• KOLOMECH

    Uběhl nějaký ten pátek od ledna 2012 kdy se mi nevěřilo že „rozměr“ 27,5 nebo-li 650B bude masově rozšířen ihned počínaje dalším rokem 2013, který je již úspěšně za námi a já se chci zeptat jak to vidíte nyní v roce 2014?

    Bude tento trend narůstat a skutečně zahubí 26er? Jak brzy?

    Kdo se plánovaně či vůbec neplánovaně přiklonil, dohonil či odhodlal přejít (či upgradovat) z 26 nebo i z 29?

    A kdo tomu nevěřil a nyní je vše jinak?

    Přiznejte se..

    0 0
    • VanVren  

      Mám 171 cm, 29" jsem zkoušel, je to na mě prostě velký/těžký/ne­ohrabaný. Přešel jsem na 27,5" a jsem moc spokojen, zpátky už bych se nevracel. Pouze celopéro s vyššími zdvihy bych volil stále 26".

      0 0
    • šlapatko  

      Inovace pro inovaci. Každý ať si jezdí na čem chce.

      0 0
    • Kubiczech  

      Jak chtějí vaši, našim je to jedno. (:

      0 0
    • kali222  

      nevsiml jsem si takoveho trendu. 27,5/650b, hmmm zvlastni. 29" uz je tak rok na ustupu. myslim, ze od te doby, co se k 29" v mensich velikostech nosi automaticky posmesny klobouk. :) (total na nic diskuze, ale na pocasi a politiku se slo odvratit jiz v nejakem ze stavajicich vlaken. jej ich tu jen 66986.)

      0 0
    • Martin  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • lutte1  

      „Choose your wheel size and be a dick about it.“ :)

      0 0
    • nitraq  

      Ujetější název vlákna už nešlo vybrat?

      0 0
    • MichaelSimek  

      a uz je i 650b only team v xc http://www.giant-bicycles.com/…team/17389/

      0 0
    • Janes  

      Já proti 27,5 nic nemám, pro mě je to taková 29ka pro baby :-)

      0 0
      • KOLOMECH  

        Na nůši stačí trek. :D

        0 0
        • Janes  

          málo cool a in a vůbec :-)

          0 0
          • KOLOMECH  

            Teď se nařknou rideři treku a bude mazec. :)

            0 0
            • Vilém  

              Z ceho se narknou? Sami, sebe?

              0 0
            • scret  

              nechtela si rict neco jineho?:)

              0 0
              • KOLOMECH  

                Jé myslela jsem trek jako značku kola. :)

                0 0
                • scret  

                  no tak nic, nepochopila:)

                  0 0
                  • KOLOMECH  

                    Fakt jsem na to nepřišla no.. :)

                    0 0
                    • Vilém  

                      Asi budes teda jedina, ktere dava slovo nařknout v te vete smysl.

                      0 0
                      • KOLOMECH  

                        Pro mne bylo, je a bude nařknutí: urazit se.

                        0 0
                        • Janes  

                          Tak to jsi asi sama samička na tom širým světě, kdo to takhle chápe. Správný postup je po nařčení se urazit :-)

                          0 0
                          • KOLOMECH  

                            To už bude z té vyšší dívčí.., sosorry.

                            0 0
    • pendergast  

      Som rád, že necítim potrebu kupovať celopéro práve teraz, keď je budúcnosť kvalitných 26" komponentov neistá a výber 27,5" komponentov nedostatočný.

      0 0
    • McBlacky  

      za možnost si vybrat 27,5 nebo 29 aktuálně teda všichni platíme víc, než když se vyrábělo jen 26" ale budiž.

      Pro dost lidí dává větší smysl si vybrat velikost na sebe podle kol než podle rámu.

      0 0
      • alinceb  

        U dětí to tak je, tak proč ne u dospělých…?

        Osobně nemám kolo jen jako sportovní náčiní, ale i jako objekt na koukání, takže se mi líbí, když je proporčně vyvážené. 29er v 16" i 26er v 23" vypadají prostě divně…

        0 0
        • VanVren  

          Přesně tak. Ve finále se bude prodávat 20% 26", 40% 27,5" a 40% 29". Dle velikosti, preferencí a chuti každého soudruha.

          0 0
          • kali222  

            a kdyby vyrobci zachovali vyvazene rozlozeni tech prumeru do vsech kategorii, tak je to cajk, coz ted ale moc neni. na par let se zacnou prizpusobovat mustky na vidlich aby se do tech „jako26“ vlezly LEPE 650b pryze a trochu se poskadlej vzpery/vyztuhy na vidlicich ramu a bude 26+27,5 a pak 29. ale stejne prijde okamzik, kdy velo napise clanecek ve stylu drivejsich „status quo- pruzit ci nepruzit“, „konec ht“ atd… to me uz jako dite na zs nicilo. :) pak rozmrazej ve světě nějakýho šmoulu, ze starý školy, jenž na 26" z pralesní doby vyhraje ostře sledovanej hnoják a na revoluci v průměrech kol je zase zaděláno.

            0 0
        • McBlacky  

          no jasně, ale když odhlédneš od pozinku :) (což u vás na severu je dost těžký) tak na některý styly jízdy se hodí to a na jiný tohle atd.

          0 0
          • alinceb  

            Skoro bych tak řekl, že vy Pražáci seveřanům, co se týká cyklopózingu, nemáte vůbec co vyčítat…;)

            0 0
            • McBlacky  

              no v přepočtu na uživatele na BFku…

              0 0
        • MlokCZ  

          Jenže tak malý rozdíl jako je mezi 26" a 650B v dětských kolech není. Žádný skok mezi sousedními velikostmi kol není menší než 50mm na průměru (bráno dle ETRTO ráfků).

          U 650B je rozdíl od 26" pouze 25mm.

          Vychází to tedy úplně stejně jako by někoho napadlo, že je příliš málo rozměrů dětských kol a jako skvělou novinku s naprosto úžasnými vlastnostmi by nabídnul rozměr 19" (18" je 355mm, 20" je 406mm, tedy je tam akorát prostor na rozměr mezi, který se bude lišit o stejných 25mm).

          A i pro současnou nabídku se nestává, že by dítě jezdilo všechny velikosti postupně jak roste, ale většinou nějakou přeskočí (a ještě jsem neviděl nikoho, kdo by v situaci, kdy už jsou 18" kola malé měl problém s tím, že 20" budou moc velká).

          Mezi 26" a 29" je rozdíl 63mm, což je opravdu jen o málo více než mezi sousední velikostí dětský kol (kde to je 50–51mm dle).

          Za mě je 650B zcela zbytečný rozměr, který akorát zhoršil trh komponent. A když už to někoho napadlo, tak se aspoň mohli trefit doprostřed mezi 26" a 29".

          Kdyby 650B zcela nahradilo 26" (to ovšem znamená stejně široká nabídka komponent), tak by mi to vůbec nevadilo.

          Ovšem skok 24" – 650B – 29" je horší než 24" – 26" – 29". 26" je o hodně blíže k tomu být ve středu mezi 24" a 29".

          Přesně ve středu je rozměr 564mm (a 26" je 559mm, tedy jen o 5mm vedle).

          0 0
          • Tomáš  

            S tímto souhlas, je to zbytečnej rozměr navíc.

            0 0
          • Seky  

            Tvoje příspěvky vždycky čtu rád, i když jsou dlouhý. A tohle si napsal móóóc pěkně. Naprostej souhlas, je to zcela zbytečnej rozměr. … A pro rejpaly Áno 27,5" už jsem jezdil, sice jen jeden víkend, ale jezdil.

            0 0
          • goofy  

            +1

            0 0
          • joudys  

            to je sice pravda, ale nelze to tak brát – od té doby co se dělají různé délky klik, úhly představců, geometrie rámů, které se liší v milimetrech spíše než centimetrech, atd. tak nevím proč by měl být rozměr 650b zbytečný. Naopak, rozumně doplňuje portfolio rozměrů pro dospělé, kteří nepotřebují takové skoky jako rostoucí dítě. Ať to do nás výrobci perou a ať si každý vybere co mu vyhovuje. Já to beru jako MOŽNOST ne jako DIKTÁT.

            0 0
            • goofy  

              Jenze zkus najit nove am/en kolo na 26… To neni diktat? :-)

              0 0
              • joudys  

                segment am/en teda moc nesleduju, jestli někteří výrobci zde 26 úplně vytěsnili, ale zase s příchodem 650b můžou klesnout u 26 ceny třeba při výprodeji modelů nebo samostatných rámů. No až doslouží, pak se časem i ceny u 650b srovnají na normál, ale to výrobci přijdou zase s něčím dalším. Děje se to v každém oboru.

                0 0
            • MlokCZ  

              Kdyby těch více rozměrů nemělo na trhu žádná negativa, tak je to úplně fuk kolik těch rozměrů je a bylo by to jedině dobře když by to bylo pouze o té možnosti volby.

              Jenže už teď se na trhu projevuje i velmi negativně. Vyšší ceny u 650B, menší výběr plášťů. U 26" zase zmizela nabídka velkého množství rámů a je možné, že tam bude ještě hůře.

              Výsledek je takový, že v obou rozměrech je celková nabídka na mnohem horší úrovni než to bylo dříve ve 26" a ještě k tomu v 650B za o něco vyšší cenu.

              Mně je třeba u fullu úplně fuk, jestli budu jezdit 26" nebo 650B. Jen bych byl rád, aby zůstala aspoň pro jeden z těch rozměrů nabídka komponent jako bylo ještě nedávno u 26". Jenže to bohužel smolík. Tedy pro mě příchod 650B znamená výrazné zhoršení nabídky na trhu, což mi za volbu téměř stejného rozměru nestojí ani náhodou.

              0 0
              • Tomáš  

                Líp bych to nenapsal. Hlavní problém vidím právě v tom, že většina výrobců přestala 26kový rámy dělat.

                0 0
                • ememem1  

                  tak to je aktualne jedna vec. druha je ta co pise mlok ze na 27.5 potazme 29 je vyber komponentov hlavne plastov zatial podstatne horsi jak bol na 26. nehovoriac o tom ze ust na 29 asi nikdy nebude a tlr, tnt a pod. aspon z mojej skusenosti ust proste neni a bodka. (uz len to nahadzovanie)

                  nicmenej je imho smer dany, bodaj by aj nie ked identicky bike rovnakej triedy je od 10–25% drahsi. inak povedane za tu istu cenu dostanes horsie/tazsie komponenty.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    U 29" bych to ještě pochopil. Přeci jen tam už by hmotnost plášťů v UST verzi byla už skoro moc.

                    U 27,5" by to ale ještě pořád šlo.

                    K tomu možná bohužel bude důsledek tolika rozměrů i to, že ve 26" se časem přestanou UST verze dělat taky (už teď jich pár zmizelo z nabídky).

                    0 0
              • joudys  

                co se dá dělat, je zde sice nějaké omezení, je ale vykoupeno větší volbou, tak jako vždy. Někdo na to doplatí, nelze vyrábět pro všechny. Je to stejný jako bylo 7 či 8mičkový řazení a teď bude umírat 9ka, možná i trojplacka, s nástupem oversizů, tapered krků a karbonu mizne původní skladba komponentů, ale o to jde – donutit lidi nepolevit a solit další love pořád dokola, protože jak dnes vyměníš jednu věc, musíš vyměnit další tři.

                0 0
                • Tomáš  

                  U převodů tohle jako pokrok vidím, zvětšení rozsahu kazet, ušetření hmotnosti na klikách, snazší řazení na dvoupile. OS řidítka a představce jsou tužší a lépe vypadají, to samé platí o taper korunkách a hlavovkách. Ne všechno jsou blbosti, ale další zbytečnost je podle mě např. existence 15mm pevné osy…

                  0 0
                  • KOLOMECH  

                    Existence 15mm osy je bezva věc člobrndo.

                    0 0
                    • Tomáš  

                      Tak mi prosím napiš jeden rozumnej důvod proč je 15ka osa tak bezva. A v čem je lepší proti 20 mm ose? Hmotnost pro mě není argument.

                      0 0
                      • KOLOMECH  

                        Těch je a porovnávat to nemá smysl.

                        0 0
                        • Seky  

                          Tak apoň něco namátkou. Taky by mě to dost zajímalo. Tuhost je jednosznačně na straně dvacítky a rozdíl ve váze je v gramech, takže to nemá smysl vůbec diskutovat.

                          Napiš aspoň jeden opravdu smyluplnej argumet proč je 15 lepší než 20.

                          0 0
                          • KOLOMECH  

                            To máš samozřejmě pravdu, ale já jsem tyto dvě věci nechtěla srovnávat, neb si myslím, že to postrádá smysl. A představit si, že se najde někdo, kdo byl zcela zvyklý a spokojený na ru, že bude vyhledávat něco tužšího jako je 20mm osa je absurdní, je to zase jen vývoj k něčemu co má v jistých ohledech větší smysl co do tuhosti a lepšího ovládání ve využití ru, tedy rychle kolo dolů a zpět, třeba při defektu.

                            Ono já si dost dobře uvědomuji posun tuhosti ve sjedzu z obyč. ru na 15mm a 20mm bych na svých xc nechtěla.

                            0 0
                            • KOLOMECH  

                              Pak tam samozřejmě ještě chybí zmínka o vyšší bezpečnosti.

                              0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • tomfree  

            Vývoj je k zblití,zbytečné věci jako samostatný katalog hlavových složení,kde je třeba vybrat každou misku zvlášť,protože nějaký standart není,náboje na 142mm osu,které mají snad 4 druhy os,rozdělení na 142 a 142+,integrované středy PF,BB a já nevím co ještě a teď ještě ty kola,já bych dal ještě 28" ať je ta nabídka kompletní pro všechny.

            0 0
            • scret  

              *1

              0 0
            • Tomáš  

              Ano 142+ je hova*ina, kterou dovedou vymyslet snad jenom u septicalized. Volbu náboje nijak neovlivňuje použitý typ 12×142 osy a ani naopak, tedy kromě 142+. Je to o způsobu utažení, stoupání závitu a jaká je plocha na straně páky, třeba Syntace X-12 tam má sražení. Volbu osy ovlivňuje pouze rám. Integrované středy jsou si myslím taky k prdu no a o rozměrech kol radši nemluvit…

              0 0
    • joudys  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • goofy  

      Mam 26 a az se casem zblaznim, tak to bude zase 26. Letos jsem sam u sebe nove kolo jeste neobhajil :-D

      0 0
    • metr-x  

      Pro mě je 27,5 zbytečný rozměr. Stačí si na 26 koupit pořádné balony pláště a výsledek je stejný. Od té doby, co jezdím 29, mám v rozměrech jasno.

      0 0
      • KOLOMECH  

        Pořádné balóny – k čemu je to dobré? Nechybí ti ani trochu na Tvém novém Amuletu 29er zdvih, který jsi měl u 26"?

        0 0
        • marapara  

          Pokud nevíš k čemu jsou na biku dobré balonové pláště, stačí si trochu oprášit základy fyziky nebo občas použít hlavu, tak sem už raději nic nepiš.

          0 0
          • KOLOMECH  

            ? Proč bych to nevěděla, mám jich dost vyzkoušených a i 2.25 není pro mne. Nicméně torchu pokulhává srovnání 27,5" s 26" balónem, přijde mi to jako porovnávat vajíčko a slepici.

            0 0
            • marapara  

              Já jsem reagoval na první větu – pořádné balony, k čemu je to dobré? To je snad jasné, ne?

              Jinak jsem podobného názoru jako Mlok, ze 27,5" je zbytečný rozměr.

              0 0
              • KOLOMECH  

                Mlok, ty a další mají stejné právo na názor jako já. Jezdila jsem je 24let a nadále ještě jezdím. Ale každý rozměr má své kouzlo a využití v tom nebo v onom, pro někoho více a pro druhého méně, nač se o tom přít dokola.

                0 0
                • Bafoon  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                  0 0
                • marapara  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                  0 0
              • Janes  

                No vidíš,a pro mě je zbytečný rozměr 26" a 24", zavedl bych 25" a stupnice by byla 25" jako poslední dětská ,a pak jen 27,5 a 29"

                0 0
                • Carloss  

                  ¨velice jednoduché řešení.. :D

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Odstupňování rozměrů 25", 27,5" a 29" by navazovalo dobře a byly by to rozumné skoky.

                  Ale proč to řešit jednoduše když to jde složitě.

                  To by se taky po přechodu na tyhle rozměry mohlo třeba za dalších pár let přejít třeba zase na 24,8", 27,3" a 28,8" :-)

                  0 0
                  • Martin  

                    a 29,9" ;)

                    0 0
                    • olymt  

                      ono by to vůbec chtělo v tom zavést systém,ten současný podivný pasystem, kdy jsou rozměry v palcích uváděny pro ráfky(26) a pro nějaký podivný výpočet s pláštěm(29). Mělo by se to sjednotit. Nebo že by to tupé uživatele mátlo a pletli by si silniční a trekové 28 s 28 pro horská kola nazvané z pro mě nepochopitelného důvodu v touze o odlišení 29?

                      0 0
                      • Vilém  

                        U kol neni rozmer v palcich pro rafky.

                        559mm neni 26" ale neco kolem 22".

                        0 0
                      • Martin  

                        ono to svou zvrhlou logiku má – do krosového i silničního rámu nedáš 29" plášť. takže nějak se ty rozměry odlišit musí

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Jenže on ten rozměr je ve všech případech udávaný dle přibližného rozměru plášť (přesně to nemůže být když je každý plášť trochu jinak vysoký). Tedy přesně ten tvůj požadovaný systém…

                        26" ráfky mají 559mm, tedy reálný rozměr ráfku je 22".

                        0 0
        • metr-x  

          Co myslíš tím zdvihem? Jakože jsem předtím měl 100mm vidlici a teď mám 80mm? 29 je tank, projede všechno, nejlepší tlumiče jsou stejně ruce, nohy a prdel ;-)

          0 0
    • Frostty  

      27,5" je módní výstřelek, který jak rychle přišel, tak rychle odejde.

      0 0
      • KOLOMECH  

        27,5" je návrat do správného rozměru k širokému využití až do konce světa ;)

        0 0
      • ememem1  

        sice sa mi to nepaci ale nemyslim si to.

        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce