• saintjv

    Cau vsichni, resi se novy bajk.

    Pouziti – Enduro, tezky teren, bikeparky

    Velikost jezdce : 188

    Zdvih 140+ 160 lepsi

    Karbon bych asi uprednostnoval

    Podminka je 29 rozmer!!! – nereste proc.

    A ted otazka. Nejaky vyber je, ale takovych kol neni az zase tolik. Takze by me zajimalo, ktere bajky jsem prehlednul a nejsou v mem seznamu nize:

    Spešl Enduro 29 – 2017 – mam ted starsi

    Trek Slash 29 – 2017 – tam me stve ten zamek na riditkach

    Evil Wreckoning 29 – neznam

    Asi YT Jeffsy 29 – tohle je spis allmountain

    Santa snad jedine Hightower ve 29 ale ten ma jen 135 mm zdvihu

    Rune 29 ale nevim no to me moc neoslovuje

    Co tedy dal co by se dalo u nas prohlednout?

    0 0
    • wilda81  

      Nukeproof Mega 290

      0 0
    • john34  

      jen pro inspiraci:

      http://www.intensecycles.com/…/carbine-29c

      0 0
    • gargamel  

      BMC trailfox, 150mm nad zadním kolem

      0 0
    • Al Stra  

      rune 29 myslíš banshee prime nebo jsem něco zaspal?

      0 0
      • saintjv  

        jj promin

        0 0
        • Al Stra  

          a co dál jezdit to co máš?

          0 0
          • saintjv  

            zatim to tak vypada, mozna potrebuju nejakej impuls, novy bajk by mohl byt reseni. Jsem ted na kole nejakej strasne spruzelej:(

            Posouvani nula, spousta chyb, a to co jsem umel tak prasim… A muzu si pry prat k jeziskovi ram:)

            0 0
    • vojtechposmourny  

      Novej Niner RIP 9 RDO.

      0 0
      • saintjv  

        No vuda prvni vlastovka, jsem si vubec nevsiml ze maj noveho… Zajimavy typ

        0 0
    • saintjv  

      hele ja proste nevim v cem by me 27,5 melo posunout. Jediny kde bych to moooooozna ocenil jsou zavreny zatacky a switchbacky, ale musim rict ze ani tam me 29 nelimituje v porovnani s tim jak si 29 poradi s bordelem, je proste pro me 29 daleko komfortnejsi kolo.

      0 0
      • goofy  

        Právě se na menších kolech naučíš lépe pracovat s terénem a stopou ;-)

        0 0
        • JakeF  

          To se úplně nejlíp naučí na celopevňáku a přesto to není důvod si ho pořizovat…

          0 0
      • Radek Broz  

        A co s tím jezdíš? Nechci nijak rejpat, jen by mě zajímalo, kde ti 29 přijde lepší. Mně totiž z těžších tratí nikde.

        0 0
        • JakeF  

          Úplný kulový, mimo cyklostezku ho nepotkáš :).

          0 0
        • saintjv  

          Radku je to dost o telesnych parametrech, jak uz tady nekdo psal, 90% je o ridici a ja proste nejsem ani jeden z bratru Stokladu:)…

          A za sebe muzu rict tohle: na 29 se citim jistejc. Nikde me neomezuje, protoze uz na ni jezdim fakt dlouho, tak uz jsem proste zvyklej polozit to jinak, nez predchozi kolo. Jinak v bordelu to lip prejede sutr, do kopce to jede taky lip. Takze na mejch 188 mi to proste prijde akorat.

          0 0
    • Al Stra  

      http://www.pinkbike.com/…ke-2016.html

      vebo rovnou tohle-)

      0 0
    • Jenda  

      Ve svých úvahách na podobný téma jsem si ještě říkal, jestli nevzít Cube Stereo 27,5+ na 150 zdvihu, 29 by se tam vlézt prý měla, jako bonus je ten rám za 460 euro :-)

      0 0
    • JakeF  

      Zkus ten Evil Wreckoning, vypadá dobře a zbytek je o pilotovi :).

      0 0
    • smash_mouth  

      Pri tom zamyslenem pouziti neco tuhyho na solidnim zdvihu… Runa nebo Spesl.

      Ja s ohledem na vahu ramu bych sel do Spesla. Hlavne bych se zameril na rafky … :-D

      0 0
    • logoman  

      Ona muze byt cesta i neco se 130mm ale polozenou geo, treba to nebude tolik tlumit, ale kolo bude mit lepsi odezvu na tvoje pokyny. Se mi libi tahle filozofie, treba pro 27,5 to je ted novy evil calling, zabavna by mohla byt kona process 29. Sam pokud bych nevedel co s prachama bych si poridil mojo 3 :-)

      0 0
      • JakeF  

        130 mm do bikeparku. Výborná rada! Na takovým Strugglu se mu pojede perfektně…

        0 0
        • logoman  

          On je ale jaksi rozdil dnesni moderni 130mm a nejaky par let starsi.

          Ale jestli teda jezdi horsi veci …

          http://www.pinkbike.com/…eo-2016.html

          0 0
          • JakeF  

            To jo, jeho Enduro je dneska pomalu historickej kousek, to se s dnešníma 130 mm nemůže srovnávat.

            0 0
            • logoman  

              Mas pravdu podobnou geo maji dneska 120mm :-P

              http://www.evil-bikes.com/…ts/following

              0 0
              • JakeF  

                Na tom bude v bikeparku slintat blahem…

                0 0
                • logoman  

                  Ne, vjede do bikeparku a hned se zabije protoze to je zcela nevhodny …

                  Jako neni mi zcela jasny kdyz ho nebavi jezdit, jak ho to zacne bavit vic na skoro stejnym kole jen s o 1,5° polozenejsi hlavou. (viz. novy E29)

                  0 0
                  • JakeF  

                    Podle mě trochu kecá, protože chce novej bajk :). A hlavně na tom jezdí takový věci, že 130 mm zdvihu by ho limitovalo.

                    0 0
                    • logoman  

                      Tak to muze poridit evila, ten je navic exotickej :-)

                      0 0
                      • JakeF  

                        +1, moje slova :)

                        0 0
                        • Al Stra  

                          pak je otázka kde to objednat,kdyz u nás není dovozce

                          0 0
                        • logoman  

                          Akorat kazdej doporucujeme jiny model.

                          Btw tohle je fajn clanek.

                          http://www.bikemag.com/…l-following/

                          Snad uz treti fabrika neprodukuje srace … :-)

                          Puvodne jsem ani o tom nevedel ze je evil vlastne pokracovatel iron-horsu.

                          „Evil Bikes–as we know it now–came roaring out of the gates in 2009. It was a super group of a bike company, helmed by a handful of bike industry vets, each with a reputation for making big things happen. At its core, the company consisted of Kevin Walsh, Dave Weagle and Todd Seplavy.** Those three guys had, just a few years before, transformed Iron Horse Bicycles from a company that no one gave a damn about into a company that no one could stop talking about.** True, Iron Horse was never going to knock Trek, Specialized or Giant off their pedestals, but in the space of a couple years the company had gone from selling lame and lumpy econo-models at big-box stores to boasting some of the most advanced full-suspension bikes on the market, ridden to downhill glory by Sam Hill, arguably the most dominant racer of that time.“

                          0 0
                          • goofy  

                            Škoda že tu transformaci nedotáhli… Iron Horsy byly navíc i pěkné… :-)

                            0 0
                            • logoman  

                              26 evily byly hnusny, ale ted ta posledni generace na vetsich kolech je fajn.

                              0 0
                              • goofy  

                                Vždyť to vypadá pořád stejně… :-)

                                0 0
                                • logoman  

                                  Prijde mi to kozoidni a je tam kolem vahadel velka masa karbonu …

                                  http://ep1.pinkbike.org/…10362157.jpg

                                  Kdezto novy uz ho tam tolik nemaji a diky vetsim kolum se mi vic libi proporce.

                                  http://fcdn.mtbr.com/…urgent-1.jpg

                                  Navic se mi libi velky kola :-)

                                  0 0
                                  • -b-n-x-  

                                    Az na tu diru u noveho v tom vahadle u noveho modelu nejak nejsem schopen videt nejaky zasadnejsi rozdil. Mozna par nejakych drobnych uprav, ale je otazka jestli nektere rozdily nejsou zpusobeny treba i jinou velikosti. Na tech 26 vs. 27,5 Evilech by se dobre hrala hra „Najdi 10 rozdilu“ :-)

                                    0 0
                              • -b-n-x-  

                                Me se treba libi vsechny. Chapu, ze na design muze byt ruzny nazor. Jinak ale mam pocit, ze 26 i ty novejsi vypadaji temer stejne :-)

                                0 0
                          • JakeF  

                            Počkáme na Jirkovo vyjádření, ale co jsem s ním něco jezdil, tak ti můžu s klidem říct, že by tam často bylo potřeba proti E29 zdvih spíš přidávat než ubírat. Geometrie negeometrie, když v bikeparku zaprasíš dopad do bordelu, tak je prostě 130 zdvihu málo. Vždyť dneska 120 mm označuje Giant jako kolo na „závodní XC“ a hlavu to má tuším 68.

                            0 0
          • File12  

            Tak nesmis koukat na videa. Jeffsy video je taky naloz, vesmes vsechno krasnej dopad. Ale za a) oni kdyz ho zkurvej si nemusej kupovat ze svyho novy a dyl jak rok ho taky mit nebudou. Za b) je tu prasostyl kterej vetsina mit bude.

            0 0
    • Honik  

      Dej zimu na bezkach, nejlepe klasiku, odpocin od kola, parkrat se naser, kdyz zjistis ze dobre namazat je skoro nemozne a pak si budeš zase uzivat, ze bike proste jede kdykoliv ;-)

      0 0
    • Dorsiflex  

      Za mě Wreckoning nebo Slash. K tomu, k čemu píšeš vypadají ideální.

      O Slash toho zatím moc není, ale o Wreckoningu už ano. Píše se o něm, že má odpružení nalazené hodně do DH. Takže není nijak moc citlivé. Všechno prý začíná fungovat, když bike dostává pořádně „nažrat“. Prý na pomalých trailových pasážích nic moc, zato v plné palbě bomba. Jestli bys na něj přecházel po FSR, je třeba počítat, že to nebude taková žehlička (a celkově projev odpružení bude asi docela odlišný).

      0 0
      • saintjv  

        Na slashi uz jsem sedel. Tank neskutecnej… ma jednu nevyhodu. Zamek v hlavku aby jsi neprorazil ram vidli…

        Evil vsichni na nej pejete ody, ja ho jeste nevidel live takze nemuzu posoudit. Ale urcite nezavrhuji.

        0 0
        • Dorsiflex  

          A ten zámek – vadí to při něčem?

          K Wreckoningu – nemyslel jsem ho zavrhovat. Spíš počítat s tím, že je to prý opravdová závodní bestie.

          0 0
        • JakeF  

          V nejhorším to poskládáš zpátky na E29 a po sezóně ho prodáš někomu, kdo bude na 2018 potřebovat nový kolo :).

          0 0
        • logoman  

          Tak hlavne aby se pripadne staral CZ dovozce, historie je plna praskajicich evilu.

          0 0
      • Mr.Duck  

        odpružení nalazené hodně do DH. Takže není nijak moc citlivé.

        Eh?

        0 0
        • goofy  

          Taky jsem nad tím uvažoval, ale říkal jsem si, že tomu už asi vůbec nerozumím.

          0 0
        • Dorsiflex  

          Jak jsem nakoupil, tak prodávám. Píšu tam, že se nejedná o moje názory.

          Sám neumím moc posoudit. Na DH mašině jsem seděl jednou, když mi ji na chvíli půjčil jeden borec v parku. Zrovna ta byla hodně tuhá – co jsem tak viděl, tak majitel byl opravdový „letec“, takže asi měl důvod.

          0 0
      • bett  

        Slash jsem jezdil jeden týden poměrně intenzivně a musím konstatovat:

        • jízda dolů bordelem paráda
        • ovladatelnost při rychlé jízdě paráda
        • technické až trialové výjezdy ve stoje – paráda
        • zatáčky dobrý

        Ale jízda v sedle po rovině a výjezdy mi přišlo, že za sebou tahnu cihlu. I když jsem posunul sedlo co nejvíce vpřed, bylo to blbý. Při teleskopu 150mm (i 125) je těžiště při sezení výrazně vzadu a bike nejede.

        0 0
        • JakeF  

          Jak ovlivňuje zdvih teleskopu těžiště?

          A tím posunem sedla ses snažil docílit čeho? Ten se snad nastavuje do optimální pozice vůči klikám a řidítkám.

          A jen tak pro ujištění, jezdil jsi opravdu novej 29 Slash?

          0 0
          • Sunshine 29  

            Nechci chytračit, ale na 99% Slash 29" nejezdil:)

            0 0
            • bett  

              Jak myslíte, pánové. Vím na čem jsem jezdil.

              Napsal jsem jen své zkušenosti :)

              0 0
              • JakeF  

                No napsal jsi minimálně dvě očividný kraviny…

                0 0
              • Tomas S2  

                A možná u Slashe 29 jen stačilo přepnout Talase na nižší zdvih a výjezdy mohly být ok (místo posouvání sedla vpřed)…

                0 0
    • Sunshine 29  

      Evil.Osobní sympatie.

      YT vypadá super, podle recenzí povedené, cena/osazení neprůstřelná.

      Specialized nemám rád takže radši nic.

      0 0
      • becis  

        Specialized ma kazdy rad!

        0 0
      • goofy  

        Já třeba Specialized, hlavně poslední dobou když se snaž tlačit 29 přes mrtvoly, taky nemusím, ale pokud bych chtěl kolo, a hlavně nějaké endurko na 29, tak by to byl asi hlavní favorit. Jestli někdo umí vysoko zdvihové 29, tak jsou to oni.

        0 0
    • hctr  

      Kazde to kolo je povedene, dneska uz se zadne mrsiny nedelaji :)

      Limit bych hledal spis v sobe nez v kole, z tvého vyberu se mi libi všechny ac kazde bude vynikat asi nekde jinde.

      0 0
    • ceo  

      Už Gargmel ti doporučoval BMC Trailfox http://dolekop.com/…-devetadvaca Průvodce z Chamonix jezdil taky S enduro 29 a přešel na Trailfox. Můžu ti zjistit jeho postřehy.

      0 0
      • ceo  

        celkem zajímavé ceny mají aktuálně na 2016 v bikeclinic

        0 0
    • ceo  

      U nás asi neprohlédneš, ale Allutech má model Tofane 1.0, který je 29" se 150mm

      https://alutech-cycles.com/navi.php?…

      0 0
    • File12  

      Pekny tak jsem zvedavej co poridis. Popravde pristi kolo asi taky budu chit enduro na 29. Nebo 29 AM a dh. Pokud bych koukal na penize tak asi Nukeproof mega nebo to novy enduro. Spesl nemusim ale treba jejich swat door je pecka.

      Neresit tolik finance tak bud Trek Slash nebo ten Evil Wreck. To vypada super a nebude to uplne obvykly kolo. Otazka je co pripadna reklamace.

      0 0
    • kesu  

      Hele a proč chceš měnit, nebylo by lepší koupit si spíš další kolo? Jezdecky ti dost pomůže, když budeš moct kola měnit. Doporučil bych koupit DH kolo, nemusí to bejt top, ale prostě vyrazit na pár víkendů jezdit jenom na tom. Já nebejt DH kola a silničky, tak na kole nejezdím vůbec. Jenom DH kolo mi umožní vychutnat si ten pocit proskakování roztlučenejch pasáží, kde se soustředím na flow (to zní v mým podání dost blbě:DD). To Enduro co máš je dobrý kolo (nevěřil bych, že tohle někdy řeknu o 29 kole) a měl bych obavu, aby sis nepohoršil.

      0 0
      • saintjv  

        O DH premyslim taky, ale problem je ze se na DH bajk projedu tak 2–3 za rok… coz mi prijde fakt vyhozeny prachy…

        0 0
        • Carloss  

          tohle jsem si před jeho pořízením říkal taky :)

          0 0
          • saintjv  

            hele DH je uricite velky posun dopredu. Jiny zpusob jezdeni. Vse beru.

            0 0
        • kesu  

          Hele třeba z toho nakonec budou dva tři týdny. Ježdění v parku na enduru má tu chybu, že furt něco odchází, na DH sice taky, ale ne tak často a nechceš po tom 100% funkčnost. To že to neřadí je to fuk, že to má nakopaný ráfky přežiješ atd..

          0 0
          • Mr.Duck  

            Tohle říct o dh kole!!!!!!

            0 0
            • Radek Broz  

              Vidím to úplně stejně jako Kešu.

              0 0
              • Mr.Duck  

                Já to mám teda naopak. Ze všech kol je u mě nejdůležitější, aby dh bylo v top stavu, protože se v něm vyskytuju v nejnebezpeč­nějších situacích. Když mi pak třeba nepřehodí přesně když mám 5m na to si přišlápnout na skok, v nejhorším střelí, je to o hubu. Na ostatních kolech nejezdím zdaleka tak na hraně, tak to není tak kritické.

                0 0
      • mr.antik  

        Přesně udělal bych si radost pár komonentama nebo třeba novým lakem, a za ušetřený prachy jel někam na tři týdny pojezdit, to tě posune nejvíc

        0 0
        • hctr  

          Treba setris nepotrebuje.:)

          Nove kolo je nove kolo, vse funguje, je to tiche, zadne vakly, mas z nej radost, je daleko vetsi chut jezdit na necem co tak dobre neznas.

          Nove enduro je fakt pecka, ale tim netvrdim, ze ty ostatni nebudou, jen je to jedine kolo na kterem jezdim a mam s nim zkusenost, je trosku tezsi nez tve stavajici, asi trosku pomalejsi pri nejakych slapavych vecech, ale z kopce se posunes o dost dal a vubec ani neni spatne tam obcas narvat 27,5+ kola.

          0 0
          • mr.antik  

            shání jen rám, takže to není uplně „nové kolo“

            0 0
            • hctr  

              Aha, tak to jsem tady nejak nepostreh :)

              Takze spesl vypadava, sworsky endura jsou uz fuc na 2017 :) tak to trosku usnadnim.

              0 0
              • wilda81  

                Pro celou Evropu? :-o

                0 0
                • hctr  

                  Ano.

                  Ono obecne kdo chce take kolo tak ted uz je pozde. :)

                  Ty normalni levnejsi veci toho je plna prdel, ale tech sworsku se zas tolik nedoveze :)

                  Ram uz vubec ne, ten byl docela kumst sehnat, nakonec jsme splasili 1 cely cerny xl, jde na nej ohlins tlumeni, enve veci, takze to bude topka :)

                  0 0
                  • wilda81  

                    Hmm to je nemilé :) Jinak to je nějaký záměr Spešlu? Proč toho prostě nevyrábí/nedováží víc, když je poptávka?

                    0 0
                    • hctr  

                      Asi aby to nemel kazdy trouba :)

                      Kdo to kolo chce objedna si ho na podzim, kdo rozmysli a vymysli ma smulu. :)

                      0 0
    • lazza  

      Pivot Switchblade na 29, ale má to „jen“ 135mm.

      Edit: Jo teď koukám, že to úplně nesplňuje podmínky endurospecific…

      0 0
    • Al Stra  

      docela by me teda zajimala debata, v cem budou zminena kola lepsi nebo horsi nez enduro zakladatele

      0 0
    • X-biker  

      Ja osobně být tebou tak neřeším novy rám. Celkem chapu, že chceš špekulovat a zkoušet nové, ale myslím, že tvé EN29 je stále těžké překonat a dát třeba 50 za rám mi přijde dost ulet. Rači kup silnici na fyzu nebo permici do fitu a v zimě na kolo ser. Ja své EN29 nevyměnim protože není za co, je to prostě dělo / tank / nezmar / genialita. Raději jsem koupil 650b capra na kokotinky a získání zkušeností s timto rozměrem a urovnání myšlenek v hlavě :-)

      0 0
      • vojtechposmourny  

        50 za rám – to je ještě levný. Většina renomovanejch značek má karbony kolem sta.

        0 0
      • Radek Broz  

        A já myslel, ž jsi koupil Capru, protože jsi dostal rozum:) Fakt ti ten autobus přijde někde v trailu lepší?

        0 0
        • X-biker  

          Ještě nemám přímé srovnání. Na jaro až objedu Rychlebky, Kopřivnou, Kouty a pár lokálních míst vyvodím závěr. Sám jsem zvědavý jak ten roztřel dopadne :- D (PS: kdo nejel 29" se 160 zdvihy měl by to zkusit, je to hbitý tank).

          0 0
          • mr.antik  

            tak ono ty dnešní slack&long 27,5 jsou taky dost tankoidní, takže to vyjde možná dost podobně

            0 0
          • goofy  

            Hbitý tak… Vtipné vtipné… :-)

            0 0
    • vojtechposmourny  

      Ještě mě napadlo Yeti SB5.5

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.