Existuje solidní CX nebo silnička do 25.000Kč?

45 nepřečtených
  • U-o

    Ahoj kolaři, prosím Vás o doporučení cyklokrosového/sil­ničního kola.

    Čtením různých témat na tomto i jiném fóru už jsem strávil desítky minut. Některé články byly novější, jiné několik let staré.

    V pubertě mě jízda na kole bavila, nějak jsem ale zestárl a na kolo zanevřel. Minulý rok jsem se k němu ale díky synovi v sedačce vrátil a děsně mě to chytlo. Ptal jsem se kolegů v práci jaké kolo? 90% mi říkalo, že MTB díky univerzálnosti – „sjedeš ze silnice na polňačku, pak zas zpátky a nic neřešíš“, i když já dost váhal. Koupil jsem si teda MTB Apache. Najel jsem na něm asi 1900Km za necelé 3 měsíce, abych zjistil, že jsem v terénu najel z celé porce tak 30Km a to ještě většinu jako trip s kolegy po práci. Kolo se líbilo ženě, takže jsem měl volnou ruku při koupi nového – krosového – Apache X5. Tenčí pláště, krapet lehčí rám, koupil jsem SPD a začal pravidelně denně do práce (snad krom jednoho dne, kdy fakt lilo). Do práce to mám 52Km (ráno po silnici 25Km, není provoz – odpoledne odbočím na cyklostezku na trochu méně kvalitní asfaltku… 27Km). Teď mi tachometr hlásí 3649Km a to ještě minimálně měsíc hodlám jezdit denně. Mimo to se občas zadaří a udělám si malý trip i o víkendu (70–135Km). Poslední trip s kluky jsme jeli teď v pátek (oni na silničce a cyklokrosce, já na svém krosu) do Bratislavy a zpátky přes Pezinskou Babu zpět do Břeclavi, celkem skoro 241Km (průměr 26,4Km/h, 9:14min v sedle). Už delší dobu jsem pošilhával po silničním/cyklo­krosovém kole, kluci mě v tom jen utvrdili. Tento rok už by mě asi žena zabila, kdybych si koupil třetí kolo, ale už jsem ji připravil na to, že 2017/02 nebo 2017/03 si prostě nový kolo koupím.

    Vždy jsem se tak nějak (asi mylně) domníval, že silnička je něco křehkého, co fakt vyžaduje hladkou silnici, bez děr a výmolů, jinak se kolo rozpadne. Cyklokroska by měla mít asi o něco více bytelnější rám – už jen z principu a já bych nerad, aby se mi kolo rozsypalo během 2–3 sezón (čili po ± 15.000Km). Nemám moc v plánu dávat na případné CX kolo nějaké širší pláště, stejně pojedu 99,5% asfalt.

    A teď k jádru věci. Rozpočet mám omezený. Strop mám 25.000Kč a váha do 9Kg (pokud by to šlo). CX za tyhle peníze asi neexistuje. Mohl bych i víc, ale nechci ženě lhát o ceně a ta by částku nad 35tis. asi neunesla. Zároveň nechci koupit kolo, které by nevydrželo 5+ let. Kamarádi mi radili začít na 35, ale člověk žijící z průměrného platu navíc živící rodinu a platící hypotéku má zdroje značně omezené a nechci vysát víc než 15% rodinné finanční rezervy.

    Z bazarových kol mám respekt, člověk nikdy neví, co s kolem majitel dělal, proto bych raději nové. V této cenové relaci si o celokarbonovém kole můžu nechat leda zdát. Takže rám dural, vidle karbon. Koukal jsem trochu po netu, jako jediné, co mě zaujalo je Pell's Aeron Tiagra, ale možná jsem úplně vedle a tak si rád nechám poradit, protože o silničkách a CX vím naprostý kulový. Vlastně o kolech obecně…

    Díky za názory.

    U

    o

    0 0
    • Breakpain  

      Věc číslo jedna – cena se manželce neříká, případně se lehce upraví ;o) … vlastně se neříká nikomu v rodině :D, jinak si kopeš hrob.

      Věc druhá, s tím rozpočtem bys musel mít kliku na bazarovou CX a to je věc značně … ojedinělá. Záleží na vyšce a také na tom, zda by nevadily kantíky (mně by vadily).

      Takže v dané ceně bych to viděl spíše na bazarovou silničku – za ty peníze seženeš slušnější výbavu a kolo nebude pravděpodobně zhuntované, když nebude padané.

      Pokud budeš jezdit jen silnice defakto, asi nemá smysl řešit CX … kup si silničku, kam ideálně pro zvýšení pohodlí nacpeš až 28mm pláště. 25mm jsou taky v pohodě a ty se vejdou defakto do každého rámu.

      CX má smysl, pokud chceš vyjet i mimo cestu, cesty máš echt rozbité a jezdíš převážně sám. Uviset silničáře na CX, kde jsou i CX převody je … docela obtížné. Já CX mám, protože na podzim s tím blbnu v bahně a také to funguje jako zimák – tzn. mám na tom dlouhé blatníky. Ale jinak sedlám silničku a pokaždé když přesednu, jsou to prostě echt rozdílná kola. U CX vidím výhodu v tom, že když jsem si dal minulý den do těla, tak se na tom člověk dobře vyjede (lehčí převody).

      Suma sumárum – hledej silnici, kór když budeš jezdit se silničářema. Rámy jsou defakto stejné (odolnost), liší se to tvarem, geo a max. šířkou pneu, co se tam vejde ;-).

      Poznámka po čarou – pokud bys trval na CX, budu mít jednu v L na prodej, pokud Tě to zajímá, napiš mi SZ ;-) …

      0 0
    • MI.KU  

      Jdi do silničky – kolem 25000 muzes mit Tiagru 4700 nebo u některých značek i 105 5800 – myslim ze připadne 2–3 tisice te nezabíjí neni nutne jit na 35. Od tech 25 ty kola sou slušný a kdyz treba za rok nahodís lepsi zaplety…? Za 25 je treba Radon R1 na 105 i s peknymi zaplety. Asi 27 Canyon stejne osazeny, kol 25 mas treba Meridu na Tiagre – Cube, Wilier tech značek je dost.

      Ty pláště 28 nazujes snad na každou moderní silnicku – mam Cannondale CAAD12 a byt to neni ,,endurace,, tak 28 tam vejdou jako nic a vešlo by se víc 30–32 ale limitují to brzdové celisti na 28. Koukni kolik to ma místa kolem rámu v zadní stavbě a k sedlovce plus přední vidlice.

      Jinak 25 docela stačí pohodlne je to dost kdyz mas měkčí pláště.

      Jo ta váha – treba u toho Radona by ses vešel s rezervou.

      0 0
      • standoslav  

        Kolo za 25 stačí a on prostě doma nechce Ony ty baby vždy lépe vědí, co by se dalo koupit. Já si před 3mi lety koupil bazarové GT za 5t a ona to všem lidem roztroubila, že máme nouzi a já kupuju cypoviny. Máma (85) mi řekla, že jsem kolo přece měl a já ji na to, že ano, super kolo, ale kupované ka komancu, nic na něm tehdy nové nebylo, prostě zavodak od závodníků a byl jsem svobodný. Teď má syn 27 a já si DOVOLIL koupit kolo !!! Kuwa nesmím se rozčilovat !!!

        0 0
        • Pavel  

          Tak se nerozčiluj. Vždyť to jsou JEN ženský… ;-)

          0 0
        • svarc  

          Ženský jsou všechny stejný,jenom kecy a kecy co vše se za to mohlo nakoupit a ne vyhodit za kolo atd atd…

          0 0
          • Strakááč  

            ale to že za ten rok daji 20k za hadry a serepetičky to oni spočítaný nemaji :D

            0 0
            • jIrI___  

              Pokud dají za rok 20k za oblečení (zhruba 10 nových kousků z běžných obchodů), tak je to naprosto v pohodě. Pokud těch 20k uvalí v jednom šopingovací dnu, pak teprve začíná chvíle k zamyšlení :))

              0 0
          • DaD  

            Nesouhlasím.Já mám asi unikát,ale ceny ji říkám na férovku a vůbec to neřeší.Jednou jsem váhal,zda mám utratit za kolo už dost peněz (Propel v profilu) a ona přišla a řekla u fotky „To je pěkné fakt pěkné kolo,chceš ho,tak proč si ho nekoupíš… “

            Čuměl jsem jak z jara a vzápětí už bylo objednané.Kolo v koupelně přechází beze slova,protože je to vyjímka a ví,že to po sobě dobře uklidím:)

            0 0
            • Sindy  

              Tak to mas fakt štěstí. :D

              0 0
            • Breakpain  

              Kdo je ekonomicky aktivnější člen domácnosti a dotuje?

              Dokud jsem sponzoroval, nebyl problém. Jak řekneš „to nekoupím, tam nejedu“, protože šetříš, aby sis koupil lepší kolo … No nevím…

              0 0
        • MI.KU  

          Kujva rozved se odstěhuj do jiné galaxie – je ti cca kolem 50 nebo kolik a zdrbe te cela rodina za kolo za 5t? Kujva rekni tem ženským kolik tisic ročně stoji kadernik parfémy hadriky a td – jedny šaty do prace a zastera doma jim přeci taky stačí :D

          To bych si to radsi hodil :D

          0 0
        • Karma  

          já hlavně nechápu proč to řešíte, vaše peníze – vaše kolo. Nazdar. A bejt furt připosranej z manželky, já nevim. Když se jí to nelíbí, může jít o dům dál. Nebo snad ne?

          0 0
          • Pavel  

            Ta cesta o dům dál je daleko dražší, než nějaké „blbé“ kolo…

            0 0
    • tromboonen  

      Kup co nejlepsi silnicku kategorie Endurance (teda klidne i starsi, kdyz se to tak jeste nejmenovalo, proste trochu vyssi hlava, ne extremne kratky rozvor a zavodni geo), soustred se na to, aby se tam vlezly co nejsirsi plaste, ideal 28 mm, kriticke misto je za stredem a hlavne pod rafkovyma brzdama, da se odhadnout o kolik silnejsi guma se tam ve srovnani se stavajici vejde..

      Kdyz na to pak das tech 27–28 mm, jede to v lehkem terenu v pohode, polnacky a sterk bez problemu, v suchu opatrne i po lese bez vetsich korenu nebo kamenu, ale to moc dobre nedava ani CX.. v mokru na trave a v bahne samozrejme hladky plast klouze, ale takove veci uz na silnicce cilene nedelas..

      0 0
      • tromboonen  

        Pekna cena, jestli mu to sedne a stihne to, za 5k poridi druhe zaplety se silnicnimi plasti a je vysmatej..

        0 0
        • U-o  

          Děkuji všem za komentáře!

          Jak jsem psal v úvodu – měl jsem vždy pocit, že silnička, je kolo ze „skla“ a sebemenší nerovnost jí nedělá dobře. Když už bych dal za kolo 25.000Kč, rád bych na něm pár let jezdil bez větších investic a časté obměny ráfků (pláště, řetězy a ostatní spotřební materiál je samozřejmostí). Ano, jezdím silnice, ani na MTB tomu nebylo jinak. Proto nechápu, proč se dál dřít, když to jde i snadněji.

          Cena se ženě říká. U nás tedy ano. Je pravda – kdosi tu trefně napsal, že ostatní komponenty se neříkají – tak jsem to měl u krosového kola – rohy, SPD, lepší pláště jsem zatajil… na druhou stranu, moje drahá polovička rozpočet mého kola během jednoho roku prokouří – což je zase můj argument. To nepočítám, že je kosmetička, takže trpí nadměrnou profesní deformací ohledně kupování malovátek a podobných „něčeho“, čím ona nazývá můj současný koníček – kolo.

          Vůbec nevím, kdy je vhodný kupovat kolo, kdy jsou akce a tak. Zas nějak nutně na to nespěchám, kamarádi mi nabídli možnost vyzkoušet si silničku a letos si ji určitě nenadělím ani na narozky ani později pod stromek – mám zatím na čem jezdit + nehodlám poslouchat manželku, která čas od času vytáhne i koupi MTB, které je teď vlastně její… …ale všichni se shodli na tom, že silnička /potažmo CX/ by mi seklo, jen by pak se mnou asi nechtěli jezdit – prej to zbytečně moc žhavím i na současným krosu od Apache za pár šušní.

          Link na Cube o pár komentářů výše jsem našel už před několika dny – mám strach z bazarovek. Pokud se dá sehnat slušný nový kolo za 25.000Kč, tak s tím nemám problém. Ani 3000Kč navíc by mě nezabily, prodal bych Apache, který bude ještě přes rok v záruce za míň než půlku ceny včetně rohů, nových plášťů, řetezu a dalších ptákovin.

          U nás v práci, kdo nemá kolo nad 30, jakoby neměl nic a prej cokoli levnější není nic než jen parodie na kolo. Já zas vnímám hranici 30–35tis jako poloprofi kolo u kterýho zas náhradní komponenty nebudou nejlevnější. Nejsem sportovec, jsem jen nadšenec, co sjede od května do září 250Km týdně.

          105 vnímám výš než třeba Tiagru, ale jak jsem psal už několikrát, vím o tom prd, jen čtu a poslouchám, co jiní říkaj – zkušenosti nemám. Čas a prostor na případný tuning pomocí lepších výpletů můžu udělat i v následujícím roce po koupi. Důležitý je pro mě obstojný základ.

          0 0
    • U-o  

      Ještě jsem zapomněl dodat, že co se týče váhy – viděl jsem silničky i s kotoučovýma brzdama, ale osobně preferuju kantíky. Vyloženě odpor ke kotoučím nemám, jde jen o váhu. Nic víc.

      Docela by mě zajímalo, pro koho jsou určené silniční kola okolo 13.000Kč, zda mají smysl a jaká je cílová skupina? Jako pro puberťáka na ježdění by to mohlo být vklidu, ale asi žádný zázrak.

      Brouzdáním na netu jsem před pár dny narazil na tohle.

      0 0
      • Singlespeed  

        Kantíky se na siliniční kola nedávají, neboť rám na to není uzpůsoben (nemá navařené konzoly – anglicky cantilevery), které nesou brzdové čelisti. Takže sehnat silničku s kantíky bude problém, jedině použít cyklokrosový rám, který konzoly navařené má. Vlastní kantíky ale v kombinaci se silničními brzdovými pákami velmi špatně brzdí. Dá se to jakžtakž pořešit kyvkovým posilovačem viz. obr:

        0 0
        • Pavel  

          Nechci se hádat, ale mne kantíky se silničními brzdovými pákami brzdí dobře. Zatím jsem vždy zastavil. ;-)

          0 0
    • t29  

      Vzdálenost 50 km při spotřebě 6 litrů na 100 km a ceně benzínu 30 Kč/ litr vyjde na 90 Kč. Za 250 pracovních dnů bys projezdil 22500 Kč. I když nebudeš jezdit denně (občas prší, občas mrzne), tak náklady na pořízení nového kola vyrovnají náklady na benzín nejpozděj do dvou let. To jen tak na okraj, abys měl další argument pro ženu :)

      Cyklokrosku bych neřešil, pokud budou stačit silniční pláště. Takže to vychází na silničku, sada Shimano Tiagra je asi to nejlepší, co do 25000 seženeš. Kotoučovky budou mimo rozpočet, nebo za cenu horší sady. Rozmysli si jestli dvojpřevodník nebo trojpřevodník – případná pozdější výměna by znamenala nové kliky, řadící páky a přesmykač. Břeclavsko je sice placka, ale na silničce se dá dojet daleko, a tam už můžou být kopce :)

      A jako poslední a nejdůležitější věc, změř se podle Fit Calculatoru na http://www.competitivecyclist.com – pak podle toho porovnávej geometrie různých výrobců.

      Pár tipů:

      GT GTS Expert model 2016 nebo výprodej 2015

      Lapierre Audacio 300 CP 2016 nebo 300 TP výprodej 2015

      No a něco víc značkového, Cannondale Synapse Tiagra výprodej 2014

      U výprodejů pozor na dostupnou velikost.

      0 0
      • Sindy  

        +1 s tím autem a vlastně i s ostatnim

        0 0
      • U-o  

        Já auto nemám. Ani řidičák, takže tenhle argument padá. Nikdy jsem neměl tu touhu vlastnit auto, pokud pominu, že jsem vždy chtěl Ferrari Mythos. Do práce mimo kola od jara do podzimu jezdím jedině vlakem, 1/4letní jízdenka vyjde na 2300Kč x 2.

        Vůbec nevím, zda dvoj či trojpřevodník. Na krosu mám horský převody (3×8), ale abych pravdu řek, tak do serpentin od Mikulova do Lednice (kdo zná…) jezdím 2×5 nebo 2×4. Nejmenší převodník jsem poprvé použil teď v pátek, kdy jsme jeli Břeclav-Hohenau-Bratislava (Podunajské Biskupice)-Pezinok-„Baba“-Malacky-Břeclav (celkem 241Km). Po 140Km stoupat na Pezinskou Babu jsem poprvé použil nejmenší převodník v kombinaci se 4. pastorkem, protože jsem byl utavený z ježdění s kámošema na silničkách. Jinak i když jsem to švihal jen 140Km po okolí do Skalice apod., kde trochu začínaj kopečky, tak nejmenší převodník nepoužívám. Ale zas nemám tucha, jak je to odstupňovaný na silničce. Musím zkusit, každopádně když Babu vyjeli i kluci s horší fyzičkou a s dvoupřevodníkem…

        Kotoučovky nechci, je to váha navíc a vzhledem k rozpočtu by to bylo nevýhodné.

        Ten Cannondale je nádhernej, jen nikde nemůžu dohledat hmotnost.

        0 0
        • Espen  

          Buď vem toho Cannondale, nebo jedno z těch GT a máš klid. Pěkný kola na Tiagře. Kliky kompakt +28z kazeta budou stačit. Max koupíš jinou kazetu. Když bude v plánu švih s chlapama do terénu vezmeš kolo ženy a je to. Já mám třeba obě kola z bazaru. O silničky se lidi docela starají, nekoupí si ji každej, takže se toho nebojím. Ale nutit tě nebudu.

          0 0
        • Jezevec70  

          Pezinská Baba je v pohodě. Zas tak prudký kopec to není.

          Pokud jsi z BV, zkus zajet do Valtic a vyjet na kolonádu na Raisně. Ale cestou od Vinařských závodů. I tohle se dá na silničce vyjet, i když už je to docela lámačka.

          0 0
          • U-o  

            To jezdím na krosu celkem často z jedný i z druhý strany (české i rakouské). Víc náročný mi přijdou kopce třeba u Poddvorova. Hustý je vyjet Rajstnu třeba po cyklostezce, to jsem dal jen na nejlehčí MTB převody, proto tam radši nejezdím :-D A to samý sjet (sice jen 400m)… maximálka na MTB 80,3Km/h

            0 0
            • Jezevec70  

              Tam je nějaká cyklostezka? :-) Myslel jsem po bývalé signálce: https://mapy.cz/s/WW4q

              0 0
              • Vilém  

                Tohle jsem vyslapal i na singlspeedu:)

                0 0
              • U-o  

                Jo, to je ono, cestou dolů to dá slušnou rychlost:-D No, já radši šlapu ze sedla, což na silničce často asi nepůjde. Tohle si na silničce nedám ani když ji budu mít. Možná za rozbřesku, když tam nikdo nebude, aby se mi neměl kdo smát. Mimo to na silničku celkem na prd stav vozovky… aspoň mi přijde, i na krosu to tam nemám rád.

                0 0
        • t29  

          Když vidím ty 32-drátové kola, nečekám žádné peříčko, tipnu si spíš k deseti kilům. Pořád nesrovnatelně rychlejší než 14kg cross.

          Pamatuj že mají jen velikost 56, podle tabulky dole na téhle stránce vhodnou pro výšku postavy okolo 180 cm (doufám že všechny Synapse mají stejnou geo bez ohledu na výbavu).

          0 0
    • xshreck  

      Do 25 vysla uplne v klidu cx na 105 mtb kolech a s kotoucema na bb7. Ram od werku

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Martin  

        ten posed by mě zabil, ale jinak pěkná

        0 0
        • xshreck  

          No musi se upravit vidla, drka mi moc do treter. Tj jedina nevyhoda.

          mam delku ramu mensi nez vysku, takze me se na tom jezdi dobre. Zadni vyztuhy mam z obou stran, mekke se to nezda. Hlavne je funkcni, nema to nikdo jinej tos spokojenost. Kotouce parada, lepsi jak vecka.

          0 0
          • t29  

            Véčka bys na CX stejně nedal :) Ať to dobře jezdí. Taky začínám pošilhávat po něčem podobném, ale spíš něco jako zakladatel vlákna, ideálně ne moc přes 9kg a CX pláště neplánuju.

            0 0
            • xshreck  

              Vaha je na dojizdeni nahouby, ale to pohodli na 37 plasti :)) mtb naby a kola neco vydrzi, hope naba je aspon misto zvonku.

              hlavne vyjedu v blate i po cervene na vlcak krom nejprudsiho useku, prevod 1,5 uz je dost ale i na me. Na zlutavu po zlute do kopce jsem taky vyjel, dle stravy mam aj nejake umisteni pri treninku do kopce. Tak sup sup jezdit a nemusi se resit kraviny :) byt tady zakladatelem koupim nejaky bazar, dam odolne kola co nejsirsi plast a jezdim

              0 0
      • jIrI___  

        To jsi polovinu dílů měl doma, ne? 105, bb7, Hope náby atd. za 25k, to je pro mě jako sen :)

        0 0
        • xshreck  

          Jen naby a sedlovku, kdyz pocitam nejake malo jete hpupy jsem na 25 :) kupoval jsem za moc dobre ceny.

          0 0
    • Petr Minarik  

      Já jezdím na Canyon Endurance 6.0. a spokojenost. :) Většina známějších značek má za tuto cenu jen Tiagru. Pokud je to pro tebe příliš přes rozpočet, mají tam i model na Tiagře. Doporučuju sledovat také outlet, kde se občas objeví kola z minulých let se slevou.

      0 0
    • Tomcat  

      Takže první 2/3 textu jsou úplně mimo. Vaše pocity nemají na daný problém žádný vliv, na technickou stránku věci nemá ani vaše finanční situace. Podle toho kolik máte prostředků, se nabídka na trhu nemění.

      Zkusil bych se obrátit na jednoho z místních stavitelů, co jde pokládat, ale bude to vždy kompromis.

      Možná se chcete vybrečet ,ale i tak zázraky se v nabídce na trhu nedějí.

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce