• Tomkac

    Ahoj, teď jsem si pořídil vysněného anthema a chci mu jako brášku vzít ještě trance… Většina giantů teď místo rock shoxu na který jsem byl docela zvyklý vozí FOX 34 Rhythm… Jaké ty vidlice jsou co se týče kvality, chodu atd??? Na vyšší řadu s float vidlou asi nebudu mít… :-(

    0 0
    • honzarb  

      Ahoj, mam na Fuel EX a spokojenost… chod je pekne plynulej, ze zacatku docela aktivni… podle me se nemas ceho bat.

      0 0
      • Tomkac  

        jak moc prasíš?? Co např. přežila..

        0 0
        • honzarb  

          …Rychleby, Trutnov Trails a naky enduro jezdeni kolem Liberce a Oybinu. Nevim jestli prasim, ale dost casto na ni spoleham, ze hodne veci vyresi za me:-)

          0 0
          • Tomkac  

            sem tam hrubší doraz pobere?

            0 0
            • honzarb  

              Já ji ještě na doraz nedostal, a to občas nakej malej dropík dám…ale přiznám se, že do větších akcí sem se s ní nepouštěl, páč takovej skill zatim nemám… Ale podle mě běžný #endurospecific :) ježdění zvládne v poho…

              0 0
              • novas752  

                Ono taky můžou bejt jinak vložkovaný podle požadavků výrobce.

                0 0
                • honzarb  

                  to jo..ale da se pak v tomhle smeru tunit…

                  0 0
                • LucasCZE  

                  Podle stranek FOXu nemaji zdvihy 150 a 140 z vyroby zadny spacer, 130 ma jeden, 120 ma dva, 110 ma tri a 100 ma ctyri. S tim co dava Canyon to sedi, Rhythm 150 bez spaceru. Pro nejake vyrobce to muze byt upravene, to mas asi pravdu. (Pisu o Rhythm 34, 32 to ma samozrejme jinak.)

                  Jinak bez spaceru na me byla malo progresivni. Ted tam mam myslim 2 a je to parada. Urcite vidlici doporucuji.

                  0 0
                • Rice  

                  U Fox 34 140 Fit4 jsou standartně dva 10cc a to je dost přehnaný, dorazu jsem se vzdáleně ani nepřiblížil, tak jsem dal jeden 10cc a to bylo už použitelnější, ale stejně mam rezervu. Nicméně jsem udělal 2018 tunning a koupil novej air shaft s „vetší“ negativkou, vzal k tomu i 2018 černej vršek – víčko s ventilkem a tam je trošku jiná šířka toho clipu a na první pozici je 10cc dost navolno, takže teď mam jen 8cc token a možná přidám ne kvuli chodu na doraz, ale vetší progresivitě v třetí třetině zdvihu (vlastně asi spíš v 2/2, možná by stačilo jen zrychlit odskok a přifouknout). Každopádně tokeny tam prostě přidáš/ubereš a je to, mnohem náročnější mi přijde správně naladit tlak s odskokem, takže s foukáním ±4 psi jsem u Fit4 strávil asi nejvíc času – když je tlak moc velkej, tak je to tvrdý a když moc malej, tak míň citlivý…

                  0 0
                  • allrose  

                    a přínos evol komory je jaký..jak výrazně se změnila citlivost,prů­běh,kolik jsi na ní najel?

                    0 0
                  • Rice  

                    Vidlici jsem dal na jiný kolo a ještě ladim tlaky/nastavení, takže nemůžu posoudit. Ale nepřipadá mi, že by se chod nějak výrazně změnil (to udělala větší „zlepšení“ chodu změna počtu 10cc tokenů ze 2 na 1). Pístky mě nenapadlo vedle sebe vyfotit, ale co si pamatuju, tak velikostně to nebyl nějakej velkej rozdíl, ale jak tam ta fyzika na nějakejch 5% nebo 10% velikostně funguje netušim. Každopádně mi hodně chybí u domu nějaká 50m testovací cestička, kde bych mohl vidlici testovat a ladit podle toho nastavení (kořeny, kameny, rolety, vyšší schody apod.), když to testuju na vyjížďce tak záleží jaký jsou zrovna podmínky, jak kde co protlumíš rukama apod. a to zhodnocení projevu je pak dost zkreslený.

                    0 0
                    • allrose  

                      a staticky na místě jsi žádný rozdíl při stejném nastavení necítil..jemněj­ší odtrh?

                      fox 36 evol 2018 a neevol na místě jsem skoro necítil,ale při jízdě výrazný na „drobnosti“,pravda mezi jízdami uběhlo pár měsíců a jiná kola

                      0 0
                    • Rice  

                      Při pružení na místě jsem víc méně nic nepoznal, ale vidlici nefoukám podle sagu, protože stejně to pokaždý zatížim trochu jinak a ±1–2 mm nepoznám. Ta nová spodní část je myslim stejně dlouhá (asi kvuli zdvihu), ale jsou tam jinak udělaný ty plasty, takže o něco málo větší objem. Ale foukám podle tabulky dle hmotnosti a pak ubírám tlak a zrychluju odskok, s tou 34 nakonec vždycky skončim ± o 7 – 10 psi níž než je uvedeno v tabulce, jinak je to moc tvrdý. Když se to ufoukne ještě víc, tak má vidlice moc velkej sag a zustává zabořená ve zdvihu. I v nějaký příručce od Foxu jsem četl, že se to má fouknout podle návodu a pak podle „tvrdosti“ ubírat nebo přidávat po 3 psi a odskok nastavovat podle tlaku. Na odtrhu a žehlení bude záležet jak je zatížený přední kolo a úhlu hlavy a stejně je vidlice při jízdě trochu zanořená a běhá třeba mezi 20% a 60% zdvihu. Takže na trail oproti doporučení Foxu trošku ubírám tlak a zrychluju odskok, jen se občas stane, že někde vyškolí špatnej dopad apod. vidlice kopne aniž by to byl problém nastavení, tak se přenastaví/zpomalí odskok, je to líný, tak se přifoukne a zase dokola.

                      0 0
                    • Rice  

                      Zkusil jsem přeměřit ten sag a při sezení na sedle dole mam zhruba 20% možná o 1 – 2% víc, ale tohle se opravdu špatně měří, protože Foxky nemaj stupnici a jak z kola slejzáš, tak se může sag kroužek ještě trochu posunout. Nicméně je asi nejlepší to zkusit fouknout víc, pak zase míň, poladit odskok (dávám spíš na rychlejc, tedy rebound (-)) a sledovat jak se vidlice chová. A jak to ladim, tak ani nemam poznamenáno jakej tam mam tlak, jen tušim něco mezi 70 a 75 psi. Když se mi to při vyjížďce nezdá, tak doma připojim pumpičku, nafoukám tlak do hadičky, dotáhnu koncovku a uberu nebo přiberu pár psi.

                      0 0
    • novas752  

      Za rok co jsou na trhu ti o kvalitě a spolehlivosti asi nikdo nic moc neřekne. Ale chodí prý pěkně. Já jsem jí jednou zkoušel jen na parkovišti a citlivost měla moc pěknou, víc ti ale neřeknu.

      Ta FitGrip tlumící patrona se montuje i do levnější verze Performance vidlic, Fit4 je až v Performance E­lite.

      Já mít XC fulla, uvažoval bych asi spíš o enduru než o trailbiku…

      0 0
      • satch  

        přesně tak, mělo by to mít vnitřnosti z performance + trochu levnější (těžší) materiál obalu (nohy a tak).

        Konkrétnější dojmy nejsou, taky jsem se po tom pídil, ale nic moc jsem nezjistil… (půl roku zpět)

        0 0
    • Rice  

      Taky bych chtěl mít tolik místa a hlavně prostoru na ježdění, aby mi stálo za to držet dvě mtb kola. Jenže zrovna něco jako Anthem a Trance je jediná kombinace, kterou bych tady mohl jezdit a mít nízkozdivhovej 29" xc/trail a klasickej trailbike mi přijde trošku jako 2× ± podobný kolo. Pokud by bylo víc ježdění, kde bych využil enduro zdvihy, tak bych se asi dokázal prostorově uskromnit a měl 27,5 " enduro a k tomu 29" xc/trail. Ale enduro nemam kde pořádně nakrmit, takže si vystačim s 27,5" trailbikem a dvouma párama zápletů s různejma pláštěma.

      0 0
      • novas752  

        A nebo 27,5" trailbike a k tomu rychlej lehkej xc hardtail. A silničku. :)

        0 0
        • AussigBiker  

          A štěrkolet :-)

          0 0
        • Tomkac  

          O reignu přemýšlím.. ale nejsem si úplně jistej.. Měl jsem FR i DH kola a nevím jestli chci úplně enduro = integrálka chrániče atd.. Bikeparků jsem si užil dost… Chci jezdit na trailech a na kopec se dostat po vlastní ose… Leda tak reigna v nějaké pěkné váhové kategorii, ale na to nemám.. Myslím že by mi těch 150/140 mohlo stačit… Anthem by zbytečně brečel na hrubších trailech… (mám lehce dojebané záda, tak mám prostě na xc fulla)

          0 0
      • Rice  

        Silničku ani gravel určitě ne, nemam rád když na silnici za mnou někdo prošlapává plyn. Na hardtail by dalo využít spoustu starších dílů, ale xc/trail bych potřeboval spíš léto na delší trasy (nad 50 km) a jezdit ve vyššim tempu pravidelně takovýhle dálky lesem na hardtailu by mě rychle omrzelo. Takže abych mohl pořídit 29" xc/trail, tak bych asi musel bydlet někde na horách, kde by se dalo enduro pořádně využít (tedy terén „jako“ na ews, u nás je to často jen hrabanka a uklouzaný kořeny).

        0 0
    • metr-x  

      Koupil jsem ji ted z výprodeje na bike components.de a musim rict, ze me mile prekvapila. Chod je luxusní a nebál bych se ji prirovnat k me byvale kashime.

      0 0
    • JMT  

      Přišlala mi 32 rytthm na novym kole. Dával jsem jí dolu a nahazoval RS1, ale přišlo mi, že chodí krásně. Jemně, sametově. Opravdu mě překvapila.

      0 0
    • onyx88  

      Trochu to oživím…

      Už máte někdo nějaké dlouhodobější zkušenosti? Jak funguje? K jaké jiné by ste ji přirovnali? Vyplatí se?

      0 0
    • Dolejs  

      Kolik kdo vozíte tokenů? Mě chodí docela často k dorazu, sag mám 20%. Díky

      0 0
      • LucasCZE  

        Rhythm 34, zdvih 150, 2 tokeny z maximalnich 4.

        0 0
      • allrose  

        záleží na více věcech…

        na zdvihu 140 neevol 2 (1) ,160 zvětšená evol 1 (0) při 70–75psi

        0 0
      • Pain  

        Nemam zadny. Dorazy zatim nejsou. Sag taky 20 %. Nafoukano 85 psi. Zdvih 150.

        0 0
      • jerrymouse  

        Já měl na 34ce 3 tokeny (87kg), se dvěma mi moc chodila do zdvihu.

        0 0
    • Dolejs  

      Mě to právě chodilo k dorazu docela dost. Váha 90kg včetně batohu a helmy. Zdvih 150mm. Zkusím poladit tokenem..

      0 0
    • honza.bajk  

      Ahoj, nevite nekdo, jak to se zmenou zdvihu u tyhle vidle? Mam 130 mm 29" a chtel bych aspon 140 mm. Da se nejak poresit? Puvodne jsem si myslel, ze je jen ve 130 mm a ted koukam, ze se dela i 140, 150… tak jestli spravne uvazuju, bude se menit jen neco vevnitr (patrona…), jinak nohy, vnejsi i vnitrni, by mely byt porad stejny, ne? Nebo ve 130 mm uz proste neni na dalsi upravy misto? Nevite o tom nekdo neco?

      0 0
      • allrose  

        Mění se pístnice vduchu,číslo pohledej u foxů a cinkni ke švecovi zda ji nemá v nabídce..

        0 0
    • Dolejs  

      Po dnešní vyjizdce mě chodila cca na max 60% zdvihu pri sagu cca 20%, kdyz jsem ji ufouknul na sag 25% byla zase často u dorazu ale chod víc citlivější. Pomůže tomu token když bych nechal sag na 25% aby nechodila k dorazu?? Jezdil jsem po lesních trailech bez skoku atd. Díky za reakce

      0 0
      • LM  

        Ano, tokenem se zvýší progresivita, takže bys měl přestat chodit po dorazu a i tím vyšším sagem.

        0 0
    • Dolejs  

      Čili když budu mít sag 25% měla by se zlepšit cilivost a když pridám dva tokeny nemělo by to chodit po dorazu? Zkusím a uvidím..

      0 0
    • Dolejs  

      Řešil si doma někdo servis na téhle vidli? Kolik oleje do jaké nohy??

      0 0
    • Dolejs  

      poprsím někoho o přesné informace kolik a a kam čeho nalít? spodní nohy 10ml 20WT gold a do vzduchové části 40ml 5wt ? To samé tlumič FOX Float DPS? https://www.ridefox.com/fox17/help.php?…

      0 0
      • novas752  

        Tady na té stránce máš v oddílu Fok-Basic Maintenance dokumenty podle modelových roků kde je to přesně popsané.

        A pozor, ten 5WT olej neni jakejkoliv tlumičovej ale přímo ten teflonovej od foxu – stejnej jako je v tlumící patroně.

        Na servis tlumící části tlumiče potřebuješ speciální přístroj, na vzduchovou část stačí asi 4ml Fox Fluid.

        0 0
        • Dolejs  

          Ten fox fluid mám, chtěl jsem dělat jen vyčištění a naliti oleje nemám tento rok moc najeto.. Když teď koukám kolik stojí litrovka toho 20wt tak bude asi lepší když to někam na ten servis nakonec pošlu pac to nebude o moc dražší než když si to koupím a udělám sám. Ty máš nějakou zkušenost se servisem??

          0 0
          • novas752  

            Tak se na něj vykašli a nalij tam nějaký podobný. V té tlumící noze musí být to co je psané. Co bude v pružící noze je celkem jedno.

            Můžeš tam nalít motorový olej nebo olej do převodovek ve vhodném množství, můžeš tam nalít „speciální“ olej do odpružení – například RSP Airfluid 250ml kanystřík tušim asi za 300, to ti vystačí na nějakých 6–8 servisů. Ono ty speciální oleje na mazání odpružení nejsou nic jinýho než lepší motorový oleje přibarvený barvou. Například RockShox na mazání tlumičů přímo doporučuje Maximu 15w50 což je „obyčejnej“ plně syntetickej motorovej olej. To samý od Motulu stojí 250Kč za litr.

            0 0
    • Micey  

      Ze se teda vratim ke starymu vlaknu, dneska jsem do svy 34 Rhythm nacpal 3 zeleny tokeny a je to parada – za 4 kila s postou mam dojem, ze mam novou vidli. Da se foukat na min, zlepsi se citlivost, pritom progresivita se krasne zvysila. Silne doporucuju.

      0 0
      • Fleak  

        Kdepak jsi je kupoval? A byly tam nějaký od výrobce?

        0 0
      • cosmo  

        Kolik vazis? Me k mym 70kg prijde strasne tvrda, necitliva…koupil jsem token a uvazuju jestli pridam ci ne, vevnitr jsou 2…mam na mysli beznou citlivost behem vyjizdky…

        0 0
        • Micey  

          Kupoval jsem na spoke.cz, doufam, ze to nebude vypadat jako reklama. Ale byly jedini, kde se to tvarilo byt skladem, a ocividne bylo.

          Vazim nejakejch 80.. pokud tam dva mas, dalsi bych asi nedaval. Ja tam nemel zadnej.. ale necitliva mi teda neprisla ani predtim, ani ted – lec nevim, s cim srovnavas.

          0 0
          • Fleak  

            Je na to potřeba nějaký speciální klíč na oddělání toho horního víčka?

            0 0
            • filipino_23  

              myslim ze 27orech z goly, ale strielam od oka velkost orechu, tak ma opravte

              0 0
            • novas752  

              Dá se stavitelnym klíčem s neomrdanejma čelistma. Ořech z goly nedoporučuju, je potřeba ho nejprve zarovnat na brusce/fréze/sou­struhu aby neměl vevnitř sražení – šestihran na víčku je dost nízký a snadno se žvejkne.

              0 0
              • Dolejs  

                Není gola jako gola ale je pravda že je lepší si koupit ořech a nechat ho někde zarovnat.. jinak tokeny mají u švece skladem pořád Token 34 co se týče vidle,tak po servisu spodních nohou a nalití správného oleje je chod o dost máslovější, mám jeden token a cca 70 PSi a vážím s báglem kolem 85kg, při velklým skoku mám cca 1 cm rezervu..

                0 0
              • Micey  

                Mno, ja to udelal na prasaka opatrne sikovkama. Snazil jsem se bejt opatrnej, ale ze bych to vubec neodrel..:)

                0 0
              • abel  

                nechci se hádat, už jsem to tu četl mockrát, ale mě se to nikdy nestalo ani na sunturu (obyč ořech 27) ani na foxu (ořech 26). nic není ožvejkaný, ořech jsem neupravoval a drží pokaždý pevně.

                0 0
                • Breakpain  

                  Kdyz nespechas a drzis to poradne, tak to jde taky, ale je snazsi to zvejknout ;), to je cely. Tzn snazis se to udelat blbuvzdornejsi, to je cely :).

                  Ja si to zvejkl, od te doby to delam opatrneji a taky funguju ;)…

                  0 0
                  • abel  

                    jasně, chce to používat hlavu:-) vidím hliníkovej šroub s nízkou hlavou, tak k tomu nepřistupuju jak k lešenářskejm trubkám.

                    0 0
              • honzarb  

                Normalne jsem ten orech koupil v Hornbachu a nic jsem zarovnavat nemusel. Funguje bezvadne.

                0 0
                • krabica  

                  Takže byl bez náběhů?

                  0 0
                  • honzarb  

                    Ja nevim, vubec jsem to neresil, pac jsem ani nevedel, ze jsou potreba… schvalne doma mrknu a pak sem napisu.

                    0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
            • Breakpain  

              Treba na Koloshopu sezenes uz zarovnane orechy. Ale co jsem mel tu cest, tak ten predrazenej original sedi lip nez tyhle. Ale pokud tam lezes obcas, staci to, jen to musis poradne pridrzovat rukou ;)…

              0 0
      • Pain  

        Ja koupil bez tokenu, ted vozim dva a spokojenost taky

        0 0
      • duk  

        Podobne zkusenosti, na Stumpovi jsem mel vidli bez tokenu a i pri nesmyslne vysokym tlaku jsem chodil nekolikrat za „enduro“ vyjizdku opravdu citelny doraz. Ted mam dva tokeny a je to tak ideal, tlak vozim cca 75 psi na 78kg, citlivost se diametralne zlepsila, nejde tolik zbytecne do zdvihu a doraz davam jen obcas.

        0 0
    • murpina  

      Ahoj, chtěl bych vyměnit vidlici na kole a uvazuju nad Fox 34. Můžete mi doporucit dle zkušenosti jaký typ? Vůbec se ve foxu nevyznám. Rythm, Performance, fitgrip, fit4, float…Díky

      0 0
      • AleZ80  

        Rhytm – nejnižší řada, Grip patrona, levnější provedení spodních nohou (= vyšší hmotnost)

        Performance – Grip patrona

        Performance Elite – FiT4 patrona s možností nastavení nízkorychlostní komprese v režimu open

        Factory – FiT4 patrona s možností nastavení nízkorychlostní komprese v režimu open, klouzavější úprava vnitřních nohou

        0 0
      • wilda81  

        Na jaké kolo a použití? Chceš zamykat (a odkud?) nebo spíš oceníš možnosti ladění?

        Levnější Fox 34 = Marzocchi Bomber Z2, tak můžeš zvážit i tu.

        0 0
        • murpina  

          Ahoj, mám to na tohle kolo https://www.cyklopoint.cz/…_d49771.html.

          Kolo zamykám jen na silnici při přejezdech, takže o to mi uplně nejde. Jak hodně pujde ladit takhle nizký zdvih nedokážu posoudit, ale pokud to pocítím, tak určitě ladění. Na Bomber mrknu.

          Dík.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.