Zdravím, na kole mám výše zmíněný tlumič, který má zdvih 50.8mm.
Mám ho napumpovaný tak, aby při nasednutí měl ponor 30%. Po každé vyjížďce naměřím maximální ponor 50mm. Ptám se, je to v pořádku?
Díky za odpovědi.
Zdravím, na kole mám výše zmíněný tlumič, který má zdvih 50.8mm.
Mám ho napumpovaný tak, aby při nasednutí měl ponor 30%. Po každé vyjížďce naměřím maximální ponor 50mm. Ptám se, je to v pořádku?
Díky za odpovědi.
ahoj, jak si přišel na ten zdvih? Vypustil si tlumič a změřil?
A jakým způsobem to měříš po té jízdě?
Tak, zdvih jsem vyčetl z manuálu… Dokonce jsme si to ověřil i vypuštěním. A po jízdě, měřím maximální ponor díky O kroužku umístěném na kluzáku :) Potom měřím šuplérou vzdálenost od O kroužku ke guferu…
v tom případě ti to chodí téměř na doraz, ne-li na doraz. Zkusil bych zmenšit sag na 25% nebo bych nechal upravit progresivitu tlumiče, abys měl nějakou rezervu do dorazu
Díval jsem se na tvoje příspěvky a viděl jsme, že jsi tu progresivitu taky řešil. Jak to dopadlo? funguje ona gumová vložka? :)
jestli se toho nebojíš, tak můžu jen doporučit. Rázem z toho bylo jiné kolo. Po sezoně jsem měnil v tlumiči ve vzduchové části veškeré těsnění a stíráky (spíš preventivně) a vložka byla neporušená, nenaleptaná, prostě bez problémů. Poskládal jsem to, doplnil fox fload fluid olej a jezdím bez problému dál.
Jinak podobnou vložku (zřejmě ze silonu) koupíš i jako náhradní orig.díl od foxu, s tou ale zkušenosti nemám
Nebojím se, nějaký zkušenosti za sebou už mám, takže by v tom neměl být problém. Jen se mi nechce vyhazovat nekřesťanský peníze za kousek osoustruženýho nylonu. Pokud by jsi měl výkres a prozradil mi i materiál, byl bych ti zavázán :) Nerad bych podstupoval časově náročnou fázi výzkumu :|
mrkni tady a tady . Jedná se o zátku do vany 1,1/2 (jeden a půl palce) a je akorát ořezaná, aby se s malou vůlí vešela do tlumiče.
Třeba ale tohle vůbec nepotřebuješ, záleží na tom, kolik vážíš. Taky se může stát, že pak nafoukáš na ten sag 30% a tlumič ti bude využívát třeba jen 80% zdvihu.
Samozřejmě by to šlo dolatit tloušťkou té vložky – snížením její výšky seříznutím. Chce to vyzkoušet, já se trefil asi hned na poprvé, protože to funguje parádně
ještě mě napadá zmenšit onen prostor hydraulickou kapalinou… respektive doporučeným kapalným mazivem.
u vidlic se třeba takto progresivita mění běžně, můžeš vyzkoušet přes ventilek
Dobrá, vyzkouším. Ještě jedna věc… Do kolika procent zdvihu by měl tlumič maximálně jít? Je to vůbec nějak dáno nebo jsme jedinej kdo to řeší ? :D
tak určitě je potřeba to řešit, měl by využívat téměř celý zdvih ale při tom nechodit po dorazu, takže ani tehdy, když to člověk přežene s nějakým skokem. Mě třeba chybí k dorazu necelých 5mm při takovém to mém ježdění, takže ještě nějaká rezerva tam je. Kolik to ale dělá procent, to netuším
Rozumím, tak vyzkouším olej a uvidíme ;) Díky za tvůj čas ;)