Prvý fitness bike v ich ponuke. Čo na to poviete ??? Váha je celkom dobrá a aj výbava je fajn .
Prvý fitness bike v ich ponuke. Čo na to poviete ??? Váha je celkom dobrá a aj výbava je fajn .
co ma znamenat to ‚fitness‘ bike ? neco mezi trekem a silnickou ?
Fitness je taký hybrid medzi cestným a crossom. Ja im síce moc nedôverujem, ale na to, na čo ja bike používam, mi vychádza kúpiť len a len fitness bike . Má rovný posed ako na cross , cestné prevody , niektoré (Dema) aj cestné brzdy namiesto V-éčiek a tenké kolesá.
No, já myslím, že podle geometrie (delší zadní stavba, rozvor a horní rámovka) a vybavení MTB komponenty a převody je to spíš cross, konkurent Pellse Demona, Superioru Derk Face atd. Výbava slušná kromě hliníkové vidlice, to je ******* – v této cenové kategorii už musí být karbon!!! Hliníková vidlice špatně tlumí nerovnosti a značně omezuje možnosti tohoto kola.
Jinak obecně fitess kolo je spíše odrůda silničního kola, jakási silnička s rovnými řidítky – kratší zadní stavba a rozvor, bohužel i kratší horní rámovka, silniční komponenty.
no, keďže sa vo fitnes bikoch prehrabávam takmer denne za posledné dva mesiace (chcem nejaký kúpiť, cesťák som už nadobro zavrhol ) , mám zopár vecí ktoré sa mi na tomto nepáčia :
Určitě trvej na karbonové vidlici, kotouče opravdu nejsou potřeba, převody mám odzkoušené ve dvou variantách:
Mrkni se mi do profilu, mám tam Pellse a Supa v obou varintách.
Jinak Alivko stačí, nové se dělá už i na 27 rychlostí, vylepšil bych ho kvůli hmotnosti lepšími klikami (crossové Deorka, silniční Sora nebo Tiagra compacty…)
Tie crossy sú perfektné, neviem prečo sú medzi bikermi tak neobľúbené. Však je to perfektný univerzál . Keď čítam,že niekto jazdí napr. 80% cestu a 20% ľahký terén a ide si na také jazdenie kúpiť MTB, tak nechápem :-O . Ja jazdím už asi 14 rokov len cestu (zo začiatku aj ľahký terén) ale MTB by som už na také jazdenie nebral za nič na svete. Jedine fitness a ( vzhľadom na stav ciest tu v okolí ) možno cross ale z pevnou vidlou , prípadne odpruženú ale z malým zdvihom ).
Je veľký rozdiel v tých prevodoch, ktoré máš na tých dvoch ( Pells a Sup ), pri jazde po asfalte. Stačia tie crossové na takú svižnejšiu jazdu ???
Ináč ten Leader Fox som sem zavesil len ako príklad, zatiaľ nemám záujem kúpiť ho, počkám na nové modely 2011 aj od iných výrobcov ;-).
Na asfalt se mi zdá lepší ta varianta na Supu, s velkým převodníkem toho hodně pokryješ, takže ho tam můžeš nechat i v mítných stoupáních atd.
S Pellsem jezdím i do lehčího terénu, tam využiji i lehčí převody.
Na odpruženou vidlici zapomeň, v této cenové kategorii váží 2 – 2,5 kg a není moc citlivá, karbonovká má v této cenové kategorii cca 0,7 kg a na drobné nerovnosti je citlivější.
Jak ta karbonová vidle pohltí ty drobné nerovnosti, to se nějak prohýbá a je dostatečně pevná na 90ti kg jezdce?