začetl jsem se do debaty na americkém foru, kde drtivá většina majitelů Stumpjumperů mění tlumiče Fox Triady za Floaty RP23, máte někdo zkušenost s triadem, opravdu je to takový shit, uvažuji o koupi fullu a tohle mi přijde zásadní…díky
začetl jsem se do debaty na americkém foru, kde drtivá většina majitelů Stumpjumperů mění tlumiče Fox Triady za Floaty RP23, máte někdo zkušenost s triadem, opravdu je to takový shit, uvažuji o koupi fullu a tohle mi přijde zásadní…díky
No podle všeho je Triad OEM produkt takže asi to nejlepší nebude a Floaty RP23 je top
uvažuji o koupi Stumpu FSR Comp, ale ten tlumič Triad se mi moc nezamlouvá, máte s ním někdo zkušenosti…?
neni Triad klasická RP3?
Nee. RP3 ma 3 urovne propedalu, Triad ma Open-Propedal-Lock
To určitě není. Triad má open/propedal/lock. RP23 má jen open/propedal. A pro úplný lock musí být jiná konstrukce uvnitř.
A co je k tomu vede tam nepisou ? Ono letosni RP23, ktere jsou urceny pro volny prodej, diky svemu nastaveni nejsou zadne terno.
Pochybuju, že u Triadu to bude lepší. U RP23 má aspoň jistotu, že může nechat změnit interní nastavení nebo úplně upravit. Triady nevím, zda třeba v TF tuned upravují.
Triad jako spec. verze pro Spesl by teoreticky mohl byt pro chod Stumpa optimalizovany. Je ovsem otazkou, jestli se letosni vseobecne „pritvrzovani“ Foxu nedostalo i sem.
To by mohla, hlavně průběhem, s RP23 se standardní komorou to nebude dobrá kombinace. I když mě se prostě takový průběh stavby až nelíbí. U Canyonu AMka to za tu cenu beru, navíc tam dávají RP23 s high volume komorou, takže to jako celek je vyvážené, ale stejně osobně preferuju úplně opačný průběh lev. ratio jako má Stereo.
Já bych hlavně vůbec nechodil do Stumpa. Chodí sice slušně, ale srovnatelně fungujících kol s lepším osazením a za levnější cenu by se našlo více. I když je otázka, co bude vůbec ještě v tuhle chvíli k mání, když už je toho většina vyprodaná.
A když se ti ještě k tomu navíc nelíbí tlumič v základu (mě by se taky nelíbil), tak už vůbec nevim, proč ho chceš koupit.
Osobně se mi průběh letošního Stumpa až tak moc nelíbí (je teď téměř tožný s Canyonem AMkem), průběh starší verze se mi líbil více. Sice tím se zbavili tlumiče na ráně bordelu a mohli udělat větší sloping, což je dobře.
pro anglicky mluvící http://forums.mtbr.com/showthread.php?…
mně se ten letošní Stump zamlouvá, a byl jsem rozhodnutý si ho koupit, ale nahlodala mě ta rozsáhlá diskuze a nespokojenost vetšiny majitelů Triadů na Stumpech jak 06,07 ale i 08 bohužel. po výměně za fox RP23 je to prý úplně jiný bike, citlivější a hlavně rychlejší
nejsem vůbec žadný odborník na odpružení, Stumpa 08 jsem testoval minulý týden ve verzi expert tedy bez Triadu a když porovnám s GT marathonem nebo FSRxc, tak mi přišel málo citlivý, teď jsem hodně na rozpacích a nevím, jak vybrat, navíc když už je skoro vše vyprodáno!!! díky všem za názory
Při výměně za RP23 záleží jaké bude mít RP23 nastavení. Nevěřím, že s RP23 s compression tune na minimu může být jakékoliv kolo citlivé. U RP23 je tu ale pořád ta jistota, že může interní nastavení nechat změnit nebo ho nechat upravit v TF tuned, i když obojí jsou peníze navíc.
Záleží jaký preferuješ průběh zadní stavby, tedy zda potřebuješ progresivnější na větší skoky nebo naopak moc skákat nebudeš a potřeboval bys lineárnější.
U těch progresivnějších tu je třeba Canyon, průběh stavby téměř totožný s letošním Stumpem, ale Canyony už asi nejsou.
Něco lineárnějšího máš Cuby (AMS 125tka), Radony. Superžehlivé nebude nic, když tam bude RP23 s compression tune na maximu a je tedy nutné pak nechat změnit interní nastavení nebo nechat upravit.
Jinak je nesmysl, aby po výměně tlumiče to bylo současně citlivější a rychlejší. Když to bude citlivější, tak se to bude i o malinko více pohupovat a bude to i nepatrně pomalejší (i když ty rozdíly budou minimální v rychlosti a hodně záleží na jezdci jak šlape do kruhu).
Třeba AMS 125tka bude levnější, lépe osazená a s RP23. Ten popis v odkazu mají blbě (ten je omylem převzatý z AMS Pro), na osazení se koukni třeba přímo u Cubu.
U Cubu ti můžu říct rovnou, že je RP23 s compression tune na max., tedy pro superžehličku je nutné rovnou počítat s úpravou tlumiče.
Trosku te opravim
Při výměně za RP23 záleží jaké bude mít RP23 nastavení. Nevěřím, že s RP23 s compression tune na MAXIMU může být jakékoliv kolo citlivé.
Díky, samozřejmě můj nesmyslný překlep s tím minimem.
Ten expert ma spec tlumic a navic s Brainem (jak jsi ho mel nastaveny ?), takze je pravdepodobne, ze s Triadem se bude chovat jinak. Nejak mi nejde dohromady to citlivejsi a rychlejsi – to jsou veci, ktere dle meho jdou trochu proti sobe.Snad jen ze u Triadu je jen 1 uroven ProPedalu a u RP23 3, takze je mozne, ze lze najit pro toho, kdo jezdi se zapnutym PP, vice vyhovujici nastaveni.
měl jsem brain nastavený spíše na soft, a odskok tlumiče jsem zkoušel různý, přišel mi v tom dost malý rozdíl a v terénu mě to dost nakopávalo. jinak zpět k té diskuzi amerických soudruhů, jde o to, že Propedal na Triadu asi moc nefunguje a hodně kope při záběru, vůbec nemluvě o lockoutu, nemá smysl. open mod je asi celkem OK, i když na sjezdy je RP23 daleko jistější a tudíž rychlejší
Aha ty jsi myslel rychlejší na sjezdy, já to pochopil, že při šlapání.
Pokud nekdo jezdi dolekopcom se zapnutym PP, tak potom ano ;-)
Já bych ten Triad až tak nezavrhoval, přítelkyně ho má na Stumpu 07 a moje dojmy z jedné vyjíždky (kdy jsem ho fouknul na svojí váhu) a ročního pozorování chování při vyjíždce z druhého kola jsou pozitivní. V otevřené poloze velmi aktivní tlumič (zadní stavba) žehlící velice dobře běžné nerovnosti, s propedálém citelně ztuhne a ani při jízdě po asfaltu není potřeba ho úplně zavírat. Za rok (cca. 3000km) vůbec žádný technický problém, ani nebylo třeba dofukovat vzduch. Na AM ježdění dle mého úplně v pohodě. Mohl by být ještě krapet lineárnější, ale asi jsem rozmazlený z DHX Air.
S tou linearitou to bude teď ještě horší, protože zadní stavba je letos progresivnější než ta 07.
Jinak by to ale chtělo nějaké srovnání, to co popisuješ mi přijde jako samozřejmost u každého tlumiče. Teď spíš jde o to, jak je to třeba ve srovnání s RP23 s compression tune na minimu a s compression tune na maximu a jak je to u 08 verze, kde to může být stejně jako u RP23 úplně jinak.
S vědeckým rozborem bohužel nemůžu sloužit :-), ale myslím si, že 90% majitelů FS kol netuší co je to compression tune a 99% neví na jakou hodnotu CT má tlumič nastavený. Možná tak 50% tuší co je to SAG a minimálně 25% má tlumič přefouknutý nebo přetlumený. Jsou to moje zcela nevědecká pozorování, ale myslím, že se moc nepletu. :-) Tím chci říct, že aktivní tlumič s rozumně pracujícím propedálem bude pro drtivou většinu zcela dostačovat.
Tak jsem to 1% co co ví co je Compresion tune a vím jakou hodnotu mám
To budes mit asi pravdu, nebot jinak by se letos musela u Foxu konat defenestrace cloveka odpovedneho za to „pritvrzovani“ ;-)
taky jsem rád že ho mám na minimu model 07
07 ještě téměř všichni výrobci kol montovali s nastavením na minimu. To byl obrat až pro letošní rok.
Ale zase nastavení na maximu má i výhody. Po úpravě tlumiče v TF tuned to byl přímo šok jak se to zlepšilo. U toho druhého tlumiče, který byl na minimu už to bylo jen mírné zlepšení.
Máš sice pravdu s tím, že většina neví, co jsou ty interní nastavení. Jenže to zcela změní chování tlumiče, takže je to zcela zásadní věc.
A pod aktivní tlumič vůbec nevím co si představit. Protože tohle spousta lidí, co nejezdila více fullů a tlumičů prohlásí o RP23 s compression tune na max. taky a přitom to tak nebude ani náznakem, jen jim se to tak zdá.
Proto bez urážky bez toho srovnání je to takové nic neříkající.
Tedy nejde o vědecký rozbor, pouze o srovnání s něčím, kde ostatní budou vědět jak se chová ta srovnávaná věc.
Netušíš náhodou, kto mi tú kompresiu na RP23 prestaví na Slovensku? Robí to autorizovaný servis (Slovkolex) alebo musím hľadať nejakého garážového šarlatána? :-) Apropó, koľko to stojí v CZ? Pýtal som sa v BA asi v troch obchodoch, čo znamenajú tie nálepky na tlmiči (compressiona rebound tune) a ani to mi nikto nevedel povedať :-( Takže je to predsalen nejaké továrenské prednastavenie kompresie a tlmenia a keď sa mi zdá tlmič pomalý, musi mi ho odškrtiť v servise, však?
Vše se řešilo podrobně tady. Tedy v ČR ti to nepřenastaví nikdo. Na Slovensku to právě Slovkolex začal dělat a za docela slušné peníze. A nebo rovnou nejlepší výsledek, poslat to na Push úpravu do TF tuned.
Uprava v TFTuned da urcite nejlepsi vysledek, ale jako nevyhodu vidim nutnost posilat jej na servis do Anglie – coz mimo vetsich fin. nakladu znamena diky rychlosti posty i delsi dobu bez tlumice – coz pri nejakem problemu behem sezony muze byt neprijemne ( ne kazdy ma v zasobe dalsiho fulla ;-) )
Jasně, tohle chápu. I když zase servisovat tlumící část není potřeba moc často (takže to že to je o trošku dražší není takový problém) a vzduchovou servisovat můžeš kdekoliv. Při problému to samozřejmě je jasně horší, když je k dispozici jen jedno kolo.
Cena upravy komprese mne v Slovkolexe stala tusim ~2100Sk. Vetsinu teto castky tvori cena za rozborku a sborku tlumice + novy olej ( tedy v podstate kompletni servis bez noveho tesneni, neb to bylo OK ). Castka za vlastni prenastaveni (+2 nove planzety ) nebyla potom nijak vysoka.
Mám rám comp 2008 s Triadem, rám má ještě vlastní nestandardní přesmykač bez objímky, což nevím jestli nebude do budoucna problém. K funkci Triadu se nemůžu moc vyjadřovat, protože nemám s čím srovnávat a od prvního nastavení na tlumič nesahám, a to včetně páčky pro LO. Nastavil jsem si nejrychlejší odskok a kolo pak komfortně využívá celý zdvih. Jezdím i trasy náročným XC terénem přes 100 km a lockout ani propedal vůbec nepoužívám, ale na asfaltu nechodím ze sedla. Propedal na Triadu má pouze jednu polohu.
tzn.,že používáš pouze open…? nehoupe se to na silnici? K tomu odskoku, píšeš, že máš nastaven nejrychlejší, ale tím pádem asi míň komfortní…
Odskok s komfortem souvisí jen trošku a nepřímo. Rychlejší odskok bude naopak spíš komfortnější, protože díky tomu se tlumič stíhá rychleji vracet a tedy lépe si poradí s rychle po sobě jdoucími překážkami. Ale pokud je odskok na moc rychle, tak to bude v některých situacích kopat a to může až nebezpečně (tím myslím, že když je fakt přehnané s rychlostí odskoku, tak v některé situaci tě to může až sestřelit z kolo tím příliš rychlým návratem).
Ale netuším jaký má rozsah nastavení odskoku ten Triad a jak je to potřeba mít v tomhle konkrétním případě.
A houpání je hrozně moc závislé na tom jak kdo šlape. Já třeba ani na AMS 125ce s upraveným tlumičem v TF tuned (tedy maximálně žehlivá kombinace, která má tedy tendenci se i dost houpat) nemám s tím houpáním problém. Při slušném šlapání se to pohupuje jen decentně (ale samozřejmě mírně ano). Platformu (po úpravě už je to Push platforma, propedal to zcela nahradí) mám upravenou tak, že je to i na 3jce nastavení platformy poměrně hodně aktivní (asi tak jako RP23 s compression tune na max otevřený) a stačí mi to ve všech situacích a žádné větší omezovaní nepotřebuju. Právě díky tomu, že platforma je dost aktivní a jen lehce omezuje je použitelná a teď ji skutečně používám (narozdíl od propedalu).