• kubina55

    Dobry den prosim vas mel bych jen par dotazu. Dostal jsem favoritku a zajimalo by me co je to za typ a z jakeho je asi roku. Vim ze ma na jednom polepu napis Golias. Velikost to je 28 palcu. Ma hlou vidlici a asi o jeden cm bude hla jedna strana beranu. Ram by mel byt v pohode. Alespon v to doufam. Kdyz tocim klikou do zadu tak retez skrta o vedlejsi pastorek. Vim ze je to sice retezova linka ale jestli nemuze byt hnuta zadni vidlice. Potreboval bych nechat ten ram zmerit. Vidlici uz jsem sehnal a mela by pasovat do tohodle ramu. Ma teda na dynamo nastavec takze bude z jineho roku vyroby. A Presmykac jsem sehnal taky na favorita ale taky bude z jineho ramu.Nekdo mi rekl ze si mysli ze ten lak neni original ale soudil to podle fotek. Da se zjistit jestli je to original barva? Piste nazory a rady dekkuji.

    0 0
    • standoslav  

      Ty fotky jsou hrozné, ale na Favo všechno pasuje, takže když si s tím pohraješ bude to jezdit. Nic moc, ale jezdit. Je to ten běžný rám, žádný skvost, obdiv nikde nečekej a aspoň se na tom naučíš servisovat kolo.

      0 0
    • learita  

      Jak ti radí Erknold, zkus prohledat jiná vlákna o Favoritu, především F1 a dozvíš se o svém kole více. Až vyměníš řetěz a vícekolecko, možná se drhnutí vyřeší.

      0 0
      • kubina55  

        ale ten muj favorit nejakou historickou hodnotu mit musi ne? Takze tohle bude mozna klasika favorit zavodka ? Vycetl sem ze byl jeste F1 super special… Mel rozdil v ramu a v materialu..

        0 0
        • kubad  

          nemá, nemá, nemá bohužel

          0 0
          • kubina55  

            a podle ceho se da soudit? Copak tech F1 je dneska tak malo?

            0 0
            • kubad  

              to nahoře ale není F1 a i kdyby tak by to stejně žádnou historickou hodnotu taky nemělo

              0 0
        • mr.antik  

          klasickej obyč favoritů se po garážích válí tuny, proč by zrovna ten tvůj měl být závodka nebo super speciál?

          0 0
          • kubina55  

            tak kdyz jsem s tim byl venku tak se to par lidem libilo. A v servisu mi to chvalili taky kdyz jsem tam nechal promerit ram.Tak pry byli zavodky a zavodky cestaky. Kdyz to melo blaniky a svetla. Kdz to ma berany a uzky plaste tak by to mela byt zavodka preci.

            0 0
            • kubad  

              to se jim to líbilo protože na tom za mlada jezdili :D

              to tvoje je prostě obyčejný seriový Favorit kterých se vyrobilo mraky

              0 0
              • mandak  

                Ale chapej, má to berany…

                0 0
              • kubina55  

                Tak auto se stava veteranem po 30 letech. Kdyz by tomu favoritu bylo 40 let a bude v top stavu tak se divim ze by to byla jen nejaka hapina .Na netu jsou videa jak to plno lidi dava dohromady.

                0 0
                • kubina55  

                  Na netu jsem videl i zrepasovanyy kousky od 6 000kc. Nejdrazsi sem tam videl za 12 000kc

                  0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
    • michomin  

      V poslední době tady kde kdo vytahuje na světlo denní starý Favority. To by mě zajímalo, co na tom ti lidé vidí. Že to má historickou hodnotu? Že to má dobrou prodejní cenu? Že to je hezký?

      Ty kola stály za hovno, je to hnusný. Nebo že se to veze na moderní vlně oceli? Že ocelový šmejd je najednou hezkej?

      0 0
      • standoslav  

        Favo je jen nostalgie, vzpomínka, něco co bylo kdysi In, ale "mezi slepými (Eska, Velamos) jednooký králem. Někdo si to kolo třeba postaví dnes, protože tehdy po něm jen toužil. Já třeba toužil 20let po tzv. Vojenské vzduchovce, ve 40ti jsem si sen splnil, ale stejně jsem už ji zas prodal, žádná superzbraň to není.

        0 0
        • -b-n-x-  

          Presne. To je jako kdyby si ted nekdo koupil stary pocitac :-)

          0 0
          • Prazak0  

            Tak staré kvalitní kolo by mělo své kvality i nyní, aspoň zčásti. Přesná a trvanlivá ložiska, dobrý rám. Pokrok by se týkal spíš třeba počtu převodů, šroubovací kolečko je dnes taky překonané. Ale Favorit, myslím prodávaný běžným lidem, ne speciální pro závodníky, to kvalitní kolo nebylo ani tehdy. Proti tomu jsem zažil stará kola v době svého dětství a dospívání. Ta stará kola měla čtyřhran, kdežto favorit měl kliky s na klínky. Kola z první republiky případně za války, ty se dělala s určitou kvalitou, pochopitelně dle tehdejšího technického rozvoje. Ale za bolševika se vše šidilo, cíl nebyl možná dosažitelná kvalita, ale drahé kolo (pro lidi) s co nejmenšími výrobními náklady. Ty favority byla na pohled docela hezké, kola za 3 tisíce ze supermarketu nejsou. Ale kola za 10 tisíc vzhledově horší nejsou, jsou kvalitnější než byl favorit, vzhledem k výši platů jsou stále levnější. Dle sdělení jednoho spolumajitele cykloprodejny a cykloservisu se ve Favoritu centrovaly ráfky s přesností 3 milimetry. Jezdit bych už na tom nechtěl, leda tak na nákup, aby nebyla škoda, kdyby někdo kolo ukradl. Taková kola ale nemá cenu udržovat, když spotřební materiál pak převýší cenu celého kola…

            Co bych možná bral by bylo kolo se stejnou geometrií rámu, ale z legované oceli, ne toho, čemu se dneska říká HiTen, neboli nejlevnější uhlíková ocel. Takové kolo pak osadit nějakým Shimanem, dvoustěnné ráfky, nerez výplet, kvalitní náboje atd. Co se týče značky, tak na té bych taky netrval. Takže asi jediné je, že mám radši rámy bez slopingu a z legované oceli, jako kompromis beru rám, který má ten sloping jen menší. Toto nedokážu ale posoudit z hlediska funkčnosti. Rám hodně zkosený je ale tužší, nechápu ale, k čemu mít skoro půlmetrovou sedlovku.

            Je to asi jak panelové domy. Některá sídliště jsou docela hezká, technologie panelu nebyla hloupá, i když dnes je překonaná. Hlavní potíž ale bylo nanejvýš nekvalitní a šizené zpracování. Favorit se podobal tehdejším závodním kolům, díly ale byly na kvalitě kola za 3–4 tisíce dnes.

            0 0
        • Prazak0  

          Jeden dobrodinec tu dnes měl (má?) inzerát na rám z favorita, za „pouhé“ 3 tisíce nabízí rám i s vidlicí, na které je návarka na dynamo. Toto má drzost označovat za rám CrMo. Levnější trekingový rám bez vidlice by za tuto cenu sehnatelný byl, před lety jsem kupoval, pochopitelně nový, ne jetý a možná dovoz z číny. Nostalgie ale asi dost funguje. http://www.bike-forum.cz/…sadu-favorit

          0 0
          • kubina55  

            To je zajimave. Nekde jsem tady cetl ze nekomu pislo ze mel favorit nektere kmponenty jako z blata a nektere zase byli skoro nesmrtelne.

            0 0
          • zdenal8  

            Tak možná se uklepnul a skočila mu tam nula navíc no.

            0 0
            • Prazak0  

              Ne, dotyčný má kolem favoritů živnost, tohle není jediný inzerát. Prodávat kolo za pár stovek je problém, protože nové pláště samotné stojí v nejlevnější verzi pár stovek, řetěz taky 150–200. Ale nostalgie asi funguje, takže bezcenné šroty se zřejmě prodávají za ty inzerované ceny.

              Dle mého názoru nemá mít cenu kolo, kde spotřební materiál je dražší, než co stojí základ kola.

              0 0
              • kubina55  

                Myslim ze se dotycny s inzeratem neprepsal. To by se prepsal kazdy druhy clovek ktery prodava Favo .. Nehlede na to clovek vetsinou kontroluje vsechno nez ulozi. Kor kdyz je to inzerat.Jinak co se tyce Favoritu tak jsem poznal chlapka ktery pred lety jezil zavody na Favoritech a neco jsem se o nich dozvedel. Hlavne o tom svym modelu. Jak tady nekdo psal ze si mysli ze to je seriovy klasicky Favorit tak to uplne neni pravda. Jedna se o zavodni ram. Predni kolo ma blizko ramu a je v podstate pod roditkama a zadni kolo je v podstate pod sedlovkou taky kusek od ramu. Je to kvuli aerodynamice. Tadyten typ ktery mel blatniky mohl slouzit i pro zavoniky jako treninkove kolo. Jinak dekuji vsem za nazory a za komentare.

                0 0
                • jecnak  

                  Jo pohadkari se vyskytuji v sirokem spektru stari. Nechci ti kazit iluze, ale to na fotkach je obyc facko s realnou hodnotou par stovek. Obcas se v ruzne dezolatnim stavu nachazi v ruznych sbernych dvorech. Pekne to uz je shrnuto.

                  0 0
                  • Erknold  

                    tak, tak. V každém vlákně o favoritech je stále dokola, to samé. Nepoužitelná kola se šroubovacím kolečkem, neutěsněnými středy, měkkou osou a jednostěnným ráfkem, prostě to co chceš na silničním kole.

                    Jako když jsme byli kluci. Jedeš se projet, ne musím centrovat, jezdil jsem včera.

                    Kliky na klínek to samé a řazení bez aretací no paráda.

                    Prostě kolo co dělá radost :)

                    0 0
                • Hroch obojzhivelnyj  

                  Hale, asi nejvic se o zavodnich favoritech dozvis v rozhovoru s Babickym, ktery je delal:

                  http://www.sterba-bike.cz/…cni-mix-foto

                  Abys v tom mel jeste vetsi hokej, tak katalog Motokovu ma zas uplne jiny modelovy znaceni:

                  http://www.sterba-bike.cz/…cni-mix-foto

                  A to tvoje si myslim ze je konfekce protoze ma plechovy mustek zadni stavby a typicke reseni podsedlove mufny, drzak na pumpicku, a to ze ma malou vzdalenost predniho kola od spodni trubky muze byt koplou vidli. Vzadu mi mala nepripada. Taky neni na galdach. Vubec, lak vypada nepuvodni a osazeni neodpovida IMHO roku 1975, takze kdovi co se s nim delo.

                  Zavodni fava vypadaj takhle:

                  https://www.flickr.com/…albums/page1

                  divej se po mufnach, vzdalenostech kol od trubek, detailech.

                  No a jinak, ohledne kvality bezne produkce favoritu souhlasim s vetsinovym nazorem. Marne premyslim ktera cast byla bezproblemova, a ze jsem se na nich najezdil dost. Mozna riditka a hazka.

                  0 0
                  • zdenal8  

                    No na tej první fotce je to i trochu vidět, že ta vidle je trochu koplá.

                    0 0
                  • kubina55  

                    Tak je pravda ze u toho zadniho kola by to slo jeste bliz k ramu ale neni to zase uplne daleko. A jak si to poznal podle fotky ze to neni original lak? Vzdyt ty samolepky jsou original a vidlice a zadni stavba byvala treba bila nebo chromovana. Rad se dozvim neco noveho. Jinak co se tyce roku vyroby tak se to da zjistit z cisla ramu ale do dnes nevim jak protoze cisla jdou jinak po sobe .Tak to musela byt jedine zavodka cestak.

                    0 0
                    • jecnak  

                      Je to tak. Je to ultraspecialni edice pro Zavod Miru. Navic kdyz rozriznes horni ramovou trubku, tak je tam Husakuv projev k vyroci SSM – tam je vdy datum, takze podle toho snadno poznas rok vyroby. Jestli te ale nutne nezajima rok vyroby, tak zavodka se da poznat snadno – uvnitr stredu – zevnitr mufny je vyrazena peticipa hvezda.

                      0 0
                    • Hroch obojzhivelnyj  

                      Cislo je zespodu stredu, ma tvar NN(f)NNNNNN a prvni dvojcisli pred f je rok vyroby, 19NN. (f) je f v krouzku. Mimochodem obyc fava mivaj na spodu stredoveho domecku tusim svar.

                      Lak neni metaliza a nalepky jsou na spatnych mistech. Fava s chromem jsou fakt rarita.

                      A podle tech tvych fotek je to dost vesteni, to uznavam.

                      0 0
                  • standoslav  

                    Jak jsem již psal, genialní byla jen ta poslední hazka- Plast/hliník/plast , chodila dobře a všechny její části se daly koupit v řádu 5ti korun (pokud se potkala s dráty/větví).

                    0 0
                    • Prazak0  

                      Tak třeba převodníky byl jen pár zubů od sebe, třeba 52 a 47, málo odstupňované bylo i pětikolečko. Ta přehazovačka totiž po nasazení vícekolečka, kde byl větší rozestup zubů to neutáhla, tj. při určité kombinace nebyl vypnutý řetěz. Tak skvělá byla ta přehazovačka, nějaká nejlevnější Shimano či Sram za stovku to oproti tomu zvládne.

                      0 0
                      • standoslav  

                        Favo bylo silniční kolo, placky vepředu byly fakt na hovno, ale 5ti/6ti kolo s 13–15–17–19–22/24 musí pro běžné jezdění stačit, to je stará vesta a jezdily na tom celé generace, i závodníci !!!

                        0 0
                        • learita  

                          Jasně a ta poslední přehazka se dá šponovat ve třech úrovních a při troše šikovnosti neomezeně. A vejde se pod ní klidně 28 zubů. Takže ten řetěz prověšený být nemusí.

                          0 0
                        • Prazak0  

                          Tak TdF původně jezdili bez přehazovačky, s jedním převodem, nepochybuji, že ti závodníci by předjeli většinu jezdců dnes na kole s převody. 5–6 kolečko, to jezdíval i Eddy Merckx, to je fakt. Pokud neměl kazetu, tak asi tam nemohl mít převod s 11 zuby, co bývá dnes. Nevím, jaké měli převodníky, myslím že malý převodník byl min. 42 a ne 47! I čeští závodníci na závodních Favoritech, což byla jiná kola než co se prodávalo masově, tak to měli osazené Campagnolem. Přehazovačku Favorit doma mám, nasazovat ji fakt nebudu, neutáhla by mi pořádně vícekolečko, nemluvím od převodnících, kde je značný skok na prostřední převodník. I nejlevnější přehazovačky za stovku přitom zvládnou velký rozsah zubů.

                          Já se zas zopakuji, sériový Favorit byl kolo – nekvalitní rám (měkký), nekvalitní komponenty (kliky na klínky, střed co se musel stále seřizovat, v tom nekvalitním rámu i Walter – přesná ložiska, to byl problém. Jednostěnné ráfky, co se hned rozcentrovaly, mizerné náboje, dráty pozink, prodávali nedocentrované atd. To kolo bylo docela hezké vzhledem, to ano, pokud člověk nekoukal na detaily. Geometrie rámu jak u závodních kol, takže možná dobrá. To je tak vše.

                          0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                • zdenal8  

                  Jestli si z tebe ten chlápek nestřílel jako ty teď z nás s timhle tématem.

                  0 0
                  • kubina55  

                    Z nikoho si nestrilim. Ke kolu mam jen citovy vztah a rad bych o tom kolu neco vedel.. U zdni stavby je to ale krasne nastrikany. Ten pomaly prechod barev z modry na bilou a je to pravidelne. Spis ve favrice tohle museli strikat.. To je jen muj nazor

                    0 0
                • Prazak0  

                  Tak Favority pro závodníky jistě v té době kvalitní byly. U rámu není myslím špatná geometrie, sériový rám byl ale z nekvalitní oceli. Pokud by byl z legované CrMo oceli, navíc s malými úpravami v závodní verzi, tak bude dobrý. Závodní kola osazovali Campagnolem. Ale i osazení klikami Walter nebylo špatné.

                  To kolo na snímku v původním dotazu mi ale nepřijde jako závodní Favorit. Veškeré osazení na tom kole odpovídá sériovému favoritu pro masovou populaci. Nemyslím, že by na kvalitní legovaný rám dali to osazení, co tam je. U F1 bývaly kliky Walter, tady vidím vše, že to odpovídá sportovnímu kolu pro běžný prodej v té době. Pokud se Ti na tom dobře jezdí, tak OK, ale velké investice bych do toho kola nedělal.

                  0 0
                  • learita  

                    Waltra dávali na Favorit Special, na F1 ne. A kdyby ten rám kubiny55 měl trochu závodní ambice, neměl by navařené držáčky na krátkou pumpu se šlaufkem, nýbrž by tam byli držáčky na pumpu dlouhou galuskovou. Držák dynama a můstek zadní brzdy z plechu jsou také jasným znakem obyčejného Favoritu. Pokud k tomu kolu máš vztah, pak ho pošij a užívej.....

                    0 0
                    • kubina55  

                      jo chtel bych ji mit v cajku.Musim jeste poresit sedlovou trubku ktera nejde vyndat. Prirezla tak snad ten konkor pomuze. Urcite udelam udrzbu lozisek a precentruju rafky. Mozna jeste vymenim stredovy slozeni protoze uz jsem ho dotahoval. Tohle kolo chci pouzivat jen bcas na vyjistky. Mam ho pouze pro radost. U jinyho kola neresim jestli tam mam tohle z tohodle roku vyroby.

                      0 0
                      • kubina55  

                        a jeste tam mam sedlovku podle nekterych zvanou stikku.

                        0 0
                      • koko0925  

                        Přední kolo je otočené, zadní nerozeznám. Jinak to sedlo je děs. Tvrdý jak kámen, nedá se na tom jezdit.

                        0 0
                      • Lišák  

                        Jen ti trošku poopravím názvosloví. Sedlová trubka je součást rámu. To, co ti z rámu nejde vyndat, je sedlovka.

                        Ještě bych se zmínil o tom, co tady zatím nepadlo. Kvalita hlavového složení. Nedrží dotažené ani omylem. Když jsem ho na fávu vyměnil za nejlevnější Shimano, tak jsem ho jednou dotáhnul a pak povoloval, až když „F12“ prasklo a já věci z něj (už ne favoriťácký) konečně přeskládal na normální rám.

                        0 0
                      • Prazak0  

                        Tak ty ložiska a centrování, to je potřeba na Favoritu dělat často. Stejně jsem pak to musel měnit. Ráfek praskl, ložiska odešla, víckrát jsem měnil ohlou osu zadního ložiska. Pak jsem dal nějaká ložiska ČZ, ta běhala nádherně. Ty vylepšené komponenty dávno před výměnou rámu měly větší cenu, jak rám plus zbylé komponenty, co jsem tam nechal.

                        0 0
                    • Prazak0  

                      Myslím, že ten držák na dynamo se začal dávat až později, že kolem r. 1975 se ještě nedával, ke konci totality ano, kdy přesně s tím začli, to nevím. Fakt je, že Walter byl na lepší verzi kola, ale asi sotva pro závodníky. Já měl obyčejný rám, vlastně ho ještě mám.

                      Nejdřív jsem měnil komponenty, ložiska stále seřizovat, místo klínků pak Walter, k němu později zapouzdřený střed. Komponenty jsem měnil spíš z nutnosti, v ložiskách se ohýbala osa, ložiska stále potřebovala seřídit atd. Nakonec jsem vyměnil rám za Bareše a rozdíl byl značný.

                      0 0
                      • kubina55  

                        Aha jo dekuju. Jeste jsem se chtel prosim zeptat, Kdyz sundam sedlovku a budu strikat olej do trubky od sedlovky a vidim jak ten olej styka ze stredoveho slozeni na zem tak ten olej takhle promaze celej stred ? To samy kdyz jsem vzal mazaci tuk ve spreji s trubickou a strikl jsem to takhle do stredoveho slozeni tak jsem slysel jak ten olej jde vsude do ramu az do zadni stavby.

                        0 0
                        • learita  

                          Někdy nevím, jestli si z nás tady vážně neděláš srandu? Ale na druhou stranu pobavils:-) No vymáchat celý rám v oleji jistě něco namaže, ale není nad to vše rozebrat, vyčistit, zkontrolovat stav opotřebení, promazat novou vazelínou a vrátit zpět. Navíc u těchto starších kol bývají např. ve středu nánosy po letech zatvrdlé vazelíny.

                          0 0
                        • Prazak0  

                          Dřív se spíš radilo sedlovku a sedlovou trubku nemazat, aby sedlovka držela, jak byla utažená. Dnes se doporučuje spíš mazat – ale vazelinou, ne olejem, který steče. Jinak středové složení se nemaže olejem, ale při rozebráni vazelinou. Co pamatuji, tak ten střed jsem musel seřizovat dost často, takže vždy starou vazelinu hadrem pryč a dát novou. Pokud by tam byl zapouzdrřený střed, ten nemazat (je namazaný z výroby, olej se tam lít nesmí, protože by vypláchla mazivo, co tam je, tu vazelinu).

                          0 0
                      • learita  

                        Tak ten Walter asi nebyl špatnej. Favorit ho dával na model Special což není to samé jako F1special. A ano Favorit potřebuje občas údržbu, tak to prostě je. Když tě to baví:-) teď jsem předělal PWB přehazku tak, aby měla dlouhé ramínko a mohl jsem pod ní nacpat větší vícekolečko. Už mě neba se dřít do kopců:-) zpevnil jsem nýty, seřídil ji a vše funguje bezva a bylo to docela snadné.

                        0 0
                        • vpa007  

                          tyjo, dost dobrej tunning :-)

                          Jinak souhlas… když to má člověk na normáloš pojezděníčko z nostalgie, tak je to fajn kolo… pokud jej má někdo na najíždění koláků na IronMana, tak to asi neklapne :-D

                          0 0
                          • kubina55  

                            Ne nedelam si srandu. Coz to je jasny ze neni nad to kdyz to clovek rozebere a vycisti to a da tam novy mazaci tuk. Mam doma jeste starsi horsky kolo tak jsem prolil ram olejem. Kdyz jsem jel na Facku tak se mi na tom jelo dobre. Mozna ze az bude Facko hotovy tak udelam video a dam to na net.

                            0 0
                            • kubina55  

                              Jo jinak to s tema novinama v ramu jsem uz cetl. To je zajimave. V podstate kazdy rika neco jineho takze clovek oravdu nevi jak to bylo.

                              0 0
                              • tromboonen  

                                Prolij to olejem a „vyraš na projíšťku“, Ruďasa vem do kapsy, až narazíš na nějakýho zastydlýho komouše, co se bude rozplývat nostalgií, můžete si navzájem předčítat

                                0 0
                        • standoslav  

                          Na Favo z určitého roku pro zachování osazení díly dobrý, ale jinak mám z této husí kůži, těžká napodobenina snad Campy, s laděním které nemá obdoby. Tu seřídit, to byl horor a proto jich i mnoho skončilo v drátech. Jak se mi ulevilo, když vymysleli tu modernější, tu první s třema dírama.

                          0 0
                          • learita  

                            Jo tak seřídit na PWB dorazy je vážně horor. A ano nechtěl tam jinou přehazku, neboť jiná tam nepatří. Je to napodobenína Campy z 50/60. let. Dávám pod vícekolečko třeba dvě podložky, tím ho dostanu dál od drátů a věřím, že se s dráty nepotká:-)

                            0 0
                            • standoslav  

                              No jo dvě podložky, ale co řetězová linka ? vyhnutí zadní vidle doprava ? kroutící se trojnožka, vakl na středové ose, vlnění vícekolečka, vetché dráty mizerné kvality ? – prostě nějak to jede a máš tzv. provozní slepotu.

                              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.