Zdravím, včera se mi při vyjížďce stala nemilá věc. Vylétl mi na levé noze „stírák“. Prosím poradíte co s tím? co a kde koupit aby se mi to znovu nestalo? Díky
Zdravím, včera se mi při vyjížďce stala nemilá věc. Vylétl mi na levé noze „stírák“. Prosím poradíte co s tím? co a kde koupit aby se mi to znovu nestalo? Díky
Tak ho zacvakni zpet a jezdi dal :-).
Mazes nohy vidlice? Aspon silikonovym olejem. Mas to v oleji, nebo ve vazeline?
Hele je to 2010 ve vazelíně..teď nemažu ani nejedu. Nevím kde muže být problém. Stalo se mi to před týdnem poprvé, tak jsem ho rozmontoval a rovnou hodil na 120 zdvih. Promazal, nafoukal a den držel v pohodě. A včera znovu
Kazdopadne je zvlastni, ze vybehl. Neklesl ti tlak?
Jj, když vystřelil, tak v sekundě byl tlak na nule. Domů jsem jel na pevný
Takze suchej pistek a mozna jeste nejaky tesneni v vzduchove patrone. Proste ti to fouklo ven, do nohou a vystrelilo stirak, kterej s tlakem nepocita.
je to jednoduchý – netěsní ti vzduchový pístek, protože ho máš na sucho, dolej red rum nebo převodový olej cca 5 ml a bude to OK – jinak se tomu říká zanedbaná údržba a udělá ti to každá vzduchová vidle bez mazaného pístku..
Díky za rady, zkusím dolít. No dva roky jsme do ní raději nevrtal.
ta vidle musela být jak pevná ještě před vyletěním stíráku :)
Heh, byla docela v pohodě :D
epikon kupodivu moc na nemazání vzduchové patrony netrpí, a tedy se to neprojevuje na chodu, což pak častěji vede k podobným situacím :)
tipoval bych to na suchej vzduchovej pístek – kdy jsi kontroloval olej nad pístkem?
Zatím ani jednou. Myslel jsem že 2010 je jen vazelína
Jak ti už poradili ostatní, je potřeba kontrolovat množství oleje nad vzduchovým pístkem. A to poměrně často. Mně v Epiconu 2009 vydrží tak 500 km a to dávám trochu více – výška hladiny oleje asi 1 cm. Možná by už bylo potřeba vyměnit o-kroužek (či co to je) na pístku, ale zatím k výraznému úniku vzduchu nedochází, resp. jsem ho zaznamenal nepřímo. Během sezóny mi totiž postupně ubývá zdvih a kromě pružinové negativky se tvoří i vzduchová.
Vzhledem k tomu, že si olej dlouho nedoplňoval, mohlo se ti opotřebit těsnění pístku a vzduch se ti bude dostávat do spodních nohou jako mně. Takže na to pamatuj a pokud ti bude dále klesat tlak (a případně i zdvih), těsnění je na výměnu.
Konečně mi je to jasné ;-) Předtím jsem měl RST s pružinou.
Ještě kdyby jste mi napsali kde ty těsnění, případně celý pístek koupím ideálné v Praze a okolí.
Nejde ten pístek vysunout po odšroubování zátky levé nohy, musím rozdělat celou levou nohu?
od kdy zavisi mnozstvi oleje nad pistkem na funkcnosti. jestli se ti ztraci, tak mas v riti tesneni. dolevani jen vymezi ubytek materialu z gumy. a maze, tak se tento stav muze oddalit. le radit dolevat kazdych 500km … nedelal bych nic jineho. fuj
Těsnění objednáno. Díky. Člověk koupí kolo za 37 000,– a pak musí řešit kroužek za 37 Kč, aby mohl jezdit ;-)
nazdar?
kde sa ti podarilo zohnat to tesnenie? vcera sa mi stalo to iste co tebe – stieraci kruzok pri vzduchovej nohe mi vystrelil pocas jazdy… ked som nasledne doma rozobral vzduchovy piest, tak tam trochu oleja este bolo, takze to vyzera u mna tiez na opotrebovane tesnenie.
dik za info!
Jasně, že množství oleje na funkci vliv nemá (nebavíme se teď o progresivitě, ale mazání). Stačí, když tam vůbec nějaký je.
Kolik km(hodin) by měl olej vydržet? Nikde jsem nečetl žádná pořádná čísla, takže výdrž 500 km bez znatelné ztráty vzduchu v tomto intervalu může být málo i průměr. Koneckonců těsnění můžu vyměnit kdykoliv; zatím mě však současný stav nijak významně neomezuje.
Co si servisuju vidlice tak redrum nad pístkem vydrží většinou od montáže k montáži. Tzn okolo 3–4tis.
Te´d jsem začal dávat směr redrumu a vazelíny. na vidli prostě nemusím sahat :)
taky jsem zvazoval udelat takovej mixik redrumu a silik.vazeliny… otazka jak to bude spolupracovat…:)
i když nebudou spolupracovat, tak se to při jízdě dycky nějak smíchá :) já mám motorex 2000 a redrum v pohodě
Můj Epicon má najeto jen cca 2350km a olej jsem doléval už min. 3×, Greenpeace už z toho nespí :-)
Kontrolovat na epiconu něco po 500km? Já ho mám z TT a mám na něm najeto 14tisíc a jednou jsem tam jen z povinnosti fouknul pár kapek oleje. Neni už tak citlivej jako novej, ale chodí bez problémů, ani neuchází. Jedinou údržbou je sem tam stříknutí silikonem.
Mám Epicon 2011 bohužel pomalu ztrácí tlak, asi tak 15 psi za 2 měsíce. Vyměnil jsem ventilek a pravidelně doplňuji olej nad pístkem. Je to normální a kam ten olej mizí?
:)
poohlédl bych se po čínských bistrech :)
vysublimuje
pokud je unik tlaku i oleje, budou to asi stiraci krouzky na vzduchovem pistku…
Myslim, ze s tim unikem tlaku to nebude tak horky:) No a olej, to je proste ztratovy mazani.
nevím jestli je to horký, ale píše o úniku tlaku,takže to tak beru – žádná vzduchovka co jsem měl úniky vzduchu neměla,pokud ano byly v hajzlu o kroužky – ani těch 15 PSI za 2 měsíce, olej samozřejmě ano
Ono hlavne by mel rict, jak k tem 15psi dosel.
Nevim jak to meri, ale neco mi rika, ze to by to moh byt, zde 100× probirany, „problem“ s naplnenim hadicky pumpy.
taky možný :)
Mám stále stejný problém. Vyměnil jsem manžetu na pístku, namazal O kroužek silikonovou vazelínou, ale stále ztrácím tlak. Nalil převodový olej nad pístek. Nemáte nějaký nápad čím by to ještě mohlo být?
Zkus ještě vyměnit ventilek.
to už jsem taky dělal.
Jsem na tom stejně akorát ne na epiconovi ale na RST Titan. Zdá se mi že už je vydřená ta povrchová vrstva
Měl jsem minulý rok na servis toru. Na pístku kde byla drážka na okroužek byl namotaný silon, nebo prostě plast, ze kterého je pístek. Takže to ušlo a střelilo to pokaždé nahoru. Na reklamaci mi to pak už nedošlo :)
ROzdělej, přetěsni a uvidíš.
mam doma kamosovo kolo s Epiconem (zlaty nohy, neco novejsiho – cca 2010?) a leva noha dole rosi olej, zrejme mazaci… Je tam nejaky spesl tesneni nebo staci vymenit jenom nejakej O krouzek za 20 haliru?
Diky za radu…
V originale tam neni nic.
Osobne jsem na tom miste, po Milanove vzoru, pouzil teflonovou pasku, kterou jsem zhusta omotal sroub u hlavy, nekdo tu popisoval, ze pouzil medene podlozky.
myslis klasickou instalaterskou?
Musim rozebrat a mrknout, cim je to vubec mazany.. jestli vazelinou (tim padem by to byl olej z pistku) nebo uz olejem…
Jj, klasicka instalaterska paska. Proste namotas na konec zavitu, pod imbus hlavu, s dostatecnym presahem. Sroubovanim se to rozplacne a zatesni tam kde je treba. Pravda neni to uplne nejtechnictejsi reseni, ale funguje to bez problemu.
nejde o techniku, ale o funkci, diky!
pokud ho nekdo neprekopaval na olej tak je to v originale vazelina
Mám asi půl roku Epicona 2010, najeto asi 1000 km. Poslední dobou pozoruju ztrátu tlaku. Nafoukám třeba na 120 psi, za měsíc tam není ani stovka. Nohy pravidelně mažu silikonovým olejem, servis jsem zatím nedělal. Kdysi mi jednou vyjel nahoru stírák, ten sem vrátil zpět. Kde může byt problem, ze uchází. Přes ventilek by to být nemělo.
Psalo se tu o oleji u ventilku, že je třeba doplnit. U mne zatím drží tlak vzorně. Zato tlumič musím občas dofukovat.
problém je právě v tom servisu, máš suchý vzduchový pístek – proto ti vystřelil stírák, proto ti uchází tlak. odšroubuj zátku vzduchové nohy a dolij si olej, bude to OK ..
Mám teda odšroubovat celej ten bazmek, ve kterym je uchycenej ten ventilek a tam nalít ten olej? Jakej použít? Někdo doporučoval od Rock Shox, ale je prý drahej. Nějaké alternativní doporučení?
nad píst stačí i vazelína, silikonová, čím jemnější tím líp, a nebo hodně hustý olej (převodovkový, redrum ale i ten je docela řídký nad píst), a nebo jak to dělám já, namíchat vazelínu s olejem. Jinak ano, celou tu matici s ventilkem, ikdyž někdy jde vyšroubovat jen vnitřek ventilku (stejně jak u auta), a vzniklá díra je dost velká na stříkačku kterou to tam prskneš.
Díky
1+
Tak jsem vyšrouboval vnitřek ventilku a dal tam dvě stříkačky motorového oleje. Tak uvidíme, jestli už to bude v cajku :)
Dvě stříkačky?! To je kolik ml?
Tak 20 myslim, nebyly uplně plny. Je to moc? Stane se tomu něco?
bude to progresivni jak svina :)
Mohlo by se to ******, kdyby to dostalo šupu. Vylej to všechno a nalej tam jen 5ml.
Vylito a nalito jen 5 ml. Díky
Suntour ale říká 10ml!!! Viz tady
Hm, tak tady zase 6ml. Já tam dal těch 10ml 80W převodového a nepozoruju problém. Mám raději ulít? :D
ono ti to stejne brzo odtece… takze to tak nech. Spis zkontroluj jestli tam vubec jeste neco mas :D
Po měsíci? :) Jak dlouho to tam vydrží? Někdo říkal, že tam dává mix vazeliny a oleje. Kamarádovi třeba ale olej 80W vydržel rok – od rozebrání do rozebrání :)
ten mix davam ja, protoze uz tam mam starsi tesneni a uz to proteka docela hodne :) vzduch ale jeste drzi, pokud je to namazane, ale olej uz to moc nezadrzi, takze jsem doplnoval dost casto… pak uz to chce neco hodne husteho. Zalezi v jakem stavu mas tesneni.
Aha. To těsnění se sehnat dá za normální prachy, nebo si za kousek gumy řeknou 300-? :D Udělal jsem tu blbost, že jsem jezdil nějakou dobu na sucho…ale tlak držel, to jo.
400,– vcetne pistku. Ceny nekterych SR dilu jsou naprosto uchylne, napr 1ks molitanoveho krouzku pod stiraky stoji 140,–:(
Lidovka, jen co je pravda…
Ten molitan, někdo si ho tady vyrobil sám, vystříhnul, asi bych šel touhle cestou.
Taky bych si jej vystrihnul, protoze dat takovy penize za kousek molitanu v cene 1,– Kc, to bych musel byt blazen.
Přesně tak. Mimochodem, jak dlouho Ti asi vydrží olej nad pístkem? Dnes jsem vidlici rozebral, nalil 6 ml 80W převodového, tak jsme zvědav, jak dlouho to vydrží. S jakou dobou mám počítat, než budu zase dolívat? :)
proc tak malo muzes tam nalit daleko vice…
to těsnění se dá sehnat, je to normalizované těsnění, akorát ho asi neseženeš ze stejné gumy, jednou jsem ho kupoval a stálo 70Kč, bylo tvrdší takže horší chod vidle (ne o moc) ale zase líp těsnilo. No a nebo nahradit klasickým O kroužkem, tak to mám teď, akorát jsem nesehnal úplně vhodné, ale trochu menší, takže netěsní tak dobře a ještě navíc už je trochu ošóchané, takže propouští dost oleje. Tlak ale zatím pohoda, ukáže zima :)
To mi připomíná Babicu …
Ne, to mi připomíná někoho, kdo se snaží sehnat těsnění a neživit výrobce vidle, který těsnění neprodá – jen s pístkem a za nehoráznou cenu. A protože není vůůůl, umí si provizorně poradit a nahodit tam těsnění podobné (tvrdší guma) či o-kroužek. Věřím, že by se dalo sehnat obojí v odpovídajících parametrech.
dalo, dalo, stačí jen najít prodejce :) všechna těsnění se totiž dají sehnat v různých gumách, takže jen najít. Tyhle V těsnění ale nejsou úplně běžné, takže se shání blběji, než O kroužky, a O kroužky v epiconu jezdí víc lidí. Kdysi jsme to tu řešili ( s uživatelem kyl tuším) a našli jsme i X těsnění, ty se ve vidlích taky používají, mají zajímavé vlastnosti, a sehnat se myslím dají taky docela v pohodě… asi ho při další výměně zkusím, já takhle rád testuju…
:) hele, jednu radu prosím. Jdou normálně opatrným tahem sundat z Epiconu 2008 stíráky? Protože já pod nimi mám nějaké kroužeky ,ale z čeho jsou netuším, jestli guma nebo co. Nejspíše ale guma. Chtěl bych tam dát výhledově molitan. Ale chodí to hezky i tak. Jen jsme ******** dneska. Rozebral jsem celou vidlici, nalil na mazání řidší motorový olej (měl jsem tam 15W40, je tam 5W40), vyčistit komplet levou nohu (včetně negativek atd.), dal olej nad pístek- ale zapomněl jsem olejem natřít ty kroužky pod stíráky. Ale podle mě to je guma, takže stejně nenasáknou a olej se na ně dostane tak jako tak…
z epicona (jestli teda má 2008 stejné stíráky jako ty novější) se vyndávají stíráky blbě, RS a Fox mají zvenku stíráků takový přesah, pod který narveš šroubovák a gufero vyšprtneš, u suntoru to nejde, musíš to vyšprtnout zevnitř, a nepřišel jsem na úplně vhodný způsob, napoprvé asi gufero poškodíš, než na to přijdeš… vidli stejně musíš rozebrat, a to už máš lepší vytáhnout ty gumičky a dát tam molitany. Ty origo kroužky moc oleje nenacucají, to máš pravdu, molitany jsou lepší, ale že bych popravdě pocítil rozdíl… možná trochu.
Ok, tak na to kašlu, jsem rád, že jsme vidli vyčistil, naplnil a složil. V létě jsme to dělal lajdácky, nerozebíral jsem negativku, jen vytřel nohy a nalil olej – a slyšel jsem pak, že 15W40 je moc hustý. Dnes jsem si s tím pohrál, vyčistil pořádně všechno, rozebral obě vnitřní nohy, tak udivíme, jaký bude rozdíl, i ten řidší olej. S tím pístkem, jak dlouho tedy asi vydrží? Vypadá to, že těsnění jsou úplně ok.
jsem nejak zapomnel napsat, ze kdyz vidli rozeberes, tak nemusis vytahovat stiraky aby ses dostal na gumicky, ty jde vytahnout i pres stiraky a molitany jdou taky dat pres stiraky. Jinak jak dlouho to vydrzi nevim:) ale myslim ze neni problem jednou za mesic sindat matici a kouknout.
jsem nejak zapomnel napsat, ze kdyz vidli rozeberes, tak nemusis vytahovat stiraky aby ses dostal na gumicky, ty jde vytahnout i pres stiraky a molitany jdou taky dat pres stiraky. Jinak jak dlouho to vydrzi nevim:) ale myslim ze neni problem jednou za mesic sindat matici a kouknout.
Já jsem ocas, to mi mohlo dojít, že to půjde, nevím, čím myslím. :D Ale kašlu na to, sám jsi říkal, že tak velký rozdíl to není (jestli vůbec), nechce se mi sudnávat vidlici z kola, vypouštět olej, zase nalívat olej, omotávat teflonkou šrouby…kašlat. Při příští servisce, tzn. před příští sezonou.
to je mooc! nad pístek patří jen cca 5 ml
Pěnící motorový olej je nad pístek celkem na prd, ne?
Proč? Mazat to bude tak či tak…
nad pístem je to fuck, v tlumení by to vadilo.
Něco hustšího je lepší ale funguje to dostatečně
vymnit těsnění na pístku. Nad pístek pak trošku hustého oleje.
Dolití oleje nad pístek ti jen prodlouží životnost a pak se ti to vysere za jízdy uplně ;)
kecy
no jo, jednoho jsem taky měl. A jak jsem dojel krásně se zanořenou vidlí a jen syčel. Asi je to kravina a prožrali to mravenci. ty kece ;)
aby to fungovalo tak tam musí být ok břit, či kroužek. Pak domazávat. Ale když je to kec, tak si tam třeba naserte.
to že jsi ty sral na údržbu neznamená vůbec nic
nevíte někdo jestli jde lock z řídítek nahradit páčkou?popř vyměním,
další dotaz, jde něco udělat s negativní pružinou, alech epicona neměl při 80psi vyjetého jen na cca 140mm, ale na plných 145?(140funkčních)
ještě, jdou do epicona jiné gufera než origo? např rockshox
z tohoto důvodu mám epicona nastaveného na 155mm (cca.) abych měl reálný zdvih 150mm. Do negativky jsem nešahal, a nemyslím že je potřeba, milam má sice lepší pružiny, ale co už…
gufera jdou dát jiné, ale musí se upravit, protože klasiky FOX a RS mají průměr o pár milimetrů větší jak ty z epiconu, takže je musíš na průměru obrousit. Je to dost dupačka a snadno se to zkurví (pak ti vznikne netěsnost a tlačí se tama vzduch s olejem, na funkci to ale nemá moc vliv, spíš se ti zasírá vidle od oleje), SKF low friction pro FOX jsou ale o dost lepší stíráky, než má suntour či RS, takže pokud máš na to nervy, tak se to vyplatí. RS jsou dost těsné a vidle pak má velký odtrh, může to ale být kus od kusu…
no a epicon jde nastavit na tolik?
realnych tak 155mm, ty novejsi mozna i 160, ale to nemam overene… oficialnich je 150, ale dycky to ma nejakou rezervu.
aha, já že max 150, tam převrtáš tu dírku na ten kolík boco? má toho epicona s tím pravítkem
150 maji novejsi epicony (starsi mely nektere 150, nektere 140 byl v tom docela bordel…) a sice predvrtanyma dirkama, ale staci udelat novou dirku a je to… nekdy se to opravdu musi, protoze jak mas univerzalni negativku (pro vsechny vahy), tak pri nizsim tlaku muzes mit ztratu na zdvihu az skoro centimetr…
paráda až to budu rozdělávat znova kouknu na to, nemáš fotku z které by bylo jasné kde co posunout? pře myslím že u toho mojeho to moc už asi nepujde
tady můžeš vidět ty dírky a ten černý čurament drží negativku a určuje zdvih. Čím víc jsou dírky vpravo, tím větší zdvih. Na obrázku je nastaven nejvyšší zdvih (u epiconu z obrázku to je 140mm) a jak vidíš, rezervy tam je dost. Tlumící patrona má taky dost rezervy, ale pokud nastavíš vidli na reálných 150mm tak to nemá na patronu (a další části vidle) vliv, jediné co se posune je ten černý čurament na té tyčince, a tam je rezervy dost.
no tak sem se na to kouknul a je to jak říkáš, akorát sem poměřoval nohy a jejich délka by na 150mm zdvihu nestačila, myslím že max je 148mm vyjetí šavlí od gufera po korunku, ale je to asi starší model takže třeba ty je máš delší
Vloni jsem bral Epicona X1 od Milana z TT s požadavkem na co nejvyšší zdvih. Říkal, že předchozí ročníky šly na 150 a u modelů 2012 je to ofiko 140, ale v reálu to dělá na 145mm.
jj mám asi 2012 a nechal jsem to vysunuté cca 150, což je těch 145 zdvihu, ale víc to jít už nemůže
Trochu jsem poměřoval rozebranej diskovej model 2011 a teoreticky by vidle měla skousnout zdvih 165mm. a to jsem nechával rezervu 5mm na těsnění vzduchové komory,pak už je vnitřek nohy kuželovej pro snadnější vložení pístku.
nebo mám o kousek posunuté spodní futro nahoru, ono to ani jinak vlastně nejde… jsem to kdysi měřil jestli mi to vyjde na 150, ale už si nepamatuju kolik tam přesně bylo, tak nechcu kecat… navíc jsem futra už několikrát vytahoval a lisoval zpátky, takže ať to bylo na začátku jakkoliv, teď mi to sedí :)
proč si je vyndaval?
byly zadřené, měl jsem asi špatný kus epicona, protože jízdou se uvnitř třela jedna tyčinka, z té se otíraly kovové šupiny, ty zalezly do měkkého povrchu futra a pak to dřelo. Takže jsem musel trochu přebrousit futra a vyřešit ten problém s otírající tyčinkou, ta už se teď dře míň, tak snad už to nebude problém… a navíc jsem měnil horní futra za jiné, zkouším jestli jsou lepší než origo.
aha, a rozměry futer sou jaké taky sem to řešil
horní je standart 36mm/32mm, spodek je vevnitř 32mm ale zvenku je tenčí, má tuším 35mm nebo 35 a kousek, to už si nepamatuju přesně… ale někde jsem to tu psal.
no a too spodní ti stočil na ten průměr? toho se bojím aby to bylo přesné
jó to spodní je *******… napřed jsem zkoušel SKF POM pouzdra, horní pohoda, spodní jsem si nechal nějak stočit, ale bylo to peklo, a pak to ani moc nefungovalo… takže to šlo rychle pryč, na spodek se vrátily původní pouzdra (ale vybroušené do hladka) a místo horních šly drahé pouzdra od firmy kterou si teď nevybavím, a ty tam sedly fajnově a fungujou fajnově. Dolů ale myslím pasujou pouzdra z reby…
Ahoj, zajímalo by mě, jak jsi ta kluzná pouzdra vylisoval/nalisoval zpátky. Předpokládám, že v domácích podmínkách.
stačila mě závitová tyč a vložka která se zapřela pod pouzrem, na závitovou tyč jsem dal matičky, ty utahoval a tím se to vylisovalo. Podobně i zalisování, akorát jsem dal tu vložku nad pouzdro, závitovou tyč protáhl spodní dírou noh a zase utahoval.