• dummy

    Ahoj, chtěl bych vás poprosit o názor na toto kolo. EXCEED CF SL 6.9 PRO RACE

    Máte nějaké alternativy? Co se vám na něm nelíbí? Je cena adekvátní? Případně je EXCEED CF SL 7.9 PRO RACE o tolik lepší?

    Hlavně mě zajímá jaká je FOX PERFORMANCE 32 STEP CAST REMOTE vs. Reba RL.

    PŘEHAZOVAČKA SRAM GX, 11S vs XT Shadow Plus.

    BRZDY SRAM LEVEL T vs SLX, případně XT

    KAZETA SRAM XG-1150, 11S vs SLX, případně XT

    KOLA DT SWISS X 1700 SPLINE TWO vs MAVIC CROSSRIDE FTS-X

    prostě komponenty co jsou na GRAND CANYON AL SL 8.9

    Líbí se mi hlavně váha 9,8 kg, jen jedna placka vpředu (rozsah vyhovuje)

    0 0
    • Lachtis  

      Čágo,

      tento rok taky budu řešit koupi nového XC stroje a Exceed je jeden z hlavních kandidátů :-).

      Bohužel, zde na foru je snad jen jeden Exceed, takže reálné zkušenosti jsou dosti malé :-(.

      Osobně mám radši SRAM a vidlici RS a v tom je Exceed pro mne na výbornou.

      Exceed 6.9 je za ty prašule myslím dobrý kauf a dobrý stroj na závody. K vidlici bohužel nemám co říct, vždy jsem měl RS, Sram GX mám aktuálně na 2×10 a jsem s ním spokojen. Kola DT Swiss je určitá záruka kvality. Jen si musíš ujasnit, zda Ti bude vyhovovat 1×11 vrozsahu 10–42z a 32z převodník, samo-sebou pokud máš výkonnost, tak můžeš prdnout větší převodník a neřešit nejlehčí převody…

      Když Ti ten příplatek nevadí, tak bych šel raději do 7.9 – máš tam o třídu lepší, lehčí kola, bonus v podobě karbon sedlovky, a hlavně SRAM Eagle! Hodit tam 34z převodník (popř. 36 – dle výkonnosti) a je to ideální…

      0 0
      • dummy  

        Díky, Takže Eagle sada je až tak super? 7.9 má 12 kvaltů, proto o ní uvažuju, právě pro případ většího převodníku. Ty vidle oproti Rebě už asi moc nerozeznám že? Jenže pak už zbývá doplatit jen 30 táců :D a měl bych totální top EXCEED CF SLX 8.9 PRO RACE Mít na něj tak se vůbec nerozmýšlím.

        0 0
        • Chlebovnik  

          Trochu off topic: Dá se někde sehnat ten TR EXO Aspen?

          0 0
        • Lachtis  

          No, Eagle je fajn, že máš obrovský rozsah převodů a díky Eaglu je systém 1× již bez kompromisů. 1×11 je o kompromisu, protože když budeš chtít převody do rychla, tak díky kazete s max. 42z přijdeš o lehké převody, však si to hoď do kalkulačky a krásně to uvidíš ( http://gears.mtbcrosscountry.com/#… ). Nevýhoda Eaglu je jasná, cena kazety 9–10 tis., cena řetězů – je to prostě drahé :-(.

          FOXky neznám a nemám s nimi osobní zkušenosti, ale s FOXem obecně chybu neuděláš a tahle vidle není ta nejzákladnější (to je myslím Rythm).

          Na druhou stranu, třeba Ti bude 1×11 32převodník s kazetou 10–42 naprosto stačit a budeš happy, to je individuální a záleží, co jezdíš, jak jezdíš, kde jezdíš (kopce, roviny), výkonnost atd.

          0 0
          • dummy  

            Převody jsem si už kontroloval, to vidím jako hlavní výhodu 7.9. Ale cena za řetěz 2000? to na něm najedu 10 000km? od té kazety očekávám nesmrtelnou výdrž za tu cenu :D

            ještě něco k nákupu: koupit patku je pravděpodobně dobrý nápad, protože jsem ji na netu v ČR nikde nenašel a jaké vzít pedály? Stačí M-520, nebo se vyplatí u kola této ceny jít do něčeho vyššího od shimana, případně zkusit crankbrothers?

            0 0
            • tomxxx  

              Klidne 520, jestli chces crankbrodhers, mel bych jedny na prodej. Jsou skoro nejezdeny, modry eggbeater 3.

              0 0
            • tomxxx  

              Jinak si myslim, ze 6.9 uplne staci. Aspon teda ja bych eagla rozsahove vyuzil leda na nejaky dlouhy maraton zavody, GX je naprosto v klidu, navic treba 11sp. retez je ted pod 300. Vidlice mi prijde skoro lepsi ta step cast foxa a jestli nehonis kazdej gram, tak DT 1700 poslouzej taky dobre, jen vazej vic jak DT 1501.

              0 0
              • dummy  

                Mě u 6.9 ten rozsah přijde malej. Po zjištění ceny náhradního Eagla mi nesmí do domu. :D sice jsem chtěl co nejlehčí, ale hlavně kvůli těm cenám Eaglu budu muset jít do o 400g těžšího EXCEED CF SL 7.9 Pravděpodobně v kombinaci s Shimano M-520, ať to celé ladí. Jen ta vidlice mohla být Rockshox, a co pláště? pochopil jsem, že Canyon žádné nedělá rovnou tubeless, ale nebude problém s CONTINENTAL X-KING RACESPORT, 2,2? Mohu si je bez problémů předělat?

                0 0
                • Lachtis  

                  Exceed 7.9 je super volba rovněž. Komplet XT je záruka, 2×11 v kombinaci 38/28 a 11–42 zaručuje super rozsah převodů (těžkých a lehkých), výborná kola DT Swiss 1501, vidlice bude fajn – buď v pohodě a pláště… já mám teď Xking a race king v obyč (základní) kevlarové verzi a nahodil jsem je taky na bezduše a drží bez problémů. Jen jsem je musel nahodit pomocí kompresoru.

                  Pokud to koupíš, tak určitě dej na forům fotky a dojmy, minimálně mne to bude hooodně zajímat :-D

                  0 0
                  • dummy  

                    Mám to v plánu, ale ještě bych si chtěl zaspekulovat na konec intervencí, takže chvilku počkám. :D mít to kolo za 50 000 by byl super kauf.

                    0 0
                • tomxxx  

                  RaceSporty na bezduše nepředěláš, lepší je verze Protecion. RS je děsnej papír a mlíko z nich chčije proudem, nějakej šťastlivcům se občas bezduše povedou, ale je to spíš náhoda, zkoušel sem to a fut to chcalo přes boky. Když je z kola hned sundáš a dáš na bazar za nějakou rozumnou cenu, tak se jich zbavíš, nebo necháš jako rezervní.

                  Já bych bika už 2× něco nechtěl, ale chápu tvé obavy z rozsahu…

                  0 0
                  • dummy  

                    Takže si mám koupit ty protection, nebo mi doporučíš jiné? Třeba MAXXIS IKON 2.2? Ano, moc bych chtěl kolo jen s jedním převodníkem, ale nebudu dávat 2 tácy za řetěz a 10 za kazetu, to je hodně. Předpokládám, že se ta cena nějak rapidně nesníží.

                    0 0
                  • Lachtis  

                    Sice nemám racesporty, ale obyč tyto ( https://www.kupkolo.cz/…vlar_z99266/ ) a už půl roku je mám na kole a fungují parádně. Tlak unikal cca první týden, pak už pohoda, mlíko neprosakuje a jsem s tím fakt spokojený. Jen to nahodit byl oser, bez výkonného kompresoru jsem byl bez šance

                    0 0
    • Bobbb  

      Ahoj, já tak dlouho čekal na nějaké info o Exceedech, až jsem si koupil Lectora LC5. Je o dost lacinější, ale má horší hlavně kola. Nevím, zda bych si zvykl na gripshift. Ale jinak Exceed super.

      0 0
      • Lachtis  

        Máš pravdu, že tam je výhradně GS, ale tak když si člověk nezvykne, dá se střelit a koupit páčky, zas tolik neproděláš…

        Jo, Ghostíky mám taky v užším výběru, a máš pravdu, že až na kola to jsou taky zajímavá kola.

        0 0
        • dummy  

          Jaký je problém s GS? vůbec netuším o čem to mluvíte :) Lectory vypadají super cenově, ale ta váha :(

          0 0
          • Lachtis  

            GS = gripshift ⇒ řazení gripem, nemáš páčkové řazení, ale řadíš jako když přidáváš plyn na motorce :-).

            0 0
            • dummy  

              Já myslel, že to je jen na suprmarket kolech :D no to bych nemusel.

              0 0
              • milan.v  

                Když začínali, házeli to na kola borci místo XTRka a cena byla prakticky stejná… ;o)

                0 0
              • tomxxx  

                Sram GS a to co se dává na dětský kola je sice principem to stejné, ale funkčně o světelné roky jinde. Taky sem na to nadával, že je to blbost, než sem to zkusil.

                0 0
          • nomecz  

            Tu vahu u vetsiny modelu delaji kola, takze si vem kolik stoji treba LC 5 k tomu cca 10 za nejake lehke kola a ses vahove uplne nekde jinde a za hodne slusne kacky …

            0 0
            • dummy  

              Porovnával jsem to spíš s LC 6 a možná tu melu bludy, ale přijde mi výbavově slabší i s ohledem na cenu, na 7.9 a 8.9 Exceed jsou kola za 25 tis. to mi přijde jako dobrá volba, hlavně když nejdůležitější je váha rotující hmoty.

              0 0
              • nomecz  

                Trosku to upresnim LC5 2015 k tomu za 10 zaplety treba z bikepartu ,sedlovka, kokpit a za max 65tis ses na 9,5 kg . Pokud teda jdes cilene po hmotnosti za co nejmin penez.

                Ale jinak bych sel do 7.9 canyona ty DT 1501 mam na kole a jsou super. Pokud nespechas tak kdyz pockas tak urco zas budou slevy + k tomu posilena koruna a muzes se dostat na uplne jine penize

                0 0
                • dummy  

                  plánuji počkat, jak je to s těmi slevami u Canyonu? minulý rok jsem čekal do září a komplet celá nabídka zdražila a nové modely nebyly tak výhodné :D

                  0 0
                  • tomxxx  

                    Slevy se nevyplatěj, jen změna kurzu.

                    Musíš si říct, jestli chceš jezdit a nebo čumět, kdy se to zlevní, páč to u takového kola 3–5 tisíc sleva už nehraje moc roli, když ho máš před sezonou místo po sezoně.

                    Pak jsou výprodeje skladu na podzim/v zimě, ale tam taky klidně nemusej mít tvojí velikost.

                    0 0
                  • nomecz  

                    No hele ja sem na nervu usetril 14 tisic a kupoval sem zacatkem srpna v „olympiske akci“ takze pokud ti nekdo tvrdi ze se to neoplati tak si asi moc penez nevazi …

                    A nejake slevy byli uz i driv ale zalezi na modelu a hlavne jestli mas ted na cem jezdit a jak moc ses natesenej na novej stroj :)

                    0 0
                    • tomxxx  

                      Ale on kupuje exceeda, ne nerva, což je novej model. Nečekal bych, že bude nějaká extra sleva v sezoně…no ale klidně bejt může, je to riziko podnikání…

                      Nejprodávanější modely karbonovýho grand canyonu byly v nejlevnější okamžik –10 a to se sešel dobrej kurz a asi 5000 sleva, bylo to v posledním roce než přišel SLX Exceed, pak canyona SLX přestali prodávat, takže to taky mohlo mít vliv.

                      0 0
                      • dummy  

                        Já teď mám státnicovat, to je jediný důvod, proč ho ještě nemám doma :D jezdit na čem mám, ale už je to starší a levnější stroj. Věřím v sílu koruny, snad něco ušetřím.

                        0 0
    • ruza  

      Ahoj

      Loni jsem najel s Exceedem 1tis km v rámci testu a jako ortodoxní vyznavač celoodpružených biků jsem byl z něj nadšen. Ten by mohl do mé garáže :-)

      http://mtbs.cz/…esty-recenze#…

      0 0
      • Lachtis  

        Ahoj, ten test jsem četl. Akorát, že tohle je verze SLX, tedy lehčí karbon a SLX má i fičurinu v podobě „odpružené“ sedlovky, což jsem z testu pochopil, že se Ti celkem zamlouvalo… Navíc to byl jeden z TOP modelů s vrcholným osazením vidlice, pohonu a kol. Nicméně geometri u „obyč“ SL verze je stejná.

        0 0
    • Idas  

      Je to velmi heske Kolo, jestli je na tom Shimano nebo Sram nehraje zadnou roli oboji jsou dobry, co by mne vadilo je to razeni (gripshift). Co se tyka Ghosta ja sam mam Ghost Lektor LC6, to kolo muzu jen doporucit! Kazdopadne si to kolo vyskousej jestli ti sedi.

      0 0
    • dummy  

      Tak jsem nakonec objednal 6.9 pro race v akci za 60 tis. k tomu XT nášlapy a plánuji zkusit tuto sedlovku https://de.aliexpress.com/…5785533.html?…

      Kdyby jste mi chtěli pomoci s výběrem treter, tak budu rád za názor. http://www.bike-forum.cz/…e-mtb-tretry

      0 0
      • tomxxx  

        Ty sedlovky bych se bal

        0 0
        • dummy  

          bral bych od canyonu, ale nechtěli mi ji prodat a nikde jinde jsem ji nenašel (kromě ergonu za 500 doláčů). Podle zkušeností lidí funguje.

          0 0
      • milan.v  

        Kolo za 60tis. Kč a pak si koupíš toto…

        0 0
        • dummy  

          Trochu se mi to rozleželo v hlavě (a v Canyonu mně slibují že dají novou vcls 2.0 do prodeje v průběhu roku) a čínu kupovat nebudu.

          0 0
    • golf  

      Mám ex 7,9 2×11 a je super.

      0 0
    • dummy  

      Bike bez jakýhkoli problémů, vše sedí jak ulité, vše pracuje na výbornou, rozsah převodů je ideální. Rád bych si nechal poradit ohledně bezdušáků. Sady mi přijdou strašně drahé a taky v sobě mají gumu na ráfek (nechápu její funkci) bude mi tedy stačit, když si pořídím tyto komponenty? ventilky, 1L náplň, 20MM páska (šířka ráfku je 22,5MM, tak snad bude páska sedět) a stříkačka pro lepší aplikaci.

      Je to vše OK, nebo mám koupit raději jinou značku, dražší sadu, případně je třeba i ta guma?

      0 0
      • Nikovlas  

        Nevím, jestli tyhle konkrétní ráfky jsou na to vhodné, ale můžu alespoň okomentovat tu pásku, co uvádíš. Je poměrně tuhá, takže dost špatně kopíruje vnitřní profil ráfku a případné nerovnosti (např. nezabroušený svar ráfku), kde pak může unikat vzduch. Mě nefungovala, tak jsem ji sundal. Můžu ti za symbolickou cenu prodat zbytek 8-metrové roličky, ale další 2 kola už s tím stejně nepůjdou. Nakonec jsem tam po radách ostatních dal Gorilla tape.

        0 0
      • jaykay  

        Kola na Exceedovi 6.9 Pro Race již mají bezdušovou pásku nalepenou, bezdušové ventilky jsou přibaleny ke kolu, takže stačí vyndat duše, dát tmel a nahodit. Nicméně ty Ikony jsou totální papír a určitě tě nemine výměna za nějako pořádné.

        0 0
        • dummy  

          Jestli nejsou ty bezdušové ventilky už přímo na kole, tak mi žádné jiné nedodali (stejně jako sadu odrazek, kterou naštěstí nepotřebuji :) ) u plášťů psali, že jsou tubeless ready, takže jestli jsou tam i ventilky oddělatelné od duše, stačí si jen vybrat mlíko? Jaké mi doporučíte, každý nadává na něco jiného, ale No tubes, nebo caffelatex mohou být?

          0 0
          • jaykay  

            Tubeless páska je již na ráfcích nalepena, takže vyndat duši, našroubovat tubeless ventilky (měly být přibaleny u kola v pytlíku – já je tam měl), namísto papírových Maxxisů dát např. nějaké Schwalbe ve verzi snakeskin, nalejt mlíko (stans notubes) a je to.

            0 0
            • waters  

              prý papírový maxxisy:)) ikony jsou perfektní pláště a nejsou to žádné šlupky. nevidím důvod dávat schwalbe a když už, tak ty maxxis dodělej…

              0 0
              • jaykay  

                Nejsou Ikony jako Ikony, na tomto Canyonu je verze 3C maxspeed hm 530g.

                Totální papír – horší než Schwalbe RaRa LiteSkin, Já je vyhodil po cca prvních 120ti km, na předním jsem říznul bok (ani nevím jak) a zadní neustále sáklo mlíku přes bočnice – zatím nejhorší TLR pláště, co jsem měl.

                0 0
              • jaykay  

                btw ty perfektni plaste jsem sice chtel hodit do popelnice, ale kdybys mel zajem, tak za nejakou symbolickou cenu prodam

                0 0
                • waters  

                  tenhle ikon exo verze ve 2,2 mi udělala velkou službu. teď zkusím dát na zadek ikon exc ,tak jsem zvědav, co vydrží hlavně boky o nasávání mlíka jsem také slyšel – uvidím.

                  0 0
                  • jaykay  

                    ale na tomoto Canyonu neni ve verzi EXO!!!

                    0 0
                    • dummy  

                      Jsem teď na pochybách, jestli zkusit s pláštěm co je na kole, když se jak web, tak jejich podpora dušují, že jsou určené pro tubeless, nebo rovnou koupit jiné… Byla ta ztráta mlíka tak velká? nebo se to dalo pár týdnů/měsíců v pohodě používat a pak jen dolít? Chci co nejlehčí pláště + tubeless, EXO jsou už dost těžké.

                      0 0
                      • jonti  

                        Nejde o ztratu mlika, ale o nizkou odolnost plastu, ktere hned pichnes a rozerves bocni stenu, kdyz jezdis po kamenech.

                        Nejjednodussi pro tebe je koupit ventilky, tmel, nasadit plaste co mas a neresit tady rady z fora.

                        0 0
                      • jaykay  

                        neni to dobra guma ani podle testu

                        http://www.bicyclerollingresistance.com/…eed-tlr-2014

                        0 0
                        • waters  

                          no jsem zvědav na ty exc, doufám, že mi nezůstane jen ráfek..

                          0 0
                        • Atilla  

                          Tak možná v testu valivého odporu, kdybych měl Srovnávat 3C exo ikon s RacingRalph v terénu, tak je jasné kdo vyhraje

                          0 0
                        • Nikovlas  

                          Obecně v recenzích vychází docela dobře…

                          0 0
                          • dummy  

                            Je zajímavé, že v tomto testu vychází tak zlé, ale dle reálného využití například i lidi v komentářích, nebo mě samotného má plášť až božskou přilnavost a na pocit jede velmi lehce, asi ho zkusím doplnit ventilky (podle canyonu je dávají v sadě s kolem, jen když jim je pošle dt swiss, že to neovlivní) a mlékem caffelatex a snad to s únikem, ani defektem nebude tak zlé. Na 90 kg by 2 a 2,2 bary mohly stačit že?

                            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.