Tak a je to tady… Vybírám kotouče a moc se v nich neorientuju: Zajímá mne která z těchto dvou brzd je na tom lépe, případně navrhněte další.. Co nejlehčí,nejlevnější a co nejvíc brzdící :)
Strop je 6tisíc Kč…
Díky za jakýkoli nápad…
Tak a je to tady… Vybírám kotouče a moc se v nich neorientuju: Zajímá mne která z těchto dvou brzd je na tom lépe, případně navrhněte další.. Co nejlehčí,nejlevnější a co nejvíc brzdící :)
Strop je 6tisíc Kč…
Díky za jakýkoli nápad…
Já bych šel do Formula ORO, párkrát jsem jí zkoušel na cizých kolech a přpadala mijako fajn kotoučovka, ale protože kotoučovky nemam asi nemůžu hodnotit..
vyzkoušej si tvar páky, jsou dost odlišný a komu seděj jedny tomu neprosto neseděj ty druhý.
p.s. juicy 7 a jejich červený kolečko maj smysl(a těch 900 navíc už přežiješ)…
Taky bych bral Avidy
ne nutně, brzdí oboje. ale např já bych si kvůli formulím musel překopat řidítka a změnit úchop…
No Avid zkusit možu u Mastihuby.. Ale neznám nikoho kdo by měl Formuly… Snad budou na nějakým exponátu na Sportlifu:)
selmíra má K24.....
Nj, eště si pamatuju, že když je kupovala, taxe všichni co si pamatovali starý Formuly zhrozili. :-)
i když na těch jejích pětadvacet kilo by stačily i cantíky :)
Takže žádné objektivní svědectví nepodá ,–)
ale já mám pětadevadesát a zkoušel sem tu její moru…brzdilo to. jenže já tomu nerozumim sem jen tůrista
Tvar páky si musíš vyzkoušet, jak už tu bylo uvedeno.
Já jsem hledal teď co nejvíce informací o Formulách Oro – jak o K18 tak i o K24 (protože jsem to potřeboval kvůli novému kolu, kde jsou K24 osazené a nebylo by to úplně jednoduché vyměnit) a našel několik testů v různých časopisech (především německých) a prošel mtbr. A názory se všude až na vyjímky poměrně shodují a téměř všichni si ty Formuly chválí a to včetně dost lidí, kteří jezdili předtím Juicy. K24 jsou pak o něco málo lepší, ale rozdíl není velký.
Pokud ti teda sedne páka na těch Oro, tak bych šel do nich (a to mám Juicy 7 se kterými jsem docela spokojený).
Avid Juicy 5 i 7 mohu vřele doporučit, jsou to opravdu BRZDY.
Formelíny sem nejezdil, takže nemohu sloužit.
XT brzdy sou taky špičková záležitost : www.netbike.cz/detail.php?…
Jak jsem psal výše, tak oproti Juicy téměř všichni kdo se vyjadřovali na mtbr hodnotili ORO jako jasně lepší a oproti XT taky. Kdyby to napsal na mtbr jeden člověk, tak to nebudu brát vůbec vážně, ale když jsem tam takových názorů našel aspoň 30 a opačný ani jeden, tak na tom asi něco bude.
Nedovedu si představit v čem by mohly brzdy ORO být až tak výrazně lepší. Brzdný účinek Juicy je na tak vysoké úrovni, že kdyby byl silnější, tak se na kole neudržíš. Ergonomie je subjektivní a možnosti seřízení jsou u Juicy 7 na nejvyšší úrovni.
Co tedy konkrétně vychvalujou lidi z MTBR ?
BTW: Netvrdim, že jsou ORO špatný
juicy se pečou, ora ne 24ka má proti 18tce nastavování destiček a ještě nějakej system co si ted nemohu vzpomenout ale to je jen marketingovej tah…setkal jsem se s pár případama že se páka začla špatně vracet, po prostříkání silikonem se nic nestalo ale udajně na další vyjíždce se to srovnalo…stejným stylem opraveny asi 3ks.
Asi má většina lidí jiný názor na brzdný účinek Juicy. Jezdím je rok (185 kotouč přední a 160 zadní) a i když jsem s nim poměrně spokojen, tak mi nepřijde, že brzdý účinek je na tak vysoké úrovni jak píšeš. Já bych ocenil výrazně vyšší. XT jsem jezdil taky rok a to samé. Oboje mají cca stejný brzdný účinek. Když brzdím na krev v krizových situacích, tak jak u Juicy, tak u XT pokud brzdím jen jedním prstem, tak už to mačkám co mi síla stačí a ještě sem tam musím oběma (u přední brzdy) a v tu chvíli nemůže být moc řeč o pěkném dávkování, když brzdím co mi síly stačí. Při brždění 2 prsty už je to v pohodě i perfektní dávkování, ale já nechci brzdit 2 prsty.
Já jsem teda zatím nejel žádnou brzdu, o které bych mohl říct to o brzdném účinku a neudržení se na kole (beru že chci brzdit trvale jedním prstem). ORO jsem zatím ještě nejel a další některé nejlepší brzdy na trhu také ne.
Na mtbr převážně chválí většinou brzdu jako celek a právě ten lepší brzdný účinek.
S ergonomií souhlas, ta je opravdu subjektivní.
Co mas v tech XT za desky?
Ty jsem jezdil celou sezonu pouze s origoš deskami a oproti Juicy byly v nevýhodě, že měly vepředu jen 160 kotouč, ale i tak brzdili účinkem téměř stejně jako Juicy. Byl jsem s nimi docela spokojen a protože jsem je nesjel, tak jsem jiné nezkoušel.
Tak já si koupim tajicto a uvidim ,–)
Do práce ideální, což ?
tajicto: www.cycles-lapierre.fr/…ons/Cheyenne
už sem taky vygumovanej… :P
Máš v mailu test brzd z bige-magazinu, kde jsou Juicy Carbon x ORO K18, kde dopadly Juicy jasně hůře.
Jestli to bylo na mne,tak tam nic nemám :,–(
Bylo to na tebe (příspěvky snad ještě řadím dobře), odeslané to bylo, ale nemuselo to dojít hned. Třeba to ještě dojde. To víš, u mojeho hostingu se to občas trošičku zpozdí. A nebo ještě mohla být problém ta příloha, má 2MB, ale to snad by mohlo projít.
To by u mne prošlo a u tebe by to vysvětlovalo tu prodlevu. Zatim stále nic.
Tak jsem to ještě hodil ke stažení na data.mlok.net Takže i pro případné ostatní zájemce, ale dlouho to tam nenecham.
Si asi budeš myslet, že už si dělám srandu, ale tam mi to hází chybu. Tak uvidíme, zda-li mi to příde na maila.
Tak s mailem ti věřim cokoliv, ale na tom webu to určitě jde. Je to soubor ke stažení, je to v pdf-ku, takže jedině, že ho dáváš rovnou otevřít a nemáš naistalovaný ani acrobat reader, jinak nevim.
Tak zas takovej začátečník nejsem. Každý PDF dávám rovnou otevřít a rovnou se mi otevře. Zkusim to teda stáhnout.
se mi to pdf otevřelo v opeře i v firefoxu i po stažení v acrobatu .-))
Taky tě nechci podceňovat a netvrdim, že začátečník jsi. Ale byl to jediný důvod, proč by to mohlo nejít.
Není mi holt přáno.
vytisknu a donesu ti to zitra na sraz .-)
Zejtra taky donesu moooc zajímavej tisk 07 ,–)
Tak jsem to poslal ještě jednou mailem s kopií na muj další mail (abych ověřil jestli to odejde ok), ale bohužel zase na seznamu je údržba. Tzn. to asi těžko můžeš na seznamu v pohodě teď ten mail vyzvednout, když teď mají údržbu do 6:30 do rána.
pošli mi to na atlas, je to stejná adresa.
Odeslána na atlas.
Hurááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá
Co je to standfestigkeit ?
odolnost, stabilita www.slovnik.cz
Ve starým kompu sem měl slovník, teď sem jak bez ruky. Dík.
V podstatě z testu vychází, že Juicy carbon jsou nejrychleji vadnoucí kotouče v testu a že ORO puro je podstatně horší brzda než ORO K18. Tak nevim, co si o tom mám myslet ?
Juicy carbon jsou absolutně nejhorší brzdy v testu a Hope mini, taky nedopadly nejlépe.
Taxem si přečet hodnocení HFX-9 a musím říct, že chlapi v německu si nejspíš dělaj řiť. Sou to brzdy se kterýma mám nejvíc zkušeností a ačkoliv sem s nima nezažil žádný problémy, tak jedny z nejlepších brzd na trhu to prostě nejsou. Dát jim 5 hvězdiček ze 6ti ve všech kategoriích ? Minimálně výdrž a brzdný účinek si prostě nezaslouží 5 hvězdiček.
Tedy takto vychválené jsou jen 180ky, u ostatních už to není taková sláva. To jen pro úplnost.
Teď to přišlo i na Seznam.
děkuji
Rozdíl mezi trabantem a BMW je stejný jako mezi Juicy a ORO.Tady není co řešit,jestli chceš to nejlepší,tak ORO.
Si na drogách ???
No já mám ORO K18. Už po první jízdě asi 10km brzdily fantasticky, po 100km jsem málem přelítnul přes přední kolo a dost mě to překvapilo:-))) Brzdný účinek naprosto bomba trošku špatná dávkovatelnost, ale dá se na to zvyknout. Ergonomie pák se mi velice zamlouvá, zpracování a design taky. Po Julijich, Luisách, SH Deoré (ve dvou provedeních),a Hayes HFX9 a mechanikách MX 2, Avid BB7 a Juice7… ORO NAPROSTO NEJLEPŠI BRZDA už v základním provedení!!!! a za tu cenu:-))
Právě, že nejlepší je v základním provedení.
Kdyz's jezdil tolik brzd, tak bych se zeptal na rozdil v brzdnym ucinku SH 525 vs. ty ORO nebo Juiciny. Je to tak markantni rozdil? Protoze imho pokud ty 525 dobre seridis + dobry desky, tak to brzdi jak prase, ale nemel jsem zatim moznost porovnani, proto se ptam ;-)
Si stáhni toto, pak zjistíš jaxe věci mají ,–)
No, casakum moc neverim – dam radsi na vlastni zkusenost ;-) Ale budiz, podle toho grafu je na tom co do brzde sily M525 skoro jako ORO, tak nevim jesi to za ty prachy stoji za to.
rozdíl je 1–2 hvězdičky, což asi nebude až tak málo.
Jako urcite jsou supr a musej brzdit jak hajzl, vo tom zadna. Ale chtelo by to realnou zkusenost na nakym sjezdu, sakra. To by pak clovek vedel hned.
pro zajímavost sem vytáh test brzd časopisu Bike z roku 2003. zajímavý…:)
a co jsi v nem nasel?
plosim plosim pošlete mi to taky
Mimochodem ORO K18 jsou na trhu bez adaptéru a bez kotouče, takže že by se cena dostala pod 6tis. je nepravděpodobné.
Taky by mě zajímalo, kde by chtěl sehnat komplet ORO K18 pod 6tis. Co jsem se tak zběžně koukal, tak i samotný brzdy bez adaptéru a bez kotouče všude, co jsem kouknul přes 6tis.
Tak, a ted babo rad, ze? :-)
tezke vybirat, ale mam starou konstrukci formula EVO a nemuzu si stezovat…jsem pro formula
Tak to je guláš:) Prostě to chce vyzkoušet.. Ale myslím, že na mých 73kg bude stačit jak Juicy tak Oro…
Hod tam ORO, aspon urves Duka a koupis si poradnou vidlu ;-)
všimni si v testu, že juicy s 160kotoučem má větší sílu než oro;)
Toho sem si vsiml, ale me slo o porovnani s SH ;-) A jakej je teda rozdil mezi verzi Carbon a Five ci Seven?
žádnej.
Z testu vyplývá, že Juicy Carbon stojej úplně za kulo a ORO PURO se nevyrovnaj K18 i když jsou na tom stále podstatně líp než Juicy Carbon.
Shrnuto: ve kterých brzdách je Carbon, tak stojej za prd.
Teda nevím o čem mluvíš, ale jestli myslíš K18, tak ty maj ve všech případech 6 hvězdiček ze 6.
srovnávací graf(ty modrý sloupečky)…
Nj, to je fakt, ale ve vlastním testu má ORO 6 hvězdiček bremskraft, kdežto Juicy jen 5 hvězdiček bremskraft, takže v tom maj dost bordel :-D
si vzpomeň na test endur kdy „omylem“ přidali kilo lappieru a „vylepšili“ hodnocení…
Zas tak nastudovaný to nemám, ale věřim ti.
Stačit budou určitě oboje a v každém případě ani jedny z nich nejsou špatné. Jsem ale zvědav až budou na jaře ORO na porovnání.
Tady je ma rada: Formuly SL jsem si koupil jako sve prvni kotoucove brzdy z eshopu za 12tisic, tak spatne brzdy jsem jeste nevidel, uz tenkrat TinkTink mi psal nekupuj si je budes litovat, jsou s nima jen problemy, ale ja ne musel jsem si to zkusit, a vysledek 2reklamace, vyhozene penize, jedna sezona kdy jsem nejedil protoze dovozce Bartonicek z Plzne je spravoval 3mesice (cekal na nahradni dil, a auto do italie pro zbozi posilaji 1 za 3 mesice), parada pak prisla brzda se stejnym brzdnym ucinkem jako pred reklamackou, tedy veskerym zadnym a nastalo telefonovani, Bartonicek brzda funguje-ja brzda nefunguje, porad dokola a ja nejezdil, z brzd kapal olej na koberec a ja mel nervy jako prase, co ted, 1 rok par kilometru se spatne naplnenyi brzdami, reklamace po ose-trinnity-bartonicek jeste si za to nechal zaplatit 1litr, to mi alev trinnity kompenzovali, najetych pak kilaku, 2rok zacatek sezony, brzdny ucinek se pres zimu vytratil olej vytekl, naplnil jsem znova (koupil jsem si k tomu plnici sadu za dalsi litr), tedy nasledovala 2reklamace viz. vyse (3mesice stopka), tak jsem se nasral a 3rok si poridil komplet LX s diskama na dualech. A to jsem byl rad, ze je ode me koupl nejaky kluk za 5 tisic se vsim vsudy…TAKZE FORMULA JIZ NIKDY…ale klidne si je kup, rozhodnuti je na tobe…
Právě tenkrát byla Formula o něčem jiným.
My se tady ale prece bavime o Formula ORO K18! btw. mels pech :)
Panove a vsichni, ja nejsem blbej a vim o cem se bavite. Ja zhodnotil svoji zkusenost se znackou Formula, pristupem jejich dovozce Bartonicka a elitni zavodni brzdou Formula SL (tehdy nej model). Jestli to nekomu pomuze ve vyberu nebo ne nechavam na vas. Myslim si ze forum je o tom, aby si kazdy mohl napsat a prezentovat svuj nazor, takze jestli mate pocit, ze jsem zasahnul odjinud do vasi diskuze, napiste to srozumitelne a ja sem nic psat uz nebudu. Formula pro me navzdy zustane nejhorsi znackou pro kotoucove brzdy na svete, ktere bych ndoporucil ani svemu nejlepsimu priteli. A jestli vam nejaky casak bude tvrdit opak pak si verte cemu chcete, v te dobe taky vsechny casaky psaly o tom ze SLka jsou nejlepsi kotouce na trhu…
Hlavne klid. Nikdo ti tady nezakazuje psat svy nazory, ale je blbost kvuli tvy jedny negativni zkusenosti s IMHO uplne jinou brzdou pausalizovat.
co to pises? asi si chtel napsat svemu nejvetsimu nepriteli ne? Takhle to vyznelo komicky:-DDD
Nechápu ale co chceš říct takovým příspěvkem. Nikdy jsem nepochopil lidi, kteří mají špatnou zkušenost s jedním konkrétním výrobkem jedné firmy a z toho pak zavrhnou všechny.
Když si pohledáš recenze a názory na starší Formula brzdy, tak tam se zase většina názorů shodovala na tom, že byly dost strašný a to už v té době, kdy jsi je bral. Takže stačilo si o nich zjistit co nejvíce už tehdy.
Co je na tom k nepochopeni? Ja jako spotrebitel, ktery za neco vyhodi dost penez pozaduji odpovidajici kvalitu a kdyz neni, tak jdu jinam. Nedavam firme 2sanci, to je moje filosofie a ty si s timhle nazorem naloz jak uznas za vhodne…Formula me jako znacka proste nezajima a je spousta jinych znacek na trhu, tak si vyberu cokoli jineho…myslim, ze po zkusenosti, by ses uz prestal divit, ale je to kazdeho nazor. Jen se mi nelibi tyhle skoro „osobni“ utoky, kdy nekdo z nepochopeni neni schopen prijmout nazor druheho.
K nepochopení je na tom pro mě dost.
Pro mě dva zásadní problémy:
Jinak rozhořčení z té zkušenosti naprosto chápu, to by naštvalo každého a pak beru zkušenosti z přístupem k reklamaci.
Jinak já proti tvojemu názoru nic nemám, každý má právo na svůj názor. Jen jsem napsal, jak to vidím a že to fakt nechápu, jak takový všeobecný názor na značku může u člověka vzniknout.
To ja to docela chapu. Vyhodit 12 tis. oknem, tak uz pujdu priste taky jinam.
třeba bike je hodnotil velmi dobře…
Vim naprosto presne co tim chce rict – Formuli jsem mel nekolik a kvuli tomu jsem prodal par ORO za neco okolo 5tky myslim ze novy nebo jak to bylo i s tim vedomim, ze ty brzdy jsou skutecne dobry…ORA jsou dobry, ale je to Formule a z toho vyplivaji dalsi vlastnosti teto brzdy…
Btw – mam Sainty a jsem naprosto spokojen = nic neresim.
Pokud máš dlouhodobý špatný zkušenosti s nějakou značkou, tak v takovém případě už to beru, ale po jednom jediném kusu, to bych opravdu nemohl pak koupit nikdy nic, protože bych tak vyřadil značky všechny. Já ale averzi vůči značkám nemám nikdy a když se klidně po 20 šmejdech objeví kvalitní jeden jediný konkrétní typ, tak ho klidně vemu. Tohle je myšleno obecně.
Na ORA jsem toho našel už fakt hodně a téměř samou chválu, ale zatím osobní zkušenost chybí, takže také teprve uvidím.
ORA – taky sama chvala…klidne si ho vem, ale ja tech Formuli mel vic a fakt nejsem ochotnej akceptovat Formuli na mym bajku…aspon ne zatim…
Presne tak – zmetek se povede obcas asi kazdy firme ale brzdy ktery jsou naprosto tragicky B4, B4 SL i ten jejich sjezdovej model(i kdyz to prej snad aspin trochu brzdilo) vyrabet nekolik let bez sebemensi zmeny mi prijde od firmy jako ignorace. Me formula na kolo taky zatim nesmi. Jak ja si oddychl kdyz jsem se zbavil B4 a poridil si Sh 525:-)
formula B4 sl byla hodnocena jako „gut“, lépa než FHX9, jako odolná(výdržnost či co) a výkonná brzda překonávající i shimano XT(4píst)…*
*test z r. 2003
Ano byla, rozdil jsem poznal hned kdyz si kamos ve stejnem case poridil „horsi“ FHX9 a ja si na nich zkusil projet. V tu chvili jsem poznal, ze neco neni v poradku…
Beru, že vždy se najde nějaký test, kde může dopadnou nějaká věc lépe, ale vždy se musí brát komplex hodně testů a hodně názorů uživatelů. Často se stane, že i různý kus stejné brzdy brzdí velmi různě, takže při jednom testu jednoho kusu to není až tak rozhodující.
Přiznám se, že jsem až tak podrobně nesledoval hodnocení před 3 lety, ale teď jsem hledal o brzdách všude co nejvíce informací a všude jsem narážel na to srovnání, že starší Formule stály za … a že jsou všichni překvapení, jak se zlepšily.
Např. srovnání brzd již namontovaných na kole a dokupovaných, bývá opravdu zajímavé. Totéž je u vidlic. Mám samozřejmě na mysli totožné modely.
S tím souhlas a nejen to, u některých modelů mě překvapuje, jak se občas stane, že jsou hrozně rozdílné názory velkého množství lidí (na ten samý model) a často se jim opravdu i rozdílně ty brzdy chovaj. Je tam prostě moc faktorů, které mohou být ve dvou případech různé i když je to stejný výrobek (stav kotoučů, seřízení brzdy, vidlice, výplet, stav destiček, zajetí brzd, …)
OEM – neOEM, to je oč tu běží.
nerozumim tomu proc si po mesici nechtel penize. Takle se zneuziva hloupost zakazniku…
a co HFX9? osvěčená klasika. po sezoně ty avidy nehodnotím jako super, ale vždycky záleží jak je má kdo vyladěný. Když bych měl srovnávat tak mají plynulejší nástup než SH nebo magury což mi vyhovuje.
Nee už nepřidávej do ohně.. Konkurz asi vyhraje J5 nebo J7…
Si zjistil, že Formela je dražší, co ? :P
Tady na tohle bys i měl: www.netbike.cz/detail.php?… jinde stojej 9tis.
Nene.. Shimano výrobky opustí pomalu moje kolo… A asi půjdu fakt do toho Avidu.. I když se dostanu přes 6…
J5 se dají sehnat do 6kk
www.bagbike.cz/?… … J5 za 5490 www.bagbike.cz/?… … J7 za 6490
Jojo.. Vím o tom:) Navíc J7 budou ladit ke kolu;)
čím přelakuješ brzdový plochy? :)
mne právě moc nepřesvědčily v květnu na SNT. Prostě jsem od nich čekal víc. V dlouhým blátivým sjezdu prostě nebrzdily tak jak měly a to už jim nikdo neodpáře. Momentálně když je sucho, nemám zamaštěný kotouče, mám přidanou podložku, aby desky nezasahovaly do paprsků kotouče, mám vystředěnej kotouč mezi desky.....tak jako jo :)))
Já mám Oro k24 180 kotouče a pohoda vánek.Sice ze začátku jemně cinkali,ale teď super.Brzdný účinek perfektní.Na páce se dá štelovat citlivost nástupu brždění.Ovzdušnění bez problému.
Ja bych bral (subjektivne) ty ORO (K24). Je sice pravda, ze Avid brzdy vzdy umel, ale vetsina recenzi (vcetne MTBR.com) vychazi lepe pro ty Formule.
proto máš na kole avid :)
Bacha, ten tam mam z duvodu volby systemu :)
Tak jak to dopadlo? Formule nebo Avid? a hlavně jak to brzdi.
Docetl sem se tu že K18 stoji prez 6kKč?? Nasel sem na www K18 3335Kč + disk s adapterem 809kč to vše s DPH bartonicek.cz/servis/prehledy/Formula%202006%20MOC.xls
A myslis, ze kdyz koupi predni a zadni, tak se do seti vejde?
vejde a ještě mu zbyde :-P
fakt a kolik? 2×3335+2×809=8288Kč
žeby množstevní sleva?;)
Dopadlo to tak, že budu na 95% vozit Avid Juicy 7 :)
Díky za debatu…