Řesím dylema, zda koupit epikona nebo Raidona od Milana, sháním vidli kolem 3000 kč. Díky za odpověď.
Řesím dylema, zda koupit epikona nebo Raidona od Milana, sháním vidli kolem 3000 kč. Díky za odpověď.
Nemá náhodou Raidon zamykání se snižováním? A mimochodem, s tim sedlem, jak ho máš na fotkách, i jezdíš?
Jo myslím že má, a s tím sedlem jezdím, ale moje půlky docela trpěj :D
No, mně šlo spíš o to, že z něj musíš klouzat dolů a mít váhu strašně na řidítkách…
Ani ne, dal jsem ho tak, protože předtim hrozně tlačilo, teď to je lepší. Než jsem koupil sedlovku, tak to bylo dobrý, ale pak se to nějak rozladilo a takhle to je asi nejpohodlnější…možná by to chtělo vyšší řidítka a srovnalo by se to (měřím asi 185cm), nebo vyšší vidli.
Ale zpět k vydlicímm :D
No i vzhledem k popisovanému problému radši Epicona, když už teď ti přijde, že máš předek moc nízko, tak koupit si vidli se snižovacím zamykáním by asi nebylo to nejlepší…
Ten posed se ti 100mm Raidonem ani Epiconem nezvedne, spíš možná kvůli sagu lehce sníží. Přijde mi, že na svou výšku máš rám možná příliš krátkej a sedlo moc vysoko, pokud teda nemáš hodně dlouhý nohy. Sedlo může tlačit právě proto, že je moc vysoko. Zkusil bych nastavit výšku sedla podle tohoto návodu a sedlo vodorovně se zemí. Protože tenhle posed je šílenost :-). Pak možná ještě vlajdy řidítka.
Bral bych 120mm, díky moc za návod, ráno to seřídim ;-), nevíš o nejakých vlajdách aby mě šli do představce(ty úzky)za dobrou cenu?
řidítka za dobrou cenu http://www.peonia.cz/…k-ZOOM-101BT a pokud sháníš Raidona 120mm, tak ho mám tady v bazaru:-)
Dík, řidítka vypaj dobře ;-), za kolik by byl ten raidon a v jakým je stavu?
nějak to nemůžu najít :-(
NJ, už prodán bohužel
Smula, co myslíš že by bylo lepší koupit?
http://www.axitbikes.eu/index.php… za 3090,– s poštovným za model 2010 to asi levnějc neseženeš a určitě se vyplatí si připlatit ten rozdíl cca 650,–Kč proti Raidonu. A pokud jsi jen trochu šikovnej, předěláš si sám zdvih a příp. i mazání na olej.
Jo v popisu maj na Eshopu chybičku u mat. vnitřních nohou, samozřejmě, že mod. 2010 je má Alu.
Díky, to pivots znamená, že to jde i na v-brzdy?
A jak moc velký rozdíl je mezi modelem 2010 a modelem 2008 ?
Tenhle mod. 08 má hlavně CrMo vnitřní nohy a sloupek a tím pádem je těžší. Podle mýho tam maj tu váhu napsanou špatně, budou to určitě 2kg, nebo maj váhu bez sloupku. Jinak na levý noze jsou mezi nima rozdíly ve zp. zvyšování zdvihu (spacer vs. kolíček) a nějaký drobný rozdíly budou asi i v konstrukci můstku vnějších nohou. Těch 500,–Kč nevím jestli stojí za ten rozdíl v provedení vidlic.
Hmotnost 1800g uvádí i Suntour v katalogu. Je to včetně 200mm dlouhého sloupku.
Vaha je neco kolem 2kg, spis lehce pres. Vaha soucasneho, je treba tu.
Jo kolikrát se daj napsat dost zajímavý věci. Těch 1,8 bych chtěl vidět na váze. Dneska jsem potunil Epicona LOD 2010, vyházel sem ty dvě vrzající pružiny a dal tam dva modrý elastomery RST, dolu Ti šroub a těsnicí Okroužky a předělal jsem mazání na olej (pístek 5ml + každá noha 20ml OTHP 3)a zdvih na 110mm. S nezkráceným sloupkem to má 1722g.
Pokud jsi ty ocelové negativní pružiny nahradil elastomerem, tak by mě zajímalo, jak se vidlice chová a hlavně jaký má odtrh.
To, jak se chová, může být subjektivní hodnocení, ovšem změřit odtrh je akce na 5 minut a výsledek je platný. Změříš ho?
Dík L.
Mám doma váhu do 2kg, tak až to vemu do práce na větší váhu
Jasně. Osobně si myslím, že mimo váhy sis nijak nepolepšil. Elastomer nenahradí ocelovou pružinu ve funkci ani vzáleně.
Tos neudelal dobre s tema negativkama. Priste muzes skusit jeste kuchnout tlumic, vaha pujde pekne dolu:)
Mě teda ty pružiny nevržou :) A předělaná na olej s 110mm zdvihu a s nezkráceným sloupkem mi vážila 1730g.
Epicony mám dva,jeden je i na V brzdy a novej vážil 1800g,druhej je pouze na kotouče a váha 1680g.Po úpravě na olej.mazání je o něco těžší.
A kterej modelovej rok? 08, 09 nebo letošní?
Ten na V byl kupovanej v červenci loni,krk,nohy,hliník a ten na kotouče je už letošní model.
Ahoj, taky uvažuju o 08 Epiconu a jak vidím, těch 500– za aktuální se mi fakt nevyplatí. Jinak, předělávat ho nechci, zůstane na vazelíně, ale slyšel jsem, že to prý dělá problém za nízkých teplot – to je kolik asi °C ? Řeknu to takhle, pod 10°C už nejezdím, bude mě to nějak limitovat ?
Být tebou, tak jdu do novějšího Epicona (2009 nebo 2010). Aspoň ta estetická stránka se vyplatí (pokud nepočítáš 200g váhové úspory). Jinak mám epicona na oleji a problém za nízkých teplot mi to rozhodně nedělá. Trochu rozdílný chod poznám tak od nuly níž…
Rozdílnej v čem?Musíš dofouknout a dál…
zdravim všechny,rád bych se připojil k dotazu.chci pořídit levnou vidli na xc, asi z tuning testu, aby to taky za něco stálo,prostě za málo peněz hodně muziky. Proto bych se chtěl zeptat, jestli je velký rozdíl v kvalitě chodu mezi upraveným Raidonem a Epiconem a zda se investice vyplatí.Dva tisice pro mě neni zanedbatelná suma… :D Díky moc za odpovědi
procti si tady spoustu temat, myslim, ze z toho ti jasne vyjde, ze ma cenu si priplatit za TT…
to chci každopádně z tt,ale nevim jestli epicona nebo raidona
a ja to mam vedet?:) ja bych sel do Epicona… Je daleko univerzalnejsi, kdyz vymenis kolo, ram, da se zmenit zdvih atd.
Epicona TT jsem mel „v ruce“ a pusobi to na mne jako hodne slusna vidle, Raidona jsem nazivo nevidel…
Epicona. A krom jiného hlavně proto, že Milan Raidony neupravuje. Na webu to má. Jeho osobní stanovisko ale bylo v tom smyslu, že je to moc velký krám, než aby to stálo za to upravovat.
:)
super,děkuju za radu.asi do něj půjdu,jestli je to takhle.navíc jsem si myslel,ze u toho raidonu jde hejbat se zdvihem,takhle je to asi jasný…
Tak se na ty stranky aspon podivej.
Driv je delal, pak asi nejakou dobu ne, ted je tam ma zase.
v nedeli ma bejt hnusne