Zajímá mě váš názor jestli má smysl přemýšlet nad enduro zavodama s mým aktuálním bikem.(qhost Kato FS 3,7 2019)130mm zdvihy 27,5"kola. Předem děkuji za radu
Zajímá mě váš názor jestli má smysl přemýšlet nad enduro zavodama s mým aktuálním bikem.(qhost Kato FS 3,7 2019)130mm zdvihy 27,5"kola. Předem děkuji za radu
Jako zajel bys to na tom, ale chtělo by to pár úprav. Minimálně úplně jiný pláště než tam jsou z výroby (což je vzhledem k těm úzkým ráfkům docela problém), hodila by se teleskopická sedlovka, brzdy taky nic moc, vidlice by měla jít předělat na větší zdvih.
Buďme upřímní – asi začíná, chce si to zkusit a ještě ani neví, jestli to bude jezdit. Takže za mě ano, stačí to … pokud ho to chytne, stejně se nevyhne tomu, že koupí jiné kolo ;)…
Máš s tím slušnost? Případně jak to udělat. Děkuju
Co jak udělat? :)
Nejdůležitější je ta povinná výbava okolo. A pak pláště, nevím jak široký plášť se vejde do rámu, ráfky jsou tak na 2,3–2,35, možná některé užší 2,4" maximálně.
Co se týče vzorku, vybírej něco z enduro modelů, dopředu hrubější agresivnější vzorek a měkčí směs, dozadu jemnější jezdivější vzorek a klidně základní směs.
Například Maxxis DHF nebo DHR II nebo HighRoller II ve 2,3" 3C MaxxTerra Exo verzi dopředu a k tomu Aggressor nebo Rekon Exo dozadu.
Ráfky předpokládám bezdušový nejsou, takže k tomu nějaký odolnější duše pro širší pláště a nazdar.
Víc už neni vyloženě nutný, to už jsou jen další zpříjemnění a bonusy. Za pláště dáš okolo 2 000, zhruba za 3–5 by se dala vymyslet teleskopka, za podobný peníze by šly vylepšit brzdy, ale pro první zkušenost bych vyměnil jen ty pláště a kolo dobře seřídil, víc nemá cenu – když tě to začne bavit, stejně budeš koukat po jinym kole.
Bych tam hodil DHF 2.3 a vic neresil.
Bych nahodil ještě teleskop, nedokážu si to bez něj představit…
Me to bez teleskopu nedava smysl hlavne na normalni jezdeni. Na enduro zavod by to jeste snad slo, tam behem RZ zustane sedlo dole a potom ho zvedne na transfer.
Záleží, jel jsem EN závod, kde byly i šlapavé pasáže po rovině, či do kopce…
Pokud chceš závodit, tak je stejně dupeš vestoje.
Jsou nějaký výjimky, kde tím ztratíš znatelně, třeba v Koutech byla jedna dlouhá šotolina, ale troufnu si říct, že u prvního závodu těch ztracenejch pár vteřin nebude hrát zásadní roli :)).
To asi jo, ale když chce jezdit EN závody, tak předpokládám, že i těžší terén mimo závody, na což už se teleskop výrazně hodí. Nedokážu si moc představit, nemít nic v těžkém terénu najeto a rovnou se vrhnout do závodů. Teda dokážu, ale je to o držku… :-)
Proč, třeba v bikeparcích teleskop nepotřebuješ.
Jasně, teleskop je super věc, jen říkám, že lepší jet bez teleskopu než sedět doma :).
takových je ale málo. Většinou tam neni v RZ do kopce skoro nic a šlapavý úseky nějaký sice jsou ale sedět se tam stejně moc nedá.
A i kdyby ano, tak s tim maximálně trochu ztratí, ale na čas to stejně nepojede.
A taky musíš mít nějakou výbavu kromě toho, na závodech bývá povinný páteřak, integrálka. Hodí se mít chrániče kolen, dlouhý rukavice.
Uplne v pohode. Nahod kdyz tak plaste s dobrym gripem, hlavne vepredu, a smele do toho :)
I na HT se to da.
Smělost někdy končí zklamáním, případně zraněním.
Taky asi nepojedu rallye s Fábii, na které přezuju gumy…
Myslel jsem 1.2 HTP. :)))))
A přitom Fabie rally běžně jezděj. :)
Jenže to kolo Fabka v základu úplně neni, nějaký zdvihy to má, je to dokonce celoodpružený, přehazka s brzdou tam je, aspoň základní hydrauliky taky… Jestli na tom kole umí jezdit v terénu, tak tam hodí nějaký pořádnější pláště a odolnější duše, frkne nahoře sedlo dolu a v pohodě to sjede. Třeba ani neskončí úplně na chvostu.
+1
Úplně v pohodě… Já první EN závody jel na XC HT s 90 mm zdvihem, pevnou sedlovkou a akorát jsem dopředul dal trailovej plášť v šířce 2.1" :)).
U většiny CZ závodů už se dá i celkem obejít bez teleskopky, šlapavejch úseků na sedlo nahoře už je v RZ minimum.
+1