• Pescador

    Ahoj

    Má někdo praktické zkušenosti s wattmetremFavero Assioma duo

    Jedná se mi o přesnost měření a spolehlivost díky.

    0 0
    • Pikaču  

      Nejpřesnější a nejspolehlivější na trhu.

      Co dál potrebujes vědět?

      Jinak tady najdes toho dost jen to tema někdo uzamknul jinak bych ti vynadal že neumíš hledat.

      https://www.bike-forum.cz/…tmetr-favero

      0 0
    • Espen  

      Já je mám :-). Přesnost nevím jak ověřit, jsem jen takový plácal. Je super, že vydrží fakt dlouho nabitý. Za mě jediné mínus je, že se do nich mnohem hůř nastupuje oproti shimano pedálům. Ale jestli si třeba zvyklý na Look, nebudu problém. Ani teď není problém, ale do shimano jsem skočil jak Pája a Assiona jak Jája :-D.

      0 0
      • Pescador  

        Dík za info, mám Ultegry a na shopu https://retail.cigalacycling.com/…ioma-duo-shi prodávají za dobrou cenu kompatibilní s pedály Shimano, tak o tom přemýšlím a sháním informace někdo si tedy stěžoval na velký Q faktor

        0 0
        • vik  

          O Q-faktoru taky mraky info na netu. GPLama všechny palce dolů, DC Rainmaker, jakože ok, mezi uživateli to je tak pade na pade. Ale prý se na to dá zvyknout :-) Už jsem po nich sahal, ale jak to člověk nemůže vyzkoušet, je to docela drahej risk. Já jsem s Praxis klikama hodně omezenej ve výběru, takže musím hledat mezi pedály.

          0 0
        • snas89  

          Pujde to dat i na spd shimano?

          Nebo jen na silnicni pedaly?

          Osa mi prijde podobna/stejna.

          0 0
      • Pescador  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
    • krokus  

      Aktuálně na bike24.de za 649 E. Myslíte, že má cenu čekat na lepší cenu, nebo to o moc níž nepůjde?

      0 0
      • milan.v  

        Ještě lepší asi těžko za Duo…

        0 0
        • krokus  

          Pardon, upřesnění: Tohle je cena pro Německo, do ČR to vychází na 664 E. Na Powermetershop.de by to ale mělo být opravdu těch 649 E (snad to je taky ok shop, nikdy jsem tam nic nebral).

          0 0
          • Petr Ch  

            Nevím jak ostatní, ale já nakupuji na B24 vše za německé ceny. Prvně si dej položku do sekce Oblíbené. Tam se ti sice objeví česká cena, ale po rozkliknutí naskočí německá. Pak již stačí dát zboží do košíku. Jinak pokud chceš nakoupit o 10–12% levněji, tak musíš počkat na svátek Halloween, na 31.října a vzít to na Bike-Discount.

            0 0
            • vik  

              To by byl zajímavej trik, ale shop pozná, že jsi z ČR a cenu zase vrátí, ne? Mně to teď na zkoušku nešlo…

              0 0
          • Fathlete  

            Ja tam bral pred rokem nejake nahradni dily. Uplne bez problemu.

            0 0
    • becis  

      Už je jezdím cca rok a maximální spokojenost, až na zmíněné nacvakávání. Strašně snadno se točí a tak je občas problém je „nakopnout“ na první dobrou.

      Že mají větší Q faktor, jsem vlastně ani nezpozoroval a dozvěděl jsem se to až nyní :D

      0 0
    • Albert8  

      Za tři roky používaní zatim jediný negativum, a sice rozpadlý ložisko v jednom pedálu. Ale dá se snadno koupit nový a vyměnit, takže žádný problém.

      0 0
      • jiriga  

        I já, kupoval jsme je před rokem na ithings.cz a bez problémů.Skvela věc a dle mého i celkem přesná, ostatně v testech nevycházejí vůbec špatně Jinak i support Favia funguje dobře.

        0 0
        • milan.v  

          Favera

          P. S.: Původní obsáhlé vlákno se zkušenostmi je uzamčené, což je škoda…

          0 0
          • vik  

            Trochu zkusím oprášit vlákno a dám to pod tebe… Přemýšlím o koupi Favero a jen si říkám, zda by nestačily UNO. Holt to bude dopočítávat, ale zase je ten waťák hodně přesnej, tak by to třeba zase nebylo tak ulítlý. L/R mám dle pocitu jistě disbalanc, tak to na DUO vidět nepotřebuju :-) A prosím tedy o názory, zda UNO či DUO. Díky.

            0 0
            • milan.v  

              Jaké pedály máš nyní?

              Budeš ochotný si zvykat na jiný způsob našlapování?

              0 0
              • vik  

                Na všech kolech mám SPD-SL… Ale protože mám Praxis kliky, jediný waťák přichází od úvahy právě Favero. Fakt je to nacvakávání rozdílný?

                Já mám prostě dilema: buď Kickr Core, anebo waťák. Jasný, ideál obojí, ale…ehm…:-)

                0 0
                • milan.v  

                  No, dost jsme to probírali právě v tom původním vlákně. Někdo to dává, někdo jako já to nerozchodil, vadilo mi to hodně, nacvakávání, občasný pohyb, prostě odlišné od Shimana dost, takže po pár tisících jsem DUO prodal.

                  Kufry jsem vyzkoušel různé – originální, Looky, Xpedo…

                  0 0
                  • vik  

                    Aha… A nakonec máš co, za PM?

                    0 0
                  • nzg  

                    Tak pokud chces Favero a Shimano kufry, tak existuje verze Favero Shi. Vozim ji pres rok a funguje paradne.

                    0 0
                    • milan.v  

                      V době, kdy jsem Favera kupoval, byly jen ty s kufry kompatibilními s Look pedály a odvozeniny…

                      Navíc ale dochází ke změně Q-faktoru s těmi Shimano variantami, což je zase pro mě a má kolena věc problematická…

                      0 0
                    • vik  

                      Jasný, jen mám fakt vítr z toho „brutálního“ Q-faktoru. Ale třeba to není tak hrozným jen se mi nechce dělat takový drahý pokusy…

                      0 0
                      • Espen  

                        Jako do Shimano pedálů naskočíš lépe. Ale kolikrát za švih nacvakáváš 3–4? Takže mě osobně to nijak neomezuje. Kufry mám z dekáče.

                        0 0
                        • vik  

                          To je fakt… Kdyz neni kafe nebo volani prirody, tak cvaknu jen doma a doma.

                          0 0
                          • Espen  

                            Já to právě počítal s kafem a čůráním.. Ale jako není to tak, že jednu nohu nacvakneš před rozjezdem a druhou se snažíš trefit kilometr! Jen se prostě někdy nerefíš na první pokus. Jen se mrchy roztáčejí více než shimano a v tom je ten háček :-).

                            0 0
                      • Bogar  

                        Q faktor je primárně o aerodynamice. Na MTB či jiných kolech máš větší Q faktor než na silničce a poznáš to? U řady lidí, když jedeš za nimi v háku na silnici, vidíš, jak jim při šlapání klouby tlačí nohy více do strany, než je jejich Q faktor. Někdy dokonce vidíš, že se noha při každém šlápnutí jakoby vytáčí do strany díky vůli kufrů. Hodně záleží na tom, jak moc širokou máš pánev.

                        0 0
                        • vik  

                          Jo, kdybych zmeril q na vsech kolech, co mam, asi by vlastne mozna vylezly hodne ruzny cisla… A panev mam…vlastne nevim jakou:-)

                          0 0
            • marttoni  

              Mám DUO, dnes bych koupil UNO. Metriky které získám navíc vůbec nevyužiju.

              1 0
              • vik  

                Takhle nejak premyslim… Tak si hodim korunou- Kickr Core x Assioma UNO:-)

                0 0
                • marttoni  

                  Pokud trenažer nemáš, tak bych šel raději do něj. Watty venku jako dobrý, ale při tréninku ve zwiftu(nebo jiné aplikaci) o dost lepší:-)

                  1 0
      • ms82  

        Co potrebuji za lozisko, pamatujes si? A na rozborku? Lozisko bych radeji koupil dopredu, abych to nerozebral a nezjistil, ze uz to nedam dohromady.

        0 0
    • J.e.n.i.k.82  

      Já mám verzi DUO-SHI

      Těsnění mezi osou a pedálem zajišťuje o-kroužek, který je třeba hlídat a jak se objeví vůle, tak vyměnit. Já to podcenil a po závodě v dešti a blátě byl o-kroužek poloviční a v pedálu bordel a oxidace.

      Takže o-kroužek má vnitřní průměr 11 mm a tloušťku 1,5 mm. Zároveň jsem kouknul na ložisko na konci osy. To má vnitřní průměr 6 mm, vnější 13 mm a tloušťku 5 mm, oboustranné plechové těsnění. Například 686 2Z EZO, 628/6–2Z SKF apod.

      Jak psala mamka, tak je potřeba klíč 19 nebo klešťový klíč např. KNIPEX 8603180 a klíč 10 při sundávání ložiska.

      A nezapomeňte, že levý pedál má pravý závit a obráceně :-)

      Favero dodává i celý kit na repas pedálů, ale těch 1800 Kč mi přijde dost. Mě oprava vyšla na 5 Kč za o-kroužky. Ložiska až příště. Celou osu jsem důkladně namazal vazelínou, abych omezil další problémy s vlhkostí do budoucna.

      Řešení s o-kroužkem mi nepřijde úplně šťastné pokud kolo provozujete i v jiném, než suchém prostředí.

      3 0
      • Bogar  

        Jo, to řešení s o-kroužkem se mi taky nezdá jako moc šťastné, ale asi holt jej bude potřeba častěji měnit. Na pravém pedále již mírný vakl pozoruji. Nicméně se zdá, že na funkci to nemá vliv, ale i tak z toho nemám dobrý pocit. Je ten o-kroužek tento? https://www.loziskahrk.cz/…/11x1-5.html

        0 0
        • J.e.n.i.k.82  

          Úplně obyčejný 11×1,5, takže použitelný.

          Na funkci wattmetru to vliv určitě nemá, ale viděl jsem vnitřek svého pedálu a rozhodně to budu víc hlídat. Vyměnit ho je otázka pár minut.

          0 0
      • pajan  

        Ahoj,

        to ložisko z té osy jde jen vyklepnout? Dnes jedu pro jiná ložiska, tak že bych rovnou koupil i ta do pedálů. Bohužel nikde nemůžu najít žádné podrobnější info :-)

        Díky za odpověď

        0 0
      • ZUZA8  

        Chtěl bych se zeptat, zda lze vyměnit pedál na Favero Assioma UNO, jelikož se mi pedál při pádu zlomil a nenacvaknu tretru, ale wattmetr vypadá že je v pořádku. Řešil to někdo ? Děkuji za jakoukoliv radu.

        Mám wattmetr 2 měsíce a na prvním závodě pád a bylo… :D

        0 0
        • marttoni  

          Tak pedál lze jednoduše vyměnit, ale kde ho vezmeš? Napiš na podporu, věřím, že ti ho pošlou.

          0 0
        • MavasH  

          Náhradní těla pedálu nabízí přímo výrobce. Případně by to tělo mělo být stejné, jako X-PEDO Thrust NXL (osobně to vyzkoušené nemám :) )

          Edit: tady ten výrobce

          0 0
          • milan.v  

            Přesně tak, je to standardní náhradní díl, dají se koupit jen těla pedálů…

            0 0
    • krokus  

      Netušíte někdo, jak přinutit Garmin 530, aby před jízdou automaticky nabídl kalibraci pedálů? U Inpeaks to nabízel, v případě Favero Assioma ale ne.

      0 0
      • keymaker  

        Ha. A jak jsi toho u Inpeak dosahl? Ve stredu jsem namontoval :-)

        0 0
      • KRoser  

        Je to někde v detailech samotného senzoru. Nastavení – Senzory – Favero – Detaily senzoru a tam je někde zatržítko, nevím jak je to označené v češtině.

        1 0
        • krokus  

          Super, dík!

          Tuší někdo, nakolik je ta kalibrace vůbec nutná, tj. jak velké bez ní můžou být odchylky?

          0 0
          • KRoser  

            Odchylky určitě být můžou, někde jsem myslím četl i 15–20w, což je podle mě dost. Je lepší se prostě naučit a těch pár sekund tomu před výjezdem obětovat a máš klid.

            0 0
          • Gewis  

            Pravidelná (denní) kalibrace není nutná, vyjma úvodní montáže na kolo, nebo přehození pedálů na jiný stroj.

            Software pedálů má zabudovaný systém autokalibrace.

            Deklarovaná přesnost (odchylka) 1%.

            Manuální kalibraci provádím zcela vyjímečně. Nezaznamenal jsem nějaké podezřelé kolísání hodnot výkonu, na známých úsecích, zajetých ve srovnatelném čase.

            Více zde: https://cycling.favero.com/…tall/Assioma

            1 0
            • KRoser  

              To vypadá jako super fíčura, ani jsem netušil, že něco takového existuje. Díky za info.

              0 0
            • krokus  

              Možná proto bylo v Garminu defaultně nastavené, že manuální kalibrace automaticky nabízena být nemá.

              0 0
        • milan.v  

          Je to tak, musíš si to tam potvrdit, pak ti to bude nabízet pravidelně před jízdou…

          1 0
    • krokus  

      Všiml jsem si takové zvláštnosti. Když pedály připojím k aplikaci, jako délka klik je tam nastaveno 172,5 mm. Opravím to na 170 mm. Odpojím se, připojím se – a je tam znova 172,5 mm. Jak tomu mám rozumět, netuší někdo?

      0 0
      • Espen  

        Musíš tu změnu potvrdit!

        0 0
        • krokus  

          To jsem podle mě udělal. Ale možná jen domněle. Teď jsem se znovu připojil k apce a už tam bylo 170 mm.

          0 0
          • Gewis  

            172,5 mm je v aplikaci favero nastaveno defaultně.

            Pokud měníš hodnotu délky klik, je nutno manuálně zkalibrovat.

            0 0
    • krokus  

      Na silničce bohužel jezdím dost přes centrum Prahy, takže často vycvakávám a nacvakávám. Jak moc tím ty pedály trpí? A je problém, že ze zvyku vycvakávám jen na jednu stranu, tedy napravo?:-) Ono je to tedy vcelku praktické, protože napravo je často obrubník. Přeučovat se mi to úplně nechce.

      Jo a ještě: Nepřišel jste někdo na techniku, jak nacvaknout na první dobrou? Ani po pár měsících používání se mi to často nedaří… U předchozích pedálů Shimano Ultegra jsem problémy neměl.

      0 0
      • Espen  

        Poctivě měním strany vycvaknutí. Nejsou nejlevnější a nechci mít nesouměrně vychozemý pružiny.

        Na to nacvaknutí se nesmí spěchat :-)

        0 0
        • krokus  

          No jo, ale v kopci na semaforu moc prostoru na laborování s pedálem není:-) Někdy hned nenacvaknu a pár šlápnutí dám bez toho (tretra je v kontaktu s pedálem jinou částí, než je kufr). Docela mě to štve.

          0 0
          • Espen  

            Na žádnou fintu krom nespěchat jsem ještě nepřišel. Do Shiman se skáče samo.

            0 0
      • becis  

        Neřeším to a mám na nich 16k km a vycvakávají oba furt stejně. Navíc lze vyměnit jen pedál a nemusíš měnit celý wattmetr. Případná vyýměna tedy není drahá.

        0 0
    • krokus  

      Mám na obou pedálech mírný vakl mezi tělem a osou pedálu. Při záběru to občas cvaká. Pedály mají najeto tak 8 tisíc km. Co s tím, je šance to vyreklamovat? Nebo dát někam do servisu? Na domácí rozborku si asi netroufám. Netuším teda, jestli se ten vakl bude časem zhoršovat, nebo zůstane, jak je. Dík.

      0 0
      • marttoni  

        Když tady řešil DaD vakl na pedálech, tak jsem preventivně koukal na toto video a výměna ložisek mi přišla velice jednoduchá. S reklamací ani s jiným servisem neporadím.

        0 0
      • Espen  

        Minulý měsíc jsem to měnil. Je to primitivní. I před tím preventivně čistil a mazal. Je to drahá sranda.

        https://youtu.be/zZm1e6YHSf8?…

        0 0
        • krokus  

          Hele a po kolika km ti to asi chytlo vakl? Já jen jak často bude nutné tuhle proceduru opakovat.

          0 0
          • Espen  

            Moje vakl neměly :-D. Jednou, dvakrát za rok je rozeberu a vyčistím. Vyměnil jsem to letos preventivně.

            0 0
          • Albert8  

            Mám je asi 4 roky, v jednom jsem ložiska měnil asi po dvou letech, v druhém zatím ne. Mám na nich hodně přes 40tis. km, takže často to měnit není třeba.

            0 0
          • MavasH  

            Moje mají po cca 5 sezónách a 30tis. km vakl téměř neznatelný, takže bych se toho moc nebál. Ale teda zatěžuju je maximálně nějkýma 700–800W – možná u někoho, kdo tam tlačí x-krát na každým švihu přes kilowatu, bude vakl výraznější :-)

            0 0
          • marttoni  

            Mám lehce přes 30k a nic jsem nemazal ani neměnil. „Vakl“ srovnatelný s novým pedálem.

            0 0
            • krokus  

              Když s tělem pedálu pohneš, ozve se mírné cvaknutí? Já to tak bohužel mám. Že by ten vakl měl podstatnější vliv na efektivitu šlapání, to asi moc ne, ale ten pocit člověka zkrátka štve.

              0 0
              • marttoni  

                Myslel jsem, že se to řešilo v tomto vlákně, ale bylo to zde . Na stupnici vůle 0 – 10 to je asi 0,1. Byl jsem schválně v Dekáči a zkoušel jsem pedály u nových kol, půlka kol měla na pedálu 0 a druhá půlka tam měla těch 0,1.

                Favera mám tiché, nic necvaká a z mého pohledu to je stav nového zajetého pedálu.

                0 0
      • matbiker  

        Jak dlouho je mas, jsou jeste v zaruce? A kde jsi je kupoval? Vetsinou se k tomu Italove stavi tak nejak pozitivne, kdyz jsou origo loziska v poradku a vule je mezi lozisky a telem pedalu.

        0 0
        • krokus  

          Jsem druhý majitel pedálů i silničky, na které jsou. Pedály jsou staré cca rok a půl. Když jsem je začal používat, tak tam vůle podle mě nebyla, nebo určitě ne cvakání. Jinak: zase takové watty neprodukuju, aby měly pedály dobrý důvod chytnout vakl.:-)

          0 0
          • matbiker  

            Zkus borca, jestli k nim ma zarucak. A pokud ano, tak to hod na reklamaci. Pedaly za 15 koliku by vuli mit nemusely, ne? Pokud vule bude natocitelna na video, tak to posleme italum a uvidime vyjadreni.

            0 0
          • Espen  

            A zkoušel si je jen rozebrat, vyčistit, namazat a složit? Třeba se něco jen lehce uvolnilo.

            0 0
    • spedy  

      Zdravím, chci se zeptat jestli někdo z vás řešil problém s pedály favero assioma duo. Mám problém s pravým pedálem který přestal fungovat musel jsem s pedálu udělat UNO když ho připojím na nabíječku tak se začne nabíjet vidím ho i v aplikaci jakmile ho odpojím přestane fungovat i vysílat. Děkuji

      0 0
      • matbiker  

        Zkus provést Firmware restart. Použij nabíjecí konektor, ze kterého vytáhneš kablík, tedy jen samotnou koncovku, přilož ho na nápis Favero, ne na nabíjecí port a drž ho tam. Měla by začít blikat ledka pod přiloženým konektorem, pak by měly postupně bliknout dokola všechny čtyři, a pak by měly 2× zablikat všechny 4 ledky najednou, a potom konektor oddělej. Potom bys měl nechat pedál nabíjet aspoň 20 hodin, i když bude hlásit, že je nabitý. Na nabíjení zkus použít jiný kabel, než je origo favero. Pak zkus pedál připojit k aplikaci a podívej se, jestli komunikuje.

        0 0
        • spedy  

          Tohle už jsem udělal. Levý se chová přesně tak jak říkáš ale pravý se nerozbliká nesvítí a vůbec nereaguje pouze když ho připojím na nabíječku tak svítí a vysílá ale jakmile ho odpojím od nabíječky zhasne a je mrtvej přitom když jezdím tak po týdnu je vidět že se taky vybíjí takže baterka by to snad být neměla nevím. Tak jsem napsal na podporu přímo do továrny tak uvidíme co odepíšou. Ale i tak děkuju

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.