Vim, ze se to tu uz mockrat resilo, nicmene, prosim o radu s vyberem. Ktera z techto zapletenych kol? Predpokladam koupi novych, na nic jeteho nemuzu narazit. Nebo navrhnete nejakou alternativu v tehle cenove relaci, prosim. Diky za rady.
Vim, ze se to tu uz mockrat resilo, nicmene, prosim o radu s vyberem. Ktera z techto zapletenych kol? Predpokladam koupi novych, na nic jeteho nemuzu narazit. Nebo navrhnete nejakou alternativu v tehle cenove relaci, prosim. Diky za rady.
Myslim, ze zadna alternativa neni. Pokud uz nemas plaste, tak Aksia maji set i s plastema napr. http://www.bikesport.cz/…logo%29_3417
nevim, kam to dat, tak to napisu sem :)
byl jsem 2 dny sluzebne na Morave a dneska s kolegy cestou domu zajizdka na Kohutku na obed. pred restauraci 3 paradni biky, 2 Treky a 1 Canyon a uvnitr u vedlejsiho stolu, kde jsme si sedli, bratri Velitsove a jeste jeden anglicky mluvici cyklista :) docela slusna nahoda. kdyz jsem je videl, Peter podle toho co jsem nasel na netu, pri 181 cm 65 kg… nechapu, kde se v takovym „telicku“ bere tolik energie, aby jezdili tak jak jezdi… no, musim rict, bylo mi cti :)
Velitsove jezdi Specialized ne? Omega-Pharma Quick Step. Jseš si jistý že to byli oni? jo a kde je Kohutka? u nás se tak jmenuje jedna hospoda:)
meli dresy Omega-Pharma Quick Step, vygooglil jsem jejich fotky a byli to stopro oni. biky byly uplne novy, mozna zrovna fasovali:)
Kohutka je kopec nad Novym Hrozenkovem, Cesko-Slovenske pomezi
adam hansen /lotto belisol/ zije ve frydlantu nad ostravici
V téhle cenové kategorii toho moc seneženeš,stejně drahá kola Shimano jsou k ničemu.Chceš modely 2011 nebo 2012?U fulcrumu si pánové rádi obírají pár gramů aby měli hezký číslo u svého výrobku.U mavicu hmotnosti sedí téměř přesně.Co se týče vlastností bych řekl,že jsou srovnatelná,ale asi bych bral FR5 kvůli ořechu.Mavic chce více péče.
čus, a jezdiš je RM5?mrkni do historie jaky problemy jsou s nabama vůle a tak dal ja je jezdil 2 roky a zadek je ko je pravda že dostavaly na prdel ale aj tak vůle jak cip některej aj po 500km tam se to dočteš, tak že pro mě maviky aj když jsou těžši
myslis vuli mezi nabojem a orechem? Ta je tam uz od zacatku.
Neni to vada materialu, spis konstrukcni vada, ale jezdit se s tim da
ne ne normalně hřidel a mezi nio a ložiskem se to vdře nejsou tam konusy jo da se stim jezdit než mě to rozhodilo a a malem jsem skončil pod autem pravda vice faktoru lijak voda na silnici a zrovna jsem točil na přechodu a jak znamo mě upozornil motorkař je to za mokra jako led kluzky tam jsem se čachnul na 14 dni marod na ijekcich
a pokud jde o loziska? jsou +/- stejne spolehliva u FR5 i u Mav.Aks.? jaky je rozdil mezi modely 2011 a 2012?
Co do ložisek ti ani nevím,ale řekl bych že rozdíl bude minimální,možná Fulcrum je má o chlup lepší.Rozdíl mezi 2011 a 2012 bude hlavně ve váhový úspoře.
Ja bych rekl naopak, ze Aksia maj lepsi a hlavne tam jde doseridit vule.
Já bych to asi postavil tak, že bych se rozhodl podle váhy jezdce a nebo jak je silový typ. Fulcrum jsou o něco tužší v záběru, díky výpleti 1:3, ale aksia podle mě zase o chlup lépe jedou, ráfek je o bude lehčí. Ale chybu neudělá ani z jedněma, jak Ak tak Fulcrum jedou výrazně líp než 3× krížený výplet u klasiky :-)
3:1 je moc;)
:-), no jo fakt 8/16…
tak uz nejaky cas k me spokojenosti Aksia jezdim, model 2012, sehnal jsem nova i s kazetou Ultegra da se rict za hubicku. po cca 1500 km jsem zjistlil, ze v zadnim vypletu se pootocil jeden z dratu o cca 30 stupnu. je to normalni? nebo si jen vyplet sedl a potrebuje dotahnout? kolo neni rozcentrovane, nehazi, ani nedostalo zadnou ranu (kdyz pominu standardni stav spravovanych silnic II.tridy v okoli Prahy). a jeste otazka – nevite, zda se delaji na tato kola ploche draty v nejake barevne variante, idealne cervene, nebo jsou jenom cerne?
Drat otoc zpet klestema (chytni ho za plochou cast u niple a zaroven s niplem ktery chytnes centrklicem otoc do spravne polohy). Obcas se mi to stalo, protoze ta kola nejsou moc tuha a draty se o sebe naprimo neopiraji, takze maji tendenci se otocit. O barevnych dratech nevim, ale neni nic jednodussiho drat odmastit a vzit treba lakem na nehty.
diky. ten lak me nenapadl a drat srovnam.
tak dnes kontrolni dotazeni vypletu v Kitbike (servis Tech dealer), docentrovani kol. najeto cca 4500 km, pri porizeni byla kola nova. aktualni stav – na zadnim rafku u nekolika dratu lehke vybouleni, mam kontrolovat ev.vznik prasklin a nasledne nechat preplest na novy rafek. tak si to preberte:) doufam, ze na tom aspon jeste jednu sezonu odjezdim, aby byla zivotnost rafku 5tis km, to by bylo fakt dost malo…
5000 km není moc… Máš blízko k hmotnostnímu limitu kol? Aksia mám teda jen krátce, koupil jsem je někdy v půlce sprna a mají najeto 2600 km, byl bych rád, kdyby při mojich 76 kg vydržely aspoň 25–30 :)
Co ty pláště, jak jsi s aksiony spokojený? Mě se zdá, že se dost sjíždí, jinak celkem ok, po těch 2600 km mají dost velkou plošku. Počítám že více jak 4,5 nedají. Co tobě, kolik vydržely?
behem letoska, co je jezdim, se moje vaha pohybuje v rozmezi 75–78kg. takze nic strasnyho. cekal bych, ze vydrzi vic. chlapik mi s usmevem nabidl rafek, ktery sam o sobe vazil stejne co cely predni zaplet s tim, ze ten urcite nepraskne… :) nemyslim, ze bych jezdil nejak extremne spatny asfalt. 90% zapadni okraj Prahy a okoli. obavam se, ze budu rad, kdyz daji 10k… 25–30k mi prijde jako utopie, bohuzel. pokud jde o ty plaste, tak naopak spokojenost. sjeta ploska ano, ale myslim ze v pohode, prehazoval jsem zadek s predkem v cca 3800km, za cely rok 3 defekty. je na nich par malickych zarezu od kaminku, ve kterych je videt, ze hloubka je jeste dostatecna. odhaduju je na nejakych 7, mozna 8tis km, coz je myslim pri cene tech kol dobre. ty rafky bohuzel s zivotnosti dobre nevidim.
Já dnes pohřbívám Fulcrum 5ky – popraskanej zadní ráfek kolem niplů… Je teda fakt, že mají cca 20t km, mám přes 100 kg a kola jsem nešetřil a poslení 3 roky jsem je jezdil na zimákovi cestou necestou, krom slaných sněhových sraček v jakémkoliv počasí, ale já jen, aby Tě tolik nemrzelo, že jsi nevzal Fulcrumy:-)
X let staré Fulcrumy 5, se kterými se loučíš, se určitě liší od těch současných, stejně tak je to u Aksií. Starší modely byly sice těžší, ale spolehlivější. U Aksí to platí dvojnásob. Nové modely jsou už spotřebák.
Nevíte, jak jsou na tom letošní FR5 s pevností a tuhostí výpletu po tom, co mají vepředu 18 a vzadu 20 špic? Nevyplatí se už tisícovku ušetřit a koupit Aksia? Mám 90–95 kg a řeším kola do 5tis.
S takovou vahou bych šel do 28 nebo 32 špic. Napiš hnojovi. Za 5k ti dá do kupy vcelku lehký a hlavně pevný set!
akisa mají vzadu taky 20 špic a i když tady mnozí tvrdí, že aksia jsou i na 100kg v pohodě, tak mně se teda když jsme měl okolo 98kg kroutily celkem fest.
Teď i když mám 88kg tak stejně prdím na image a zapletl jsme si 32 drátový záplety na Novatec nábojích a Mach1 Omega ráfkách (obdoba Remerx Rapid), dráty Sapim Race a tuhý to je fakt dost. Hmotnost cca 1800g je taky v pohodě. Cenově určitě pod 5 tisíc.
Dovolím si to tu oprášit. Mám na kole Shimana wh-r500 a chtěl bych koupit nová kola. Čím více si tady na foru čtu a brouzdám po různých stránkách, tím méně jsem si jistý jaká kola vzít :) Mám strop okolo 7 tisíc a vážím 82–84kg. Jezdím na Vysočině takže na rovinky se moc nepodívám a je tu horší povrch. Rozhoduji se tedy mezi Fulcrum 5 LG 2016 http://www.kolokram.cz/…ck-2016.html
a Mavic Aksium Elite wts 2016 http://www.velosport.cz/…k-11714.html
Píšete, že Fulcrum neuvádí přesně váhu, takže předpokládám, že na tom budou kola plus minus stejně. Je mi jasné , že v této ceně kola s žádnou oslnivou váhou nenajdu, takže bych se spíše zaměřil na tuhost. A tak mě napadlo jestli nepřihodit pár gramů a koupit rovnou Fulcrum Racing Quattro LG 2016 http://www.kupkolo.cz/…2016_z99020/
Kola půjdou na Lapierre Sensium, jestli je to důležité :) a budu rád za každý názor , popřípadě i doporučení jiných kol.
muzu porovnat shimano 105 a mavic aksium a aksia jsou teda strasne blato, pri silovem slapani ve stoje skrtaji o spalky, navic se jim porad sere ten jejich uzasny arech a musis se to porad mazat… vaha ze cenu dobra, ale nikdy vic…
Stejnou optikou jsou i DT240s strasna mizerie. Je potreba obcas mazat a cistit orech. Jinak ti to sice nepreju, ale uvidis, jak budes nadseny az otevres u 105tek konusy a zjistis v jakem jsou stavu.
240 jsem otevrel po dvou sezonach a jen trochu domazal, vazelina byla cista a to to foukam wapkou kazdy tyden, aksia mam na silnici, ktera se jednou za 2 mesice? myje hadici a musel jsem je otvirat asi za mesic, kdy se mi zacly tocit kliky s orechem, za sezonu jsem to mazal a cistil asi 5×…konusy u 105 vydrzely nekolik sezon a jedou lepe nez nove aksia, akorat jsem probrzdil rafky a maji uz dost velke zlaby, ale porad je pouzivam jeste na cx…
Ja mel na 240 drobnou vuli mezi loziskem a osou od vyroby. Aksii orech tedy ftsl mam na Cosmikach a ted budu po 35t menit praporky. Mazu tak po 3–5t.
Zeptám se k tomuhle tématu. Po 20 000 km jsem asi zlikvidoval zadní kolo Aksimu 2012 na jedný luxusní díře. Bouchla duše, praskliny na ráfku žádný ale kolo bylo křivé a přetočené dráty. V servise mi to srovnali, ale po cca 400 km zase křivý. Znova mi to srovnali, prý je to rovné jak rovnítko a víc se s tím nedá dělat. Kolo ale stejně škrtá v záběru ze sedla.
Tak jsem přemýšlel, že bych znova koupil Aksia. Byl jsem s nimi spokojený, občas si zadní škrtlo ze sedla při větším záběru, ale moc mi to nevadilo. Aksia jsou za 4k CZK. Kdybych přidal, za 5k CZK jsou Fulcrum Racing 5. Pak jsem viděl na bazaru Ksyria Elite S 60km jetá za 8k, nebo nové Mavic Cosmic Elite S 2015 za 7,2k CZK.
Hledám něco do 8 000 CZK, abych poznal rozdíl od Aksií, jinak je asi znova vezmu. Vážím 77 kg, nájezd na silnici 6–7000 km/ročně. Nejezdím závody, jen tak se vyvětrat po práci, většinou sólo.
Na Ksyria na bazaru jsem napsal, jen je mi divná cena, když nové stojí téměř dvakrát tolik.
Pardon, ty původní kola škrtají teď i v sedle, prostě skoro pořád.
A nestacilo by poladit brzdu?
Zkoušel jsem různě za jízdy štelovat, protože mě to sralo. Brzda je roztažená tak, že zabírá až úplně na konci aby vůbec ještě fungovala. I z kopce když jedu 50+ a nakloním to, tak jsem si najednou nejistý. Vše po nárazu do té díry.
Malo dotazene draty a nebo proste koply rafek, srovnany do roviny prepnutim dratu, tedy na nejake casti jsou volne a skrta to pri silove jizde ci zatizeni. Zahod koply rafek a dej novy. Nejaky Remerx ma stejne rozmery, najdi si tu ktery, pak muze pouzit puvodni draty.
Pomackej draty, jestli jsou priblizne stejne napnute.
Na Aksia pasuje Remerx Alcyon, resil jsem tak kamaradovi podobny pripad.
Kdby někdo potřeboval, tak mam torzo zadního kola, náboj, dráty rafek, za coko, osobni předání.
Máš Aksia nebo Alcyon? Potřeboval bych nábu z aksií. Kdyžtak PM. díky
Z aksií, ale už zadní kolo rezervované…
Ok, kdyby to nevyšlo, tak se ozvi. díky
Možná mám ještě na prodej celé zadní aksium stav by měl být skoro jak u nového kola případně kdyby někdo chtěl tak tu mám i přední ksyrium klasika červená nába + carbon stav taky OK
Ahoj, kolik za to zadní kolo? Jezdíš Prahu nebo Ostravsko, ať nemusíme řešit poštu?
Nevim kolik může bejt reálná cena nahodím 1000,– i s gumou co je na tom obutá ? Praha by nebyla až takovej problém.
Máš SZ.
Teď jsem na tom odjel dalších 200km, trochu se to zlepšilo. Nechám si je jako rezervní a pořídím asi nový kola. Buď FuRa 5, Mavic Cosmic nebo něco nejetého z bazaru. Nechám si to projít ještě hlavou, jezdit zatím můžu.
Nějaký tip na servis na Praze 6 nebo 1, kde by u zadního kola vyměnili ráfek? Tam co chodím se netváří, že by to chtěli dělat. Díky.
Ja mam jedny starsi Ksyria Equipe ktere jsou cca na urovni dnesnich Aksii a nemuzu si stezovat, drzi a jsou fajn, ale ta vaha..
Uz jsem to tady doporucoval vedle, kdybys trochu pritlacil tak velice slusne vypadaj, kolem 1500g jsou tyhle http://www.visiontechusa.com/…trimax-30-2/ (novej model s cernou brzdnou plochou a cernymi draty) tusim kolem 10k se daj sehnat, na Heurece dokonce lezou od 5800, ale to bude nejaka klamava reklama.. realne foto tady http://www.bike-forum.cz/…eries-2-2013
Zajímalo by mě, kolik vydrží hliníkový ořech Visionů. Přece jen, silniční kazety mívají často většinu pastorků navolno, někdy i s menším počtem drážek. Pak se ořech poškodí hned po pár km.
No kazeta se tam zakousne, to jo, resi se to vlozenim injekcnich jehel k jednomu nebo dvema z tech zeber, ja to teda zatim neudelal a to kousani zustava stejne, ale chystam se na to.
Jestli řešíš hlavně tuhost, tak s Cosmicama nešlápneš vedle (měl jsem problém se škrtáním, Cosmicy vyřešily, 90 kg ±).
tak já jsem dost rozčarován z nových FR5 LG 2016 – po 300km se pár drátů naproti kazetě pootočilo, ráfek se trochu rozhodil a když za ně vezmu do strany, tak lehce křupou, asi ložiska … Museli jste nová FR5 nechávat docentrovávat? Připadá mi, že ta krytka neudrží dráty naproti kazetě tak, jak mají být v přírubě.
já mám FR5 2014 mám na nich kolem 25tis km a žádný problém nebyl, když nebudu počítat ten z černé hory udělal se lehká osma ale to se vycentrovalo, jinak s výpletem žádný problém a ložiska taky ok u mě mají FR5 za jedna.
Nechci předčasně psát že jo ale, jelikož kolo je objednané a koukám po nějakých zápletech kol 30 no 40 strop – pokud bych se rozhoupal mel bych v srpnu na prodej fungl nová Aksia Elite s origo obutím – nejeté sundané z CAAD 12 Ultegra.
Pokud bych se nerozhoupal za kolik se tak daji prodat cca 2–3 mesice jeté?