Zdarec bikeři, budu si kupovat mého prvního fulla,zdvihy do 130 mm. Vážím cca 100 kg a slyšel jsem že by pro mě bylo lepší tlumení od Foxe, prý vydrží větší tlaky než rock shox. Je na tom něco pravdy, nebo spíš záleží na kvalitě dané vidle/tlumiče?
Zdarec bikeři, budu si kupovat mého prvního fulla,zdvihy do 130 mm. Vážím cca 100 kg a slyšel jsem že by pro mě bylo lepší tlumení od Foxe, prý vydrží větší tlaky než rock shox. Je na tom něco pravdy, nebo spíš záleží na kvalitě dané vidle/tlumiče?
Je to úplná blbost.
RockShox má autorizovaný servisy na každym rohu, Fox jen v Písku a servis je o malinko dražší. To je tak všechno co se dá říct obecně.
Konkrétní srovnání závisí na konkrétních modelech vidlice a tlumiče s rámem a jejich vnitřnim i vnějšim nastavení.
Koukej aby vidlice měla vnitřní nohy 34mm (fox 34) nebo 35 (Pike, Relevation) a ne jen 32.
Osobně bych šel radši do RS kvůli těm servisům (jak píše Novas) Teda kdybych nepřísahal na SR Suntour :-)))
Servisu se bát rozhodně nemusí! Taky jsem měl obavy z Foxe, fulla mám poprvé s Fox, druhý bike RS a předchozí taky. Měl jsem obavy to někam posílat, ale švec, alespoň u mne, zafungoval na výtečnou, rychlé a perfektně uděláno a cena taky úplně v pohodě.
Po této zkušenosti se již nebojím. A jde spíš o srovnání konkrétních modelů tlumení na konkrétním kole, než obecná otázka, zda FOX či RS… toť mé osobní zkušenosti,
Ahoj. Kolik si platil a repas tlumáku a vidle? Díky
Čau,
repas tlumáku byl přesně 2.037,– Kč včetně dopravy. dělalo se: vzduchové manžety, olej, těsnění + práce
Nemůžu najít fakturu od vidlice, ale tam to bylo asi stejné, ale cena byla levnější, myslím, že to bylo kolem 1.500,– Kč
Lachtis: dík moc. Čeká mě to teď :)
Ceny mají na webu
už jsem to našel :) dík
Jas měl RS a koupil jsme z TT Suntour AURON RC2 už bych do jiné nešel .
Tak tak
Já bych šel asi do Durolux, protože nechápu, ale v boost verzi je lehčí než Auron
Zdroj? Kdysi tu někdo duroluxe vážil a hmotnost uváděna na webu byla vyra, ne nižší než reálná.
Web Suntour i TT . Platí pro 29/27+ verze, na jiné jsem se nedíval
Rozdíl duroluxe oproti auronu? Krom váhy a šíří nohou?
asi 3,5 tis. :)
Ve prospěch Duroluxu: váha (asi 50g), tuhost (šířka šavlí), C2R2 patrona oproti C2R (durolux umožňuje nastavovat rychlý a pomalý odskok), mazací porty, širší možnosti nastavení zdvihu (větší rozsah)
Ve prospěch Auronu: cena
Nic jiného jsem nenašel. Ale praktickou zkušenost nemám (mám doma jen TT Epicon)
No já myslím, že vyjmenované výhody duroluxe má i Auron. Úspora váhy bude asi větší než 50g. Rychlý a pomalý odskok umí i Auron ne? Rozsah potřebují max 150mm ale asi zůstanu u papirových 140mm, ať se mi to nestaví na zadní :D
Auron umí jen pomalý odskok, má dvě komprese.
Co to tedy pro mě znamená? Chci si vidlici vyladit tak aby se pod brzdou nepropadala do zdvihu k tomu by měla sloužit pomalá komprese. Odskok vidlice má snad každá -+ tedy rychlou a pomalou želva/zajíc. Nebo jde o něco jiného?
Ano, tak.
Šlo jen o to, že top vidlice mají nejen 2× komprese (pomalá, rychlá) ale i 2× odskok (pomalý, rychlý)
Auron (podobně jako hodně běžných vidlic) má jen 1 odskok (není možné ladit pomalý a rychlý odskok, jen „odskok“)
Mícháš jabka a hrušky, tak jako máš rychlou a pomalou kompresi(dvě samostatná „točítka“ ) tak můžeš mít rychlou a pomalou expanzi (odskok), není to ve smyslu nastavení ± ;)
A šel by delorux snížit na 140mm?
Jasně, dokonce poměrně jednoduše, nicméně se nabízí otázka proč to dělat. :) Jestli máš plusko a nejezdíš nějaké šílenosti, tak imho Auron bude stačit, má 35mm nohy.
No jedná se mi o ten odskok :D jestli to stojí za ty 3,5K + 36 nohy, nižší váha to už je bonus.
Pokud to budeš umět nastavit, tak ano ;)…
Zatím o tom nemám šajn co a jak ale tak snad bych si nějak poradil
Je to na tobě, ale myslím že Auron by ti opravdu stačil. Je to super vidlica RC2. Nastavení habakuk, citlivá, pevná… Pochybuju, že ten jeden odskok navíc stojí za 3,5 tis. Kdyby byly ty vidlice cenově podobné, pak ok. Ale jinak RC2 rulezz.
Včera ověřeno na Špičáku, před 3 týdny v Trutnově.
2018 model?
Ne. Mám ten předtím. Auron RC2, ale ne ten PCS 2018 (ačkoli kupovaný letos)
A myslíš, že ho dobře nastavíš? Neřeš blbosti a kup Aurona.
Ok, tak mi aspoň zbyde na kazetu 1150 :)
Hele, neber to jako rýpání, ale co všechno Ti zbyde z toho původního kola? :D
Dost věcí :) fakt měním jen to co mi nesedí.
Vidlice, kotouče, destičky, představec, řídítka, gripy, převodník a možná i kazetu nevím jestli hned nebo až sjedu 1130.
Potřebují sehnat AB pilu 28z offset 3mm v ČR je to asi marnost jen 30z
No, já na tom byl podobně a nakonec beru jen rám a zbytek si seženu sám :D Ono když to spočítáš, tak přijdeš na to, že měníš poměrně drahý věci :D
Jaké máš kliky? Jestli nebude lepší a jednodušší sehnat nějaké s direct mountem převodníku.
NX 1×11 boost
Já bych šel do Formule Selva. :-)
Hele nevíš jak je to s těmi Formulami? Na webu píšou, že má štelovatelné obě komprese, ale v manuálu vypadá, že jenom jednu? Jsem z toho zmetěn… :-)
Chápu to tak, že modrým točítkem se nastavuje celková komprese(tz. spodní i horní) a její průběh těmi CTS moduly. :-)
Ach tak… Kurde tak to jsem si právě rozkopal bábovičku… :-) Chtěl jsem raději něco s nezávislou LS a HS kompresi… :-/ Nebo tomu dát šanci? :-D
Zkus se zeptat těch, co ji mají, myslím kudlanka32 a alinceb
Asi budu muset. Stejně bych pak potřeboval kontakt na toho taliána :-)))
Chceš 160 nebo až 180mm verzi?
No na můj rám by 180 mm verze už byla asi moc (stejně další kolo se zdvihem větším než 160 neplánuji). A asi spíš 35. Selva je na boost a to bych zas musel řešit přední kolo. Si vymýšlím že? :-)
No máš tip v SZ. Nalož s tím jak uznáš za vhodné :-P
Moc díky za vysvětlení. Po dlouhém vybírání mi byl doporučen bike Stevens Jura na 120 mm. Podle osazených komponetů myslím že dobrý bike za ty peníze. Můžu mít za 65 000 kč. I barva mi sedí.
14kg hlina za 65 mi prijde dost. Ale s tvymu 100 kg bych to neresil. Jinak xt, dtswiss, fox a 4cep jsou v poradku.
„tvymu 100 kg bych to neresil“ je častá chyba v logickém uvažování. Čím těžší jezdec, tím sice hmotnost kola jako takového hraje menší roli, ale zase o to větší roli hraje tuhost, protože pod 100 Kg se lecjaké „lehké aluminium“ má tendenci dost kroutit a žrát tak výkon.
Dobry za tu cenu, bez kompromisu.
Ja tam vidim 13,3 coz je na 120mm full v pohode.
To ja vidim taky. Ale papir snese vsechno. Vime jak to je. Pedaly, kosiky na lahve, rozmery ramu…
Tak ta váha je i s pedálama, košíky ani bidon nepouzívám, tekutiny vozím na zádech. Zhubnout bych určitě potřeboval…
Kolik procent tuku mas na svem tele ? Pokud to nevis, investuj v prvni rade do lekarskeho sportovniho vysetreni nez do RS nebo Fox. Do 5% ok vys to bude draha nutnost ;)
Do 5% tuku? To je nejakej novej trend z Dachau?
To je tak možná soutěžní forma kulturistů… si neumím představit, že by se s tím dalo jezdit (pokud nejezdí XC / silnici).
Nak mozna pro nekoho z world tour :-)
ani to. 5% je neudržitelné i střednědobě. 9–10% je minimum. 4–5% mívají skutečně kulturisti v soutěžní formě, ale ti na pódiu omdlívají a mají vypnuté mozky…
Cyklistika je aerobni sport a kulturistika anaerobni. Dost diametralni sporty ve vsem mozkovnou pocinaje … jestliže ma cyklista 5% tuku neni to totez jako u kulturisty.
Jinak 23% je blbe cca 15 kg bucku proti tobe.
Aha, takže 5% není jako 5% ty to máš v té hlavě pěkně pomotané
Uf…
postuj fotku jak vypadá tvých 5% ty kecale
Mrkni na vrchare TDF treba ;)
Mě zajímá jestli ty máš 5%
Ale spíš to vypadá na 4%:)
No to vis, ja ti tady postnu sve foto a budu te mit na svedomi. / prdne ti cevka a budes tahat nozisko za sebou, treba /.Krom toho jsem zatim na zensky ;))
tohle je 4–5% tuku
Ne, je to uplne jinych 5% sadla. V Aldi maj taky lepsi maslo nez v jednote.
Meleš blbosti. Tělo nerozlišuje, jaký sport děláš. 5% je 5% a je to málo na dostatečné vstřebávání vitamínů. Proto to je neudržitelná hodnota.
Netroll a vzdej to. Prostě jsi přestřelil. Stane se každému.
Mám na sobě kolem 23 %, snad přez zimu moc nenaberu :-)
Njn, ale co kdyz zhubnes ?