Formula RX proměnlivá vzdálenost destiček

59 nepřečtených
  • cubista

    Formula RX serizeny na novem kole, pote cca 400 km v pohode.Po nepouzivani pres zimu letos od pocatku pri vetsim zaberu hlavne do kopce skrtani zadni brzdy prenasejici se do ramu.Po serizeni trmenu zlepseni, ale ne uplne.Pri pohodove jizde desticky vubec neskrtaly.Posleze pri vyjizdce vlivem stani na slunci vylezly pistky tak,ze brzda zacala trvale pribrzdovat.Po nouzovem dojeti domu a vychladnuti ve sklepe skrtani prestalo,nicmene talrka zadna mezera mezi destickami a kotoucem. Mate nekdo zkusenost, co s tim?

    0 0
    • MlokCZ  
      • minimální mezera mezi deskami a kotoučem je konstrukční vlastnostu všech současných Formula brzd
      • pokud se ti zdá, že máš mezeru ještě menší než minimální :-), takroztáhni pístky
      • pokud je s tím problém, tak může být moc kapaliny v systému
      • zejména zadní kolo je potřeba seřídit na zatíženém kole, přizatížení se pohne kotouč směrem k vnitřní desce; u brzd s maloumezerou (což Formule jsou) rovnou můžeš na nezatíženém kole seřizovatzcela k vnější desce. I tak na málo tuhém rámu se to může pozatížení těžším jezdcem pohnout až více k vnitřní
      • ve výjezdu se zvětší zatížení zadního kola a posunutí kotouček vnitřní desce se ještě zvětší; pokud nebylo seřízeno k vnějšídesce na nezatíženém kole, tak s jistotou škrtáš o vnitřní desku; přitěžkém jezdci si to může ve výjezdu škrtnou o vnitřní desku i přiseřízení k té vnější na nezatíženém kole
      0 0
      • Richi  

        Ježiši, to bych si snad koupil raději nějaké normální brzdy.

        0 0
        • MlokCZ  

          To platí pro úplně každé brzdy. Jen u těch co mají větší mezeru mezi deskami a kotoučem není ten posun tak výrazný díky té větší mezeře.

          Třeba Elixiry jsou v tomhle to samé v bledě modrém (taky malá mezera).

          0 0
      • MlokCZ  

        A ještě jsem zapomněl na kontrolu, jestli není ohnutý kotouč. Při menší mezeře vadí i menší ohnutí.

        0 0
    • Ruprt2  

      Raději si na to u těchto brzd zvykni :-/

      0 0
      • pI3rre  

        Myslím si, že pokud si s tím pohraje a použije rady co mu napsal Mlok nebude žádný problém. Musím je obhájit, protože je na kole mám a od počáteční instalace jsem na ně nešahal.

        0 0
        • Ruprt2  

          Já mám doma RXka a Elixíry a řešitelné to je souhlasím. Ale po týdnu to musíš řešit znovu a znovu a znovu a znovu.

          vzhledem k tomu, že běžné škrtání je spíš projev zvukový než brzdný. Takže lepší pro nervy i čas je to ignorovat a minimalizovat asfalt.

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak ono hrozně záleží jak mu to škrtá. Pokud si to občas někde škrtne, tak to opravdu cenu řešit nemá. Pokud to má ale hodně blbě seřízené, tak to taky může třeba v tom výjezdu opravdu slušně souvisle drhnout.

            A pak se může dostat do začarovaného kruhu. Tím trvalým pořádným drhnutím se už může brzda přehřívat, to to ještě zhorší, až to začně brzdit zcela samo.

            Jednou jedinkrát jsem ten extrém zažil a šlo to tak daleko, že se samovolně zablokovalo zadní kolo a musel jsem na dojetí vyndat desky úplně. Tam byl ale problém, že se už blbě vracely pístky a na té vyjížďce se mi dostupnými nástroji nepodařilo pístky ani o píď roztáhnout a musel násedlovat komplet servis těch brzd (taky už chudinky měly několik let aniž by se na ně sáhlo).

            0 0
            • Ruprt2  

              špatně seřízená brzda je potřeba seřídit. Souhlasím.

              Ale seřízenou brzdu v kondici, která začne škrtat neřeším.

              A na všetečné otázky manželky říkám to co tu píšu. Je to normální zvykej si :-)

              0 0
            • Ruprt2  

              Jinak teda Elixíry po náročnějším sjezdu nebo i nenáročném sjezdu, ale s vozíkem usmažím natolik, že jsou dole mírně sevřené. Po odstavení se spraví, ale další jízdou se spraví jen minimálně, nebo vůbec, protože se třením neustále zahřívají a nemají čas vychladnout :-(

              To mě štve, ale nepřipouštím si to, protože řešení neznám :-(

              0 0
              • Rychlej turista  

                Já kotoučovky beru jako zkoušenost a na další kolo půjde hořčíkový Mrázek. Už si chci na stará kolena užívat klidu a ne se stresovat brzdama :-)

                0 0
                • kubad  

                  tak to je nesmysl s těma mrázkama :-(

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Pročpak to?

                    0 0
                    • kubad  

                      protože je s tím kopec starostí a jsou to asi nejproblematičtější a nejsložitější V čka jaké existují :-)

                      0 0
                      • kubad  

                        Avid Ultimate jsou asi top, jednoduché na seřízení, na ložisku – parádní

                        0 0
                        • Rychlej turista  

                          Máš váhu?

                          0 0
                          • kubad  

                            mám :D

                            0 0
                            • Rychlej turista  

                              Tak dík, moc jsi mi pomohl :-D

                              0 0
                              • kubad  

                                jo ty chceš váhu brzd :D tak to napíšu

                                magnesiové Mrazky a Ultimaty s Ti šroubama

                                0 0
                                • Rychlej turista  

                                  Dík. Ovšem 80 g mrtvé váhy navíc mi přijde jako hodně nevkusné. Ni?

                                  Koukám, váha bez pák, lanek a bovdenů. Ty Formule R1 máš někde po ruce? Už nevím, kde to najít. Ale k těm se zase musí připočíst kotouče a těžké náby. Sakra, jenom samé problémy, než se člověk něčeho rozumného dobere :-)

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    když dáš k těm Ultimatům nějaké lehčí páky, tak si pod váhou kotoučovek, ale né o moc, ty Mrázky sou lehké brzdí, ale je s něma opruz chce to fakt zkušeného mechanika, , bez rozštělování nejde vyndat kolo, v prachu a bordelu se přidírají, blbě

                                    0 0
                                    • Rychlej turista  

                                      No, ještě podumám. Podle rámu. Žiju s kotoučovkama už druhý rok, tak na novém kole bych je snad taky mohl přežít. Jen jsem od nich fakt čekal bezúdržbovost a bezproblémovost a to se s véčky absolutně nedá srovnat. O nich jsem vůbec nevěděl.

                                      0 0
                                      •  
                                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                        0 0
          • pI3rre  

            Bude záležet i na typu kotoučů, pokud tam má něco nekvalitního tak přehřátím se to může začít kroutit a je to? Nebo váha jezdce? Při větší síle bude rám víc pracovat a potom to může škrtat, nebo se mýlím. S kotouči Hope to neškrtá vůbec nikde, ani na asfaltu.

            0 0
            • Ruprt2  

              vozím 183 Hope vepředu i vzadu na Elixírech a mám 90kg.

              RXa jezdí žena na Formula originál kotoučích a nemá ani 50kg

              zkušenosti máme podobné. Akorát ona je nikdy neusmaží.

              já je usmažím pokud táhnu vozík a nebo pokud chci :-)

              0 0
              • xshreck  

                A to ti je musel šreček štelovat :D

                0 0
                • Ruprt2  

                  ale houbelec. Ty máš trauma ze svých hayesů (což se ti nedivím) a tak se navážíš do mojich.

                  Napiš tu, že elixíry jsou sračky a dostaneš od všech deku.

                  0 0
                  • xshreck  

                    Ano, avid mi nesedí, jejich kotouče jsou poněkud fijalovějící a přijde mi že se i rychkle obržďujou :D malou mezeru nevyjímaje a divný chod páky nekomentujíc xD

                    0 0
                    • Ruprt2  

                      radši mlč.

                      0 0
                      • xshreck  

                        mě spíš přijde že máš ty trauma ze svejch druhejch avidů. První se ti rozstřelily, druhé nejdou skoro seštělovat, každou chvíli se zavzdušní a ještě maj malou mezeru. + že při sjezdu z toho máš automatiku na brždění, to je taky zajímavé :D :D

                        Jsem zvědavý kdy se ti na nich něco zase zesere, tobě se to šteluje na 2000km, moje přední má už přes 9 zasebou .-)) a zadní je teda nová no … :D

                        0 0
                        • Ruprt2  

                          nemám slov.

                          To už je jenom regulérní provokace.

                          Ten kotouč co ti zítra vyzvedávám ti zamastím a pozohýbám.

                          0 0
          • pI3rre  

            Bude záležet i na typu kotoučů, pokud tam má něco nekvalitního tak přehřátím se to může začít kroutit a je to? Nebo váha jezdce? Při větší síle bude rám víc pracovat a potom to může škrtat, nebo se mýlím. S kotouči Hope to neškrtá vůbec nikde, ani na asfaltu.

            0 0
          • Rychlej turista  

            jj, není nad bezúdržbové kotoučovky :-D

            Já už to na mých R1 taky neřeším a dělám, že neslyším :-)

            0 0
            • Ruprt2  

              To, ale nezní moc přesvědčivě ;-)

              0 0
              • Rychlej turista  

                Takových roků jsem si bezproblémově brzdil a na brzdy vůbec nemyslel, ale co mám kotoučovky, tak je to o nervy.

                0 0
                • Ruprt2  

                  to máš za to, že jsi nekupovat s rozumem, ale s kuchyňskou váhou. V tomto směru sis koupil to nejproblematičtější co na trhu je.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                • roud  

                  Kdybys vzal shimana mohls mít klid :O)

                  0 0
                • kubad  

                  sem ti říkal vem Hope, měl bys klid :D

                  0 0
                • xshreck  

                  Kdyby jsi se tech R1 chtel za slusnou cenu zbavit,tos pisni :)

                  0 0
    • ScabbyCoyote  

      No ked ti to skrta pri zabere,tak si pritiahni rychloupinak

      0 0
    • cubista  

      Hlavni problem je,ze jsem vyjizdel a kolo se normalne tocilo a pouze pri velkem zaberu skrtani rezonovalo v karbonovem ramu. Pak jsem u hospody postavil kolo na slunicku, dal pivko a pri odjezdu jsem zjistil, ze kolo trvale pribrzduje. Tedy ne skrta, ale uz brzdi. Tak jsem roztahl desticky a pouze na predni brzdu dojel domu. Doma v chladu uz se i po brzdeni zase tocilo. Takze to zacalo brzdit po ohrati na slunci, jak se roztahla kapalina ohratim. Navic se vse projevilo po zime, kdy tohle kolo stalo. Nemohli zakorodovat pistky? Nebo je moc kapaliny, ze se nema kam roztahovat? Kazdopadne, kdyz jedu na silnicce, vzpominam na zlaty vecka, to jsme vice jezdili a min serizovali. Kolo je prece k jezdeni, co to na nas vyrobci vymysli?

      0 0
      • Ruprt2  

        sluníčko to není schopné rozehřát na takovou teplotu aby to mohlo mít i minimální vliv.

        Normální to není. Pokud by tam bylo moc kapaliny, tak by se ti asi nepodařilo roztáhnout desky od sebe.

        buď se ti tam něco hnulo(povolený šroub, upínák…), nebo ti drhne pístek.

        0 0
        • cubista  

          To si myslim taky, to ze pistek pres zimu pri stani trochu nakorodoval, dre a proto se nevraci:-( Ale co s tim? Jak to rozchodit? Mimochodem pred 14 dny jsem na tema kotoucovky diskutoval s jednim prodejcem, ktery mi rekl, ze na vlastnim kole menil kvuli tomuhle problemu cely trmen 3× za poslednich 6 let.

          0 0
          • Ruprt2  

            prodejci rádi dělají ramena, když poznají, že mají nad zákazníkem navrh. U tebe to tak mohlo být, předpokládám, když nevíš ja na servis brzd.

            shoď zadní kolo, nebo třmen z rámu, vytáhni desky a mačkej páku a sleduj jestli chodí a vrací se pístky rovnoměrně. když ne, tak vždy jeden přidržet a druhý rozhýbat.

            rozhýbání znamená cvičit s pístkem sem a tam a namazat ho.

            Obecná rada je silikonovým olejem, ale teď tu na fóru frčí vazelína na bázi brzdovky, nebo přímo brzdovkou. Ale nezamasti desky nebo kotouč a bacha na brzdovku, je to trochu svinstvo.

            jinak teda historie.

            0 0
            • cubista  

              Jj,dik za konzultaci,zitra to zkusim.Maznu to silikonem,brzdovku nemam.Akorat jeste jak zabranim,aby pistky nevyjeli moc a nezavzdusnilo se to?

              0 0
              • Ruprt2  

                brzda je konstruovaná na to, aby se při rovnoměrném vyjetí pístků dotkly. Ale to už je dost na hraně a pístky nejdou zcela rovnoměrně snad nikdy. A někteří výrobci mají prej pístky trošku menší, takže bych to pro jistotu nenechal zajít tak daleko.

                jeden pístek, který nemažeš něčím přidržíš. je na to potřeba celkem síla. já to dělám imbusem, který se tam vleze a nějak ho tam zaháknu jenom v prstech to neudržíš. A ten druhý necháš povyjet. Třeba teda tak do 1/3 co je tam místanamažeš ho a zatlačích necháš vyjet zatlačíš, vyjet, zatlačit. pak třeba znovu máznout a znovu furt s tím cvičit až se to dost výrazně zlepší. A pak ten druhý pístek. klidně s tím cvič jak blbec 5 minut.

                Ale dělal bych to jenom pokud se vážně jeden nehýbe nebo se hýbe výrazně hůř.

                pokud je tam rozdíl malý nebo žádný, tak bych hledal problém jinde.

                pístky nikdy nebudou chodit stoprocentně stejně, protože tam prostě nemůže být naprosto stejné tření, ale nevadí.

                Po takovém úkonu možná bude potřeba později brzdu znovu seřídit až si to sedne. Fakt bacha ať nezamastíš desky a kotouč. POkud možno je dej nějak úplně jinam. neměj je ani poblíž.

                0 0
                • Richi  

                  Já tedy před zatlačením pořádně prasátka nejprve očistím.

                  0 0
              • Ruprt2  

                stejně si myslím, že si to nějak sedlo a před hospodou ti hodně škrtalo nezatížené kolo, tak jak ti psal Mlok. Po tom, co jsi to roztáhl a znovu nastavil, tak už je to ok.

                0 0
        • pelhrimov  

          Mám problém s R1 brzdou, tak vytahuji starší vlákno, kde se to řeší něco podobného. Vyndal jsem dnes kolo z auta a zadní kolo už se nehnulo, bylo zabržděné. Vyrval jsem kolo, vyndal desky a chvíli honil pístky a nastříkal je mazivem. Jenže stále nejdou dostatečně roztáhnout. Na destičky plus kotouč potřebuji šířku min. 9 mm a já dokáži zatím roztáhnout pístky na cca 8,5mm. Kde jsem ztratil těch několik desetin mm? Mohla brzda v teple v autě přisát vzduch nebo další vysvětlení, pevné opletené hadice mohou v teple zmenšovat vnitřní objem. Co s tím? Naučit se plnit a odvzdušňovat brzdy a upustit kapku kapaliny? Počkám na večer až to zchladne, ale v autě žádný extrémní hic nebyl, nikde to nestálo, byl to převoz na jednu hodinu.

          0 0
          • worlusho  

            Sice nevím jak je tady konstruovaná páka (jak se doplňuje a odvzdušňuje a hledat se mi to nechce), ale v nejhorším případě, ve chvíli kdy od sebe roztahuješ pístky, tak povol odvzdušňovák a pístky se rozjedou, hlavně si to při tom nezavzdušni a nepoblemcej.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.