prostor pro diskuzi ohledně počasí, tlaku v tlumičích a pláštích, zážitků i pádů :-)
kdo jede na Ještěd? pro mne to bude první letošní závod
prostor pro diskuzi ohledně počasí, tlaku v tlumičích a pláštích, zážitků i pádů :-)
kdo jede na Ještěd? pro mne to bude první letošní závod
Anketa: co pojedete?
jedu Jested, ale pojedu naslepo a na pujcenym kole, takze o zabavu bude postarano urcite :)
na oči to má svý kouzlo, ale je to jiný. Orbeu šetříš? :)
no kdyz je moznost ji posetrit, tak jo, orbea ted casto skace na skockach u statenic, tak si zaslouzi vynechat enduro
mam tam zarezervovany v „pujcovne“ #1 Enduro, tak to aspon otestuju jak se mi na tom bude jezdit…uvidim jak me to na jestedu pujde a podle toho se rozhodnu na dalsi enduro zavody asi
já
jedu ale na mrkacku :-D .. no a v sobotu si asi zhoupnu trat at vim co se poleti :-)
To bude jednou výšlap až nahoru? V textu je 2 x lanovka ale podle mapek je to 3 x až dolů :-)
tak sem to pochopil.. 1× vyslap a 2× lanovka.. ale nemyslim si ze to bude odspoda az nahoru…
Jaká lanovka?! Není součástí endura i jízda do kopce? ;)
no a parkrát dolů na druhé straně hřebene :-)
Bude se skákat ten velkej drop?
velkej určitě ne, to by byl slušnej masakr :-)
No nevim – Pláša se před časem ptal 200kláday, jestli tam něco dát a ten mu k tomu samozřejmě řekl svý;) Tak se teď trochu bojim.
200kládovi ibis ještě neprasknul, ne? :-)
Budu vám držet palce, PS: Katarína říkala, že asi nepojede ale u ní je to tak 50 na 50 :-D
jak je to na jestedskym enduru se skokama/dvojakama/vetsima dropama, jsou tam?
nic a jestli něco tak to jde objet
tak kdo si uz projel trat, jak to tam vypada?
Na špagetě jsou uzavřené dirty, jinak vše otevřené a vše má objezdy, dole se skáče malý drop, velký je zavřený a pojede se nová DH lajna, která ještě není moc vyjetá.
Takze pro vyjezdenyho cloveka fajn lajna na pohodu.
Po zralé úvaze se jedu jen podívat… :-)
na zrale uvahy se vykasli, jedou tam i nemehla jako ja, ostudu si urcite neduelas
Letos mám najeto asi 150km… takže bych se tak vydojil ve výjezdech, že smrt z kopce je téměř jistá :-D
Tak jak se vám líbil Liberec?
libil hodne, sice na oci tam bylo par pasti a narocnost nebyla uplne nejmensi,ale testovacce jsem dal co proto a sam sebe posunul o velkej kus
Na oči to nebylo ideální, dokonce bych řek, že ani jedno projetí nestačilo – aspoň já nemám takovou paměť.
dobře ty!
mne se to nakonec fakt líbilo, bylo tam od každýho něco, takže spravedlivý.
v sobotu jsme stihli projet 4,5 a 6, což vede bikeparkem a je to vesměs DH šutrama a menší lávky. 1 a 2 byly pěkný traily, náročný na fyzičku. 3 byla vypečená:).
dobrý to bylo, ty rovinky a výjezdy trochu eliminovaly výhodu sjezdařů, obzvlášť v tý 3, tam jsem se na kopci i v cíli málem poblil :D
RZ 2,3,5 pády, bylo to dneska nějaký všelijaký :D. Ale jinak tratě parádní, v sobotu při tréninku jsem si to i přes ten déšť parádně užil.
V sobotu jsem měl pocit, že se učim na kole
Na to, že to byl můj první závod to bylo super … ale jet kudlu na oci neni uplne dobry. Lidi co meli moznost trevoat meli hroznou vyhodu.
Zas bych to tak nehrotil… Jak je to dlouhý, tak si to stejně moc nezapamatuješ. A když jsem to při tréninku jel na oči, tak to taky šlo, akorát ten spodní drop na 4ce by se na oči odhadoval blbě.
Jakej myslíš? Tam jak jsou ty tři tři dropy vedle sebe? … to mi zrovna prislo to nejjednodušší. Spíš ty technicky části (kořenově a kamenité pasáže), kde když to neznáš se dalo hodne ztratit. Ale i tak jsem si to dost užil.
Jednoduchej byl, ale ne na oči, zeshora se skoro nedá odhadnout kde je dopad a vidět je až na poslední chvíli, kdy už s rychlostí moc nenaděláš. Ale je fakt, že pokud takový věci člověk jezdí často, tak to určitě zvládne odhadnout i z lanovky.
Kořenový a kamenitý pasáže právě moc rozdílu neudělaj, je jich tolik, že bys to musel trénovat tak 3 dny, aby sis to aspoň trochu zapamatoval.
Neřekl bych – na rovný palbě lesem nenatrénuješ nic. A to tvořilo drtivou většinu závodu.
zase ja jel tak abych stihl zareagovat kdyz tam bude nejaka pasticka, a ze se obcas neco objevilo, mit to trosku projety tak bych mohl jet vic urcite…kazdpoadne ja su nemehlo, takze by me to casove asi taky nejak extra neposunulo, chce to bajk a trenovat
hmm tak máme asi každej jiný měřítka … jak říkám byl to můj první závod, třeba je to jinde výrazně jiný, víc technický, ale rozhodně bych to nenazval pouze „palbou“ … pokud si tam byl, tak třeba jen první RZ kde byly takový vypáskovaný retardéry na lesní cestě … pořád jsem musel jet výrazně pomaleji, protože jsem nevěděl, zda mě to nechce navést někam do lesa. Když si to jednou projdeš a víš, že 5 teprve zatáčí, sakra ti to pomůže a takových věcí tam byla fůra.
Projel jsem si to a stejně jsem nevěděl, po kolikátým retardéru se zatáčí… Chtělo by to místo výmluv se naučit koukat trochu dál před sebe :).
evidentně myslel to, že nebylo poznat, že se jedná jen o zpomalovací šikanu jetelnou v rychlosti a zbytečně brzdil. měl jsem to stejně. projet si trať je vždycky výhoda, jsem rád, že jsme stihli aspoň část, nechtěl bych jet 6 na oči…
ale taky to slo a trosku me to heclo skocit veci ktery bych treba nechtel skocit kdyz bych vedel jak vypadaji poradne
jj to je ono … zrovna 5–6 RZ mi nedělaly problémy, protože jsem je měl cca najetý z Parku. Ale pro někoho kdo tam nikdy nebyl to muselo bejt na oči docela težký.
:-) … ja se nevymlouval, ale spíš konstatoval, že až pojedu příště, tak s denním předstihem, abych si prošel trať (výhoda je to nesporná a pokud někdo tvrdí, že když si to celý projde a nic si nepamatuje tak nevim co si o tom mám myslet). Jinak se čtením trati dopředu asi úplně problém nebude.
Jelikož jsem stejně v poslední RZ rozstrelil gumu a tak nějak jsem výsledek stejně nemohl řešit.
Dobry az na vlastni chyby, pad a zaseklej retez do stavby.:-) nechal jsem na 5RZ nejtezsi prevod do rozbityho a pri slapani to skocilo. Skoda. Casomira tradicne trosku prusvih. :-) je to vyrovnany a lidskej faktor a nespolehlivost tech krabicek mi trosku kazi vikend, ale celkove fajn. Trat krasna a narocna nahoru i dolu, znaceni hodne dobry. Dobra priprava na Trilogy.
co se podelalo? Muzes krapet rozvest? .. jinak ppodle toho co jsem na miste slysel tak 185 stratujicich.. to uz je dost fest naslapnutej pocet :-)
Jo lidi fakt mraky. Dobry to bylo. Na startu 4RZ z asfaltky pod vrcholem Jestedu jsem na startu mel problem s pipnutim. Zkouseli jsme to asi 20 vterin a nic, tak jsem si najel znovu a uz to normalne piplo. Jenze v prubeznym poradi po tech 4RZ jsem mel jeden cas a pak v celkovych jsem mel o pul minuty horsi najednou. Tak jsem se sel zeptat po zavode k borcovi ze Sportsoftu a ten mi rikal, ze problem melo asi 10 lidi na te 4RZ a cas se menil az v cili. Kontroloval jsem to na Strave a cas sedel cca na tech 4:38, oproti prvotnim 5:06. Ta krabicka to sejmula, ale nepipla. V pocitaci mel ukazane dva starty. Tohle je blby no, lidi jsou pak nemile prekvapeni, kdyz je nekdo preskoci. Normalne bych to stopoval rucne a byl by klid+ danej cas startu. Tohle je obcas hodne nespravedlive, protoze kdo jede na hrane a vidis jak ti utikaji takhle vteriny, tak to je fakt hodne demotivacni. Navic tyhle zavody jsou fakt tovarna, 4DH zavody a lehci maraton v jednom. V integralce. :-)
no me by to bylo osobne sumak, jelikoz bych brousil konec pole.. ale chapu ze pro top 10 nebo i vic je 30s manko jen diky chybe casomiry dost pekelna ztrata… hlavne kdyz sem videl jak to bylo namackane a jak jste meli rozestupy v cili… je to skoda no
hele je to závod a závodí se o vítězství + o něco, prostě rozhoduje i třeba 1 vteřina.. a když já tomu dávám všechno, půl roku trénuju atd… tak očekávám fér hru – tohle je jednoznačně na oficiální protest, kterej musí pořadatel řešit a navíc myslím dle popisu lze spravedlivě vyřešit – prostě odečíst od času ten rozdíl mezi dvěma starty..
Vsak to bylo v poradku nakonec, ale spis jde o to, ze takova situace nema vubec vzniknout. Rucni mereni s danym casem startu je myslim nejspravedlivejsi reseni pro vsechny.
Naprosto souhlasím, to pípání mi přijde naprd. Pokud to někdo nezvoře a nenapíše jinej čas, bude ruční měření stopkama furt přesnější. Když si vezmeš, že o prvním místě rozhodlo 0,1s a přitom 12× někdo pípnul, tak je jasný, že to mohlo bejt jinak. A to jsem třeba na závodě v Německu kolikrát nevěděl, kdo je pípač a kdo tam jen tak stojí a dobržďoval k jinejm lidem. Taky je to o tom, jak moc natěsno u něj dobrzdíš, jestli ho vystrašíš fakt hodně nebo jen trochu…;)
ona existuje pochopitelně i jiná technologie, ale ta je dráhá jako svině…zatím
Pokud myslíš koberce, tak to je palba jaxviň ( 200t ).
Jo lidi fakt mraky. Dobry to bylo. Na startu 4RZ z asfaltky pod vrcholem Jestedu jsem na startu mel problem s pipnutim. Zkouseli jsme to asi 20 vterin a nic, tak jsem si najel znovu a uz to normalne piplo. Jenze v prubeznym poradi po tech 4RZ jsem mel jeden cas a pak v celkovych jsem mel o pul minuty horsi najednou. Tak jsem se sel zeptat po zavode k borcovi ze Sportsoftu a ten mi rikal, ze problem melo asi 10 lidi na te 4RZ a cas se menil az v cili. Kontroloval jsem to na Strave a cas sedel cca na tech 4:38, oproti prvotnim 5:06. Ta krabicka to sejmula, ale nepipla. V pocitaci mel ukazane dva starty. Tohle je blby no, lidi jsou pak nemile prekvapeni, kdyz je nekdo preskoci. Normalne bych to stopoval rucne a byl by klid+ danej cas startu. Tohle je obcas hodne nespravedlive, protoze kdo jede na hrane a vidis jak ti utikaji takhle vteriny, tak to je fakt hodne demotivacni. Navic tyhle zavody jsou fakt tovarna, 4DH zavody a lehci maraton v jednom. V integralce. :-)
Souhlasím se značením … nemám sice porovnání, ale nebyl žádnej problém ani v rychlosti.
Jak jste řešili optiku? Já měl čirý brejle (uznávám, že trošku poškrábaný) a na prvních dvou RZ docela ******* – neviděl jsem vůbec nic kvůli kontrastům. Otázka je, jestli by vůbec něco pomohlo…
Ja jel bez optiky a myslim, ze by nepomohlo nic. Mozna fotochromy s oranzovym sklem. Jenze tohle bych si v otevrene helme asi fakt neskrtnul. Maximalku jsem mel na 2RZ 66km/h. :-)
Já se bez brejlí bojim, ale asi to bylo nejlepší, protože kromě obrovský kaluže nad můstkama na RZ4 to bylo prakticky v pohodě
jj jel jsem taky čirý a na pár místech to bylo špatný … jinak to bylo v pohodě.
Máte někdo GPX trasy těch erzet z Ještědu? Chtěl bych si to tam někdy projet sám na pohodu.
Dík!
Dopurucuji RZ 3 a peknou rockgarden :-D … sem to tam vyslal z prvni čistý a bylo to zábavny se udržet
pokud by nekdo mel nejaky fotky nebo link na fotky, dejte vedet
tady ma Jirka Smejkal gopro http://www.youtube.com/…keful/videos
tak mě tak napadlo, velmi vážně uvažuju o pořádání enduro závodů v našich luzích a hájích, jak by se Vám zamlouval třeba 10 km singl, kterej je jak porovině, tak z kopce, ale i dokopce – pozvolně ale převážně dolů, zakončený náročným sjezdem. Stále totiž přemýšlím o tom že pojem ENDURO, by neměl být jen o tom, že se bude hobolovat kopec ze všech stran a úhlů a aby se neřklo, tak to navést kousíček po polní cestě a kousíček dokopce… u nás vím o X trailových místech, kde by se dalo jet fakt ENDURO, ne jen zběsněné DH na vícero tratích… ukázala by se tam i fyzička, na DH kolech by nebyla šance pořádně zajet, šlo by o univezralitu…
nebo Vám enduro v českém podání vyhovuje takové jake je??? já právě nejsem moc přesvědčenej o tom, že to je pravý výraz endura ale spíše sjezdy… Jaká by měla být podle Vás endurová trať???
Takova, aby ji stejny jezdec nezajel rychleji na XC nebo DH kole nez na Enduro kole :)
jojo, tomu rozumím, ale příjde Vám vpořádku Enduro závod, kde Vás lanovka vytáhne nakopec a musíte se v časovém intervalu dostat co nejrychleji dolů??? já jsem tedy objel svůj první závod – enduro v Koutech a nechci naprosto kritizovat to, co tam bylo vytvořené, celý den jsem si fakt užil, nicméně když to shrnu, bylo to spíše DH pro méně zdatné jezdce – bez urážky zase to nemyslím ve zlém sám bych asi regulerní DH nezvládal jezdit, ale šlo především o sjezd a Enduro vnímám jako zábavné jezdění všude, nejen z kopce je tak???
Tak ja zadny enduro zavo nejel a ani se nechystam, jen jsem si projel tu Susici den predem nemerene. A prave az na tu RZ2 (teda jeji konec, pac zacatek byl super), jak o ni uz pise scottman to moje predstavy splnovalo, uz jen tim, ze tam bylo i dost pomalejsich veci a nejen rezba z kopce, kde i ti nejlepsi moc rychle nejeli a DH kolo by tam vyhodu nemelo :)
Tak ono neni jednoduchy to udelat tak, aby to vyhovovalo vsem. Navic je tady opravdu problem s povolenim na turisticke stezky atd…o ilegalnich trailech ani nemluve. V bikeparcich je dobry, ze muzes legalne udelat dost narocnou trat. Zavod je podle me regulerni, kdyz je na nej nejvhodnejsi enduro kolo. To zatim platilo ve vsech zavodech co se tady jely. Lanovky se mi taky moc nelibi, ale poradatele chteji co nejvic lidi a nekdo kdo nema nasvihano by v Koutech mohl dojizdet o pulnoci.:-)
jasne souhlasím, na tebe se chystám o Trilogy, ehm tedy myslím tím, že s tebou chci konzultovat právě pasáže z Trilogy, co si o nich myslíš, mám několik nápadů na regulerní Enduro závod částečně vybraný právě z trailů Trilogy (omlouvám se, záměrem skutečně není propagace tohoto závodu, ale co už) a zajímá mne právě tvůj názor na „mé“ pojetí endura a věřím, že se ti to bude celkem zamlouvat, chtěl bych i srovnání třeba ze zahraničí z větších akcí, ale tam se sám nedostanu… i na mém Endurovém závodu by byl přesun – patrně autobusem s vozejkem na kola, ale to by bylo jen pro urychlení k dalšímu kopci.
Co se týče těch koutů – naprosto to nekritizuju, hrozně se mi to tam líbilo a vyřádil jsem se tam (viz moje ofico reportáž coby začínajícího enduristy na ofico stránkách Enduro serie), ale věřím, že by se i u nás dalo Enduro pojmout ještě trochu jinak
Tak Trilogy a okolni tereny maji super potencial to je bez debat. Spis jde o to, aby se tech parametru lidi nebali a prijeli pak. :-) prvnich 30 to zvladne a zbytek trpi jak svina. To uz tak je. A to je asi nejvetsi problem, nastavit vhodnou obtiznost pro 150 lidi. Na maratonech to kdyztak vsechno clovek sebehne, ale na enduru vetsinou jdes na drzku hehe. Ja ty mista u vas mam fakt rad, spolecne s Kruskama to je naprosto top pojezdeni.
proto planuju konzultaci s Tebou ohledně vybraných úseků, nápadu mám povícero, jen je trochu broblém vzdálenost mezi RZ, ale jak podotýkám, mám nápad jak to vyřešit, rozhodně mi jde právě o tu obtížnost, nechci aby si to užilo prvních 30 a ostaní nadávali, chci vymyslet jezdivý, zábavný závod pro všechny se zážitky ale zaměřený na TRAILY ne závod (šup dolů) uplatní se tam i šlapavá fýza ne jen technika, ale ta pochopitelně především a žádné upravené cestičky, čistě přírodní singl máme výhodu broumovské oblasti. Škoda, že nedorazí třeba i Prokop a další profici tvého postavení, zajímal by mě i jejich názor. Osobně mám v plánu se Vám ENDURISTům letos na Trilogy zvlášť věnovat. Jinak Venouch trať pozměnil, dnes mi psal, že včera vyklestil nějakej další šílenej sjezd, tak jsem sám zvědavej až to budeme značit co to zase bude za Vénovinu…
Dalo;)
tak to trochu rozved, zajimá me to…
Děláme to 5 let – netvrdím, že víme přesně, jak by to mělo bejt, ale po tu dobu zkoušíme všechno možný a hledáme, co bude nejlepší. Jedna skupina to udělá nějak a když se nám to třeba nelíbí, uděláme to u nás po svym jinak. Různý způsoby bodování, měli jsme i čistě výjezdovou etapu…
Momentálně se mi zatím zdá nejlepší mít 5–6 fakt dlouhejch a těžchejch trailů. V Kraslicích jsou některý i dost rovný nebo s kratčím výjezdem, my teď máme všechno víceméně z kopce, ale ono pokud je to z kopce 12 minut nejrychlejší čas, tak už je to taky dost fyzicky náročný. Eliminaci sjezďáků řešíme tak, že nějakej rovnější trail je hodně technickej – tak, aby to těžkym kolem nešlo přešlapat. Přejezdy klidně natáhnout terénem, celkovej čas s přejezdama tak 4–5h. Měli jsme kratší, měli jsme šestihodinovaj – zatím se mi zdá optimální tohle.
Samozřejmě tohle jde udělat, pokud je to ilegál pro pár lidí a máš na to kopce – asi těžko by to šlo namotat oficiálně pro 200 lidí. To se pak většina jede po cestách jako teď na Ještědu.
a jak reagovali enduristi třeba na tu RZ dokopce???
Byla to podle mě slepá ulička – jak říkám, náročný to jde udělat celkovou dýlkou, ve světě tam výjezdy taky necpou.
njn predstavil jsem si, jak se asi tvářili… :-DDD
+1 a souhlas až ke smajlovi ;-). Jen tak mimochodem: v Sušici se bude řešit ta kontroverzní 2.RZ ( kilometrová šotolina ) – v nejlepším případě na Sedle uděláme ještě jednu rychlostku, která bude delší, vedená po hřebeni směrem tam, kde byl letos cíl dvojky, která bude zkrácená a bude končit za lávkou přes bláto. Tím pádem už se dostáváme na 6 rychlostek. Ale je to ještě hudba budoucnosti, nemůžeme si kutat ani zdaleka tak, jak bychom si přáli :(
Měl bych obavu, že člověk na XC pokud to bude dost do kopce enduristovi ujede a udělá na něj ve výjezdu takový rozdíl, který cestou dolů endurista nesjede.
jj holt to musí být vyrovnaný..
Když vezmu v úvahu různé lokality, co znám tak pokud nemůžeš kopat trejly, technických úseků na stávajících stezkách se dá najít dost, ale aby to udělalo 5–10 minut trejl už je prakticky nereálný.
Pokud můžeš vykopat kus trejlu, dostaneš nějaký kopec k dispozici (viz Sušice, Rychleby), tak není co řešit.
Každopádně co se týká opravdu technických úseků/dropů/skoků – určitě bych to řešil objížďkama (které jsou reálně pomalejší). Ale na nějaké exponované místa, kde hrozí pád ze skály atd… to bych se vykašlal, to je fajn na vyjížďku, ale do závodu to nepatří.
Trilogy neznám, ale co jsem slyšel, tak to trpí právě na tu délku – těžkých úseků spousta, ale krátké. Jestli to jde nějak pospojovat, může to být super.
Hoblování jednoho kopce nebo hřebene, i za cenu více shodných výjezdů mně osobně nevadí.
Ještě dodám, že mě se právě u endura líbí ta rozmanitost, netřeba to dělat podle jednoho mustru. I ty parkový endura, i ty palby v lese, i ta lanovka, prostě dle možností konkrétní lokality.
je pravdou, že s pořádáním enduro závodu coby myšlenky si pohrávám už dlouho, jen v poslední době se začínám cítit na to něco takového zrealizovat. U nás se dá právě vymyslet dle mého názoru zcela ojedinělý enduro závod s dlouhými traily, kde se právě projeví jak fyzická výdrž, tak i technická, problém je v tom, že lokalitu, která mi leži v hlavě děli třeba X km mezi kopcema, to je věc, kterou si musím pořádně ještě rozmyslet a letos projezdit. Napadlo mě, že mezi těmito lokalitami bych při závodech asi byl schopen pronajmout autobus (nebo menší autobus) s vlekem pro kola (cyklobusy které u nás pendlují mezi Orlickými horami a Krkonošemi). Nápádů je dost uvidím, třeba příští rok uděláme takový sranda mač na kterém si vyzkouším jak by se dalo co udělat, nepotřebuju totiž udělat ze závodu výdělečný buzzines, jsem posedlej bajkováním v jaké koliv podobě, takže mi jde fakt o zážitky, uvidíme…
Tohle převážení je opruz, asi nejvíc na závodech nesnáším, když se musí čekat.
no a já v tom zase spatřuju možnost si odpočinout trochu
to uz je prilis komplikovane a komplikovane veci nefungujou, je treba, aby ten format/koncept byl jednoduchy
..takze busy, serepeticky a omacka okolo, na to sere pes
odpočinek je pár minut, pak už se jedna o tuhnutí, vychladnutí, ztrátu koncentrace, ze kterýho se v RZ zbírám třeba půl minuty
nebo 3/4 eRZety
Souhlas, tohle vidim naprosto stejně. Na něco, kde se bude čekat na busy, bych už nejel.
Myslim, ze k vam by se hodil format na 2–3 dlouhy RZ na kazdym kopci jedna s danym startem, aby to odsejpalo. Soucet by mohl v pohode dat 30 minut v RZ a celkove by to bylo treba 4–5h na trati. A bylo by to pro enduro kolo 100pro nejvhodnejsi a svym pojetim fakt ortodox. Akorat je problem, ze to zvladne se cti tak 50 lidi. Tady by stalo za to to spojit treba s Polskym endurem a aby prijeli i dalsi lidi.
50 lidí, pokud bude startovný kilčo a pivo :-)
no možná, že máme podobný nápad…
Podle tvýho popisu bych na takovej závod nechal doma Enduro a vytáhnul XC hardtail s teleskopem…
jsme rádi, že to víme… :)
Tak to jsem rád, že jsi rád, každopádně tobě ta informace určená nebyla…
Ahoj,
rád bych se zúčastnil dalších enduro závodů na mém kole což je full 120/120mm viz. profil. A proto bych se rád zeptal zda-li je to na takových zdvihách jetelné?
Rozhodně neplánuji nějaké ambice na stupně vítězů. Rád bych si to sjel turistickým tempem, ale mám strach abych nebrzdil ostatní na trati.
Nějaké technické dovednosti mám, ale větší dropy nezvládnu.
Předem díky za info!
120mm full by neměl být zásadní omezení, naopak třeba na lehčí tratě typu Most dost možná ideální.
prostě to zkus a rychlejším uchýbej.
Jen tak ze zvědavosti, co vozíte na závody za pláště? Já bych si asi na trať stylu Ještěd bez butylu netrouf, ale nevim jestli to pro závoďáky neni zbytečně těžký.
Staci koupit i poradne slupky. Treba Minion EXO TR je celkem bytelny plast
HR II 2.3 TR EXO. Vepredu 3C a vzadu obyc. Na treninku jsem predovku stejne bodnul, ale bylo to o neco spicatyho jak jehla. Jinak na enduro 800g+ plaste. Maxxis to ted solidne valcuje.
NN 2.4 Trailstar vpředu a Rock Razor 2.4 Pacestar vzadu, samozřejmě bezduše. Překvapilo mě, kolik lidí na ještědu řešilo duše…
Minion TR EXO 3C 2,3 vpředu,Minion TR EXO vzadu,anebo Ardent EXO TR vzadu, bez duše
minion je dobrá volba, taky vozím a max spokojenost – drží a vcelku rychle jede taky