Fox 32 FIT + RP23 - dorazy, sagy?

25 nepřečtených
  • Dzordano_Bruno1

    Ahoj,

    potřebuji prodiskutovat nastavení vidle FOX 32 FIT a RP23. Spíš mám nejasnosti v nafoukání. Už nějaký ten den, celkem asi 4, si hraju s tlaky a pořád si nejsem jistý, jak docílit ideálu.

    Tlaky uváděné foxem neberu moc v potaz, protože každý rám je jiný a nejde to takhle zapasovat do tabulek, ale jako orientační hodnoty to bude stačit.

    Počítal jsem se sagem v procentech an vidlo 25%, což je u 125mm vile přibližně 31,25 zaokrouhleno 32mm. Při nastavené této hodnoty se m vidla zdá ,,tvrdší" tak jí ufouknu na sga přibližně 35mm. Zde by mi měkkost vyhovovala, ale přijde mi že jde vidla na doraz, ale podle gumičky na sag vidla nezajela celá. Vždy i při takto měkké vidli zůstane nějaký ten cm nevyužit. Jsem z toho tedy zmaten. Mám jezdit na nižší tlak a spoléhat na nevyužitý zdvih nebo foukat víc a jezdit s tvrdší vidlou, která nejde pocitově ,,asi" na doraz.

    Foukání tlumáku je samo o sobě zvláštním počinem. tady bych dal sag 22%, pokud ho takto nastavím tak gumička má na pístu od spodní hrany nějakých 0,5mm rezervu. Pokud ufouknu tak gumička se zastaví na hraně tlumiče, ale nespadne. Využívá tedy celý zdvih. Jenže si nejsem jistý, jestli chodí na doraz.

    Prosím tedy o radu, jak to celé nafoukat, abych využíval celé zdvihy a nechodil na doraz a hlavně, jak doraz poznám.. díky

    0 0
    • Ricci  

      Kedze vidla funguje progresivne,tak tazko vyuzijes cely zdvih…

      0 0
    • MlokCZ  

      Vyfoukni vidlici a změř si kde má reálný doraz. Pak pokud na něj nebudeš běžně chodit, tak je ten nižší tlak ok.

      Jinak to ukazuje, že je ta Foxka pro tebe nechtuně progresivní a potřeboval bys méně progresivní vidlici.

      Na tlumiči můžeš udělat to samé, opět s vypuštěným si zjistit, kde přesně doraz je.

      Odhaduju, že chodíš pořád po dorazech i při těch 22%. Na konci tlumiče je plastový doraz, u RP23 se zapojí přibližně v posledních 3mm. Takže i když máš ještě malou rezervu typu 1mm, tak si už na dorazu, ale není zcela ztlačený.

      Chodit hodně často 0,5mm od zcela ztlačeného dorazu není zrovna dobré.

      Já bych ještě lehce přifouknul. Pokud budeš mít moc malý sag, tak jedině nechat upravit tlumič (třeba v Bikelive nechat vyvložkovat pro zvýšení progresivity, případně vyměnit komoru pokud tam máš high volume, ale to je dražší a už to může být moc velký skok; vyvložkování je menší změna a je to i levnější).

      A gumička na tlumiči vůbec spadnout nemusí. Dle konkrétní délky/chodu je tam různá rezerva při úplném dorazu.

      Třeba 51/200m verze má rezervu poměrně velkou (tam je snad ještě 5mm za gumičkou při úplném dorazu, už si to nepamatuju přesně, už ho nevozím). 51/190 téměř žádnou (gumička ale rozhodně nepadá). 63/216mm verze vůbec žádnou (tam při úplném dorazu gumička většinou už spadne).

      Jedině změřit na vyfouknutém tlumiči, ať víš jak to je pro tvůj rozměr tlumiče.

      0 0
      • Dzordano_Bruno1  

        Tak jsem vše udělal podle návodu a vyšly mi tyto hodnoty.

        Vidla: celkový zdvih: 125mm, doraz od 8mm, takže využívám 117mm.

        Tlumič: celkem 50 mm, doraz 7mm, využívám 43mm

        Takže teď z výsledného využitelného zdvihu udělám sag.

        Vidla (117/100) x 25 = 29,25 zaokr. 30mm – 3cm sag

        Tlumič (43/100) x 22 = 10,75 – zaokr. 11mm – 1,1 cm

        No a budu pak zkoušet tlaky.

        Je to tak dobře. Nejsem si jistý s procentama sagu..

        0 0
        • MlokCZ  

          Sag není žádné dogma, že musí být přesně nějaký. Záleží hodně i na konkrétním rámu (a to jak na co je navrhovaný, tak třeba i na výšce středu) a vidlici. A také i co udělá sladění jednoho a druhého sagu s geometrií kola.

          Pro představu extrémnější případy. Existovaly i rámy pro noSag (tedy žádný sag). Dnes se občas vidí u některých rámů konstrukce pro extra malý sag (např. Cube Sting a 10% sagu).

          Oproti tomu na DH se používají i sagy hodně přes 30%.

          Začni někde na 20–25% a pak dolaďuj dle pocitu a využití zdvihu.

          Navíc také záleží jak přesně sag změříš (třeba na místě při měření často sedíš trošku jinak než za jízdy). Já když už sag měřím, tak nejvíce dynamický – tedy sag měřený dle jízdy. Tam je ale třeba umět ho změřit, tedy abys při zastavování a slejzání nepropružil (a samozřejmě musíš měřit na nerozbité povrchu, nejlépe pěkný asfalt a další detaily pořešit).

          A když už počítáš sag, tak z celého zdvihu vidlice a tlumiče.

          0 0
          • Dzordano_Bruno1  

            Tak jsme sagy nastavili jen tak podle ,,oka" neměřil jsem šuplerou.

            Když mi hodnota vyšla na setiny, zaokrouhlil jsem na desetiny a finální sag byl třeba vyšší o desetinku. No a finále se doladilo podle pocitu a hlavně taky, aby už jen při nasednutí a propružení nešly vidle na doraz.

            Snad to bude ok. Bude to chtit větší dolaedění Tvou metoudou Mloku.

            0 0
    • scret  

      jak radi mlok, vyfouknout vidli i tlumak a uvidis sam kde jsou dorazy… u vidle, ktera se ti zda tvrda ale treba presto vyuzivas cely zdvih to muze byt dano jeji mensi citlivosti, kterou jsou foxky nove generace povestne… U tlumaku zase systemem odpruzeni ramu… Zalezi co mas za kolo, to jsi nepsal…

      0 0
      • MlokCZ  

        A ještě doplním, že pokud vidlice není nic moc citlivá, tak snižování tlaku to nikdy nemůže zachránit.

        0 0
    • JakeF  

      Je tohle normální? Je tam tvrdej doraz, měl jsem pocit, že Fox tlumiče chodí až do konce zdvihu… Podle specifikace by měl mít zdvih 57,2mm. CTD mi přijde, že chodí normálně…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • kubad  

        se to pokazilo :D

        pokud je to opravdu 57mm zdvihu

        0 0
        • JakeF  

          Taky si myslím, já mám právě pocit, že ze začátku to do zdvihu chodilo a myslel jsem, že to je protože jsem fouknul vyšší tlak… A ono ne, když jsem to zkusil vyfouknout, tak to nechodí pořád. Netuší někdo, co to může být a jestli na tom můžu dál jezdit? Příští týden bych měl jet Trilogy, potom bude čas to dát na reklamaci…

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.