• Voita

    Ahoj lidi,

    Vím, že tyto témata máte rádi :D Sháním nejlépe nový enduro/all mountain bike 29/XL. Pojďte mi nahazovat nějaké možnosti, co by se líbilo vám, ať můžeme dále diskutovat a já si třeba rozšířím obzory.

    0 1
    • AussigBiker  

      Trek Slash 9.9 XX1 AXS: 2022.0.3.17665 https://www.trekbikes.com/…axs/p/35218/?…

      1 1
    • jirkaRS  

      Když už se tu objevují ty kola do 95K, tak přidám také jedno :-)

      https://www.specialized.com/…ion/p/199652?…

      Jinak za mne bych si krapet připlatil a vzal toho Qayrona

      https://qayron.com/…-x2-29--p168

      0 0
      • AussigBiker  

        Jojo, tohle jsem myslel.

        Jinak klasika, Giant, Canyon, Radon…

        Staci vybrat dle ceny a dostuposti :)

        0 0
    • Honza03  

      Tak Spectral 29 CF 7 vypadá slušně. Proti hliníkové Karmě by u mě teda vyhrál.

      0 0
    • Fran-tic  

      Ta Carma za 105 mi přijde jako slušný úlet :). já si nemůžu pomoct, kola jsou to fajn, ale v nějaké střední cenové kategorii.

      Mi se líbí třeba Radon, protože jeden mám i doma a jsem maximálně spokojen

      https://www.bike-discount.de/…rail-10.0-ms?…

      1 0
      • embi  

        Se musim ozvat uz … Ten ram je proste shit, nevleze se tam zadni guma! Osazeni sice hezky sviti, ale to je houby platny.

        https://enduro-mtb.com/…2020-review/

        0 0
        • Fran-tic  

          Ještě ze ses ozval, podívej se na datum recenze. Já na svém loňském modelu nemám problém s maxxisem wt 2,4 na 30 mm rafku a letošní modely pochybuju, ze by měly stejne problémy

          Takže říkat o rámu, ze je shit na základě 2 roky staré recenze je taky shit :)

          0 0
          • theedge  

            Tak recenze je 2 roky stará, ale ten rám je furt stejnej ( pokud na něm neudělali úpravu speciálně kvůli průchodnosti zadní gumy ). Firma uvede na trh rám a ten je většinou naprosto stejný cca 4 roky – jen různé barvy a osazení. Pak přichází na řadu další nový model na dalších X let.

            Takže to že je recenze stará 2 roky je jedno protože to je pořád ten stejnej rám. A to že Slide Trail nemá ideální stavbu psali i v jiných recenzích.

            Tím ovšem netvrdím že ten rám je shit jak píše embi, on má sklony to trošku hrotit.

            0 0
            • Fran-tic  

              Já píšu, že prostě s průchodností problém není nebo ho nevidím, protože tohle kolo mám doma. 2,4 WT guma mi na zadek přijde až až a i tak je průchodnost stejná, jako jsem měl na stumpovi.

              0 0
              • kejda  

                No a jel jsi na tom aspoň trochu v blátě? Ono na suchu tam klidně můžeš vrazit i 2,6 šířku, že ano…

                0 0
            • embi  

              No jestli to vypada jako na fotkach tak mi ten ram prijde nepouzitelnej. Tohle protahnes jednou na klinovci na flowcku, kde se trosku opres do zatacek a na konci dne to mas tu vzperu na dva kusy.

              Jestli zmenili zadni stavbu i vahadlo tak OK.) Ale neprijde mi to moc pravdepodobny.

              0 0
    • kocers  

      Za sebe Spectral. Výběr dle tvých preferenci. Do 95 možnost vzít AL i CF. Já zrovna včera odklikl objednávku na AL 6( ale ve 27,5).

      0 0
    • boo-beek  

      Cube One77 nevypadá zle…

      0 0
    • Voita  

      Chlapi, děkuji za příspěvky. Nicméně, jestli se mi nějaká značka skutečně příčí, je to Qayron – Už od pohledu jejich full rámy na mně působí naprosto směšně a je z nich vidět, že to je prostě ničím zajímavej low end rám, nad kterým nikdo moc nepřemýšlel (co se detailu a celkového zpracování týče). Za to bych 100k já osobně prostě nedal, i když osazení je pěkné a možná uplně nejlepší široko daleko. Chci říct, že pro mně osobně je kvalita rámu zásadní. To i z morálního hlediska i jízdních vlastností, a jsem přesvědčen, že když sednete na Gianta, Treka, Norco a další a byly by stejně osazené, rozdíl patrný bude nejen na oko i v projevu jízdy.

      0 1
      • embi  

        pro mně osobně je kvalita rámu zásadní

        A v cem presne je Quayron ram nekvalitni?

        z morálního hlediska

        Vyber ramu podle kvality z moralniho hlediska. wow. To jsem jeste neslysel.

        jsem přesvědčen, že když sednete na Gianta, Treka, Norco a další a byly by stejně osazené, rozdíl patrný bude nejen na oko i v projevu jízdy

        Na zaklade ceho soudis? Mi to prijde, ze je to docela dojmologie:-) Tak nejak tusim, ze posadit te na ty kola a zavazat ti oci, tak budes vedet uplny hovno. Ten ram muze bejt klidne vyjetej celej na CNC a pri stejny pozici cepu a delce trubek to bude nerozeznatelny.

        Pozice cepu a delka trubek absolutne nema nic spolecneho s kvalitou a provedenim ramu. Je to jen vize znacky o idealni geo pro uspech na trhu. A tam vubec nejde o zkusenosti ani penize.

        0 0
        • mirorek2  

          nějaký ostrý poslední dobou všímám :-)

          mě ten gairon ful připadá jak cube 5 let zpět, a co jsem od nich měl v ruce nějaký HT rám, dom bych to nechtěl

          sedlovka změřená na přesno v tom vaklala jak cyp, asi vadný kousek :-)

          každé zboží má nicméně svého kupce

          0 0
          • embi  

            Ale notak:)

            Ja nerikam, ze ty ramy jsou buhvijakej highend.)

            Pod kvalitnim ramem si predstavuju, ze to nepraska vic nez prumer, ze design toho ramu neobsahuje nejaky technicky omyly, ze ma v poradku tolerance (zda se ze ten tvuj nemel) a ze je ten ram rovnej.

            Ten ram neni krasnej, ale rict ze zidle, ze jinej pojede lip je naivni. A ma i docela pekny casti. Treba oblast sedlovych vzper / vahadla se mi fakt libi. Ale oblast kolem patky a retezova vzpera je hnus.

            Osazeni je takovy so-so. Proste aby to dobre svitilo v katalogu no. Kdyby tam dali SLX brzdy, deore kliky a lepší kola, udělali by mnohem líp. Vidlici by to taky chtělo spíš 38.

            0 0
            • mirorek2  

              za 105t je to úlet, bere se už kde co, bo kola nejsou… tak mi to připadá

              https://qayron.com/…-x2-29--p168

              to se nebavím o geo, která by mi naprosto nepasovala

              0 0
            • krabica  

              Osobně si myslím, že hlavním je mínusem zbytečně položená sedlová trubka.

              0 0
              • mirorek2  

                a tím střihlá a brzy vydřená sedlovka… moje řeč

                0 0
              • theedge  

                Tak chlapci nevim na cem si tady honite ega ale supermoderni Spectral 29 ma sedlovou trubku 76 a Carma ma 75,8 :-D co je na sedlovce 76 spatne?? Reci o strihle nebo vydrene sedlovce pri uhlu 76 jsou samozrejme nesmysl.

                0 0
                • krabica  

                  Jde o reálný úhel, efektivní má docela fajn…

                  0 0
                  • theedge  

                    Ani tak mi to nepříjde nějaká hrůza co by měla lámat sedlovky. Takovej starej Slash to byl jinej úhel :-)

                    0 0
                • mirorek2  

                  Tak si to kup :-) mě se to nelíbí a vydřených sedlovek jsem měl v ruce už dost

                  0 0
        • Voita  

          A v cem presne je Quayron ram nekvalitni

          Kvalitou myšlen spíše jízdní projev pod náporem, kde u takto levněji zpracovaného rámu pro tyto aspekty je předpoklad. ( např. kroucení stavby díky menším ložiskům, díky slabším trubkám a apod. pod člověkem co váží třeba 95kg a jde na doraz nebo někde dropne do rozbitého úseku), tyto zkušenosti mám z RM Blizzard, byť na něj mám jen pozitivní vzpomínky. A ruku na srdce, z dnešního pohledu ten rám Qayron prostě na mně působí nepřesvědčivě ( designově velmi podobný starším rámům, např. RM Adrenaline 4000/5000 z roku 2006. Ano, je to můj subjektivní pocit** a pořád v rámci diskuse, proto bych za tohle svoje peníze prostě neutratil.**

          Na zaklade ceho soudis? Mi to prijde, ze je to docela dojmologie:-) Tak nejak tusim, ze posadit te na ty kola a zavazat ti oci, tak budes vedet uplny hovno. Ten ram muze bejt klidne vyjetej celej na CNC a pri stejny pozici cepu a delce trubek to bude nerozeznatelny.

          Pozice cepu a delka trubek absolutne nema nic spolecneho s kvalitou a provedenim ramu. Je to jen vize znacky o idealni geo pro uspech na trhu. A tam vubec nejde o zkusenosti ani penize.

          Pozice čepů, zavěšení, velikost ložisek, profilace, výška trubek má zásadní vliv, bavím se teď primárně o tuhosti, boční tuhosti, která je pro mně důležitá, protože mám skoro dva metry a vážím více než 90kg. Proto znovu říkám, že např. namátkou (Giant Reign, Trek Slash) oboje kola za 100k na propracovanějším rámu (od podhledu masivnějším s většími čepy, trubkami atd.), se budu aspoň já se svojí tělesnou proporcí cítit prostě lépe, cítit zkrátka větší kvalitu.

          0 1
    • Voita  

      Třeba z tvorby Canyona hodně číhám na Torque AL 6 29 za 85k. Jen se trochu bojím, že zdvihy 170/170 už jsou trochu moc na lokální víkendový poježdění po lesích, i když za ty prachy je supr. Spectral v CF je také fajn.

      0 0
      • Honza03  

        To jsou kola na úplně jiné použití. Spectral 29 je v podstatě z definice AM bike, který vybereš pokud rád jezdíš za své a chceš jezdit i do kopce, nebo dlouhý vyjížďky s enduro pasážema. Torque je kolo primárně do parku pokud tě baví navštěvovat bike parky a rád hodíš kolo do auta, nebo vezmeš na lanovku a do kopce spíš chodíš stejně pěšky.

        0 0
        • theedge  

          +1 pokud na tom chce i normálně jezdit tak spíš Spectral 29 – za mne to vypadá na jeden z nejlepších univerzálů. Torque je kolo do bikeparku.

          0 0
        • Radek Broz  

          Já o něm trošku uvažuju, úplně bych se na tom šlapat nahoru nebál. Ale dost záleží, kde člověk kolik jezdí.

          0 0
        • Breakpain  

          Pokud je ochotnej najizdet sjezdy za sve, Torque, pokud chce jezdit po ose, Spectral. Do BP se omlouvam, ale sjezdak je proste vhodnejsi volba :) …

          0 0
    • Voita  

      Kluci, vím jak to myslíte, a do jisté míry s vámi souhlasím, a to vzhledem k době. Jako každý sport se vyvíjí, už loni to začalo, EN biky jsou dnes zase trochu jinde, tzn, většina značek má již druhý rok v nabídce již kola 170/170mm, long wheelbase, long reach. Je to prostě evoluce, 3 roky zpět stačilo peo EN 150/150mm, dnes už tyhle zdvihy jsou ( taky marketingově ) spíše kategorie trail. Viz třeba Meta AM 29 – 2021, a to je dobrý příklad (dle tabulek geo), měl jsem možnost jí opakovaně vyvenčit na kopci, velikost XL, je to motorka, ale do kopce to jede taky…Člověk jsem v tom výběru tak nějak akorát zamotá a ztrácí. Spíš kola s těmito zdvihy+ Torque jsou možná moc na ´´naše´´ poměry…To bych viděl jako fakt. Nebo možná jen na moje poměry :D :D

      0 0
      • Honza03  

        Ono už to dneska není tak jednoduché už ze zdvihu nepoznáš učení kola. Kolo se stejným zdvihem odladěné primárně na nejlepší výkon z kopce bude mít horší stoupací schopnosti existují i nějaké výjimky. Naopak kolo s velkým pedalkickbackem a třeba malým houpáním pod tahem pedálu bude dost nevhodné do parku protože tě to bude na velkých skocích často kopat do noh.

        0 0
      • Fran-tic  

        a tak proto udělali ještš canyon strive ne? :)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.