• Petronen22

    Zdravím uvažuji nad tímto kolem ale nejsem si jist to vidlicí. Da se tu dočíst ze moc nechodí. Jak je na tom z poruchovostí a citlivostí?

    http://eshop.kona.cz/…ail-p882764/?…

    Spíš me zajímají reakce kdo ji zkusil

    0 0
    • tonik666  

      Nova 34 je zcela predelana, jina vzduchova patrona (na spring) a jina tlumici (fit4), takze ji nelze porovnat se starsimi amoc zkusenosti tu k ni nenajdes.

      Ja jezdil rok a pul fox 34 fit ctd (performance) z roku 2014, a ta mimo udesneho odtrhu chodila v pohode. Hlavne se nepropadala do vzdihu a spolehliva po dobu co jsem ji mel take byla.

      0 0
      • MlokCZ  

        Vzduchová patrona předělaná na soloair by měla být u 34 modelů už od 2015 modelů (u 32 určitě až od 2016 modelů).

        0 0
        • tonik666  

          Neni. Ve 2015 byla vzduchova patrona se vzduchovou negativkou jen u 36 modelu.

          0 0
          • Concorde  

            Presne tak. 2015 34 ma jeste ocelovou negativku.

            0 0
            • Petronen22  

              A to znamená? Bude ještě blbe chodit?

              0 0
              • MlokCZ  

                Podstatnější budou případné rozdíly v tlumící části. Ocelová negativka je za mě naopak plus. Sice pár gramů navíc, ale osobně mám mnohem radši ocelovou negativku než soloair.

                Ocelová negativka má jedinou nevýhodu a to, že pro extrémy (extra lehký a extra těžký jezdec) nebude mít vhodnou tvrdost. Mně vychází u Foxek ocelová negativka tak akorát, takže tenhle problém se mě netýká.

                0 0
                • Petronen22  

                  Aha 115 už jemoc?

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Pokud myslíš 115kg, tak to je určitě už zcela mimo rozsah optimálního chodu ocelové negativky.

                    Ocelová negativka je u Foxek tak akorát někde pro rozmezí 70–80kg. Trochu mimo rozsah se ještě nic neděje, zvlášť pro lehčí jezdce (tam se ztratí akorát nějaký mm zdvihu). Pro o hodně těžší jezdce je to ale úplně špatně. Pak je negativka strašně slabá oproti pozitivce (kterou musíš nafoukat, abys nechodil po dorazech) a to je průšvih, to zcela vidlici zabije.

                    V každém případě máš ale pořád za celkem rozumné peníze to vyměnit za to novější řešení, jak jsem dával odkaz níže. A případně možná i někde budou schopni vyměnit ocelovou negativku za tvrdší (ale to asi standardě Fox nenabízí).

                    0 0
                    • pepek  

                      Tak tam dá silnější pružinu a je to

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        To jsem také doplnil (když jsi psal reakci, tak to tam asi ještě nebylo doplněné), otázkou ale je, jak to bude s dostupností vhodných pružin.

                        Jinak je to docela krize, že za chvíli budou všichni u soloairu. Doufám, že u Suntouru vydrží ještě dlouho u ocelových negativek. Teď jsem ještě pořizoval s novým kole Foxku (2015 32mm, tedy s ocelovou negativkou). Aktuálně už zbývají jen upravené Suntoury (jediná vidlice, která se mi líbí z 2016 modelů je upravený Auron na fulla a upravený Epixon na HTčko), tak aby to vydrželo aspoň tam.

                        0 0
                        • pepek  

                          pružin je všude po *****, nemusí přece používat nějakou originální za 20× větší cenu

                          0 0
                          • kyl  

                            Přesně tak,já taky kdysi do vidlice nacpal na půl říznutou pružinu do přední vidle na Simsona.Stála pakatel oproti originální.

                            0 0
                            • pepek  

                              já zase jednu, co jsem vytáhl v pružinárně ze šmelcu, chodila líp, jak origo

                              0 0
                        • Petronen22  

                          Tak to vymenim za RS . Tu mam a spokojenost. Je citliva a krasne de do zdvihu

                          0 0
                        • miso00  

                          V čem je ocelová negativka lepší než soloair ? Nebo jaké má výhody ? Já mám Float 34 160 2013 a foukam na 80–85 psi a origo negativka se mi zdá na takový tlak slabá. Vidlice pak má víc než 170mm.

                          Kde by jsem mohl zehant silnejší negativní pružinu ??

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            S ocelovou negativkou si ušetíš potenciální problémy soloairu (a že se tu už jinde řeší problém soloairu zrovna u 34 Foxek)

                            Žádné podivné chování na úplném počátku zdvihu (tímhle možná Foxky netrpí tolik jako RS, pořádně jsem to u Foxek ještě netestoval, u RS mi to vždy vadilo; úplně eliminovat to ale těžko může jít, když vždy musí být někde poloha, kde se tlaky pozitivky a negativky vyrovnávají).

                            A dále mám raději průběh ocelové negativky, ovlivní počátek zdvihu jinak než vzduchová negativka.

                            Někomu může vzduchová negativka vyhovovat klidně více, já ji prostě nemám rád a na žádném kole nemám a snad jen tak mít nebudu.

                            Kde sehnat jinou negativku tu psali jiní, já ji nikdy nepotřeboval a tedy ani nesháněl. Mně s mojí hmotností 70–72kg vychází u Foxu ocelové negativky vždy akorát.

                            0 0
                          • pepek  

                            Třeba tady

                            0 0
              • Concorde  

                Obcas se u modelu bez soloairu objevi kus s brutalne vysokou progresivitou. Tusim ze to vsak svec reklamoval

                0 0
          • MlokCZ  

            U většiny vidlic to tak nejspíš bylo, když existuje

            http://www.ridefox.com/…/content.php?…

            V každém případě jsem viděl už loni sem tam 34 Foxku se vzduchovou negativkou, tedy jedině, že by to byly už první 2016 modely.

            0 0
    • novas752  

      Jestli je to nejnovější verze s FIT4 patronou, tak ta už by problémy mít neměla, ale nevím, nezkoušel jsem.

      0 0
    • Arty22  

      Docela by me zajimal test novy float 34 vs rs yari, snad se neco objevi

      0 0
      • novas752  

        Yari je spis porovnatelnej s float 36 ne?

        0 0
        • Atilla  

          By mě zajímalo srovnání Fox 36, Lyrika a duroluxe R2C2, ale co jsem kde četl, tak to vypadá, že nová foxa je asi best.

          0 0
          • pavlik6022  

            pokud zrovna funguje tak jo

            0 0
          • wilda81  

            s duroluxem už jsi něco odjel?

            0 0
            • Atilla  

              Ne, jenom jsem ho rozdělal, snížil zdvih, namazal. Ještě nemám rám a nechtělo se mi ho dávat na HT a pak zase přehazovat. Ale už takhle v ruce se tváří schopně. Mazničky, blatníček,…

              0 0
        • Concorde  

          To spíš lyrik

          0 0
        • Arty22  

          řekl bych že s 34kou, když jsem začal vybírat trail bike rozhodoval jsem se mezi spectralem 5.0 a radon slide 8.0, stojí stejně, stejná výbava a jeden má právě yariho a jeden float 34

          0 0
          • Petronen22  

            Na kone je prej foxina 2016 . Problem sni by neměl bejt

            0 0
            • pavlik6022  

              ta 2016 uz ma zase jinou vzduchovou pruzinu než 2015

              0 0
              • tonik666  

                A nova 36 fox 2016 ma prepousteni vzduchu z pozitiv do negativ pres drazku v noze, nebo trubickou jako 2015?

                32 a 34 maji pres drazu v noze

                0 0
    • herrman  

      Je tam nová Fox 34 s FIT4 tlumením. V testu píšou toto:

      Fox 34 je aktuálně referencí v oblasti All-Mountain a zasloužila se o aha-efekt ve skupině testovacích jezdců. Pracuje s absolutní citlivostí a díky tomu suverénně lepí přední kolo k zemi. Přesto dává jezdci velmi dobrou zpětnou vazbu, a to beze ztráty komfortu. Tohle spojení nezvládla žádná jiná vidlice v testu na takto vysoké úrovni. I ve střední pozici tlumení je velmi dobře jezditelná a zůstává vysoko ve zdvihu. Také na její váhu se dá konečně dívat.

      Z vlastní zkušenosti musím uznat, že nic citlivějšího jsem zatím neměl. Navíc si lze pohrát s volume-spacery a upravit si tak progresivitu, takže i při své nižší váze konečně využívám celý zdvih.

      0 0
      • MlokCZ  

        A jaký má odtrh? Ať si tu skvělou citlivost dokážu představit. To já jen, že nové kousky Foxek 2015 na tom byly s citlivostí opravdu mizerně.

        A moc se mi nezdá, že to bude u 2016 nějak o moc lepší. Ale třeba výrazně lepší jsou, v ruce jsem zatím neměl a ani přesnou hodnotu změřenou od nihoho neviděl.

        A měření v testu je bohužel v hrozně malém detailu, takže to tam není vůbec přesně vidět. Ale i bez detailu to nevypadá na ždný malý odtrh.

        Ale třeba realita a přesné změření odtrhu překvapí…

        0 0
        • herrman  

          No moc to vidět není, ale aspoň trochu.

          0 0
          • MlokCZ  

            Ty tu vidlici máš, tak jsem myslel, že bys odtrh změřil. Otázka 20s. Nebo bude stačit jen test s položením kola.

            Tedy pořádně propružit (nebo zkusit na/po vyjížďce) a pak zvednout přední kolo a položit na zem.

            Jde vidlice do zdvihu jen zatížením samotného kola? Pokud je vidlice opravdu citlivá, tak vždy stačí jen zatížení kola, aby se pohnula do zdvihu. Už se tak nezjistí o kolik je případně lepší, nejcitlivějším vidlicím stačí i menší síla než odpovídá části hmotnosti kola působící na přední kolo.

            A pokud vidlice nejde do zdvihu jen hmotností kola, tak kolika kg je potřeba zatížit řídítka, aby do zdvihu šla?

            Z těch zvětšených grafů to právě vypadá opravdu hrozně (ale jak nejsou dost detailní, tak by to mohlo klamat a také to nemusel být zajetý kousek a časem se to u každé vidlice trochu zlepší). Z grafu odhaduju něco mezi 15–20kg a pokud by to tak bylo, tak to by nebyla extra citlivá vidlice, ale naopak naprostá hrůza.

            0 0
            • AlesM  

              Nezalezi taky na tom na kolik je vidlice nafoukana?

              0 0
              • MlokCZ  

                Skoro vůbec (tedy pokud jde jen o vliv tlaku na zvýšení pasivních odporů těsnění). A tady jde stejně jen o orientační srovnání, jestli bude mít odtrh 5kg, 10kg nebo třeba dokonce 15–20kg. Nějaké rozdíly jsou vždy i kus od kusu vidlice dle toho jak má třeba zrovna těsná pouzdra, jak je dlouho jetá, atd.

                Vyjímka jsou vidlic, kde by mohlo dojít k předpětí pružiny (tam by pak rozdíl mohl být obrovský a výsledky neporovnatelné). Takové se ale už moc nevyskytují, muselo by to být něco s blbě vyřešenou negativkou.

                V dnešní době tedy snad už jen pružinová vidlice s předepnutou pružinou (i když jezdec předepnutí použít chce, tak není problém změřit bez předepnutí).

                0 0
                • AlesM  

                  Ja mam teda Fox Performance 32 Float 29 Performance 110mm a orientacne odtrh je cca 8kg.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    A jen pro ujištění. Pokud jsi měřil na celém kole (tedy ne jen samotnou vidlici), tak 8kg bylo naměřeno včetně hmotnosti kola?

                    Pokud ano, tak 8kg je slušné.

                    0 0
                    • AlesM  

                      Meril jsem to tak ze jsem dal predni kola na osobni vahu tlacil na riditka dokud se vidlice nepohne…nevim jestli je to spravne

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Ano, to je správně, z toho co ukáže váha pak můžeš odečíst hmotnost samotného předního kola.

                        0 0
                        • AlesM  

                          Tak tech cca 8kg bylo uz bez predniho kola…s kolem to je cca 13.5 kg

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Měření s vyndaným předním kolem, tedy vidlice rovnou na váhu je nejlepší. Pak se neodečítá už nic, tzn. třeba 5kg ukáže váha už jen položením vidlice se zbytkem kola a po přitlačení na 8kg se pohne.

                            0 0
                            • AlesM  

                              Tak jsem to jeste prevazil :-) finalni odskok je 6.3kg u me 32…dle tveho navodu mereno bez kola (vidlice na vahu) s timze jsem vynuloval vahu s polozenou vidlici :-)

                              0 0
                              • wilda81  

                                No ale nulovat váhu, po položení vidlice, nemáš ;)

                                Každopádně tu máme další vlákno o odtrhu vidlic a to je skvělé – už dlouho se to tu neřešilo!

                                0 0
                                • AlesM  

                                  :-) na vysledek to vliv nemelo :-) je to lepsi pro odecet :-)

                                  A co se tyce vysledku – je to dobre nebo nic moc?

                                  0 0
                                  • TheJD  

                                    Lepsi pro odecet? Ty jsi nejspis neco nepochopil. kdyz polozis vidlici (bez predniho kola) na vahu a zatizis tak, aby se poprve pohla, tak vysledna vaha, bez nulovani po polozeni vidlice je odtrh. Vynulovanim teda pocitas neco jineho, pokud ke sve vysledne vaze neprictes vahu, kterou vaha ukazala po polozeni vidlice…

                                    0 0
                                    • AlesM  

                                      Ciste teoreticky – pokud zapocitam vahu vidlice do mereni, tak ale nemerim silu potrebnou k tomu aby se vidlice pohla…ja mel za to ze prave odtrh je sila (vaha) potrebna k tomu aby vidlice pohla…takze vaha same vidlice by potom nemela by uvazovana…

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Potřebuješ celkovou sílu působící na vidlici. A ta je součtme části hmotnosti kola, který působí na vidlici (část působí na zadní kolo) + co tlačíš sám.

                                        Jediné co by se dalo odečíst je část hmotnosti samotné vidlice, která se nebude pohybovat. Ale ta je už výrazně pod 1kg, takže se to už neodečítá (a také aby to každý měřil stejně a ne si odečítal co mu přijde pod ruku).

                                        0 0
                                        • AlesM  

                                          OK, nyni je to jasne…ja bral za odtrh pouze tu silu k prekonani vidle

                                          0 0
                              • MlokCZ  

                                Takže reálně kolem 11kg, nic odečítat samozřejmě nemáš.

                                Opravdu citlivé vidlice nejde ani přesně změřit přidělané na kole (s vyndaným předním kole), protože je postavíš na váhu a vidlice jde samovolně do zdvihu jen zatížením samotného kola.

                                A odtrh je tedy nižší než odpovídá hmotnosti kola působící na vidlici.

                                A pro přesnou hodnotu by se musela měřit už jen samotná vidlice nepřidělaná na kole.

                                0 0
                                • AlesM  

                                  Tedy konecne cislo je cca 11kg ;)

                                  Konecne jsme se k tomu dobrali…ze to dalo ale namahu :-D

                                  0 0
                                  • marek_K2  

                                    Na fox34 talas fit4 150mm performance som nameral cca 9–10kg

                                    0 0
                                  • wilda81  

                                    takové práce a přitom je to číslo zajímavé akorát pro pro poměření „kdo ho má menšího“ :)

                                    0 0
              • petr99  

                +1

                když si vidli hodně podhustíš, tak ti zajede hned

                0 0
            • herrman  

              Je to nějakých +/- 9kg

              0 0
              • MlokCZ  

                To je slušné, čekal jsem to o hodně horší dle toho grafu z testu.

                Budu muset tu svoji jednu 2015 Foxku (32mm s Kashimou a Fit patronou) někdy změřit. Pořád i přes úpravu je o hodně horší než dvě další vidlice co jezdím. Ale ty mají obě odtrh 5kg, tedy to už je to nejlepší co lze mít a proto se mi ve srovnní ta Foxka zdá tak špatná. Ale ještě má najeto zatím málo ta Foxka (ty druhé dvě už jsou zajet dlouhodobě), tak se také může zlepšit.

                0 0
                • herrman  

                  To číslo by mě docela zajímalo, co se dá dostat úpravou z 32mm 2015.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Určitě změřím až mi to děti doma umožní (změřené je to hned, ale aktuálně doma jen vytáhnout kolo a už mi po něm leze ten menší; starší dcera už si to nechá vysvětlit), ale chtělo by to pak ještě údaj až bude mít ještě aspoň 1000km+ (mám na té vidlici pořád málo, jak bylo kolo kupované až koncem loňského roku a střídám více kol).

                    Na novém kousku úplně vše přehnaně těsné a tím hrozně velké pasivní odpory. Takže jako nová byla hrozná, to jsem se ani nedovážil změřit a už jsem i uvažoval, že rovnou vyměním za upravený Auron a ani ji nebudu nechávat upravovat a pošlu hned do světa. Výměna za Aurona by nebyl jen kvůli citlivosti, ale i tuhosti, mám 29" 32mm na 130mm, což je už hraniční při té délce vidlice.

                    Nakonec šla k Milanovi, po úpravě se hodně zlepšila, ale jak to střídám s těmi dalšími s 5kg odtrhem (upravená Reba a upravený RVL s pružinou DPC), tak je to pořád bída.

                    Samotná FIT patrona je ok, tedy nepodílí se nijak výrazně na zhoršení citlivosti (zkoušena samostatně), tím je tedy pořád ještě šance, že se to časem ještě zlepší.

                    0 0
                    • HevyDevy  

                      Zeptám se tady,jestli můžu… mám na Spectralu 29 vidlici Fox 32 performance ctd,zdvih 130 mm a ani po roce ježdění s ní nejsem spokojenej,chtěl bych super citlivou ale taky stabilní vidlici a tahle to teda není.Přemýšlím o Auronovi se zdvihem 140(prý je vyšší) akorát nevím jestli koupit na Kupkole za 10,nebo u Milana za 10700.Bude vidle od něj nebo Auron obecně citlivější?Vážím 64 kg a ještě jsem nejel Foxku,která by mi vyhovovala.Chci taky větší zdvih a tužší vidlu a nevím jestli Aurona nebo toho zázračného Pika či novou Yari,ta mi ale za nějakých 16t nepřipadá zrovna,, cenově dostupnější Pike".Dík za odpovědˇ.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Rozhodně upravenou od Milana, bude o hodně citlivější. Zvlášť při tak malém rozdílu cen není vůbec co řešit.

                        Na stejném zdvihu bude o nějaký ten mm vyšší, ale ten rozdíl je malý. Samozřejmě pokud ji dáš ještě o 1cm vyšší zdvih, tak už to bude znatelné.

                        Ono s tím jestli je vyšší Auron a o kolik je to těžké. Jak má ocelovou negativku, tak jeho výška může být velmi různá dle nafoukání pozitivky. Těžký jezdec v originálním stavu vidlice (bez výměny negativky) bude mít Aurona o hodně vyššího než lehký jezdec.

                        U upraveného dostaneš vždy negativku poladěnou na tvojí hmotnost. To je další důvod, proč vzít upraveného.

                        S Foxkama je to těžké pokud chceš opravdu hodně citlivou vidlici. Ty odtrhy zde uvedené pro 34mm neupravené Foxky pod 10kg mi tedy dost překvapily.

                        Já jsem jezdil za posledních celkem 4 Foxky:

                        • 2007 140mm 26" Talas 32mm, v originále bída, po úpravě to už s citlivostí šlo, ale špatný počátek zdvihu (moc malá negativka při max zdvihu) a s tím se nedalo nic dělat
                        • 2008 140mm 26" Talas 32mm, ta byl po úpravě nejcitlivější Talas co jsem jezdil, dostal se někam na 6–7kg a negativku u Foxe trochu zlepšili oproti 2011, s tímhle Talasem jsem byl asi jako jediným opravdu spokojený
                        • 2011 150mm 26" Talas 32mm, ten už na tom byl zase s citlivostí i po úpravě hůře, blížil se 10kg (před úpravou přes 15kg odtrh); vyhoval mi u něj průběh a negativka ok, ale s citlivostí už jsem spokojený nebyl
                        • 2015 130mm 29" Float Factory Fit CTD s Kashimou; nová nezajetá citlivost tragická (neměřil jsem, ale určitě 15kg+), po úpravě o hodně lepší a musím změřit a také ještě potřebuje zajet (zatím má jen asi 250km); zatím i přes velké zlepšení po úpravě s ní moc spokojený nejsem, citlivost by chtělo lepší, ale nejspíš nebudu spokojený ani s tlumením; možná má přetlumenou kompresi (i v descent modu) a k tomu ani nemá HSE (což je na Fox nevýdané, když nejvyšší modely ji mívaly ještě před pár lety vždy);

                        A pak tuhost už nic moc.

                        chybějící HSE by mi na tom zdvihu ani tak moc nevadila, ale ten zbytek už ano, uvidíme ještě časem, dám ji šanci tak 1500km

                        A pokud nebudu ani po 1500km spokojený, tak měním za upraveného Aurona. Nechal bych ho ale pořád na 130mm. Mám to na Radonu Slide 29" a těch 130/130mm mi vyhovuje, hlavně to tak má akorát geometrii. Pár mm na vidlici navíc vadit nebude, ale výrazněji bych ji zvyšovat nechtěl.

                        Aktuální model Piku jsem nejel, takže nemůžu posoudit. Ovšem první verze RCT3 tlumení mi nevyhovovala ani trochu a šla z vidlice pryč.

                        U RS aktuálně jezdím přepracovaného 150mm 26" 32mm Revelationa. Mám tu dokonce dva kousky. Oba dva jsou předělané na dual positon coil. S DPC jsem opravdu hodně spokojený. Konečně první snižování zdvihu fungujcí zcela dle mojich představ. Tedy perfektní citlivost (po úpravě odtrh 5kg) a perfektní počátek zdvihu.

                        Tlumící část byla v originále RCT3 s HSE. Bohužel výměna vzduchu za DPC způsobila problém chybějícího dorazu pro návrat ze zdvihu (v originále u DPC je použit MC, kam se ten doraz vejde). RCT3 je v originále použit jen u vzduchu, kde je negativka v pružící části a tedy ten doraz není potřeba jako u pružiny.

                        Takže bylo vyřešeno následovně:

                        • u jedné vidlice komplet výměna tlumící části za MC
                        • u druhé vidlice u Milana individuálně dodělané řešení s HSE, to bylo velmi komplikované, aby se tam ten doraz nějak vešel (muselo se i soustružit něco na zakázku do toho); tím tam mohla zůstat RTC3 kompresní část

                        Tak jsem měl dlouhodobě srovnání RCT3 vs MC na jinak totožných vidlicích a totožných kolech. A tím jsem došel k tomu, že RCT3 je akorát kurvítko citlivosti a i ve druhé vidlici vyměněna kompresní část za MC. Tím se tedy už liší pouze tím, že jedna vidlice má HSE a druhá nemá.

                        Dá se to ale i s tou bez HSE.

                        Pike byl pak předělán na charger damper, ale základ fungování pořád vychází z RCT3 i když to bylo vylepšené. Jak moc se to liší netuším, netestoval jsem už novějšího Pika.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          A pak jsem tu od RS měl doma hodněkrát Rebu. Dohromady možná tak už 6 kousků. Dvě tu stále máme (jednu na manželky kolo a druhou mám na HTčku). Všechno to tedy byly dual air verze. Solo air už bych nechtěl a raději vzal upraveného Epixona.

                          A upravená Reba s dual airem, to byla vždy jistota. Ročník od ročníku se jen lišil průběh, ale s tím se při úpravě dalo také něco dělat, takže žádný problém.

                          A každý kousek vždy skončil na perfektní citlivosti s odtrhem 5kg.

                          A pak je to těžké když jsem dlouhodobě zvyklý ze dvou svojich kol na perfektní citlivost jezdit na třetím vidlici daleko méně citlivou.

                          0 0
                        • petr99  

                          To jako vážně jsou ty foxy tak špatný ? Co nějaký výhody ? Tuhost si snad ale při takovym zdvihu s nohama 32mm nějak super ani nečekal, ne ? Jinak já mám talase 2010 bez úprav, kamarád rebu dual air 2012 a zas takovej propastnej rozdíl v citlivosti tam neni. Je citlivější, ale ne tak, jak bych čekal podle toho, co píšeš. A můj Talas zvládá líp fakt velký rány.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            U Foxu na jednu stranu přišli s Kashimou a jak to zlepší citlivost (malý rozdíl to udělá, ale v celku skor nevýznamný) a na druhou stranu postupně rok od roku vše těsnější (moc malé vůle). A tím se hodně navýšily pasivní odpory. Proto pak může být velký rozdíl nová (nebo skoro nová) a déle jetá.

                            Zase na druhou stranu více let zpět když byly Foxky i v originál stavu a nové opravdu citlivé, tak každou chvíli někde tekly, jak už to byl skoro opačný extrém (vůle moc velké).

                            Já jsem od té poslední Foxky nečekal vůbec nic. Taky bylo případně v plánu ji vyměnit i hned novou, ale pak jsem se rozhodnul ji dát šanci.

                            Kupoval jsem loni na pozdim ve slevě 29" Radon Slide 10, který jsem vybral z důvodu geometrie + chování zadní stavby jaké jsem chtěl + tlumič jaký jsem chtěl (tam mi Fox vyhovuje) a Fox vidlice tam prostě byla.

                            A když bylo ve slevě z 3000 euro na 2500 euro, tak nebylo co řešit. A bral jsem ho s tím, že půlku věcí vyměním. To jsem také udělal (teleskop jsem dával nový pryč a hodil jsem tam SLX kliky, brzdy, X9 3×10 řazení a tím nakonec šla cena ještě o hodně dolu, jak se prodaly postupně ty nové díly, které byly dražší než ty co jsem použil).

                            Z tuhosti jsem měl ještě větší strach než jaká je realita. Tuhost žádný zázrak, ale mohlo to být ještě horší jak je ta vidlice na 130mm a běžně se samostatně ani 130mm verze nedělala (max 120mm).

                            Tu Rebu má upravenou? Pokud ne, tak v originálním stavu je na tom samozřejmě o dost hůře. Liší se to vždy dost kus od kusu, takže se nedá říct obecně. Průměrně Reba bez úpravy bude někde na 10kg (ale už jsem měl v ruce neupravenou i s 7–8kg a také i s 12kg).

                            A nemůžeš srovnávat velké rány Reba vs Talas, když mají významně jiný zdvih. To je jasné, že se ten větší zdvih to zvládne lépe.

                            0 0
                            • petr99  

                              Mám performance, a ani, vím, že fox není znám svou citlivostí. Ano, má neupravenou, a je je citlivější, ale ty velký rány jsem to myslel tak, že reba v 2. půlce prostě vadne a není to ono, ale talas, ačkoliv nástup je horší, tak od tý 1/3 zdvihu to je paráda, a to trvá až nakonec

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                To jsi ale pořád u toho zdvihu, těžko to můžeš srovnávat v 2. půlce. V tomhle stačí když srovnám ty dvě Reby co aktuálně máme doma. Jedna je na 90mm a druhá na 120mm a je u nich také propastný rozdíl pro větší překážky.

                                A pak jak už jsem psal, tak Reby měly dle ročníku velmi různé průběhy a třeba nemá zrovna vhodný průběh, který bys potřeboval. S průběhem se vždy ale dalo něco udělat, takže to není problém.

                                Jinak průběh Talasu 2011 (jak jsem psal výše) mi vyhovoval jak byl v originále a nic se s tím dělat nemuselo.

                                0 0
                        • HevyDevy  

                          Dík za odpověď,ještě jaký je prosím rozdíl u Aurona mezi verzí se zlatavýma nohama a s černýma,je tam nějaké vylepšení nebo je to jen designová záležitost?Jinak já uvažuju o verzi rc2 která je prý lepší.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            U té barvy si nejsem jistý, ale myslím, že tam žádný rozdíl není.

                            Pokud nepotřebuješ lock, tak určitě RC2.

                            0 0
      • myscho  

        Vonkajšie nohy mi pripominaju RS Dart z cca 2008 :D

        0 0
    • Kratter  

      Zkusím oživit vlákno…

      Mám novou vidlici 34 Float Performance s GRIP tlumením, zkouším jí nastavit a jsem celkem nesvůj z projevu krajní polohy při nejpomalejším reboundu. Rychlost vrácení vidlice při nejpomalejším nastavením, čili při nejvíc „+“ je podle mě asi taková jaká by měla být cca v půlce rozsahu. Vrací se pořád hodně rychle, ale je pravda, že kolo při tom už nenadskakuje. Pokud si rebound nastavím podle tabulky na svojí hmotnost a dám 8 kliknutí, tak už není moc znatelný rozdíl od plně otevřeného nastavení a dokonce už i nadskakuje kolo. To začne nadskakovat už od 6 kliknutí.

      Je tu někdo kdo by mi tohle chování mohl potvrdit za normální nebo naopak, že je s vidlicí něco špatně?

      0 0
      • novas752  

        Jaký tlak máš ve vidlici a v plášti?

        0 0
        • Kratter  

          Ve vidlici mám tabulkových 5,3 bar a v plášti 2 bary

          0 0
          • novas752  

            Tak to je divné, útlum odskoku by měl určitě být silnější.

            Snad ještě, ujisti se, že jsou správně vyrovnané tlaky v pozitivní a negativní vzduchové komoře.

            0 0
            • Kratter  

              Jak prosím tě?

              Když dám nejrychlejší odskok tak při minimálním zasunutí horních nohou a pak při pohybu zpět si vidlice slyšitelně ufoukne, ale to jsem se dočetl, že je prý normální. Nebo je to spojené s nevyrovnaním tla­ků?

              0 0
              • novas752  

                To se právě ty tlaky vyrovnávají. Zkus to přes to místo, kde to zasičí promačkat několikrát. Když by byl menší tlak v negativní komoře tak by to popisované chování tlumení mohlo odpovídat + by byla vidlice poměrně tupá, necitlivá.

                0 0
                • Kratter  

                  Zkoušel jsem to propumpovat a žádná změna. Když jsem jí úplně vypustil, tak ten rozdíl tlumení byl znatelnej tak jak bych si představoval, ale cca od 2 barů nafoukaní víc už to zase přestalo tlumit.

                  Zkusil jsem to natočit. Je to při těch 5,3 barech

                  https://youtu.be/XA2qaRRTtkw

                  0 0
                  • novas752  

                    To je ten nejutaženější odskok? Na videu je expanze dost pomalá.

                    Jinak tlak v odpružení se obvykle měří v jednotkách PSI. 5,3 bar = 77psi.

                    0 0
                    • Kratter  

                      Jojo, je to úplně zavřený. Fakt ti to přijde „dost“ pomalý? Mně to přijde rychlý. Když to porovnám s fox 32 z roku 2014 nebo s dirt jumperem 2 od marzocchi. Tak mi prostě přijde, že je s tím něco špatně. Proto se, ale raději ptám.

                      Promiň, mně to v těch psech nevyhovuje :D

                      0 0
                      • novas752  

                        Fakt. Dokud se při ideálnim nastavení neblížíš úplně utaženýmu odskoku tak bych to neřešil.

                        0 0
                  • allrose  

                    To co je na videu,už je příliš pomalý návrat,to ti vidli zatluče do zdvihu

                    0 0
                • Šéňa1  

                  Přiživím se tu… Je možný pokud vidlici (Fox 34 2019), po servisu spodních nohou a vzduchový komory, nafouknu rovnou na požadovaný tlak (~70 psi), že naprosto zatuhne? Tzn. pokud by byl tlak jen v pozitivce a negativka bez tlaku? Nakonec po tom co jsem s otevřeným ventilkem vidlici zatlačil až na doraz, a průběžně nafukoval po pár psi a propružoval se jeví OK.

                  0 0
                  • Breakpain  

                    Protoze kdyz foukas vidli, mas ji prubezne propruzit pres vyrovnavaci kanalek, kdyz to neudelas, je jak sutr. Ale prisel jsi nato ;) ..

                    0 0
                    • Šéňa1  

                      Mě zaskočila ta míra sutrovitosti. Člověk si hned neuvědomí že přetlačit ten tlak s nulou v negativce není jen tak :-) Každopádně díky.

                      0 0
                      • Breakpain  

                        Normal, to se stalo asi kazdemu :) … pak uz si to clovek pamatuje ;) …

                        0 0
      • plzakj  

        A to zkousis ted v tech mrazech nebo v pokojovej teplote?

        0 0
        • Kratter  

          Kolo je úplně nový, ještě jsem s ním nevyjel a je doma v teple

          0 0
        • novas752  

          V mraze by tlumení bylo naopak silnější, tlumící olej s klesající teplotou houstne.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.