě opravdu rychle přešla.

                      V cenové hladině 60 za kolo se bezne osazuje Dura Ace? Tyjo pořad mi kde ;) Nebo jakou vyšší sadu než Ultegru jsem si to mohl pořídit? DI2 …? Díky ele opravdu ne chci něco co vydrží ne co bude půl sezóny v servisu na reklamaci.

                      Ty brzdy to sem myslel ze už máme jasný koukám ze opět ne – tak po sté – já si kotouče na silnicku nikdy, opakuji NIKDY nekoupím.

                      V čem konkrétně mas pocit ze to kolo není funkční nebo v čem ztrácí? Je snad nějak moc těžké? Je nedostatecne tuhé? Má nefunkční nebo špatnou sadu? Špatně jede? Kola jsou málo tuhá a kladou velký odpor?

                      Doporucis mi za 100 lepší kolo – s vyšší sadou a s lepšími koly?

                      Opravdu jsi jel tuto kombinaci – rám, sada, kola – že víš ze je to ,,smutný,, ?

                      0 0
                      • JakeF  

                        Giant je podobná tuctovka jako Cannondale, kolem Prahy co se týče silniček, tak bych řek že i výrazně menší (teď nemluvím bajky, to je Giantů jak nasráno, i když teda Cannondalů taky :)) a za ty prachy máš karbon na karbon kolech, hydrauliky a Ultegru Di2. A rám to není vůbec špatnej, minimálně má na kontě vítězství Paris-Roubaix…

                        Tvoje problémy s bržděním to samozřejmě řeší.

                        Di2 normálně funguje, problémů s ním je minimum, pokud jsi teda tou reklamací nemyslel že si to neumíš píchnout po 3 tisících kilometrů na nabíječku :). Nicméně souhlas, bez elektriky se dá žít. Tuším loni nabízel Giant za podobnou cenu i verzi na mechanický Dura Ace.

                        0 0
                        • MI.KU  

                          Tak pro mne Giant není stejná ,,tuctovka,, ;)

                          Na jakých konkrétně karbon kolech… aha od Giantu no kdyby tam byly Bory, 303, Cosmic… tak neřeknu ale tohle není žádná výhra.

                          Rám – pro mne nepřipadá v úvahu – je to úplně jiná geo ale jistě dá se najít jiný.

                          Hm koukám ze to má trochu nadváhu – ta hliníková plechovka je o dost lehčí.

                          To už bych šel raději do Canyona tam je za tu cenu v podstatě podobné osazení co mám.

                          0 0
                          • JakeF  

                            No to říkám, že není stejná tuctovka, Cannondale je tuctovka větší…

                            Bory k Shimanu by byla prasárna, 303 nebo Cosmic fajn, ale to je přece jen trochu vyšší liga než ty tvoje hliníky… Za mě radši karbony od Giantu než hliníky. On Giant s tím karbonem celkem umí…

                            Geo jiná je, ale na endurance kategorii ne až o tolik, na délku je ten rám ve stejný velikosti cca stejnej, nižší hlavovku většina lidí nevyužije. Chování bude o trochu klidnější díky delší zadní stavbě a položenější vidli, ale nebude to nic zásadního.

                            Defy Pro v odkazu je 1050 g, Caad 12 je 1100 g. Jak jsi z toho spočítal nadváhu, to by mě vážně zajímalo :). Defy SL je dokonce 920 s integrovanou sedlovkou.

                            0 0
                            • MI.KU  

                              Nojo to je hezký ze když Giant s karbonem tolik umí ze je na rámu o par gramu lehčí než je ten můj hliník, ale to není vše – musíš taky koukat na vidlici a zbytek komponent. A výsledek je ze Defy Pro 0 – celokarbon s karbon kolama od Giantu na Dura Ace je o víc jak 0,5 kg těžší. ;)

                              Bory k Shimanu možná je esteticky prasárna ale pořad to sou kola o parník jinde než ty od Giantu.

                              Mě ty moje sedí – středy jsou nachlup stejný jako z modelu Bora Ultra, ráfky jsou UST, výplet tuhej alu – je to vylepšený Shamal Ultra jestli tohle považuješ za špatná kola tak potom nevím co ti k tomu už říct ;)

                              Tuctovka netuctovka – nejakej vyšší model této rady sem v ČR ještě nepotkal takže pro mne to tuctový není ;)

                              Colnago, Cipollini, Bianchi je IT taky tuctovka – no po Praze taky ;)

                              0 0
                              • JakeF  

                                Paradoxně když se výrobci snaží udělat rám pohodlnej, ale zároveň tuhej do záběru, tak vychází těžší, než když uděláš rám ve všech směrech tuhej. Proč tomu tak je, to se mě neptej… A netvrdil jsi tu, že kotouče přidaj 1 kg navíc? Pak kdyby někdo mdlýho rozumu zase udělal Defy s ráfkovýma jako Caad, tak jsi o půl kila níž (podle tvojí logiky, reálně samozřejmě ne).

                                Bory jsou určitě super kola… Jen stojej jak celej tvůj Cannon v původní výbavě :). Takže tam tvoje srovnání trochu pokulhává… O Zerech taky netvrdím, že by to byly špatný kola, ale proč v dnešní době vysypat tolik peněz za hliník, to mi hlava nebere. Pokud teda někdo nutně nepotřebuje ráfkový brzdy… Asi z nostalgie :).

                                0 0
                                • MI.KU  

                                  Tak ty Bory vyjdou na půlku co to kolo v základu ;) jen mezi námi – sám jsem je chtěl a rozmyslel jsem Bory/Zera – cena cca stejná.

                                  Ano o 1kg u těch levnějších kol – u kol za 100 už to není tolik.

                                  Z nostalgie – tak třeba tomu tak rikej no – z nostalgie je jezdí většina profíků tak o co jde ;)

                                  Kola jsem potřeboval univerzální do kopců na špatně cesty na podzim/zimu – třeba si za rok koupím vysoké ale to pro mne nebudou univerzální kola proto sem je teď nevybral.

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    To ale bereš nějaký Bory ve výprodeji, ne?

                                    Profíci jezdí, co jim sponzor a UCI nařídí, tím bych se moc neřídil.

                                    Na špatný cesty OK, to hliníky chápu. Ale zas tam už vůbec nechápu ráfkový brzdy.

                                    0 0
                                  • mr.ricardo  

                                    Kdeze to maji Bory za stejnou cenu jako Zera? To je zase diskuze :) radost to cist.

                                    0 0
                                    • MI.KU  

                                      V UK ;)

                                      0 0
                                    • MI.KU  

                                      Ale myslel jsem tím tyhle Zera – abys nemyslel ty základní tam je trochu cenový rozdíl.

                                      http://fulcrumwheels.com/…competizione

                                      0 0
                                      • mr.ricardo  

                                        Tyhle Zera maji na bike24 okolo 1000 euro, koukal jsem tam na ne nedavno, kde se daji sehnat Bory za 1000 euro?

                                        0 0
                                        • MI.KU  

                                          Momentálně mají Bory za 1200 na wiggle, Zera sem koupil za 1050.

                                          0 0
                                          • JakeF  

                                            Myslíš ty ve 38% slevě? Před chvílí jsi mi tu tvrdil, že nemluvíš o výprodejový ceně…

                                            0 0
                                            • MI.KU  

                                              A jaký to je výprodej když sou to 2017 naskladneny asi týden – mají je za tu cenu bezne každou chvilku kdybys to trochu sledoval – Zera tam taky mají levněji než na ofiko webu uvedená cena.

                                              0 0
                                              • JakeF  

                                                Nebudem tu rozjíždět zbytečnou diskuzi, když chápeš jak jsem to myslel, co ty na to?

                                                0 0
                                          • mr.ricardo  

                                            Aha, ty 50mm, to mas pravdu, na ty jsem koukal, ja myslel na 35mm, kdyz uz teda srovnavame se Zerama.

                                            0 0
                                            • MI.KU  

                                              Sak mají i ty 35 za stejnou cenu.

                                              0 0
                                              • mr.ricardo  

                                                Nojo, no tak to ale fakt nechapu, ze sis koupil ty predrazeny Zera :)

                                                0 0
                                                • MI.KU  

                                                  Předražený tím ze mají lepší náby než Bora One? :D

                                                  Jednoduchý – Bory sem zkoušel a brzdnej výkon nebyl tam kde bych si představoval – opravitelnost galdy v terénu – a plášťovému karbonu moc nevěřím – plus jsem potřeboval kola na celoroční provoz a né jen na hezké počasí.

                                                  Mě módní trendy moc nezajímají jde mi víc o tu praktickou stránku – ale Jo teď když mám Zera si dokážu představit i sváteční kola nebo druhý set na vyšším rafku – třeba Windy v 50–80 mm.

                                                  0 0
                                                  • Člověk a jeho svět  

                                                    80 mm? Na co proboha?

                                                    0 0
                                                  • MI.KU  

                                                    Tak 80 je asi moc no – je fakt ze ve větru mi vadila i ta 50, ale ty 50 určitě abych to měl jako doplněk k Zerum na rovinatejsi trasy – no uvidím příští rok.

                                                    0 0
                                                  • Člověk a jeho svět  

                                                    50 ok, ale 80 už na normální ježdění fakt ne.

                                                    0 0
                                                  • MI.KU  

                                                    Jj – baví mne krátký tratě – časovky – k tomu by 80 byla ok ale je fakt ze jinak bych to jezdit nemohl no takže ta 50 bude lepší k širšímu využití. Ale tak uvidím příští rok.

                                                    0 0
    • blackseal  

      len do Allezu 30 mm plaste asi nenarves bacha na to :-). Pohodlnost je pomerne vagny pojem, zahrna v sebe pohodlnost posedu + pocit pri jazde z pohladu otrasov. Ked som si kupil pred 2.5 rokmi Tarmaca, sedlo toupe, 23 mm plaste turbo elite, zvyknuty na posed z horaka (vek 40+), myslel som si, ze ma drbne po 10 km. Po vymene plastov za 25 (pri C15 rafiku) , sedla, zlepsenie ohybnosti sa komfort zlepsil pozorovatelne. Pred par tyzdnami som dal plaste Roubaix pro 25/28, fukam 6 bar a je to este o nieco lepsie.

      0 0
    • panSilnicar  

      Díky všem za rady ohledně pohodlí, už je mi to jasnější. Jdu vyzkoušet tu kalkulačku.

      Každopádně já to vidím tak, že chci jezdit rychle, ale zároveň pohodlně. Ale na druhou stranu si myslím, že na kole určeném na závody bych se cítil při rekreačním ježdění blbě, protože žádný závodník nejsem. Toto se mi přesně stalo, když jsem si koupil silniční závodní koloběžku – citíl jsem se na tom jako debil.

      0 0
      • JakeF  

        U koloběžky bych to viděl na výrazně prozaičtější důvod.

        0 0
        • IndyCZ  

          Kdyby ČT vysílala galavečer s udílením cen za nejlepší komentář roku, byl by v tom čert, abys nevyhrál.

          0 0
      • Yura  

        Tak je to hlavne o nohach ze. Zavodaci pak maji vsechno. Jak to kolo, tak ty nohy a hlavne bez problemu vydrzi v aero poloze s rukama na pakach a loktama do praveho uhlu, kdy maji trup defakto vodorovne a to pak jede jinak, nez kdyz normalni lidi na tom sedi jako za stolem.. :) Nejdulezitejsi je, aby te po hodine nebolely spodni zada nebo za krkem apod.. Na co ti je, ze pojedes rychle, kdyz na tom nevydrzis dlouho sedet a nebo ses pak celej bolavej i mimo kolo.. Jestli se v tom posedu atd. chces pak nejak posouvat, tak musis cvicit i mimo kolo. Protahovat, cvicit stred tela, zada atd..

        0 0
      • ruinin  

        Pořád tu lidi řeší, co je a není pohodlný, ale znova opakuju, že strašně záleží na tom, jak jste ohebnej. Pokud si stoupnete s chodidly u sebe a ohnete se dopředu a dotknete se prsty chodidel, tak nebudete mít problém

        pohodlně jezdit na allezu – což je asi něco mezi závodní a endurance geometrií – neříkám to proto, abyste si koupil allez, ale protože s tím mám zkušenost… později jsem koupil langster, ten má o dost agresivnější geometrii, to už mi přišlo moc – ale přehodil jsem představec a zase jezdím i 50 km bez problémů se zády, a přitom je to pořád závodnější posez než na tom allezu. I když člověk jezdí vcelku pomalejc, tak může klidně mít závodní posez, protože proti větru se to pak dost hodí… pokud jsou teda ty záda OK. Samozřejmě předpokládám, že člověk na výletě, když nefouká protivítr, drží řídítka za páky nebo prostě nahoře, a pouze pokud to chce trošku rozjet nebo proti větru, dole na beranech.

        0 0
        • panSilnicar  

          Prsty se chodidel dotknu, ale jinak moc ohebnej nejsem.

          Já si to kolo chci koupit spis abych si zpevnil zada a obecne abych se protahl, nehodlam si na tom odrovnat zada jeste vic.

          Na druhou stranu jezdit pomalu me nebavi. Muzu rict, ze ted jsem mesic „nedelal nic“ a po asi 10 min testovaci jizde na silnicnim kole mně totalne ztuhly nohy a jeste tyden po tom mam namozena zada.

          Tak doufam, ze si neco neoddelam jeste vic.

          0 0
          • RomanKa  

            Pořizovat si kolo ke zpevnění zad a protažení je samozřejmě nesmysl. Cyklisti záda a střed těla musí dělat jako kompenzační cvičení.

            0 0
            • panSilnicar  

              Aha, sakra, já nesnáším cvičení. Tak to ještě teda zvážím, jestli vůbec má cenu kolo kupovat.

              0 0
              • Vilém  

                A nebo se vrat ke kolobce, tam zada pocvicis rozhodne vic, nez na kole, kde si je spis odrovnavas.

                0 0
                • panSilnicar  

                  Jenže to je právě problém, protože mladá byla u ortopeda s kotníkama a ten ji vyloženě řekl, že má kotníky „na sračku“, a když mu řekla, že jezdí na koloběžce, tak se jí vysmál a řekl jí, že jeho kolegyně na tom jezdila 3 roky a má prostě odrovaný nohy a říkal, že je to nepřirozený, jenže já jsem se zase nechal zmást marketingem a neuvědomil jsem si, že dupání do země je nepřirozené.

                  Mně bylo už předtím divný, když jsem říkal fyzioterapeutce, že na tom jezdím, že mě vůbec nepochválila…

                  0 0
                  • Vilém  

                    Nj, kazdy ma neco. Kdyz si dam po delsim case kolobku, tak se mi objevi bolest svalu, u kterych jsem ani netusil, ze je mam.

                    0 0
                    • panSilnicar  

                      No sice je pravda, že mladá má ty kotníky odjakživa oslabený a horší než ostatní lidi, jenže ty dospělácký koloběžky jsou na trhu teprve poměrně krátce, rozšířily se teprve nedávno a tím pádem nikdo neví, co to tomu člověku udělá za 20 let ježdění…

                      0 0
                      • Vilém  

                        Dospelacka / nedospelacka, to je jedno. Jde o vysku stupatka, cim niz, tim lip. Ale tipuju, ze to kotniky namaha mnohem min nez beh.

                        0 0
                        • panSilnicar  

                          To není, ten ortoped rikal, ze pro deti je to ok, protože jsou ve vývinu, ale pro dospelý to není… To je stejny, když za mlada někdo skoci ze 2 metru, pohoda, ale za 30 let uz to muze byt problém…

                          0 0
          • Yura  

            Heh je to presne naopak. Cim vic jezdis na kole(neprirozena poloha pro telo). Tim vic to musis kompenzovat mimo kolo cvicenim. Ovsem to by jsi mel cvicit i bez jezdeni na kole jestli si rikas sportovec a hodlas se udrzovat v nejakem funkcnim stavu.. Bohate staci 3× tydne pul hodiny na ten naprostej zaklad- stred tela, trochu zada + idealne denne se treba rano nebo vecer protahnout + idealne lehce povalet zada, IT band, zadek po masaznim valecku nebo na balone… Zase otazka 10–20 minut.. Furt pises, ze chces jezdit rychle. Uz jsem ti rekl, ze to je o nohach. Silnicka ti je na hovno, kdyz nemas natrenovano. To te smete trenovanej borec i na MTB jako nic.. Jinak kolobezka je pro kloubni aparat debilni stejne jako beh. Pro lidi co maji s kloubama problemy to je bez debat. Chuze, kolo, brusle, plavani apod.. je ok..

            0 0
            • panSilnicar  

              To, že se neprotahuju neznamena, ze nemam fyzicku, na kolobce jsem mel průměrnou rychlost 20 a predjizdel jsem i nektery cyklisty. A taky zadnej zavodnik nejsem, to jsem taky uz psal.

              0 0
              • Yura  

                No dobre, ja ti jen rikam, jak predchazet tem bolestem zad apod.. To komplenzacni cviceni a protahovani je zaklad, aby jsi se na tom kole citil dobre a aby si se udrzoval v dobrem zdravotnim stavu. Je jedno jestli ses zavodnik nebo ne. Jo jestli vyjedes jednou tydne, tak je to asi jedno..

                0 0
                • panSilnicar  

                  Díky za rady, cením si jich, ale abych řekl pravdu, hledám nějaký sport, při kterém bych se tak nějak „celý protáhl“ a právě jsem si myslel, že to mi kolo umožní a ještě si užiju rychlost, já totiž samostatné cvičení nemám rád, ale sport ano.

                  Promyslím si to a buď si teda koupím silničku a snad se teda budu denně protahovat, nebo si najdu něco jiného.

                  0 0
                  • Yura  

                    No tak na protahovani opravdu kolo a to hlavne silnicni neni. Spis naopak.. Muzes vyzkouset bojove sporty nebo umeni apod.. Coz by byl i dobrej doplnek k tomu kolu. Samotne kolo pro telo jako celek dobre neni..

                    0 0
                    • panSilnicar  

                      Takže jestli to chápu dobře, tak ten, kdo má sedavý zaměstnání a jezdí do práce na silničce, tak je mu to v podstatě k hovnu.

                      0 0
                      • Yura  

                        Ano jestli si chces zpevnit zada, tak je ti silnicka k hovnu. Jestlize sedis celej den v zamestnani a pak sednes na kolo, tak tim zadum moc nepomuzes. Jezdeni na kole ma svoje pozitiva, ale neni to dobra komplenzace pro sedave zamestnani. Ba naopak ty problemy muze jeste prohlubovat. Naopak takova joga je urcite super. Tak jezdi na tom kole z prace na hodinu jogy a mas to vyresene. :)

                        0 0
                      • platypus  

                        Tak když nic jiného tak kardiovaskulární systém si řekne no konečně, silnička s beranama je o rychlosti, trochu se poskládat a valit pětatřicet v rovině, to s rovnýma řídítka nedáš, to samý sjezdy, těžiště co nejníže, s rovnýma bacha na příkopy, ale nejde to furt jenom valit, dávat regeneraci, kompenzační vyjížďky, s tím protahování má Jura pravdu, čím víc času v sedle… Tím se můžou objevit potíže, které bys jinak neměl.

                        0 0
                        • panSilnicar  

                          Díky za rady, mladá dělá jógu, tak asi začnu s ní :).

                          Jasné, že nejde furt jenom valit, ale já mám prostě rád, když přijdu z vyjížďky domů a nezmůžu se ani na slovo, jak jsem udýchaný.

                          0 0
                          • Yura  

                            „jak jsem udýchaný“ Jakoze jedes celou dobu s vysokyma tepama a ze lapes po dechu = ze jezdis anaerobne? To jsem taky provozoval. Nonstop na krev a to je spatne. Hodne spatne..

                            0 0
                          • Člověk a jeho svět  

                            To je to nejhorší, co můžeš udělat, konec tréninku / vyjížďky by měl být o zklidnění, tzn. vyjetí a ideálně doma o nějakém střečinku.

                            0 0
                            • Yura  

                              Treba si da pak doma na vyjeti valce nebo trenazer.. :))

                              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.