Finální výběr XC kola do 40t.

110 nepřečtených
  • zip1974

    Ahoj všem cyklistům a cyklistkám,

    Chci si pořídit XC kolo v ceně do 40t. na ježdění převážně po lesních cestách, v terénu, přiblížení po silnicích a tak 1–2× do roka na nějaké lehčí traily.

    Měřím 176 cm a vážím 80Kg, s kolem neplánuju těžké sjezdy a velké skoky.

    Představa je 29" kola, jestli hliník nebo karbon nemám pevně stanovené, obě pevné osy výbava úrovně Deore-SLX-XT nebo Sram NX,GX (raději Shimano než Sram). Vzduchová vidlice s dálkovým zamykáním. Chtěl bych aby kolo bylo vyvážené a nebylo vyloženě ošizené třeba na některých komponentech (kola, náboje…) Váha cca do nebo okolo 12 Kg

    Po zhruba měsíčním hledání a shánění informací jsem rozpočet navýšil z 30 na max. 40t. a nyní mám ve „finálním“ výběru tyto kola (pravda všechny karbonové, ale to je náhoda:-)

    1. Quayron Code X 3 (chtěl jsem Code X 1, ale je poslední v 17" a je na mně malé – ozkoušeno),které jsem zkoušel v 19" na prodejně a až na kompromis ve vidlici Suntour Raidon 34 a řazení 1×11 mi vyhovovalo a sedělo (výbava SLX), váha 11,7 Kg

    https://qayron.com/…ode-x-3--p11

    1. Rockrider XC 900

    konkrétně prodej nového nejetého kola z druhé ruky za 38t. na cyklobazaru.

    Tady se mi líbí lepší vidlice (Reba), řazení 1×12 (Sram GX) a váha 10,3Kg (váženo i prodávajícím včetně šlapek a košíku 10,9 Kg). Otázka je zda mi bude vyhovovat geometrie rámu a jaká je celková kvalita (podezřele malá váha??). Přeci jen mám předsudky pro kolo prodávané z Decathlonu :-) Ještě je otázka brzdy Sram Level T a moje preference víc směrem k Shimanu.

    https://www.decathlon.cz/…8558254.html

    1. Karbonové kolo s rámem MRX postavené od Scalara – psal jsem si s ním ohledně stavby kola v té době s vidlicí Suntour Axon a výbavě deore 1×12 cca okolo 32t. (bylo v nabídce na cyklobazaru). Tady je pro mně výhoda sestava na míru a nevýhoda nemožnost kolo vyzkoušet. Bohužel karbonový rám je dle názorů fórařů trochu oldschool a nejsem si jistý, že by mě seděl a nebyl velký (jsem tak na rozhraní 17 a 19")

    https://www.cyklobazar.cz/…suntour-axon

    Díky všem za komentáře, připomínky nebo nové tipy, které mi ještě víc zamotají hlavu :-)

    Zajímalo by mně co by jste vybrali vy a proč.

    Ondra

    Anketa: Které kolo by jste si vybrali vy?

    19x
    66%
    0 0
    • MatS  

      Ackoliv mam k MRX averzi, tak ten karbonovy mi pripomina ram Focus Raven. Kdyz das Scalarovi rozpocet 40t, tak budes mit skvele a rozumne osazene kolo.

      0 0
    • MatS  

      Jeste tu nekdo nabizi karbon kola Dust. Ram jako by tomu MRX z oka vypadl.

      https://www.jdbike.cz/…-1x12-recon/

      Maji i v jinem setupu.

      0 0
      • zip1974  

        Nevypadá to špatně, akorát nevím co je to za rám a nevidím nikde geometrii rámu. V popisu je slx a na obrázku Deore?

        Ale díky za tip.

        0 0
        • MatS  

          Tak ram je katalogova Cina. Uz jsem se tu s prodejcem o tom dohadoval a trochu ho potrapil :)

          Obrazky jsou jen ilustrativni.

          0 0
          • zip1974  

            Jasný, ale co dneska není China nebo Tchaiwan? :-)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        • singingrock  

          Ahoj, geometrie zde: https://www.jdbike.cz/…-29--karbon/

          Na letošní sezonu máme nové mtb rámy, ještě nejsou na webu.

          Kola DUST se dají koupit jako sériová verze, nebo je možnost individuální stavby, podle přání klienta.

          0 0
    • MilanT  

      Tak za mě se mi zdá nejmodernější a nejvyváženější Qayron.

      Vedení bovdenů rámem považuji za výbornou vychytávku.Vidlice bych se nebál,brzdy má solidní a jediný „problém“ vidím v 1×11.

      Ne že by to bylo špatné,sám jsem to na spešlu nějaký čas vozil a tady je největší pastorek 46 (já měl 42) což by mohlo stačit.

      Jde jen otázka zda v dnešní době 1×12 skousneš starší 1×11.

      A jest-li Ti sedí ,tak to je hodně důležité.

      Ještě je ovšem možné že jsem neobjektivně zaujatý protože jsem si před14 dny jednoho Qayrona z Hradce přivezl :-)

      Jo a ještě jedna věc,ten blatníček na kole z výroby je super,hořce jsem litoval že na Carmu ho nemají.

      0 0
      • zip1974  

        No jo těch dnes už zastaralých 1×11 jsem taky nějaký čas kousal, ale nakonec bych to asi dal. Do rychla by 34/11 mělo stačit a do pomala 34/46 snad taky. A kdyby náhodou ne, tak tam jde dát tuším Sunrace 11–50 i když pak s o něco hrubším odstupňováním. Jo při svezení na prodejně mi pocitově posez i ovládání sedlo. Jen je škoda, že už nemají X1.

        0 0
    • plysovykozisek  

      Já bych možná prubl tu Scalarovinu, ale není možnost to vyzkoušet.

      0 0
      • zip1974  

        No právě, to jediné mě od toho asi zrazuje…

        0 0
        • palo7  

          A proč nejde to MRX vyzkoušet? Ta fotka je snad fotomontáž, jestli ne, tak co brání svezeni? Nebo nikdo na BF nemá MRX v tebou požadované velikostí?

          0 0
        • palo7  

          Mám 174cm a nechtěl bych 19 rám. Respektive mne všechny co jsem měl možnost zkusit přišli velký. Asi bych spíš prvotní hledal kolo co bude mít pro mne ideální rám (asi 18?) A až pak řešil osazení

          0 0
          • zip1974  

            No ono je to asi rám od rámu, jsem někde na pomezí a některá 19" je geometrií velká a některá akorát. Viz třeba mnou zkoušený Qayron, karbon úplně akorát a hliník lehce větší -ideálně 18" která není.

            0 0
    • humil  

      Můj názor:

      z uvedených kol bych si nevybral, a to kvůli rámům. Všechny mají starou/konzer­vativní geometrii. Doporučoval bych vybrat rám s aspoň trochu progresivní geo.

      1×11 vozím 3 sezony (celkem cca 20.000 km). Na 27,5" jsem měl vepředu 38 zubů, vzadu 11–40, chyběly mi převody do rychla. Na 29" mám teď vepředu 34 zubů (víc se nevejde), vzadu 11–42. A zase mi chybí převody do rychla. Doporučuji ořech vzadu na SH microspline (nebo Sram XG), abys mohl nasadit kazetu 10-něco.

      0 0
      • zip1974  

        Díky za názor,

        rád si nechám poradit. Co jsem sledoval diskuze ohledně převodu, tak je to hodně individuální. Někdo řekne, že potřebuje do rychla 38/10 a někomu stačí 30/11. Je jasný, že to je i jak je kdo zvyklý a kde jezdí. Převody jsem přepočítával podle netové kalkulačky a porovnával se svojí obstarožní Meridou 26" kde mám nejtěžší převod 44/11, ale ten jsem využíval spíš vyjímečně. Další převod je 44/13 a ten prakticky odpovídá nejtěžšímu převodu na 1×11 34/11.Do pomala to je podobně, zase by tam nebyl nejlehčí převod 22/32, ale ten jsem opět skoro nevyužíval. Do pomala se tam dá dát i 11–50.Samozřejmě, že lepší je 1×12 (10–51) a tam je to bez kompromisů.

        Ohledně rámu to už jsem párkrát slyšel o té geometrii, ale konkrétně přesně nevím co to přesně ta progresivní geo je (více skloněná vidle, kratší zadní stavba…).

        Rád bych o tebe slyšel nějaký tip v dané cenové relaci

        díky

        0 0
        • YZ  

          1×11 bych se nebál. Vozím 36×11–50 a převody mi nechybí (ale vcelku dost jezdím +10tis/rok). Koukni ještě na Cube Reaction v karbonu, třeba by se dal někde i ve slevě. Já jej tak kdysi koupil z 48k na 38, dal lehká kola z bikepartu, bezduše, karbonovou sedlovku a mám na své poměry raketu 10,5kg i s pedály. Jinak z “moderních” geo třeba kehká hlína od Giantu: https://www.giant-bicycles.com/cz/xtc-slr-29-1 ,(i když trochu podražili…).

          0 0
        • humil  

          To jsem si naběh! (S těma tipama.)

          Já jsem dědek, 62 let, se zdravotními problémy. Baví mě hlavně XC, kratší maratonky. Jsem soutěživej, jezdím hobby závody. Když jsem si stavěl tu 29, předpokládal jsem, že mi převodník 34 bude stačit s kazetou 11–42 na lesňačky, polňačky, šotolinky. Těch 42 zubů do pomala je fakt na hraně, 46 by bylo optimálních. Zato do rychla mi chybí tak 2 rychlosti i na slušných cestách mimo asfalt (o silnici ani nemluvě). Na každej vyjížďce se mi stane, že řadím do rychla a jsem už na konci. (Jsem čistokrevnaj hobík, žádnej bejvalej eliťák. Samouk, začal jsem jezdit v 50, na závodech dojíždím na maratonech na rozhraní 2. a 3. třetiny, v XC spíš na chvostu, plním důležitou roli posledního. Takže žádnej vyrýsovanej chrt. Na cca 186 cm vážím tak 85–89 kg.)

          Jak jsou tratě hlavně XC závodů stále techničtější, mám často problémy ve sjezdech. Proto jsem chtěl delší rám, víc skloněnou hlavu. (Je to ostatně trend od XC přes trail, enduro až k DH.) Pořídil jsem rám s hlavou asi 65,5 nebo 66 stuňů, sedlová trubka má asi 74. Rám je „trailové HT“, má doporučenou vidli 130–140 mm. A jsem spokojen. Cítím se na něm jistější, vyjížďky si víc užívám.

          Nějakej tip na kolo (rám) přidám později.

          0 0
    • Boby83  

      Od Scalara mám MRX v hliníku – 175/84 – M. Co jsem koukal, tak geometrie hliníku a karbonu je téměř totožná (karbon má pouze o 5mm delší rozměr nad horní rámovou trubkou a o 1mm nižší sedlovou trubku). Osobně bych s těmito tělesnými parametry v žádném případě o velikosti L neuvažoval.

      Pokud si dojedeš, tak nemám problém nechat kolo vyzkoušet.

      0 0
    • humil  

      Slíbil jsem nějaké tipy.

      Jestli tě kolo fakt baví, dá se předpokládat nějaký vývoj, posun (osobní zkušenost, po cca 10 letech ježdění jsem se posunul od trekingového kola až k trailovému HT)). Teď jezdíš třeba silnice, šotoliny, lehčí terény. Čím víc budeš jezdit, tím víc tě to bude lákat překonávat limity, víc se bavit. Posuneš se třeba víc do terénu, traily, bike parky, možná enduro. Jak tu bylo už napsáno: s trailovým kolem není problém jezdit XC, ale s XC (klasickým) kolem budeš na trailech limitován. V dnešní době by bylo (skoro) ideální mít doma gravela na silnici/lehčí terén a pak jednoho trail bika na zábavnější ježdění.

      Pokud řekneš, že chceš XC kolo, prodejci ti budou nejspíš nabízet kola s výběhovými rámy (konzervativní geo, bez přípravy na teleskopickou sedlovku s vnitřním vedením, se zadní osou 135×9 nebo pevnou 142 mm) a s výběhovým osazením (převody 2× nebo 3× něco, vidlice se 100 mm zdvihu, ne boost – na rychloupínák). Nová XC kola versus starší modely může představovat propastný rozdíl. Nová XC kola se blíží trailovým: geometrií, zdvihem, osama, teleskopem, převodama …

      A teď ty tipy (u většiny bych měl nějaké výhrady, já bych volil vlastní stavbu, abych zmenšil počet kompromisů):

      Nukeproof – můj favorit:https://www.bikeporn.cz/…t-290_z4126/

      Whyte trail:https://www.whyte.cz/prehled-modelu

      GT Zaskar:https://www.koloshop.cz/…ke-kolo.html

      GT Avalanche:https://www.chainreactioncycles.com/…p-prod200305

      Commencal, moc pěkný, hodně do endura:https://www.fdfbikeshop.cz/…m-sand-2021/

      NS bikes:https://www.gtstore.cz/…-grey-metal/

      Ragley, další britská škola:http://ragleybikes.com/…e-bike-2021/

      Grand Canyon:https://www.canyon.com/…-8/2619.html?…

      Canyon Stoic:https://www.canyon.com/…-3/2660.html?…

      Merida:https://www.cyklopoint.cz/…l_c2137.html

      Cannondale:https://www.koloshop.cz/…ke-kolo.html

      Giant:https://www.koloshop.cz/…ke-kolo.html

      Kellys:https://www.kellysbike.com/…50-29-p68148

      Kellys podruhé:https://www.kellysbike.com/…90-29-p67868

      Vitus:https://www.chainreactioncycles.com/…p-prod195562 (z CRC jsem kupoval rám, můj servisák má od nich gravela, spokojenost)

      CTM:https://www.ctm.sk/…-strieborna/

      Třeba ti to povídání k něčemu bude. (a nebo taky ne)

      0 0
      • zip1974  

        No tak takovou nálož tipů jsem teda nečekal :-)

        Každopádně díky za ně i povídání k tomu.

        Souhlasím, že nová kola jsou jiná a víc stavěné na zábavu. Já zatím přeci jen víc tíhnu k XC než trail, ale to může mít vývoj. Každopádně chci 29", 1×12 (v nouzi 1×11), 2× pevnou osu, otázka vidlice, zatím počítám se 100mm.

        Z Tvých tipů mně zaujal Canyon a ten druhý kellys, ale to je dané mým současným zaměřením.

        Chtěl bych taky relativně lehčí kolo do nebo okolo 12Kg, což ty trailové moc nesplňují.

        Tak uvidíme

        Každopádně díky

        0 0
        • Lišák  

          že nová kola jsou jiná a víc stavěné na zábavu.

          Jenom dotaz: Ta „stará“ kola byla stavěna na co?

          0 0
          • humil  

            Na výkon. Pro závoďáky.

            K cyklistice proudí hodně lidí, kteří netouží primárně po tom, najíždět od podzimu objemy, honit se celou zimu ve „sračkách“ po lese a od jara trávit každý víkend na závodech. Chtějí si většinou „užívat“. Pojezdit s kamarády, spíš z kopce než do kopce, dopřát si trochu (nebo i více) adrenalinu.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        • humil  

          K trailovýmu jsem tě „neukecal“. Tak co třeba Pells:https://www.pells.cz/razzer-team. Kdysi se mi dost líbil, dobrá váha. Bál jsem se s tehdejšími cca 88 kg, že to na něj bude skoro moc.

          0 0
          • humil  

            Asi tě to neosloví, ale nabídka vypadá celkem dobře (o 10.000.- níž oproti aktuální ceně, možná bys ještě usmlouval), velikost asi právě pro tebe.

            https://www.bike-forum.cz/…t-2021-vel-m

            https://www.koloshop.cz/…ke-kolo.html

            0 0
          • humil  

            Marodím, mám víc času.

            Pokud trváš na XC, jako že jo, tak tohle je nabídka, po který bych skočil (a samozřejmě napřed zkusil ještě něco usmlouvat):

            https://cyklobazar.cz/…va-10-000-kc

            https://www.kolokram.cz/…021-p218043/?…

            Je to XC kolo s mírně progresivní geo, mělo by být i dost lehké. Kolo je „čisto nové“, přímo z obchodu, promáčklina na horní rámovce. Má ho jeden známý a je s ním moc spokojen.

            Tohle kolo se Spešlu fakt povedlo. Spešl je normálně dost drahej, po té slevě by byla cena vzhledem k výbavě na rozumné úrovni.

            0 0
            • Uzdichcal  

              I za 37k je cena mimo.

              0 0
            • Uzdichcal  

              Judy Silver, M4100 brzdy, ražení Deore, hliník…

              V Dekáči máš za 30k kolo na Rebě, s GX (kromě kazety)…

              0 0
              • humil  

                Jo, je to furt dost, já vím. Ale rám je fakt parádní!

                0 0
              • TK75  

                Kvalita kola není ale o komponentech, nýbrž o rámu a to hlavně jeho geometrii, ta určuje jeho jízdní vlastnosti… pochopitelně je pak dobře k tomu mít i ty komponenty na funkční úrovni.

                Ale hodnotit kolo podle komponentů je špatně

                Nedávno tu někdo psal, že měl ht karbon rám (nevím jestli Dekáč nebo mrx, nepamatuju ) a teď má Giant dural a je to daleko lepší kolo

                0 0
                • Uzdichcal  

                  Řekl bych, že člověk, co kupuje kolo za 30k nemá geometrii na prvním místě.

                  0 0
                  • TK75  

                    No vidíš, já kupoval za dvacet a zvládl sehnat tohoto krasavce s moderní geometrií, která opravdu fungovala.Bylo to úžasný kolo.. pochopitelně dalších deset jsem vyplázl za aurona plus pár drobností, ale celkově to bylo pod 40 :-)

                    Hele já netvrdím že Dekáč apd. je něco špatného, jen mi přijde škoda se víc nerozhlédnout, protože dá se sehnat

                    0 0
                  • arcco  

                    Geometrii ne, ale Rebu určitě…

                    0 0
                • Džordž83  

                  To jsem psal já. Ale bylo to MRX full Carbon a teď Giant trance 29 hliník. A jako chrochtám si. Obrovskej rozdíl.

                  0 0
                  • zip1974  

                    Ahoj, můžeš to prosím trochu rozepsat v čem vidíš tak velkej rozdíl?

                    0 0
                    • Džordž83  

                      Je to hodně pocitový. Hlavně je to kolo tuhý a konečně vím co znamená, když funguje zadní tlumič. Dovolím si na něm mnohem víc než na MRX. Vsechny komponenty šly samozřejmě na Gianta, na něm zůstal jen tlumič a sedlovka.

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • zip1974  

                        Jasný, pocit je vždycky důležitej.

                        Je mi jasný, že není karbon jako karbon a dobrej hliník může být lepší než karbon.

                        Zajímalo by mně jestli tady má někdo zkušenost s pevným karbonovým rámem MRX X0 SAW. Cenový rozdíl od hliníkového MRX je cca 4,5t a to je pro mně lákavé. S komponenty převážně slx a vidlicí Axon mě to přijde jako dobrá kombinace.

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                  • novas752  

                    Překvapivě když je jedno xc kolo a druhé trailbike.

                    0 0
            • MI.KU  

              Do toho bych tedy nešel vždyť ten rám je prakticky mrtvej, do krámu pro rohlíky ok ale jinak koupit něco s promáčknutým rámem je kravina.

              0 0
            • arcco  

              nový Chisel stál před dvěmi lety 37k, dnes nový za 47k…, mskr.

              0 0
              • novas752  

                S tim že i ten Chisel za 37 (myslim na Judy a NX a Level T nebo TL) byl tehdy dost napálený kolo.

                Za 38 měl 2 roky zpět Canyon Exceeda na Reconu Gold, 2×11 XT/SLX, MT500 brzách a DT X1900 kolech.

                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • MI.KU  

                Za Epica jsem loni taky dal 67 a dnes stojí 75 ve stejném osazení.

                Co z toho plyne? Musíte víc vydělávat.

                0 0
          • zip1974  

            Jasný, zatím jsem se nedal :-)

            Vypadá dobře, akorát cena už je už za mojí hranou a dostupnost bude někdy nejdřív v dubnu. Nevím tedy kolik váží, ale asi to bude solidní.

            0 0
      • TK75  

        Vitus má moc pěkný kola, mám rád tyhle UK značky jako Whyte, Orange, Ragley, Vitus a One-One

        Jo kupovat ht koukal bych tím směrem

        0 0
    • Filipsimek  

      Já bych šel do Rockridera, pokud ti nevadí ta značka. Komponentově i váhově nejlepší, moderní geo.. za 38 nové úplná paráda. Nevýhoda jsou určitě brzdy, s těma bych se rovnou rozloučil. Gx podle mě neurazí. O kvalitě rámu je tu rozsáhlé vlákno, názor si udělej sám.

      0 0
    • Pajk  

      Zkus kouknout na MMR 2020 29" Rakish 70 .

      https://www.tsbohemia.cz/…d352088.html

      0 0
      • MéďaPusík  

        Tak to je masakr, na podzim stálo 30 tis. Kč.

        „Výprodej“ loňského modelu za cenu o 25% vyšší. Pojebaný Covid.

        EDIT: Spíše pojebaní obchodníci, kteří mají Covid jako zástěrku. Pro rýpaly, mluvím konkrétně o tomto kole, které je naskladněné od loňského roku, jen mu vyskočila cena, protože pandemie. Žádné zvýšené náklady atd.

        0 0
      • zip1974  

        Nevypadá to špatně, teda až na brzdy.

        Není někde přibližný údaj o váze?

        0 0
        • humil  

          V tom odkazu je napravo nahoře váha 12,3.

          0 0
        • Motyll  

          Brzdy jsou úplnej základ, ale překvapivě celkem brzdí (mám je na zimáku). ******* jsou kola.

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • zip1974  

      Tak už je vybráno a koupeno.

      Vyhrál to karbon MRX od Scalara.

      Ram karbon MRX saw 0,vidlice axon,vybava slx/deore 1×12, pláště maxxis icon 29"atd. Váha bez slapek 11,8 Kg

      Až otestuju,tak poreferuju.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.