prosím máte nějaký fígl na rozpojování rychlospojky? Já se s tím včera mordoval 10 minut a nerozpojil jsem jí. Nebo se musí při každém mytí řetězu dávat nová? díky
prosím máte nějaký fígl na rozpojování rychlospojky? Já se s tím včera mordoval 10 minut a nerozpojil jsem jí. Nebo se musí při každém mytí řetězu dávat nová? díky
Jde to celkem v pohodě…musíš se na to zakoukat a pak pochopíš jak jí sundat :D http://www.ivelo.cz/…ntaz-retezu/
Dělal jsem to prvně a rukou v pohodě. Chce to jen tlačit na každé straně jiným směrem :).
Nedávno se to tu v jednom vlákně řešilo. Pokud je 10 rychlostní, oficiálně je na jedno použití. Jde tak ztuha, že rukama nejde rozdělat. 9 rychlostní jde při troše snahy i rukou.
Na povolení se dají koupit speciální kleště nebo stačí řetěz „přehnout“ na spojce a zmáčknout šikmo kombinačkami.
hotovo dvacet. S kilometrama je povolnější, sundat novou třeba po 100km je ořišek, kombinačky to jistí, bohužel jen v dílně.. Co mám jednu desetitisícovou, tak ta naopak sama o sobě v kupě nedrží, jak je vytahaná..
KUa, kde to povolení vydávají? Nikde to nemůžiu najít!
co blaznite, vzdyt ty spojky sram jdou rozdelat jedna basen, nikdy se me nestalo, ze bych musel pouzit naradi, vzdy rukou a bez problemu:)
Neboj, jednou to přijde. Už se mi stalo, že jsem to vzdal, řetěz odnýtoval a spojku rozpojil až pak pomocí nářadí a hrubé síly. Ale to byla záležitost jednoho tužšího kousku. Jinak hraje dost roli bordel ve spojce. Takže je dobrý ji ohýbat a dostat špínu ven, aby se s ní dalo hnout.
Přesně tak.Také jsem to jednou vzdal a řetěz jsem byl nucen roznýtovat.Jinak běžně s rozpojením devítkové spojky nemám v rukách problém.
Bych ti přál tu co mám já,rukou ji nerozpojíš.Jiná na druhém kole jde snadno.
Já bych potřeboval spíš poradit, jak seřídit přesmykáč. Když mám největší převodík a nejmenší pastorek, tak řetěz dře o přesmykáč. Když párkrát otočím kolečkem u řadící páčky, aby to nedřelo, tak mi zase dře nejmenší převodník a největší pastorek a pořád dokola. Dřív to nedělalo, jinak to řadí dobře, jen mě štve jak to dře. A nevím, co čím seřídit.
A máš dobře nastavené dorazy? Podle toho co píšeš, bych řekl, že horní doraz je moc přitažený a ty se s ním přetahuješ pomocí přepnutí lanka, které ti potom chybí na malé pile, aby ti pustilo smyk na spodní doraz.
To právě nevím, protože tomu nerozumím. Horní doraz se šteluje tím šroubem co je blíž přesmykáči?
písni mi na mail nebo icq, je to mimo téma vlákna
Devítková spojka mi šla bez problémů v ruce, když jsem zjistil jak funguje. Chce ji nejdřív zmáčknout zboku (jakoby kolmo na směr řetězu), potom teprv začít rozpojovat ve směru řetězu. Ten pohyb z boku jsem nejprve taky nevěděl, než jsem ji poprvé rozpojil a prohlédl. V té krajní poloze, kdy jsou dvě půlky nejdál od sebe, je ten širší kraj zapadlý ve výlisku v boku rychlospojky a brání v rozpojení. Proto bych to kleštěmi bych to nedělal, mohla by se spojka akorát poškodit. Snad si to dobře pamatuju a je to aspoň trochu srozumitelné :)
jak popisujes, nejdrive stlacit jakoby z boku a teprve tahnout, to musi zvladnout i maly decko…
Pokud nemá 10sp. tu takhle nerozpojíš. Má jiný typ zámku.
+1 taky tak a jde jak po másle … (9tka zlatá Sram)
Me zatim vsechyn spojky sli sundat v pohode rukama. Je pravda jak pisou ostatni, nez najdes ten spravny grift tak ti to treba chvilku trva a mas otlacene ruce,ale jakmile zjistis coa jak, jde to hnedka a behem chvilky to mas sundane,ale asi to zalezi aj na bordelu atd.. Klestema jsem to zkousel delat a vynervil jsem vice nez kdyz jsem to delal v rukach :-) .
KMC 10 jde krásně rukama. Na You Tube je krásné videjko s návodem, kde si krásně pomůžeš kouskem drátku, který zahákneš pět článků před a pět článků za spojkou a tím uvolníš napnutí řetězu a máš prostor pro manévrování se spojkou. Bohužel to videjko jsem už nenašel. Zatím rozpojena 3× a jde pořád lehčeji. No stejně už musím měnit řetěz.
Bohužel spojku Sram 10 se mi ani s drátkem rozpojit nepodařilo. Věnoval jsem tomu 5 minut.
Moje tajná zbraň http://www.cyklonaradi.cz/…-MLP-1C.html s tím to zvládne i blondýna (ověřeno).
Fígl:
Tomu se říká konečné řešení spojkové otázky :-)
Mě by spíše zajímalo jak se dá spojit,protože když jí doma na sucho zkouším tak to vůbec nedrží u sebe,měl jsem za to,že to musí cvaknout do nějakého osazení nebo tak něco.Mám 9 sp.
Tak to zkus na kole a uvidíš :o) Zatím to všem funguje :o)
Zatím se tomu bráním právě z důvodu o kterém jsem psal.
V tom případě ji na kolo asi nikdy nedáš… (:
rofl
Ještě ani jednou jsem nepoužil kleště a pokaždé rozdělal rukou. Chce to tisknout konce k sobě, protože mají tendenci se rozevírat.
Myslel jsem, že to neodešlo, zlobil prohlížeč, tak je to tu 2×
Ještě nikdy jsem na ni nemusel vzít kleště a pokaždé snadno rukou. Pokud je nová a špinavá, tak ji lehce očistím a musí se tlačit konce na druhé straně od čepu k sobě, protože při posouvání mají tendence se rozevírat.
Je to jako s podprsenkou, zkraje to nešlo a časem jednou rukou. Trošku oběhaná rychlospojka jde mezi palcem a ukazovákem snadno.
:) Chce si to prostě párkrát vyzkoušet :)
ať už na mém kole, nebo na kole mého taťky se mi pokaždé rychlospojka podaří rozdělat jenom pomocí prstů. Chytit řetěz, palec pravé ruky na pravý čep, ukazováček levé ruky na levý čep. Zatlačit na tyto dva čepy a potom palec a ukazováček posunout směrem k sobě :)
Ono nestačí tlačit v rozích proti sobě, je taky třeba celou rychlospojku zmáčknout ze stran. Kleště nejsou potřeba nikdy, ani na ty nejvíc zaprasené po 400 km bez mytí a mazání. Chce to jen zmáčknout a pak v rozích. Jde téměř bez odporu.
díky všem…mám 10 kovou…a zkoušel jsem to znovu a nic…asi jsem střevo…můžu mačkat jak chci k sobě od sebe různě a prd…příště tam půjde zase shimano a bude alespoň tišší…díky všem za rady
asi to pořádně nečteš!!!
10-ková rukama rozpojit fakt nejde, a shimano rychlospojky nemá vůbec :D
přesně tak to je, nejde. Při montáži je potřeba většího tahu. Spojka zapadne, ale pak hotovo…už s tím nic neuděláš.
jak tu někteří píšou, ono to silou jde, ale chce to kleště
Někdy nestačí jen hrubá síla a je potřeba i trochu šikovnosti…;)
může se stát i u devítky, že nejde rozdělat.
starší pak jdou dobře, ale já je vyhazuju po 2 řetězech. Obrušují se a není nic výjimečného ji roztrhnout.
na silničákovi mám 8 rychlostní řetěz a nějakou noname spojku. Když mi nešlo shimano zacvaknout(spojka byla jakoby málo široká), tak jsem to řešil zbroušením dosedacích ploch na řetězu a šlo to pak už normálně.
Teď jsem ale koupil nový řetěz SRAM i se spojkou a furt je ta spojka moc úzká. Sice se mi to podařilo trochu nasadit a pak to napnout šlápnutím do pedálů, ale bez kleští to nemám šanci rozebrat. Je to u osmirychlostních spojek normální?
mělo by to jít hladce rukou.
Já teda dojíždím na zimáku, kde mám 8spd kazetu, devítkový řetězy, ale když jsem vozil osmičky nemapamatuji si, že by to nešlo rukou.
Problém je v tom, že 8sp Sram řetěz je užší než Shimano. A protože je Spojka určená pro sram, tak na Shimanu dělá bordel.
zdravím, mám dotaz na spojku SRAM 10 POWERLOCK.
když jsem ji chtěl zkusit spojit nenačisto (v ruce, ne na řetězu) tak to kladlo velký odpor, rukou se mi do sebe zacvakonout nepodařila.
když ji nasadím na řetěz tak jde zacvaknout snadněji (tahem řetězu)? nebo se to musí třeba kleštěma ?
Spojku nasadíš na řetěz v horní části (aby byl řetěz i spojka v tahu) a pak dupneš na pedál a spojka se zacvakne…;)
Většinou mi to jde rukou. Problém jsem měl jen se spojkama a řetězy Yaban. Pokud mi nejde povolit, používám pevný špagát, který řetězem provleču přes spojku (viz foto) a zatáhnu. Povoluje bezpečně :-).
Já používám kousek bowdenu, a konce kombinačkama kroutím k sobě .
K cemu je vlastne dobra rychlospojka? Chapu, ze je dobre ji mit s sebou v brasnicce, ale k cemu ji davat hned na retez?
Když se člověku nechce (nebo neumí) nýtovat.
Aha, tak uz chapu, proc mi servisak spojil novy retez rychlospojkou – lemra lina.
+1 (v mém případě je hlavní to NEUMÍ)
Ještě je tu jeden důvod, který ale spíš patří do servisní kiksy.
Zrovna teď se mi to podařilo, když jsem se vrtal už několik hodin v kole a byl opravdu hodně nepozorný. Přestavuju nové kolo (měnil jsem tam všechno možný). A po tom co jsem udělal všechny složitější operace a už jen na závěr dával řetěz, tak se „zadařilo“.
Snýtuju řetěz (běžně rychlospojky nedávám, s nýtováním problém nemám, nikdy se mi řetěz ani nerozpojil za jízdy, ani jsem neměl problém, že bych měl zatuhlý článek) a chci jít seřídit přehazku (mimo jiné jsem měnil i komplet řazení, přehazku, přesmyk) a jen čučím, že tam zrovna ještě nenám nahozený vůbec přesmykač :-)
Už jsem nechtěl hledat nový zaváděcí nýtek, ani nevím jestli bych zrovna nějaký navíc našel (a bez něho nenýtuju, to už není tak spolehlivé). Tak jsem roznýtoval zase v tom původním snýtovaném článku a dal rychlospojku (a samozřejmě mezi tím ještě namontoval přesmyk a protáhnul s ním řetěz).
přesně na tenhle sevisní kiks jsem intenzivně myslel, když jsem natahoval řetěz při stavbě CX… jelikož jsem nenašel spojku, musel jsem nýtovat a tak jsem si raději pětkrát zkontroloval, jestli mám správně protažený řetěz přehazkou a jestli mám nasazený přesmykač :D
U přehazky to není problém když to spleteš, tam je to jeden šroubek.
to ano, ale pocit „jsem to ale debil“ chvilku přetrvává…
kdysi jsem měl na silničce přesmykač tuším A2200 a ten byl sešroubovaný.
Abys mohl kdykoliv rozpojit pokud chceš např. vyčistit řetěz apod.
Na zimáku řetěz neudržuju a nesundavám a tak nýtuju. Jinak nasazuju spojku.
Oživuji: Je možné, že na silničce 10 rychlost sram spojka nejde ani za boha rozpojit (rukou) a na krosu 9 rychlost uplně pohoda. Máte také stejnou zkušenost? Budu to muset na té silničce zkusit kombinačkama. A nebo nějakej fígl? Libí se mi s tou tkaničkou. Tak vyzkoušim, ale na ty silničce se bojim, že to nepomůže.
tenhle fígl je nejlepší :) http://naradi.heureka.cz/…r-b-tb-3323/
Osobní zkušenost?
kdbys pohledal v histotii tak bys našel milionkrát napsáno, že spojky od Sramu
9sp jde rukou,
10–11 nejde rukou , potřebuješ nějaké udělátko, a to v odkaze je levné a funkční,
jinak jak na rozpojení je na fóru taky mnohokrát popsáno
Na co pak jsou ty rychlospojky dobré, když to stejně nerozpojíš?
:D
do 9sp. se to jmenovalo Powerlink
10 a 11sp. se jmenuje PowerLock
taková drobná niance , a předělali to pravděpodobně proto že se 9sp uměla občas rozpojit, u těch nových to nehrozí
Ta nova vicemene nahrazuje potrebu nytovani. Nekomu se nytovat nechtelo, nekdo to neumi, takze mu to pak v nytovanem spoji stejne povoli atd. Proste klasika blbuvzdornost.
+1, me nytovani problem nedela, ale kdyz to treba netrefis napoprve s delkou, nebo potrebujes z nejakeho duvodu rozpojit retez, musis koupit ten spicatej pin, kterej stoji tolik co rychlospojka.. cpat tam pouzitej pin je dost tezke, a vetsinou to skonci tim, ze se ti nekde venku rozpoji clanek..
Ja po takove zkusenosti vozim 1 rychlospojku s sebou u lepeni, sam jsem ji nikdy nepouzil, protoze novej retez spojenej rychlospojkou nemam sanci trhnout, ale uz 2× jsem s ni zachranil jine cyklisty, naposledy na Giru jeden Ital urval hak prehazky, tak jsem mu retez roznytoval, zkratil a spojil rychlospojkou na single speeda..
Jo, jezdím silnici, 10 sp, mám dvě kola, za ty prachy se to vyplatí, i kdybys použil jen 2×.. třeba když stavíš a hledáš optimální délku řetězu k nezaplacení.. mám myslím přímo ty z odkazu, fungují jak mají, uděláš to jednou rukou..
ano je to možné, jak to řešit už máš nademnou
Pouze vercajkem, tj kleště. Jsou i jiné fígly, otázka, proč ji rozpojovat. Pokud trhneš řetěz, tak máš v kapse novou rychlospojku a nýtovač. Výhodu to má, když třeba točíš několik řetězů na jedné kazetě, stejně jako 9 sp rychlospojka. Nerozpojí se samovolně. Jednou mi to bohužel Sramácká 9 sp udělala. Pak je tu o tom vlákno, tak hledej.
9s rychlospojky se rozpojí -nebo i prasknou- pokud je točíš na víc řetězech, nebo jedeš řetěz do mrtva tisíce km.
Vybrousí se totiž vedle čepů drážky a velmi se zvětší vůle.
To jsem si stačil všimnout. :) Proto má každý řetěz svoji rychlospojku, která putuje společně s řetězem po skončení životnosti do šrotu. Komu nikdy nepraskla, tak neví a bude štěstí pokoušet dál. :)
já to teda pokouším a vozím na dva, protože mám XT/105 řetězy ;)
u mě se nedožije řetěz víc než 1200km a průměrný 2000km spojka dá v klidu.
na 10 řetěz od sramu dát 9 spojku a rozpojuje se rukama vesele dál, spojka je tam sice trošku volnější nicméně mě nikdy sama od sebe nerozpojila
a pokud je člověk megaprase, může na desítce vozit devítku řetěz :)
otestováno na vlastní kůži
A všechno šlape, jak má? nikde to nedrhne?
všechno šlape, nic nedrhne…
Jsem v pokušení to taky vyzkoušet. Jen mám obavu, že na NW převodníku to nebude moc držet kvůli šířce.
jako náhradní na závody vozím práve 9s, nechci riskovat že 10s nepujde roztáhnout a při pokusu to napnout šlapáním vyletí.