• Toolak

    Zdravím bajkery

    mám možnost jít do Feltu s odpružením Equilink. Na jedné straně slyším a čtu dost chvály, na druhé straně mě malinko děsí složitost systému a k tomu vázaných případných servisních peripetií. Kdo vozíte tenhle systém pod zadnicí…jak chodí, co vydrží a v čem jsou slabý místa –  jsou-li vůbec: Dík

    0 0
    • mr.antik  

      no donutil jsi mě podívat se na obrázek a podle mě to nemůže fungovat :-)

      0 0
      • mr.antik  

        myslim tento obrázek podle něj se to musí normálně roztrhnout

        0 0
        • Jenda  

          tak zase trhat se to bude jen na podnety od slapani a ze bys mel v nohach takovou silu?:-) ale je fakt ze to vypada jak tipycky kurvitko:-)

          0 0
          • mr.antik  

            pak se to teda bude chowat jako nrmální vpp,dwlink, maestro atd, akorát nemusej nikomu platit patent

            0 0
        • fluider  

          Ten obrázok je zlý, pretože tam chýba čap nad zadnou oskou. Tak ako je to ilustrované by sa zadné rameno (so zadnou osou) naozaj muselo roztrhnúť, pretože spodné a horné vahadlo sa neotáčajú rovnako rýchlo. Navyše, ako tak pozerám, ten obrázok je naozaj hovadina, sám sebe odporuje.

          Po vzhliadnutí takéhoto obrázku by som ja osobne mal vážne výhrady voči takej značke. Podľa mňa ten systém nebude v ničom vynikať.

          0 0
          • brany  

            Ten obrázek je dobrý!! Kdyby byl na zadní osou čep, tak je to úplně k hov… :) Tendle systém Ti alespoň podle toho co je vidět z obrázku a i je tam naznačený zaručí, že celá zadní stavba se pohybuje jen ve vertikálnim směru. Zdola nahoru. A nenatáčí se jako u jiných systémů

            0 0
            • drtyc  

              no a neni to spis o tom, ze se to bude krivit akorat nekde jinde nez obvykle?

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • fluider  
              1. Vahadlá, short linky alebo Upper a Lower link na obrázku sa otáčajú ROVNAKÝM smerom, podobne ako DWLink alebo Maestro. Musia!, pretože sú predsa spojené tým equilinkom… Rozhodne sa neotáčajú opačnými smermi ako to tvrdí obrázok !
               
              1. Narysuj si to prepákovanie (stačí schématicky) a zistíš, že čapy upper/lower linkov a zadného trojuhoníka sa otáčajú INOU uhlovou rýchlosťou a preto sa MENÍ VZDIALENOS medzi nimi a preto zadný trojuhoník nemôže byť pevný jeden kus, ale takisto musí meniť svoje vnútorné uhly a preto tam musí byť ďalší čap!
               
              1. Ak stále neveríš, môžeš si nájsť kopu fotiek, na ktorých evidentne vidno čap nad zadnou osou.
              0 0
              • fousek  

                tady to fakt vypada ze tam zadnej cep neni a neni mi to jasny, bud ten link musi bejt chycenej na stejnejch prumerech a je tak k nicemu, nebo se deformuje bud on nebo zadni stavba a je to jen kurvitko jak rek Jenda

                0 0
                • fousek  

                  jeste sem nasel lepsi obrazek

                  0 0
                  • soc  

                    Pokud máš karbonovou zadní stavbu, tak  může být navržená tak, aby chodila i bez čepu, viz. například Cannondale…  u hliníkové zadní stavky ten Felt čep opravdu má…

                    0 0
                    • fousek  

                      no jo fakt na hlinach ten cep fakt je, takze zaver je ten ze obrazek je na ho… a asi to i nejak funguje

                      0 0
                      • fluider  

                        Priznám sa, že mi nenapadla možnosť karbonového zadného trojuholníka alebo equilinku, v tom pripade by tam ten čap asi naozaj nemusel byť.

                        0 0
                      • soc  

                        Zrovna tenhle stroj se mi od Feltu strašně moc líbí, hlavně ta barva…

                        Jinak princip je jednoduchý, když šlapeš, máš tendenci pohybovat těmi ramínky směrem od sebe, tzn. horní nahoru a dolní dolů. A právě tomu equilink zabrání. Když přijde náraz, celá zadní stavba se pohne nahoru, tady equilink nedělá nic a chová se to celé jako čtyřčep.

                        0 0
                        • fousek  

                          s tim roztahovanim nahoru dolu tendenci mit muzou, ale je jim to prd platny, roztahovat se nemuzou protoze tam je u vpp variaci trojuhelnik zadni stavby. A rek bych ze v tuhosti do stran to nebude s equilinkem nic moc. Jinak tenhle Felt je docela peknej

                          0 0
                          • kovar  

                            ale můžou, bez toho bazmeku(ekvilinku) by to nejspíš velmi brzo ruplo někde u náboje.

                            0 0
                            • fousek  

                              ja mel na mysli klasicky VPP, proste cela zadni stavba v celku chycena na 2 vahadlech

                              0 0
                        • MlokCZ  

                          Akorát mi není moc jasné, kam tímto systémem směřují. Tím equilinkem zajistí, že to může jít lépe za pedálem (netuším jak moc se to bude projevovat), ale v tu chvíli to zase při šlapání přestane dobře žehlit. Pokud je to cca na úrovni vpp (tím myslím kolik se to zamyká při šlapání), tak to jako další systém, který je akorát složitější nemá smysl a pokud se to snad zamyká ještě více než vpp, tak to bude už žehlit při šlapání hodně bídně.

                          A nevidím žádnou zásadní výhodu, kterou by to získalo oproti stávajícím systém a přitom je to akorát složitější.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Ještě by k tomu byl zajímavý aspoň průběh té stavby. Equilink samotný bude hrozně moc limitovat možnost udělat nějaký konkrétní průběh, tak jsem zvědav, co jim z toho vylezlo.

                            Třeba se najde nějaký dobrovolník, kdo to hodí do Linkage :-)

                            0 0
                            • fluider  

                              Mne sa nechce :-). A tento týždeň som urobil model Mondraker Dune, ktorý ma dosť zaujíma.

                              0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                              • MlokCZ  

                                Koukám ten Mondraker Dune je zajímavý, výsledkem je to takový mix FSR a vpp (z FSR je myšlen průběh typu málo progresivního FSR).

                                0 0
                                • fluider  

                                  Tak tak. Škoda len, že majú slabšiu distribučnú sieť a eshopy sú väčšinou z južnej európy, takže problematická doprava… Najnižší model je cenovo porovnateľný s najnižším Canyonom Torque ES7, dokonca na nejakom talianskom eshope som ho videl o 300eur lacnejšie.

                                  0 0
            • soc  

              V jednom loňském velu je recenze tohoto kola, tam je krásná fotka, protože si stěžovali na obtížnější přístup k zadní brzdě, tak je to tam vyfocené a je tam opravdu krásně vidět, že tam ten čep je.

              0 0
      • Toolak  

        Čus bus

        podle obrázku se nenajíš,pokud budeš doma čumět na katalog Porsche, stejně ti to nic neřekne o tom, jak to jezdí…

        tak pro všechny kdo se tady oháněj nákresem…mě zajímají PRAKTICKÝ zkušenosti z terénu!! Proto jsem tady založil tenhle link. Promiňte ale nějaký plky nad obrázkem  jsou mi o ničem.

        0 0
        • Jenda  

          tak pak si to kolo od nekoho pujc a otestuj protoze plky od nekoho kdo treba jezdi prvniho fula v zivote jsou vetsinou daleko horsi nez plky nad obrazkem

          0 0
        • cekanka  

          Pak tedy své dotazy směřuj sem. Na fóru jsem viděl ještě jednoho compulsiona, ale majitel ho smazal z našich biků. Nepamatuju si, kdo to byl.

          0 0
    • kovar  

      jinak můj subjektivní názor na tento 6-čepový čtyřčep – je to zhovadilost , něco jako no saint kdysi s tím mini čtyřčepem u středu

      0 0
    • assassin  

      tim ze ten link nechodi na obou stranach po stejnejch kruznicich tak to deformuje ten trojuhelnik zadni stavby, v karbonu se to podda, v hline maji cep aby byla tahle deformace mozna. kdyby ten link byl na stejnejch polomerech na vahadlech, je z toho vpp…

      myslim ze tahle modifikace VPP nema prilis velkej vliv… a pokud by se zachovalo umisteni cepu a delka ramen tak by VPP chodilo nejspis uplne stejne…

      takze duvod tohodle pocinu vidim jen v tom jak obejit licenci na VPP – proste ten system trosku dokurvili aby to bylo neco jineho + marketingova omacka aby to vypadalo ze to udelali pro nakou „lepsi“ funkci…

      ad ten divnej obrazek – zavadejici je to ze sipky neznacej kam se co bude otacet ale jake jsou silove ucinky na jednotlive cleny (momenty) a neni z nej videt ze to „V“ te zadni strany se rozevira diky tomu ze je karbonovy… ty silove ucinky by byly stejne zakreslene i u schematu vpp

       

      jinak jak to bude chodit tu nikdo nerekne bez vyzkouseni, protoze stejne jako vpp systemy se to muze brutalne lisit chodem v zavislosti na umisteni tech cepu a dylce vahadel…

      0 0
      • mr.antik  

        Taky bych řek, vlastně nahradili zadní výztuhu, která musí u vpp držet zadní stavbu pohromadě nějakým tímto výstužným udělátkem. Takže VPP s jinak umístěnou výztuhou.

        0 0
    • fluider  

      Ale aby si nepovedal … tu je malá recenzia na Compulsion.

      0 0
      • assassin  

        tam to podle fotek evidentne testoval Jirka F. kteryho bych se moh na dojmy zeptat osobne, kdyby nebyl uz asi tri nedele v australii:) kazdopadne jestli do ten test i psal tak jestli pise ze orpruzeni funguje dobre tak bych mu veril, neznam moc lidi co by u nas jezdili co se tyce techniky lip nez on…

        0 0
        • MlokCZ  

          No mě se ten test tak moc nezdá. Není tam uvedeno, jaké nastavení compression tune měl tlumič, což je zcela zásadní informace. Odhaduju, že na minimu to nebylo. No a když čtu v testu, že pro ten menší tlak v tlumiči (který bych řekl, že byl právě naopak ok, když při něm byl využíván celý zdvih, zvlášť když je tam řečeno, že průběh je lineárnější) bylo třeba ještě zapínat propedal pro omezování zadní stavby… Vždyť ta stavba musela být equilinkem plus compression tune omezena už až až. A k tomu byl pak ještě přifouknutý tlumič. Já z toho spíš mám dojem, že to pak nemohlo vůbec žehlit, přeci jsme nejsme v kategorii žádných chrtích nízkozdvihových fullů, aby bylo třeba full omezovat tolika faktory.

          0 0
          • MlokCZ  

            A pak mi ještě není moc jasné, jak by equilink mohl eliminovat pedalkick na nejlehčích převodech. V té recenzi je to uvedeno jako plus, že ho eliminuje. Tím nechci říct, že to tak není, ale opravdu mi není jasné, jak by to bylo možné.

            Pedalkick pro nejlehčí převody je daný čistě dráhou zadního kola a ta je pro tu stavbu pevně daná. A když jde ta stavba pak ve výjezdu půjde na překážce do zdvihu, tak se pedalkick prostě konat musí, to protažení řetězu se nikam nevypaří a kliky to zpět protočí. Samozřejmě je otázkou, jak je velký, může to mít mírně odlišnou trajektorii osy zadního kola od vpp systémů, takže může být o něco menší. Ale pořád bude větší než u FSR. Přesně zhodnotit tohle půjde ale teprve až s modelem, tam vypadnou přesné hodnoty pedalkicku.

            0 0
            • assassin  

              no s tim pedal kickem bych to videl tak, ze se to kolo proste min houpe nez „konvenci“ systemy a tudiz je i mensi pedalkick, proste myslim ze tyhle systemy co pod zaberem stuhnou v tu chvili nijak extra nezehli…  myslim ze se to bude chovat jako reign apod kola…

              ad to vyuzivani zdvihu, pokud to vyuzivalo zdvih pri bezne jizde, tak si dokazu predstavit dorazy kdyz to pustili z kopce nebo skakali, Jirka je docela silenec zajizdel v hobikach ve sjezdu bednu celkem tradicne, takze si dokazu predstavit jeho testovani kola, byl jsem u toho kdyz testoval RB monster (EN nebo jak se to jmenuje) :)

              myslim ze to je problem spousty recenzi – spis vsech, hodne typu rideru, kazdej u podvozku hodnoti neco jinyho, ma jinej styl atd. pak z toho testu nepoznas nic… ale to je to same u testu motorek/aut …

               
              0 0
              • MlokCZ  

                Hlavní problém vlivu pedalkicku je ale protočení pedálů zpět při nejlehčích převodech ve výjezdu (a je to také co mi na větším pedalkicku právě hrozně vadí) a to je ve chvíli, kdy jde stavba do zdvihu hodně (přes 50%) třeba po přejetí větší překážky. Právě vpp má ten pedalkick největší ze systémů a Reign má právě poměrně velký (v rámci vpp to ještě ale jde).

                A tohle je přesně situace, kdy do zdvihu půjde každá stavba ať se při šlapání houpe jakkoliv.

                A to s tím chozením na doraz při agresivním použití (třeba pro větší skoky) je jasné, jenže to je třeba pro test tak nechat i když to na doraz trochu chodit bude (v případě třeba většího skákání). A to z toho důvodu, že stavba je lineárnější, jak bylo uvedeno v recenzi. Taková stavba je prostě určena pro méně agresivní použití a když se nevhodně použije (tedy třeba na větší skákání) a pak se kvůli tomu musí přefoukat, tak se zcela zabije počátek chodu. A testovat to pro přefoukaný počátek zdvihu je pak irelevantní.

                Tedy je vždy třeba testovat s nastavením, které je vhodné užití daného průběhu stavby.

                A s tou poslední větou plně souhlasím. Vynikajících recenzí v češtině, z kterých bych se skutečně dozvěděl informace, které řeknou jak daná stavba opravdu funguje a dalo se to pak následně srovnávat i s jinými rámy je jak šafránu.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.