• cekanka

    Dotaz je směřován hlavně na Mloka, Milana a lidi, kteří Epicona od Milana jezdí.

    Konečně jsem se rozhodl nahradit Axela na svém kole novou (lepší) vidlicí.

    O r7 uvažuju už docela dlouho, ale vidím problém v tom, že je to opravdu „chrtí vidle“ a tedy je dosti tvrdá atp. Navíc je pro mě dost drahá a myslím, že i zbytečná.

    Epicon je dle většiny názorů žehlička. Sice těžší, ale s tím jsem ochoten se smířit, jelikož nemám extra závodní ambice. Jezdím pohodové xc.

    Rozhodl jsem se tedy primárně pro upraveného Epicona RLD na 100mm zdvihu s tím, že nějakou lepší vidli koupím až s příštím kolem (pokud bude potřeba).

    Díky za vaše názory:)

    Anketa: Pro mé využití je nejlepší...

    0x
    0%
    0 0
    • kubad  

      záleží na zdvihu který chceš, stylu ježdění a tuhosti vidlice kterou požaduješ.

      myslím že citlivost může být ve finále u obou vidlic podobná.

      rozdíl ve váze až 700g to už si přeber sám.

      Já bych šel cestou nákupu jeté R7 a repase +  tunigu u Milana – pokud bude ochotný ti to udělat.

      0 0
      • cekanka  

        Zdvih 100, styl pouze pohodový a tuhost zatím nějak extra neřeším, protože se na kotouče v dohledné době nechystám. Hmotnost taky neřeším, pokud by neměla být 3 kila. Jsem na 90%rozhodnut pro Epicona.

        0 0
      • burnout/syndrome1  

        Znám jednoho s R7 upravenou od Milana,prý velká změna k lepšímu oproti funkci před tuningem,co se citlivosti týče.K tomu ten váhový rozdíl,takže bych s tebou souhlasil.Jenom je-li to na kotouče,tak R7 přednostně tak do 80kg jezdce

        0 0
        • kubad  

          no proto píši záleží na co to má a jak na tom bude jezdit

          0 0
          • burnout/syndrome1  

            Jasně,rozumím.Na jeho místě bych asi volil tedy toho Epicona,když neřeší gramy a nehoní vteřiny.Kolega ho má na bajku,nedávno mi ho ukazoval na vyzkoušení a za ty peníze super vidle

            0 0
      • MlokCZ  

        Souhlas. Upravená R7 a upravený Epicon jsou na tom citlivostí ± stejně, obě kolem 5kg odtrhu, tedy perfektní.

        Upravená R7 Super lockout verze, která je nejvhodnější k úpravě a pro kterou platí ta vyrovnaná citlivost s Epiconem má 1500g a Epicony 08 budou už lehce pod 2kg. Tedy rozdíl tam je pořád velký, ale nebude ani celých 500g.

        Tuhost u R7 nebude zase o tolik horší, toho bych se nebál.

        A pak je tu ještě jedna výhoda R7, má už v originále high speed expanzi. I když u Epiconu by šla na přání také dodělat.

        0 0
        • kubad  

          váhu sem bral podle svého Epicona, je možné že 08 a AL krkem bude lehčí, ale ta jejich páčka na řídítka taky zrovna lehká není :-)

          Ale nevím jestly chce tuhle verzi nebo jen lock na korunce

          0 0
        • lutte1  

          můžu se zeptat , tohle sem eště nezjistil , v čem spočívá výhoda high-speed expanze ?

          0 0
          • MlokCZ  

            Už se to tu řešilo, třeba tady hodně podrobně. Na nízkém zdvihu to ale moc velký přínost není, hlavní výhody se projeví až na většíz zdvizích.

            0 0
            • lutte1  

              ¨děkuji :)

              0 0
              • lutte1  

                tak jsem to přečetl a je mi už jasné na jakém principu to funguje a v čem tkví výhoda :)

                0 0
    • fcelak.majak  

      Ahoj, jezdim R7 Super LO, 100mm zdvih, r.v. 2007, upravenou od Milana a rozdil upravena vs. neupravena je slovy nepopsatelny – vidle je s citlivosti uplne nekde jinde, puvodni odtrh cca 30kg, nyni cca 7kg. Neni taky nyni tak progresivni jako v originalu, ochotne jde do zdvihu, prijemne zehli drobne nerovnosti, nemlati uz a nekope tak jako neladena, s rostouci zatezi roste umerne jeji progresivita. Kdyz do­sahnes optimal­niho pomeru mezi HS expanzi a LS kompresi, jedna se opravdu o uzasnakovske naradi. Jezdim ji na 160mm hydrokotoucich (Hayes HFX-9 XC), nemam dojem, ze by se nejak zvlastnim zpusobem kroutila, vazim aktualne cca 78kg, foukam ji na 100 psi, proste bez zasadniho negativniho komentare. Jarda.

      0 0
    • cekanka  

      Doplňující info k r7. Byl by to typ Comp Abslute. Ostatní jsou mimo možnosti mé peněženky. A upravená od Milana je za nějakých devět a to je taky moc:(

      0 0
      • MlokCZ  

        Tu co Milan nabízí jako upravenou, tak to je dražší provedení a nabízí tohle provedení proto, že je na úpravu vhodnější a je na tom po úpravě lépe než ty jiné typy a jedině tenhle typ může chodit stejně jako upravený Epicon. Samozřejmě i ty ostatní budou po úpravě slušné, ale budou na tom hůře.

        0 0
        • cekanka  

          přesně tohle jsem si myslel:) díky za upřesnění.

          0 0
          • kolda  

            pokud mas omezeny rozpocet, udelal bych to,jak radi kubad.

            bazarovku r7+uprava nebo novy epicon od M1. pokud vyrazne neresis vahu, tak bych vzal epicona a mas jistotu.

            0 0
    • Oakey  

      čau pokud píšeš, že chceš jezdit pohoda XC, osobně počítám i nějaký blbnutí a skoky nebo rychlý přejezdy přes kamenný pole, tak bych šel, i vzhledem k omezenejm financim do tohto Epicona. Sám mám teď LOD 08 a je to fakt žehlička a oproti R7, s tou sem ovšem neměl čest jezdit, si myslim že bude tužší už jenom díky 32mm nohám oproti 30mm.

      0 0
    • scret  

      mam R7, ted je cersve upravena, bohuzel jeste nebyl cas ji nandat na bike:(( ikdyz chvala Milana, vidli mel udelanou behem par dni a hned ji poslal abych ji mel jeste na vikend!

      hned jak tu R7 tuned vyzkousim napisu!

      ale jak psal kubad i Mlok,bral bych bazarovou R7 a nechal bych ji vytunit…

      0 0
      • milan1  

        V poslední době jsem střídavě stíhal i nestíhal (potýkal jsem se se zánětem šlach) :-( K úúpravám R 7 uvedu jediné, plnou a naprosto srovantelnou citlivost s Epiconem zcela nedosáhne, Epicon bude mít vždy určitý náskok ale to už se bavíme u obou vysoko nad běžný standart. zatímco R 7 se může téměř dotáhnout na onu magickou hranici 5 kg, tak Epicon jí dokáže občas i pokořit a to R7 ne. To jsou už ale opravdu detaily.
        Chci tady napsat ještě něco jiného, když jsme u R7. Teď jsem měl nově RST ve verzi 29" a můžu říct, že spojení Suntouru a Marzocchi, které už je každému jasné tady nabývá jinéh, nového rozměru. Spojení RST a Manitou je teď stejnou a pot­vrzenou  jistotou. RST je prostě uvnitř kopií manitou se vším všudy. Konkrétně tedy nabízí přesně to, co jde získat u R 7 ovšem vše v důsledně vazelínovém provedení a jiném kabátě. Některé díly jsou zcela záměnné a jiné prozrazují stejný konstrukční přístup. takže to, co se probírá zde o R7 bude platit nejspíš o velké části produkce RST.
        Pro zajímavost byl teď ve Velu test vidlic Marzocchi, RST a Epicona a bylo to docela k pobavení. Přečíst by si to měl rozhodně Mlok a zastaví se u formulace, jak nejde u RST zcela zavřít komprese a že to je chyba :-) Samozřejmě je tam high speed expanze známá z Manitou.  Když lidi jako Mlok znají takovéhle detaily a dosadí si je do poznatků, ketré jsou popisovány v časopise, tak hned ví, na čem je a jak redaktoři tápou a chybují v závěrech. Jinak test ve velu je objektivní i kydž se to bude zdát mnoha lidem překvapivé. Znalých je tady dost, takže pro vysvětlení a upřesnění, co se to vlastně testovalo – ty testované vidlice si mohou dosadit jako R7 s jejím podivným nastavením, zastoupená RST. Marzocchi, která má uvnitř nejenom své zvláštní nastavení ale také a navíc problematický Lock outový tlumič přímo od nejlevnějších Suntourů (XCR). No a to všechno je postaveno proti neupravenému Epiconu. A vítěz je zcela jsný, mezi slepými jednooký králem. Tak jsem se rozpovídal ale když sem napíšu jednou za čas, tak toho mám víc na srdci.

        0 0
        • milan1  

          Oprava pro Mloka, nejde zavřít expanze samozřejmě. je tam u mě překlep. A pro ostatní, nejde zavřít proto, protože High speed expanze vždy povolí i když se low speed zavře zcela. Páčkou dole na noze se ovládá právě ona low speed expanze.

          0 0
        • scret  

          jeste jednou diky za vidli,chodi vyborne… a rovnou toho vyuziju:) jak by se dal upravit Manitou Stance 150mm? je to OEM verze,takze bez zmeny zdvihu RTWD… predpokladam vymena pruziny, pridat molitanove krouzky pod gufera,co treba nejaka uprava ke zkvalitneni tlumeni?

          mam ted pocit ze vidle sice chodi jakstaks dobre,bohuzel nevyuziva cely zdvih,nejspis tvrdsi pruzina nez bych potreboval…ale obavam se ze zase s mekci pruzinou se vidle az moc „houbovita“,proto ten dotaz i na upravu tlumeni…

          diky…

          0 0
          • milan1  

            Zařadím pod tebe a reagovat budu na více podnětů, zde popsaných. Stance jde upravit na daleko větší citlivost ale bude vždy třeba využívat tvrdší pružinu, nemá totiž nijak řešený koncový doraz. V mailu jsi po mě chtěl popis co bylo upravováno, já se zeptám teď, jestli není lepší vyzkoušet, nějaký popis by ti předpokládám mnoho nedal, jedno vyzkoušení vydá za mnoho popisů a vysvětlování. Odpovím tady ještě Xentarovi, který měl u mě možnost vyzkoušet dost vidlica rozšířil si dost své znalosti praktickou zkouškou. Ty vidlice, které byly porovnávány v testu nejsou samozřejmě špičkové a když se tady bavíme o citlivostech, tak jak Xentarova, tak tvoje R 7 jsou vidlice s citlivostí o které se testovaným vidlicím ve Velu ani nezdá. A k barvě Epiconu jako bílé, která je zde uváděná, to je staré provedení, tahle vidlice už zde dokonce kdesi v Brně jezdí. Design nových Epiconů 2009 by měl být ve stylu Duroluxe, se zlatavýma nohama a jinými nápisy.

            0 0
            • scret  

              toho jsem se bal:( tzn. pokud to dobre chapu,nejspis by tam sla dat jeste o kousicek mekci pruzina,ale ne stejne takova jaka by byla potreba,protoze bych pak mohl vidli „prorazit“…

              to ze jsem se ptal v mejlu,me zajima ciste jenom z informativniho hlediska…abych vedel jestli se delalo neco jenom se vzduch. patronou nebo i s tlumenim…  chapu ze je to urcite know-how,ale maly naznak si myslim nikomu nic „nevyzradi“… proto jsem to taky psal do mejlu…

              jinak vyzkouseno uz je a jsem nadseny! takhle presne jsem si to predstavoval,jak by se mohla ta vidle chovat, hodne podobne jako muj predchozi Black Super Air 100 LO r.04…

              diky

               
              0 0
        • xentar  

          Ten test se mi líbil, nemám tak podrobný znalosti,a le jako majitele vyladěnýho Epicona mě potěšilo, že ve své cenové kategorii to i neupravený nandal „zvučnější“ konkurenci. Ale vlastně to moc nechápu, prootže v originálním stavu mi Epicon moc citlivej nepřipadal.

          A když jsme zase u Epicona, v posledním cykloservisu je fotka Epiconu 2009 – v bílym provedení a s nově udělanejma vnitřníma nohama… jestli budu kupovat full, tak nejspíš jen rám a k němu pořídím bílýho Epicona, vypadla luxusně a úpokud Suntour zachová vlastnosti, je to celkem jasná volba

          0 0
          • roud  

            Ta bílá mu vážně sluší :O)

            0 0
            • xentar  

              saktra, on už je bílej teď? ještě, že bílá vidlice by k mýmu aktuálnímu kolu moc nešla ;-)

              0 0
              • roud  

                Je to fotka z netu netušim zda se prodává ale sluší mu to :O)

                0 0
            • v POHODÌ klokan  

              Hurá! Šup,šup-naházej sem pár dalších obrázků! :-)

              0 0
              • v POHODÌ klokan  

                Ale nějaký bez čepů na V.Kdo dneska jezdí Véčka,že? :-)

                0 0
              • roud  

                oki

                0 0
                • v POHODÌ klokan  

                  Nevypadá zle..nevíš, jestli má nějaký novinky v konstrukci nebo tak něco? Asi není potřeba,co? :-)

                  0 0
                  • roud  

                    Na vidlice sou tu specializovaní jiní než já… :O)

                    0 0
                • Lišák  

                  Pokud jsou vnitřní nohy ocelové, tak ta ošoupaná černá mu bude slušet jak záplata na bílých šatech pro nevěstu…

                  0 0
                  • milan1  

                    Výše píšu, že to foto tady neodpovídá, nohy by měl mít zlatavé a to bude znameta dural, stejně jako Durolux. A jako zajímavost a dobrý zdroj informací je teď na stránkách Suntouru celý test vidlic z bike magazínu http://www.srsuntour-cycling.com/…b7/index.php?… Samozřejmě se chlubí svým výsledkem ale ten test je tam celý komplet, je tam třeba  poprvé i nivý Sid.

                    0 0
                    • Lišák  

                      Tak pokud budou nohy zlatavé (duralové), tak jednak budou hezčí a druhak bude mít vidle konečně solidní hmotnost!

                      0 0
                      • milan1  

                        To zatím nedokážu potvrdit ale zatím to tak vypadá.

                        0 0
                      • xentar  

                        „solidní“ je Epicon už te´d, tne můj má něco kolem 2 kg, spíš pod, myslím, alespoň podlě hmotnosti celého kola po výměně vidlice

                        0 0
                        • Lišák  

                          Můj má 2040g. Váženo na digiváze. Bez páčky LO na řidítka. Tu nevozím. Je to (pro mě) zbytečnost. Solidní hmotnost vidlice na XC/AM je (pro mě) 1800g a méně. Upravený Epicon je parádně fungující, ale trochu těžší vidlice.

                          0 0
                          • milan1  

                            Pokud je letošní Epicon na kotoučích, tak má bez seřízlého sloupku 1850 g, to na vidlici s potenciálem AM a 140 mm zdvihu není vůbec špatné.

                            0 0
                            • Lišák  

                              Tak to už je fakt solidní hmotnost. Až bude mít duralové nohy, bude to paráda!

                              Už abych začal šetřit na nového. S TAD :-)

                              0 0
                            • MlokCZ  

                              To bych řekl, že je přímo výborný. Talasu třeba v tom testu, co jsi dal odkaz navážili 1866g, takže o pár gramů více. A tuhostí jsou na tom s Talasem stejně (± minimální rozdíl, který stejně vždy u nich bývá i při dvou měření stejné vidlice).

                              A Reba Team dokonce 1757g.

                              A díky za odkaz na ten test, bikemgazin ho sám dá na stránky ke stažení (za 2euro za 20 minut stahování čehokoliv z jejich stránek) určitě až tak za 3–4 měsíce.

                              0 0
                            • Scully  

                              A od budeš prodávat, upravené Epikony 08?? (nechci se ptát mejlem, protože by to určitě zajímalo víc lidí)

                              BTW.: Plánuješ nějakou úpravu cen za nové modely??

                              0 0
                          • xentar  

                            ok, já to klidně beru, pro mě je důležitá hlavně první část tvého hodnocení, totiž funkce. Ale co se týká remote lockoutu, tam se neshodneme, já na to nedám dopostit, pokud muísm trochu nastoupit do kopce, je to pro mě k nezaplacení :)

                            0 0
                            • Lišák  

                              Já do kopců nesprintuju (vlastně ani po rovině:-) ), tak vidli nerozhoupám. A malý pohyb mně neva.

                              0 0
                            • MlokCZ  

                              To je dané hlavně HT. Pokud bys to jezdil na fullu, tak také časem aspoň trošku změníš styl jízdy. Full s větším zdvihem prostě o nastupování ze sedla není.

                              Já jsem na tom úplně stejně jako Lišák, takže lock bych nepotřeboval v podstatě vůbec (i když sem tam párkrát do roka se na asfaltu na delší stoupání hodí – ale to je opravdu jen pákrát do roka).

                              0 0
                              • xentar  

                                no, když mi ujede žena, tak nastoupit musím :-) A i když si třeba někdy full pořídím, tak pochybuju, že by to bylo nad 100 mm zdvihu. přeci jen jezdím hlavně po zpevněnejch cestách, každopádně teď pro mě ten remote lock smysl má a jsem rád, že jsem si vybral tuhle variantu

                                0 0
    • lutte1  

      neupravena R7 nic moc s bodem odtrhu , jak je na tom s prubehem nevim, tady vitezi na plne care Epicon

      0 0
    • scret  

      tak moje R7 Super, upravena Milanem, je cerstve projeta a muzu rict ze opravdu zehli paradne,oproti puvodnimu stavu… jak pise sam Milan, upraveny Epicon bude nejspis jeste lepsi v citlivosti,ale me to plne dostacuje a prekonava ocekavani… schvalne jsem nasadil 1,9 plast a trochu ho prehustil abych to jeste ty R7me trochu ztizil:) a nestacil jsem se pak divit jak to zehli i s mirne prehustenym plastem! dnes dostane proverku v poradnejsim kamenitym terenu…

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce