• coolizard

    Ahoj,

    uvažuju o koupi Epicona, původně jsem zamýšlel Raidon Air, ale jak radí BF, těch 1500 Kč navíc už mě asi nepoloží. Akorát nevím, zda půjde na mé kolo? Někde jsem četl něco o 15mm náboji, o co jde? Mám kolo Mongoose Tyax Elite 2010. Ve specifikaci je napsán náboj Formula Disc, což mě osobně nic neříká.

    Co vy na to?

    0 0
    • coolizard  

      Mimochodem vidlice co tam je teď je: SR Suntour XCR (olejová patrona + pružina). Chci jí dát pryč, protože mám skoro 80Kg a jsem většinu času na dorazu.

      0 0
      • maajkee  

        To je divný, na 80kg by XCRka měla ještě relativně chodit v pohodě a dostat ji na doraz by mělo bejt dost těžký. Každopádně sháněj Epicona na klasickou 9mm osu na rychloupínák. Pokud bys chtěl Epicona na 15mm osu, počítej s tím, že určo musíš nechat přeplést přední náboj.

        0 0
        • Mysee  

          A hlavně s klasickým krkem.

          0 0
          • coolizard  

            Myslíš třeba toto?

            0 0
            • AleZ80  

              Na fotce je verze pro rychloupínák, ale v popisu není uvedené, jaké to má patky.

              Každopádně potřebuješ verzi s 1 1/8" krkem (ahead) a 9mm patkami na rychloupínák.

              Takže nebrat verzi s tapered krkem a 15mm QR.

              0 0
            • Mysee  

              Kupkolo ji má dokonce levnější: http://www.kupkolo.cz/…lite_z93894/ a je na rychloupínák. Ale jestli chceš vyloženě i ušetřit, tak vzít klidně starší http://www.kupkolo.cz/…disc_z89829/

              Byl jsem s ní naprosto spokojenej a po předělání na olej ještě slušné zlepšení.

              0 0
              • coolizard  

                Takže ta z druhého odkazu (levnější) by měla být OK? Předpokládám, že to je jen starší model, jinak je zhruba stejně dobrá jako ta z prvního odkazu?

                0 0
                • Luk029  

                  akorát ta druhá v odkazu nemá lock na řídítkách.

                  0 0
                  • coolizard  

                    Tak ten lock si asi za rozdíl v ceně 1000Kč odpustím :).

                    0 0
                    • Mysee  

                      Ta první je totiž novější verze, myslím, že už mazaná olejem od základu, kdyžtak mě opravte. Já měl přesně tu druhou a byl jsem s ní naprosto spokojen a mám teď i stejnej ročník na 29er a taky si nemůžu stěžovat. Kvalita/cena je hodně slušná.

                      Lock na řidítka je zbytečnost, jen další páčka, bowden. A na ten lock na vidli je to blízko :)

                      0 0
                      • nitraq  

                        Souhlas, taky jsem si koupil vidlici s lockem na řidítkách a znova bych to už neudělal. Pokud nejsi závodník a nehrotíš každou vteřinu, tak myslím, že lock na korunce bude bohatě stačit.

                        0 0
                        • Jetson  

                          +1

                          0 0
                        • pepek  
                          • 1 Vyrazíš si zuby, až to budeš vypínat ve sjezdu.
                          0 0
                          • Bedar19  

                            já mám lock na řidítkách a vidlici jsem zamykal, odemykal a v 95% mi přišlo, že je lepší mít odemčeno vidli ve stoupáních, třeba přes šutry a kořeny mi fakt nevadí, že se hýbe a že by mi nějak ubírala sílu nepociťuju, nějak furt nechápu v čem by mi to mělo pomoci :-D Takže za mě klidně lock na korunce, stejně to nezamykám :-D

                            0 0
                          • Bedar19  

                            já mám lock na řidítkách a vidlici jsem zamykal, odemykal a v 95% mi přišlo, že je lepší mít odemčeno vidli ve stoupáních, třeba přes šutry a kořeny mi fakt nevadí, že se hýbe a že by mi nějak ubírala sílu nepociťuju, nějak furt nechápu v čem by mi to mělo pomoci :-D Takže za mě klidně lock na korunce, stejně to nezamykám :-D

                            0 0
                            • nitraq  

                              Přesně tak, lock má využití spíš jen na asfaltu, jinak bych se na něj vyprdnul.

                              0 0
                            • Jetson  

                              Já už jsem nezamykal asi rok, takže na korunce by lock stačil.

                              0 0
                      • AleZ80  

                        Je mazaná vazelínou stejně jako ta starší, ale líp se na mazání olejem předělává (snadněji se zatěsňuje).

                        0 0
                • Adar77  

                  Tu mám a spokojenost. Za málo peněz hodně muziky. Předělej si jí na olej, bude citlivější.

                  0 0
    • kudykam  

      není lepší si ještě přihodit +1000,– kč a koupit tohoto epicona z tuning testu? Já myslím že ano…

      http://www.tuning-test.cz/…-2013-detail

      0 0
      • AleZ80  

        Jestli je kutil, tak si ho koupí o 1800 Kč levněji a předělá sám…

        0 0
        • Vilém  

          Akorat vysledek nebude jak od Milana.

          0 0
        • nitraq  

          Ovšem nedosáhne parametrů vidlice z tuning test.

          0 0
          • AleZ80  

            Nebudu se hádat. Sám ho mám z t-t a jiného jsem nejezdil. Ale spousta lidí odtud si to předělává doma.

            0 0
            • Vilém  

              Mam samodomo i od Milana a rozdil tam je.

              Hlavne se to ale asi projevi i lehcich lidi.

              0 0
              • Mysee  

                Já zas takovej rozdíl nepoznal.

                26" Epicon 2011 vs 29" Epicon 2011 15 QR TT

                26" jsem měl jako nového, půl roku jezdil, pak předělal na olej, což byla celkem změna

                29" se ke mně dostal už na kole, je z TT. Vlastnosti zhruba stejné jak ten 26" předělanej na olej.

                Jestli někdo pozná nějaké hodně drobné niance tak klobouk dolů, já ne.

                0 0
              • worlusho  

                Pokud úprava samodomo bude spočívat pouze v úpravě mazání – olej za vazelínu, tak tam ten rozdíl je. Pokud ta domácí úprava bude obsahovat další úpravy, tak potom tam ten rozdíl nebude. ;)

                0 0
      • Jetson  

        To už ale sežene i Rebu. Já vzal třeba svého času 29 Epicona z jediného důvodu. Byl k sehnání (a to ještě z Německa) v černé, tapered a s 15 mm osou. Vůbec si nestěžuji (ostatně můj metrák nepotřebuje ani předělávat na olej), ale podle diskuzí je asi Reba trochu jinde.

        0 0
    • khue  

      Přiživím se na tématu.

      Mám toto kolo http://www.cyklonemcik.cz/…-ararat-2013 Budu kupovat novou vidlici, pravděpodobně z tuningtestu.

      Uplně se v tom nevyznám a chtěl bych se zeptat, zda to moje kolo má sloupek Al 1, 1/8…

      Poradíte? :-)

      díky

      0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Je to tak, má to klasický rozměr sloupku 1,1/8. Buď v klidu :-)

        0 0
        • khue  

          takže konkrétně takhle http://www.tuning-test.cz/…-2013-detail vidlice tam tedy pujde jo? :-)

          0 0
          • AleZ80  

            Jestli máš přední kolo na klasický rychloupínák, což předpokládám máš, tak tam půjde.

            0 0
            • khue  

              Ano to mám, klasický rychloupínák. Tak výborně, díky za rady a já jdu obědnávat :-)

              0 0
            • khue  

              Ano to mám, klasický rychloupínák. Tak výborně, díky za rady a já jdu objednávat :-)

              0 0
            • khue  

              Ano to mám, klasický rychloupínák. Tak výborně, díky za rady a já jdu objednávat :-)

              0 0
            • khue  

              Ano to mám, klasický rychloupínák. Tak výborně, díky za rady a já jdu objednávat :-)

              0 0
            • khue  

              Ano to mám, klasický rychloupínák. Tak výborně, díky za rady a já jdu objednávat :-)

              0 0
            • khue  

              Ano to mám, klasický rychloupínák. Tak výborně, díky za rady a já jdu objednávat :-)

              0 0
            • khue  

              Ano to mám, klasický rychloupínák. Tak výborně, díky za rady a já jdu objednávat :-)

              0 0
            • khue  

              Ano to mám, klasický rychloupínák. Tak výborně, díky za rady a já jdu objednávat :-)

              0 0
    • coolizard  

      Tak nakonec je doma starší verze Epicona, podle Vašich rad :). Teď mi ještě řekněte, když to budu měnit, tak na staré vidli je naražený kroužek (protikus po kterém běhají kuličky), ten se dá nějak inteligentně ze staré vidle sundat, nebo musím koupit nový?

      Díky :).

      0 0
      • worlusho  

        Dá se sundat, v korunce vidlice je většinou vybrání , tak to chce decentně odpáčit šroubovákem, někdy to musíš naklepnou pod ten kroužek.

        0 0
      • Mysee  

        Sundat plochým, ale hodně opatrně. Na novou narazit velkým stranovým klíčem :)

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • coolizard  

      Tak zatím se jezdí na epikonu dobře :))). Ještě pokud vím, jde upravit zdvih ze 100mm na 120mm. Osobně mám nějaký vnitřní pocit, že bych to nejspíš uživil, otázka je co na to rám? Předpokládám, že když zvýším zdvih, změní se na rámu rozložení sil. Co vy na to? Nezvýší se tím šance na jeho prasknutí?

      0 0
      • Georrge  

        o něco jo, ale pokud máš rám na 100mm a máš rozumnou hmotnost, tak těch 120 snese, jezdilo to tak už hodně lidí (včetně mně). Víc než 120 už ale ne.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.