Frézování dosedacích ploch brzdy

37 nepřečtených
  • drozi

    Ahoj,

    po marných pokusech vycentrovat zadní třmen Magury MT7 tak, aby nedřela jsem usoudil, že zadní PM plochy pro třmen jsou křivě. Je to i vidět, že kotouč prochází třmenem křivě a srovnat se to nedá. Než začnu bastlit kraviny, chtěl bych to zkusit nechat srovnat.

    Víte prosím o nějakém servisu v Praze (ideálně východ), kde to dělají a umí to? Kdyby ideálně i seštelovali ty Magury, tak by to bylo super :) .

    0 0
    • adam320  

      Tohle by mel zvladnout vyresit kazdej servis. A neni k tomu nutne potreba freza. Delam to bezne pilnikem, pokud umis merit a nemas obe ruce levy, tak to neni problem. Servis co te s timhle odmitne, bych nenavstevoval

      Muzu se ze zvedavosti zeptat, co je to za ram? Moc casto se to zase nestava

      0 0
        MTBIKER doporučuje
        Northfinder ZANIYAH dámská bunda, zelená Skladem > 2 ks

        Výprodej -23% Northfinder ZANIYAH dámská bunda, zelená

        od 1 859 Kč -23% MOC 3 049 Kč

        Karpos NOGHERA EVO WINTER dámské kalhoty, midnight Skladem > 2 ks

        Akce -32% Karpos NOGHERA EVO WINTER dámské kalhoty, midnight

        od 1 659 Kč -32% MOC 2 949 Kč

      • drozi  

        Je to Rock Machine Explosion. Zadní díra se závitem vypadá od pohledu OK, ale přední má takovou hnusnou okuji. Trošku už jsem to pilníkem vzal, abych se nepořezal, ale jinak to na nic vliv nemělo.

        Rád bych to nechal udělat někde úplně přesně přesně, protože ty Magury jsou sice boží, hrozně se mi líbí a sedí mi jejich chod, ale nastavit je je prostě strašný peklo.

        Měl jsem tam předtím starý Deorka, který sice moc nebrzdily, ale aspoň měli takovou zemědělskou vůli, tak jim to zase tolik nevadilo a šlo to doladit i bez škrtání.

        0 0
        • adam320  

          MT7 na Rock Machine Explosion? Tak to je poradnej upgrade!

          1 0
          • drozi  

            To teda (snad) je! Když jem je zkoušel, tak mi ten jejich chod fakt sedl a měl jsem je za dobrou cenu. Ale té zadní se prostě nechce. Přední sice taky škrtá, ale to je snad jenom zvuk, kolo se i tak krásně točí. Vzadu to vysloveně brzdí a to mě štve.

            0 0
            • bathed  

              A ty brzdy jsou nové?

              0 0
              • drozi  

                Jop, ještě jsem je ani nezkracoval.

                0 0
                • bathed  

                  To je divné… U starých čtyřpístů bych možná čekal přidřený jeden píst. U starých Magur speciálně zpuchřelý píst v páce… Ale nové brzdy? Co kotouče? Taky nové?

                  0 0
                  • novas752  

                    Zrovna u MT7 se docela často stává, že se pístky nevrací správně i na fungl nový brzdě.

                    1 0
                    • drozi  

                      A právě to se stalo slepici Zoře.

                      Pístky jsem mazal a roztahoval, pocitově to docela pomohlo, ale tenhle problém s tím nesouvisí.

                      Ještě je zkusím po zkrácení pořádně odvzdušnit, speciálně u zadní se mi zdá, že ta páka nechodí tak úplně, jak by měla.

                      0 0
                  • drozi  

                    Písty jsem rozcvičoval a mazal. Je pravda, že se jim moc nechtělo a zvlášť zadní pravej se moc nechytal. Ale to se snad nějak povedlo.

                    Problém je to (i když samože i s pístama může být problém později), že vidím, že kotouč jde křivě do třmenu, asi takhle při pohledu zezadu: |/|. Tohle se pozicí třmenu nedá doladit (nebo o tom teda nevím). Doladit se dá, pokud je blíž na jednom nebo druhým konci, ale ne pokud jde kotouč nakřivo.

                    Kotouč je nový od Magury a je rovný.

                    0 0
                    • bathed  

                      A nebylo by fakt lepší to nafotit z více stran a pohledů a dát to sem?

                      Mimochodem, přečti si pozorně co jsem tu postnul níže.

                      0 0
                      • novas752  

                        To stejně nenafotíš, resp. je potřeba to vidět ve 3d. Klidně to křivý může být, má to tak spousta kol.

                        0 0
                        • bathed  

                          zajímá mě, jak to má poskládané, kotouč, použitý adaptér.....

                          0 0
                          • drozi  

                            Můžu pak udělat fotku. Ale asi tam není vlastně nic zajímavýho – v případě toho zadního tam na 160 kotouč ani není adaptér. Takže jenom rám, třmen a dva šrouby s podložkama na třmeni, takže na pozici třmenu vůči rámu nemají vliv.

                            0 0
                            • bathed  

                              tak v takovém případě bych dal nový 180 a pižlal pomalu pilníkem adaptér a ne rám!

                              0 0
                              • drozi  

                                Jo, to je plán B nebo C. Už mám na to i nachystanej obětní adaptér, ale plán A by byl ten rám nepižlat, ale nechat ho srovnat profesionální frézkou. Proto jsem se ptal, jestli někdo ví, kde to umí. Aby mi neřekli, že to samozřejmě dělají, ale pak to bude právě nějak ožižlaný.

                                0 0
                              • Vilém  

                                Ja bych misto pizlani dal ty pulkulaty podlozky zminovany vyse.

                                0 0
              • adam320  

                Jakou to ma souvislost s krivym ramem?

                0 0
                • bathed  

                  No a ty víš že je to „křivý rám“?

                  0 0
                  • drozi  

                    Podle všeho to tak vypadá. Ať dám brzdič do rámu jakkoli, tak při dotažení se lehce vykloní směrem ven. Přímo mám 160 a pokud tam dám ještě podložku na 180 nebo nedej bože 203, tak je ta odchylka už hodně velká. Adaptéry jsem zkoušel dva, jeden fungl nový a určitě rovný. Třmen na něm taky sedí rovně, tedy bude křivě rám.

                    0 0
                    • novas752  

                      Je načase přehodnotit výběr extra silných brzd určených na enduro/dh na použití na xc ht. Ušetříš si spoustu starostí.

                      3 0
                      • drozi  

                        To je velká pravda. Jasně, je to overkill, ale fungovat by to mělo.

                        0 0
                  • adam320  

                    Ano, vim. Vyplyva to nejen z mych zkusennosti, ale i z toho co o tom psal drozi

                    0 0
    • scalar  

      Nebo podložka:

      https://www.kolo-park.cz/…30369-detail

      1 1
      • va-bo  

        Nebo šikmou podložku vytvořit.

        0 1
      • Vilém  

        No jestli je to krive, tak toto mu asi moc nepomuze.

        Nevim jaky kotouc tam ted ma a jaky PM je na ramu, ale mohly by to vyresit pulkulate podlozky od veckovych spalku, tak jak to mival driv Avid.

        1 2
    • Mamut  

      https://www.kupkolo.cz/…rna_z123620/

      Zobrat z toho tiez pologulate podlozky (a ich protikusy) a ziskat tym moznost hybat volne brzdou do vsetkycvh smerov. Mozno bude treba vymenit aj sruby za dlhsie.

      0 1
    • Mamut  

      .

      0 0
    • bathed  

      No, přestože jsem se zařekl, že jiné brzdy než HOPE a Shimana od SLX výš mi do baráku nesmí, tak přítelkyně má Radona s MT5. Čekám až ji přestanou bavit ty páky a udělám jí z toho SHIGURY. Ale proč to tady píšu: protože se tím teď musím zabývat, tak jsem na FB ve skupině, kde se právě všechny ty sračky kolem Magur řeší. No a asi minutu potom, co jsem odešel odsutd z fóra na mě vyskočilo:

      Rozdíl mezi MT5 a MT7 spočívá v detailech. Stejně jako jiný převodový poměr brzd se liší detaily brzdových třmenů. Při podrobné prohlídce má MT5 znatelně větší vzduchový prostor mezi rotorem a brzdovými destičkami. Důvodem je větší zatahovací prostor pístu v důsledku odlišné konstrukce na vnitřní straně třmenu. Celkově to znamená, že MT5 se snadněji nastavuje bez broušení a má bod záběru, který je méně přímý než MT7. S vyšším převodovým poměrem nabízí MT7 celkově větší brzdný výkon a přímější pocit z brzdění. Bod kousnutí je však o něco měkčí než u MT5. Poznámka: Popsané rozdíly platí také pro MT Trail Sport (s použitím brzdového třmenu MT5 na předním kole a brzdové páčky MT5) a MT Trail SL (s použitím brzdového třmenu MT7 na předním kole a brzdové páky MT7). Důležité: Doporučujeme nezaměňovat části MT5 a MT7, protože byly vzájemně individuálně přizpůsobeny. Vzhledem k individuálním rozdílům obou modelů nedoporučujeme ani neschvalujeme kombinace obou.

      PS: google translator

      1 0
      • drozi  

        Měl bys prosím link na tu sračkoskupinu?

        0 0
        • bathed  

          https://www.facebook.com/…x5JS61hKxTw/

          Ale čteš to? Rozdíl mezi MT5 a MT7 je v tom, že u MT5 jsou desky dál od sebe a netřeba brousit.

          0 0
          • drozi  

            Jo, čtu to. Ale nezaručuje mi to, že přestože jsou dál, tak jsou natolik víc daleko od sebe oproti MT7, že to bude stačit. Pokud půjdou MT7 pryč, tak náhrada nebude Magura.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.