Jak se tohle centruje pls? Se asi musí zout ne? Dix
Jak se tohle centruje pls? Se asi musí zout ne? Dix
Jo sundat galusku
Je jen nasazená nebo je už nalepená na Tufo pásku nebo na lepidlo?
Asi nalepená, dneska jsem koupil a nemam zkušenost
Na pásku, něco jako voboustranka prej
Tak good luck, slusny vojeb s tim. Strhnout opatrne galusku, abys zaroven s ni strhnul co nejvetsi cast te pasky. Vetsi zbytky pak necim neostrym sundat a nakonec vzit nejlepe tim Tufo pripravkem na odstraneni lepidla a docistit.
Z vlastní zkušenosti Tufo pásku už nikdy. Instalace sice skvělá, ale to je asi tak všechno.
Dam do servisu, ale i tak díky
počítej že to nebude levné
Centrování obou kol kolik? 700Kč? Dvě nové pásky 400Kč a nalepení 200Kč?
a čištění?
Zapomněl jsem ;)
A kdyz jsme u toho, vadi tam ty zbytky vubec necemu, pokud bys nasazoval galdu zas pomoci Tufo pasky? Podle me by se to tam dalo v pohode nechat nebo to vzit jen nahrubo. Kdyby to melo zhorsit prilnavost nove pasky, tak ok, to ale vskutku nehrozi.:)
záleží kolik jich tam je, ale servis nebude chtít řešit problémy, tak bude chtít očistit
Me prave prijde, ze by se tam s tim nechteli drbat a prdli by to na ty zbytky.:)
Co?
se to trochu prodraží co :D
To mi nějak nevadí , potřebuju jenom zadní…a kolik stojej teda tyhle zaplety+tufa? Vůbec netuším, koupil jsem celý Kolo s tim
od 15 nahoru podle typu
Fakt jo? tak prodávám…nebo spíš vyměním za Zonda nebo něco takového…hlavně ať to má duši
ty kola nikdo moc chtít nebude :D když už tak levně
Tak je zrasim a koupím jiný no :-D
Nějak s páskou od Tufa nemám problém. Po sundání zbyde na ráfku trošku lepidla. Dám novou pásku a žádný problém. Čistil jsem to snad jednou. Když jsem lepil galdu na lepidlo, tak to bylo peklo. Ráfek od lepidla, brzdná plocha od lepidla, já komplet od lepidla. Vycentrování galusky nemožný. Uznávám, že to bude hlavně mojí nešikovností, ale zlatá páska.
Páska Tufo je super, výborně se s ní pracuje a není problém ji sundat z ráfku, jsou na to přípravky.
Nicméně musím se opět opakovat: Tufo páska POUZE na Tufo galusky!!!!!!!!!!!!
V jiném případě hodně riskujete.
Nemám moc velkou praxi, galuskové záplety udržuji v provozu troje – 2× hliník, 1× karbon. Na nich zatím výhradně Tufo galusky na pásce.
Nevím, jak originální čistič. Zkoušel jsem postupně všechny možné neoriginální čističe a rozpouštědla, až jsem našel. Vítězem testu je „Anti Rust Spray“ z Lidlu, povedlo se mi odstranit, po krátké impregnaci, nejen zbytky staré pásky, ale i pod ní uložené zbytky předešlých lepidel, které roky odolávaly.
Na pásku nedám dopustit, práce s páskou vynikající, když se ráfek pod ni odmastí (třeba čističem na brzdy), tak drží velmi dobře, na karbonu i na hliníku. A co jsem četl někde na cizích fórech, tak sem-tam někdo úspěšně vyzkoušel i kombinaci pásky s jinými značkami galusek, přestože tyto nemají speciální vrstvu pro adhezi pásky.
Ano, použít se dá, držet to jakž takž bude.
Ale pak přijde zlomová situace, kdy to někde v zatáčce ve sjezdu už prostě páska neudrží a bude *******.......
Na výlety na kafe je to ok, ale při čemkoliv více riskuješ *******…
Spíš to vidím hlavně jako risk při defektu, kdy se vůle galusky držet na lepidle (na ráfku) začne limitně blížit nule.
Krabe ať tak nebo jinak, prostě dobrovolně do toho rizika přece normální člověk nepoleze…
Ještě třeba v létě horko, dlouhý sjezd, ráfkové brzdy atd… a je to hned!
Jinak třeba plášťové karbony s ráfkovou brzdou taky NIKDY vozit nebudu.
Nově jsem natrefil na několik kol např. Mavic Cosmic Pro Carbon UST, které se úplně rozlomily!!!
Výborné video na tohle téma!!!
Huge Carbon Rim failure! Carbon clinchers – Inherently flawed. Analysis.
Zbytečně strašíte. Galuska při správném tlaku drží i bez lepidla. Páskou držela každá galuska, kterou jsem lepil. Netřeba se bát.
Vždyť jsem psal, že to nezávislíci v cizině testovali i na jiných značkách. Asi bude záležet i na ráfcích, montáži a čistotě rukou.
Galuska při správném tlaku drží i bez lepidla.
A v tom to je. Při defektu už nemůžeš zaručit ten správný tlak, v tom okamžiku se láme chleba … nebo kosti.
Zbytečně strašíte?
Já se nebavím o běžné jízdě, ale o hraničních situacích, kdy se to prostě může utrhnout a hotovo. Přímo výrobce to zmiňuje a já to sám zažil, nová galuska na pásce Tufo a v zatáčce v délce asi 10 cm šla pěkně centimetr mimo ráfek.
Na kafe ano, ale na pořádný sjezdy, závody atd… NE!
Tak já jezdím spíš na pívo. Duše tam dát nejde? Třeba s Calibra plus?
Na galuskový ráfek opravdu jen galuska :€
Oki, tak nezbývá než jezdit. Včera na rovince cca 10km průměr o 3km/h vyšší než běžně. Foukalo proti a hrábnul jsem, ale aero fakt krájí.
Nejak mi porad neni jasne, po zkusenosti s tim, jak blbe jde ta paska z rafku, v cem by mel byt oproti lepidlu vlastne problem.
Ono jde o to, jaký má kdo požadavky. Do těch „hraničních situací“, co zmiňuje Delkim se asi tak 95% diskutujících tady v životě nedostane, takže pro ně i nadále páska zůstane v pohodě.
Já přešel na lepidlo spíš z cenových důvodů a byl jsem až překvapenej, jak dobře to šlo nasadit. Akorát je to teda meditace na delší dobu…
Hraniční situace je dost gumovej pojem, pro každého to může znamenat něco jiného.
Spíš mě ale zajímala podstata toho rizika. V čem je prostě ta páska horší oproti lepidlu.
Podstata – Tufo páska je vyrobena speciálně pro Tufo galusky, ty obsahují speciální vrstvu, která se s páskou spojí.
Tohle tam u galusek jiných výrobců nenastane, sám výrobce to uvádí.
ok.
Mě se teda podařilo dohledat, že výrobce uvádí, že to s některými galuskami nemusí fungovat ideálně. Přesnou formulaci teď hledat nebudu. Ale určitě jsem nikde nenašel něco jako výstrahu, že by se to mělo používat jen v kombinaci s Tufo galuskami.
U pásek jiných výrobců jsem taky nenašel žádná omezení.
Ja ted sundaval ojetyho Gatorskina, nalepenyho na pasce Tufo. Byl vzadu mozna skoro dobrych 7–8tisic. na Galusce ta paska drzela vsude perfektne, z rafku se to odlepilo mnohem jednoduseji. Podle me Tufo paska funguje ok s galdama, co maji textilni zakladni pasku bez impregnace (treba Conti). Vittorky maji napriklad tu impregnaci,tak tam jsou ohlasy, ze to nedrzi.
Ja teda lepim furt na pasku, protoze vazim hovno a jezdim hovno :))
Delkim kvůli tomu přišel o placku na mistráku :) takže nestraší
No já mám plášťové karbonové ráfky a ráfkové brzdy již několik let a najeto na nich nejméně 32 tisíc km a bez jediného problému. Za tu dobu nepotřebovaly ani centrovat. Takže klid.
Taky ji používám, ale že bych byl nadšený, to říct nemůžu. Štve mě jak leze lepidlo z mezery mezi rafkem a galdou.
To beru jako určitou daň výměnou za rychlé a snadné nasazení pomocí pásky. Jednou za čas to vždycky odrbu palcem, jde to celkem snadno.:-)
A myslíš, že když se lepí lepidlem, tak odtud nic neleze?
Pokud je dobre nalepeno, tak prave ze by mely byt stopy lepidla i na bocich mezi galdou a rafkem. Pak galuska opravdu spolehlive drzi a je problem ji rukou servat i po dlouhe dobre nebo pri pouziti na CX – blato, vapka, nizke tlaky.
lepení pár minut práce :)
Ono taky lepit absolutně tvrdé a nepružné galusky Tufo je slušnej opruz. Kvalitní pružné galusky Vittoria nebo Veloflex jdou na lepidlo naprosto skvěle. To je taky vidět na to videu.
To je uplne jedno.
Já to myslel ve vztahu k natahování galusky na ráfek. Představa že rasuju Tufo na natřený ráfek…bléééé
To tam musí jít šup šup a pak je to čistá práce
Mam takovy dojem, ze borec na tom bideu by Tufo natahl uplne stejne.:)
Presne tak. Je to uplne jedno.
Hraje si s tim docela dlouho. A to jich urcite lepi nekolik denne. Chtel bych videt nekoho, kdo to dela prvne nebo jednou zarok :-D
Kdyby dal dusi a dva stouchy, tak je do minuty pryc :-D
To nechtěj vidět. Měl jsem lepidlo úplně všude a stejně to moc nedrželo. Zlatá páska.
Já jsem obecně docela nemehlo alepit galusku na vlastní oči jsem viděl jednou u Ječňáka, kdy mi s tím pomohl a ukázal co a jak.
No a před pár týdny jsem to dělal poprvé sám a v podstatě úplně bez problému a bez bordelu kolem. Naprosto ZÁSADNÍ pomoc se ukázala rada nechat galusku roztáhnout pár dní dopředu.
U Tufo galusek je to natažení týden předem naprosto zásadní. U Veloflex a Vittoria jsem to dělat nemusel. Šla hned úplně sama.
Super! Chystám se na Vittoria Corsa Speed, tak pak poreferuji!
Veloflex Paris-Roubaix, Vittoria Rally a cyklokrosová Vittoria EVO XG, všechny úplně bez problémů. Nandat na ráfek neroztaženou Tufo Hi-CC byl porod a nedávno jsme dělali i zákládní S33 Pro 24. Museli jsme být dva aby jsme to natáhli :D
Zase asi podle ráfku. Lepil jsem silniční Tufo galusku na pásku celkem jen asi tak … 5× … a nafouknout stačí na tu chvíli, než očistím ráfek – ale to spíš pro kontrolu, jestli je všechno, jak má být. Nebo ani to ne, klidně ji natáhnu napoprvé ihned po rozložení. Ale je pravda, že mám celkem trénink z natahování Tufo plášťovek – oproti tomu jsou galusky na pásku zlaté! Plášťovku je potřeba povytáhnout, takže na většinu ráfků je zapotřebí 2–3 pokusů.
Základní finta (a to se mi na videu líbil ten podstaveček) je, jak se k tomu postavíš a co od toho čekáš. Jo, taky nemám 55 kg, zato rudimentální svaly mám i na pažích a rukách.
Lepil jsem Elite Pulse na karbon ráfek Spinolo. 23mm šířka, hluboký žlábek. To bylo jakš takš. Potom se tam dala galda Challange Elite a to bylo naprosto bez problémů. Nakonec S33 Pro s to byla maximální tragédie. Cpali jsme to tam ve dvou.
Na Remerx RTX co má 21mm s relativně mělký žlábek jsem dával Vittoria Rally. Krásná práce. Veloflex Paris-Roubaix. Krásná práce. Vittoria Cross XG. Krásná práce. Potom Tufo Hi-CC a nic moc. Korunu tomu nasadila CX galda Tufo Primus. Tu jsem tam dostal až za pomocí ocelové montpáky.
Takže dávat Tufo na lepidlo je Dirty Jobs.
Naposledy HiCC na RTX na pásku a úplně jako po másle.
Umyl sis pořádně ruce? :-)
Ty :) Zřejmě moje ruce neumí montovat Tufo. Na ostatní značky evidentně alergické nejsou.
A na co jsi lepil? Ja na Magic Mastik a bordel naprosto vsude a z niceho to neslo dolu. Gatorskina natahnu pekne na rafek i bez predchoziho roztazeni, ale jak vymackne to lepidlo, tak je to proste vsude a i kdyz se vyrobce prsi, ze to jde ocistit vodou, nez to zaschne, fakt to neni pravda.
Continental Cement
Tak davej lepidla min. Pro kazdy rafek/tvar/sirku rafku je treba odhadnout vrstvu. Nevidim duvod, proc by to mela by spinava prace a lepidlo melo byt vsude kolem.
Trochu mi to prijde jako s klistrama :-)
Delal jsem to dle videonavodu:
https://www.youtube.com/watch?…
tam to ma taky zajebany ale ma diskovy kola, takze to nema na brzdne plose…ja mel. Plus jak to roztira rukama tak to ma clovek vsude, protoze to fakt nejde omyt vodou. Asi zkusim priste ten conti cement.
Už podle těch komentářů bych se zrovna tomuhle lepidlu vyhnul obloukem :)
tjn, kolega doporucil tak jsem to uz mel koupene-…
Primarne pouzivej na tuhle praci latexove/nitrilove rukavice :-)
No to uz vim ted taky :) Chyba zacatecnika, uveril jsem reklamnim zvastum a videu. Jake bylo moje prekvapeni, kdyz nesly ruce oplachnout v pripravenem kybli s vodou :D
Ale nic to nemeni na tom, ze se mi s tim desne spatne delalo, ejste navic jak je to balene v tech blistrech, tak misto vymacknuti ven se zpravidla protrhne ten alobal a clovek to pak nanasi prstama a ne tou dirkou… proste vsechno spatne.
Mam doma jeste normalni tubu klasickeho mastiku, tak mozna zkusim to. A nebo pak ten conti, jak pise Delkim. Nicmene ted jsem novyho zadniho Gatora dal zase na pasku, tak to chvili vydrzi.
Měl jsem v úmyslu přejít z Tufo pásek na lepidlo, ale když to tady tak čtu… :-)
Asi jde o to zvolit spravne lepidlo. Ja chtel zkusit ten magic mastik i kvuli tomu ze se necha pak jeste galda na rafku porovnat. A kdyz clovek nema grif tak na normalni lepidlo tam lehce udela boule, nebo to hazi.
Já si koupil klasickou plechovku Conti lepidla, sadu štětců 10mm a natahuju si to pěkně štětcem. Čisté, přesné a bez nervů :)
Jo, asi nejlepsi reseni. Jde s tim jeste hnout po nahozeni galdy a dorovnat? Mam dojem ze na conti lepidle uz ne, co?
Úplně v pohodě. Prvně si natřu obě galdy a nechám to zavadnout. Pak si natřu ráfek a hned za čerstva natahuju galusku. Pak s tím jde v pohodě hnout. Stačí za ni trochu zabrat směrem nahoru a poposadíš ji, jak potřebuješ. Základem úspěchu je ji už od začátku pěkně šponovat a snažit se ji hned co nejlépe usadit. Pak s tím už nemusíš moc manipulovat a konec galusky tam půjde pěkně lehko :)
Mne se teda osvedcilo postupovat stejne jako ten mechanik ve videu vyse. Pak nafouknout na max tlak (cca 170psi) – galuska se sama perfektne srovna a jit na kafe. Druhy den muzu vyrazit.
Tubicky od Vittorky mi prijdou prakticke – postupuju stejne jak ten mechanik na videu vyse. Vetsinou vystaci tak 80% objemu na jednu silnicni galusku a cely objem na CX.
tyhle tubicky? https://www.koloshop.cz/…x-17-ml.html?…
pak jsem naprosto levej, protoze s tim neumim delat a vetsinou protrhnu ten alobal jak se to snazim vymackat :D
Ta cena je strašnej úlet. Za to je celá bandaska lepidla a uděláš s tím mnohem více práce.
Jestli někdo bandasku Vittoria lepidla chce, tak vyměním za jednu Tufo pásku. Pinec už nehraju a galdu s tím přilepit neumím.
Tak to je mi ted jasne taky, zvlast kdyz todle je nahovno :D
Hlavně nekupuj Schwalbe cement. To bylo hrozný lepidlo…
Cena je úlet oproti pixle lepidla, ale Tufo páska stojí na 2 kola taky skoro ke 4 kilům + jako bonus v létě teče z pod ráfků. Když jsem měl ještě galdy, tak se mi s Magic Mastikem dělalo parádně – když nebyl člověk zbrklej, nebyl důvod ani čistit brzdnou plochu – čistá práce…
Me teda paska v lete z pod rafku nikdy netekla :-O
A na Magic mastik jsem zrejme moc levej. Radsi bych nanasel stetcem, jak pise Cavendish.
Tak kvalitní páska na galdy se dá koupit i za stovku na obě kola.
Ja nemam problem s cenou pasky, to ostatni. Vzhledem k tomu, jak malo casto menim galdy, tak ta uspora neni znacna.
ad ten čtětec: já používám starý kartáček na zuby :)))
No, neber to jako rýpání, ale pokud jsi měl problém s aplikací MagMastiku, pak teda nevím, jak ti to dopadne se štětečkem:-)
Ja ti nevim, ale stetcem jsem schopen nanest danou tekutinu pomerne presne a definovane, narozdil od palstoveho blisteru s alobalovymi zady, ktera se pro mirnem tlaku protrhnou :)
Teče no. Už jsem to řešil u kamaráda na Equinox kolech. Strašného bordelu okolo. Já to u lepidla nikdy neřešil.
Teď tu bylo DPD :)
Jooo opičárna může začít :)
Jak to lepidlo po otevření vydrží dlouho?
Proč na to lepení nepoužíváte chemoprén? Je to levné, neteče to, při montáži je to živé, pak to celkem drží a nemusí se to odstraňovat, stačí oživit toluenem/ředidlem.
Není trvale pružný a nepracuje se s nik zdaleka tak dobře
Mě se galdy z chemoprenu po pár týdnech začínají odlepovat. Zkoušel jsem to asi 3× na silničních a CX galdách a pokaždé se mi v části kola odlepila (udělala se vlna)
Nevím, jak na karbonu, na hliníku chemoprén moc nedrží. Tedy vůbec.
„Je treba byti prukopniky slepych ulicek.“: pravil Cimrman.
Scháním centrklíč na tyto Equinox,nevíte někdo kde by byl k máni.Diky R
máš sz
Informuj se tady. 00420 732 654 969
Na těch galuskach něha
Tohle jezdíš na silničních galuskách?
Včera nebylo zbytí, trochu jsem se sek v hospodě a nechtělo se mi mezi auta, tak jsem to vzal přes pole. A uplně v poho, ani sekanec a to jsem se chvílema brodil štěrkem.
Taky se mi povedly hezke useky s Veloflexy. Navic jsem nemel tmel, jen nahradni galdu. Ale na galde jsem nenasel doma nic.
Co se tyce lepeni doma, to me teprve ceka. Prvne jsem si to nechal nalepit v obchode – Mastik Pro, doma mam nachystany Mastik One.