Je snad na světě i jinej národ a země kde maji v srdci cyklistiku tak jako ji mají v Nizozemsku kde na každým m2 je množství zaparkovaných jízdních kol jako např. v Amsterdamu. Děkuji https://www.iamsterdam.com/
Je snad na světě i jinej národ a země kde maji v srdci cyklistiku tak jako ji mají v Nizozemsku kde na každým m2 je množství zaparkovaných jízdních kol jako např. v Amsterdamu. Děkuji https://www.iamsterdam.com/
Byl jsem v Kodani a nešlo přejít ulici přes proud cyklistů, městská kola na každém rohu, takže určitě i Dánsko.
+1… a Čajna, Vietnam atd., tam to taky dost jede.
V Londyne je kupa cyklistu. Ne ze by GB byla cyklo velmoc, ale Londyn si jede svoje
Cesko
+1
V tom sportovním/nedopravním smyslu určitě ano.
Četl jsem názor, že Nizozemsko není národ cyklistů o nic víc než třeba národ vysavačů.
Za prvý mluví o Dánsku, ne Holandsku a za druhý nemluví o tom, že by to byl národ nebo kultura vysavačů, ale že maj ke kolu podobný přístup jako k vysavači… každodenní nástroj, u kterýho se moc neřeší jak vypadá… Co si pamatuju, tak to je u Dánů pravda – co se týče dojižděcích kol tak určitě…
Z vlastní každodenní zkušenosti je to pravda. Hlavně ve velkých městech, kde lidi nemají šanci kola uskladnovat nebo někam schovat a musejí je nechat na ulici, tak prostě mají totální vraky. Ono se jen v Amsterdamu ročně ukradne 10000 kol, tak potom venku nechceš nechat stát něco co stojí víc než 50€ :) samozřejmě jsem výjimka, ale mám řetěz jak na Harley :)
Germania, taky celkem dost
Munster. Tam jsem se bal, byla jen otazka casu nez me srazi nejaka sosna blondyna na citybajku. Vynorovaly se odevsud.
A jak to dopadlo? :)
Konkretne Berlin.
Samozřejmě. Břeclaváci. :-)
Zrovna jsem to chtěl napsat :-))
Jo to je vždycky o nervy, tam jezdit, po těch úzkých cestách, kde babči už pomalu nemůžou chodit, ale na kole jezdí… :-D
ved prave preto jezdi, pretoze uz nemozu chodit
To platí snad ve všech těch městech na plackách. Prostějov nebo HK jsou v tomhle ohledu taky na stejné lodi. V Prostějově je to dotažené do takového extrému, že na cyklostezkách křížích silnice se cyklisté ani nerozhlížejí a prostě jedou auta neauta. Dával jsem na křižovatce cyklostezky a silnice přednost autu a stará babka kolem mě prosvištěla jako by se nechumelilo. Řidič musel tvrdě na brzdy, ale ani netroubil nebo nehulákal z okna, asi jsou na to zvyklí. Udělat toto babka v Ostravě, tak skončí i s kolem omotaná kolem nejbližšího sloupu :D
Jo tam je to takový starý zvyk, Dělali to tak už dávno, kdy slovo cyklostezka ještě ani neexistovalo.
A jak asi myslíš, že babky jezdí v BV? Na řídítkách nákupní tašky a bez jakéhokoliv „varování“ mrd se doleva… :-D Naštěstí (pro ně) je Břeclav obvykle tak ucpaná, že auta jezdí v lepším případě krokem, takže je to většinou bez následků.
Ale aspoň se už babky naučily jezdit po „cyklostezkách“ (=namalované pruhy na silnici) a nemotaj se vyloženě v autech.
Bo mam vuly v řyzeni, no ni?
V Číně bude víc cyklistů než v celé Evropě.
No, jestli to berete i co se týče pouze dopravy, tak po zkušenostech i Belgie, ale to, že na kole jezděj do práce/školy pro mne teda neznamená, že je někdo národ cyklistů.
Paradoxne ve finsku, v zime i v lete (taky zima) :-D
Tak ve Stockholmu jich bylo taky mraky, vsichni pekne v helmach, zensky v satickach vozily takovy ty airbagy na krku. Vyborna infrastruktura, meli treba na kazdem rohu vlastni svetelne krizovatky. To sem do te doby jeste nepotkal.
Kolosemafory v Dánsku běžná věc, i kolozácpy když končí šichta… auta jedou, kola stojí.
Však je to taky kousek:)
Zdeněk Svěrák a Jaroslav Uhlíř – Holky z Polabí
Nizozemci jsou obecně dobří hoši…