Spočítal jsem si, že když nafouknu kola heliem místo vzduchem, tak při tlaku 3 atmosfér ušetřím na každém kole 5,55g. Vyplatí se mi investovat do nákupu bomby s héliem? :)) Honiči gramů jistě ocení :D
Spočítal jsem si, že když nafouknu kola heliem místo vzduchem, tak při tlaku 3 atmosfér ušetřím na každém kole 5,55g. Vyplatí se mi investovat do nákupu bomby s héliem? :)) Honiči gramů jistě ocení :D
Abys neskočil a neuletěl :D
nahodou musej pak byt dobre dlouhy jumpy.. a pekne pozvolny dropy :-D
a když si tam fouknu oxid uhličitý, tak kola ztěžknout :o). Možná jedno plus helia bylo to, že má velké molekuly a méně by utíkal než vzduch
helium netvoří molekuly a jeho atom je druhý nejmenší, takže uniká více než vzduch
tak kecám, který je teda největší, proč si pamatuji sakra Helium :o)
Dusík by nemusel být špatný, kyslík je ještě větší, ale ten bych tam nefoukala :-) Halogeny raději taky ne a u větších vzácných plynů (neon, argon, ..) by ses nedoplatil :-)
možná ten oxid uhličitý, ten je levný a mám ho doma 1/2kg :o) zas je těžký :o)
ten bude určitě utíkat pomaleji než vzduch, ten dusík naopak rychleji.. ale ruku na srdce, kolikrát dofukujete kvůli úniku vzduchu? :-)
No co jsem měl pláště s ultralight dušema tak co 2–3 týdny jsem dofukoval. Teď co mám UST s mlékem ani jednou. A to už je jezdím snad měsíc … :o)
A ten dusík, to by šlo, tím se myslím plnily bombičky na šlehačku …
Tvoří jednoatomové molekuly.
jo jsi sice chytrej, ale přirozená inteligence ti schází, protože menší atomy než helium má pouze vodík a molekula vzduchu je něco jiného,než je atom helia…
kdyz nekdo dokaze napsat „molekula vzduchu“, nemel by se otirat o nici inteligenci. zjevne na to mentalne nemas :-))
jistě…ale to bys musel vědět napřed, že molekula vzduchu je jako prázdný kýbl od sraček..
určitě, do toho bych šel :D
Jsi si jistej, že se ti udrží v plášti/duši?
Omlouvám se těch 5,55 je výpočet s vodíkem samozřejmě, spletl jsem si plyny, helium je naprd to je těžký :D
jj tazky, ale je po nom eroticky hlas :-)))
A proč to pumpovat jen do duší? Stačí utěsnit rám, řídítka…a další alespoň 3 gramy jsou ušetřeny!!!
Jenže čím to zas utěsníš, aby ty 3 gramy co ušetříš nezabralo právě to těsnění :(
asi jsi měl namysli dusík,tím se běžně plní pneu u aut.
Na dusíku nic neušetříš, když ve vzduchu ho je 78% takže 100% dusík už není takový rozdíl :)
ale v plynové komoře 100% dusíku už je poznat…
když nebudeš dýchat tak se to nepozná a votom to je
pneu u aut se dusíkem plní z jiného důvodu než je úspora hmotnosti :) tuším že tam je proto, protože se při zahřívání méně rozpíná než vzduch, a proto má pneumatika za ostřejší jízdy stálejší kontakt s asfaltem.
Používá se hlavně z dúvodu, že pneu nebouchne, když se zahřeje bržděním – těžká doprava.
No pochybujem. Bezne plyny sa za beznych podmienok chovaju dost podobne idealnemu plynu. Stavova rovnica (a nou popisane rozpinanie) plati jak pre dusik, tak aj pre kyslik (a aj pre vodnu paru).
Hej zkus si uřezat všechny třeba malíček, na kole ho nepotřebuješ a ušetříš víc než 5 gramů.
Když kolo vypustíš tak je nejlehčí, ne?
Tak tak. Nejrychlejší jsou vždycky ti, kteří při závodech vypustí duši :)
čili nafoukají vakuem :o) To neváží nic
Ale houby helium, přemýšlej trochu. Co je lehčí než vzduch? No? Nic?
No přeci ohřátý vzduch, proto jsou horkovzdušné balony nejrozšířenější.
Pumpuj zásadně jenom ohřátý vzduch a uvidíš ten výsledek.
i horkej vzduch je pořád několikrát těžší než hélium při stejným objemu…
:-) a nestačilo by si dát o těch 10g míň vody do bidonu ?
Pak můžeš foukat těžkým vzduchem :-)
nebo bioplyn…ten mi zvedá vždycky ráno peřinu až ke stropu…
Helium je svinsky drahe a pretoze netvori molekuly, tak rychlo zdrha. Radsej vodik – je este lahsi, tvori molekuly, takze v dusi aj chvilu vydrzi a je vyrazne lacnejsi. A pokial nejazdis do minulosti/buducnosti a neotava za tebou ohniva stopa, tak ani nie je nebezpecny.
A taky metan fici zo sporaku v skoro kazdej domacnosti, kde maju plyn. A vazi len o trocha viac ako polovica vzduchu.
Šaratici, ne helium.