Zdravím,
jsem majitelem staršího trekového kola, které sice není špatné, akorát je mi malé a je značně opotřebované (osma na zadním kole, zohnutý tác, vyhazující převodovka, vytahaný řetěz, podělaná odpružená přední vidlice, …). Napadlo mě místo pracného restaurování tohoto kola koupit nějakou starší silničku a používat ji místo toho. Byl jsem inspirován tímto článkem: http://www.nakole.cz/…si-kolo.html.
Použití kola bude následovné: ježdění cca 2×20km do Brna do školy (mimochodem přes dost slušné kopce) a občas vícedenní výlety. Terén povětšinou silnice, případně jemná polňačka. Líbí se mi idea jednoduchého levného stroje, který vydrží a lze snadno opravit, ikdyž zrovna není nablízku žádný servis.
Díval jsem se internetu po Favoritech a vyrozuměl jsem, že vpodstatě nemá cenu kupovat nic jiného než F1. Narazil jsem na následující nabídky z Aukra/bazaru:
http://www.cap-prodejna.cz/…lnicni-kolo/
http://www.cyklobazar.cz/…s-vel-58-cm/
Nejvíc se mi líbí první odkaz – hlavně tím, že má blatníky (což je trochu podezřelé, neboť blatníky jsem nikde u F1 neviděl) a je nejlevnější. Jinak doma bych si asi dal silnější plášť (32 nebo 35–622 pokud by to šlo), nosič dozadu na brašny (s těmi jezdím skoro pořád) a blatníky (pokud by se vešly), případně držák na flašku a pumpičku. Co se týče pláště – na svém treku mám 35–622 s drsnějším vzorkem a jsem schopen s tím jezdit s brašnami i v dost slušném terénu. Jak je na tom např. 28–622? Dá se pro moje účely taky použít? Nevím, jak jsou berany použitelné na delších vícedenních trasách – nikdy jsem s nimi nejel. Taky mě zajímá převodovka – dá se s tím vyjet pořádný kopec (Kdo zná Brno tak např. Mariánské údolí – Líšeň)?
Existuje jiná podobná varianta než Favorit F1? Jde mi vpodstatě o nízkonákladový mix mezi silničním a trekovým kolem. Celkovou investici bych si představoval tak max. 4 – 5 tisíc.