Ahoj bajkeri, pripravuji se na zmenu bajka. Momentalne jezdim na HT, ale chci presedlat na nejakyho poradnyho fulla. Muzete mi poradit nejake typy? Jezdim klasickej cross country. Cena tak do 60 tis.
Ahoj bajkeri, pripravuji se na zmenu bajka. Momentalne jezdim na HT, ale chci presedlat na nejakyho poradnyho fulla. Muzete mi poradit nejake typy? Jezdim klasickej cross country. Cena tak do 60 tis.
Pro začátek doporučuji spíš Full XC ražení. Zvihy tak do 115mm. Ideálně a levně např. řadu Canyon Nerve XC.
Nejsem ale zase na tom tak spatne, ze vyjedu jednou za tyden. Jsem minimalne 3× za tyden na bajku. A jezdime hodne kopce, koreny atd. Spis me HT kolo prestava stacit.
Potom jedine Canyon
neboj se jít rovnou do vyšších zdvihů.spousta lidí si prošla od HT přes zdvih 100 a nestačilo to, časem. „Moderní“ fully se chovají při vyšších zdvizích relativně stejně(do 140 mm, cca)Pokud máš rád kopce ,kořeny, není co řešit, když nezávodíš.Řešilo se to tu mockrát,já poslechl a šel rovnou.Nelituji, a přestože jsem se bál výjezdů tak vyjedu víc(rozbitý terén jednoznačně)
Pokud bys šel např. do 100/100 tak za rok bys chtěl výš:)
no, mám 115/100, nezávodím a výš rozhodně nechci. takže bych nepaušalizoval…
Vyjímky se určitě najdou vždy, ale moc jich nebude. Kdo vyzkoušel delší dobu vyšší zdvih, tak zjistil, že to jede skoro stejně, zato rozdíl funčnosti v terénu je obrovský.
A teď ještě k tomu otázka, jezdil si aspoň nějaký čas pro srovnání nějakého svižného fulla se 130–140mm zdvihu? Pokud ano, tak proč se ti ten větší zdvih nelíbil a na jakém to bylo konkrétně kole? Pokud ne, jak můžeš vědět, že víc nechceš?
Ja jsem v zivote na fullu poradne nejel, jezdim hodne na HT, ale pujcil jsem si na par minut fulla od kamosa. A neda se to ani srovnat. A jelikoz kluci kolem me maji fully a ja jen HT, tak jednoznacne jsem ovlivnenej. A laka me to. Ale co se tyka zdvihu nevim. 100 mm me pripadne malo. Sam ji mam na HT. Tak premyslim o necem vyssim, skutecne tech 140 neni dost? Jezdim klasiku. Hodne rad kopce, jak sjezdy nebo vyjezdy. A ne zadny rovinky, cim vic korenu, tim lepsi. :)
140mm je dost, málo je těch 100–115mm. U vyšších zdvihů se výrazně mění zaměření kola, geometrie, jiné průběhy zdvihu, váha a pak nejsou ty kola na XC ježdění vhodná.
Jazdit XC na fulle to je ako liezt na kopce s kyslikom… Zostan pri HT :))
hlasujem za to, aby tento prispevok bol vyhlaseny ako Najvacsia blbost na B-F
Ziadna blbost. Je to analogicke: s kyslikom degradujes 8000covy kopec na 6000covy, so zadnym odpruzenim degradujes 5 cm hrbolce na 1.5 cm.
A toleruj iny nazor, inu zivotnu filozofiu.
:D
Taky analogie: jeden kopáč vykope 2 m jámy za 1 hodinu, 2 m za 2 hodiny. Jeden ručník uschne za hodinu, za jak dlouho uschnou 2?
Porovnáváš neporovnatelné!
sakra! 1 m jámy za 1 hodinu :-)
a nebo je při dalším kopání už unavenej??
Nazdavam sa ze je to porovnatelne, pretoze na fule si na danom okruhu rychlejsi cisto vdaka technickemu rieseniu ktore ti dava vyhodou.
Ale je to vec pohladu samozrejme. Tlmic sa teba neslape, no to ani kyslikova flasa, dokonca ju musis niest (podobne ako vahovy prirastok HT vs full)
To lezení je spíš o tom dokázat vylézt co nevýš právě BEZ té technické pomoci.
V XC je ta technická pomoc žádoucí, protože jde o rychlost.
Ty razíš teorii bikového puritána. Jestli si nedáš pozor, tak za chvíli začneš jezdit singlespeedy :-)
No ved princip je zhodny – aj na horach s kyslikom si rychlejsi. Tiez je to forma technickej pomoci… A tiez moze ist o to zvladnut to bez nej.
Vidím, že hlavou zeď neprorazím!
XC=cross-country ⇒ jízda krajinou. Tzn. do kopce i z kopce, přes kořeny, kameny i po pěkné cestě. Na to se snad celopéro hodí, ne?
To, že se říká „XC“ závodům na okruhu 5km, několikrát dokola po cestě, která by šla jet i na trekkingovém kole je věc jiná…
no ved ja pod XC myslim prave to co ty, ziadne zavody.
:)
V tom případě by sis ještě více užil na celoplastovém sedle, bez gripů a s patformami místo SPD. Pevná, nejlépe tvrdá hliníková vidlice by měla být pro Tebe samozřejmostí! ;-)
To je na kazdom zvlast kde si da tu pomyselnu hranicu. Ja zas az taky purista nie som, osobne by ma nikto nepresvedcil na singlespeed, ale su aj taki.
Sak to berte trochu s nadhladom a humorom. Mala provokacia :)
Ale ta kopa reklamnych kecov co sa zovsadial vali a vnucuje vsetky mozne aj nemozne systemy odpruzenia, kde sa pod ciarou da vytusit posolstvo ze bez toho sa ani neda existovat, ma uz znacne unavuje a zda sa mi ze to samotne jazdenie prirodou – to co je hlavne – v tom uz nejak zanika.
Tak preto.
Tak se neřiď reklamou, ale vlastním úsudkem ;-)
Podle reklamy jsou např. letošní tlumiče Fox naprosto parádní, protože v podstatě nefungují. Kdo je reklamou ovlivněn, tak si bude říkat, jak parádně se mu na kole jezdí! Dokud ovšem nesedne na kolo s tlumičem třeba méně věhlasné značky, ale funkčím.
To by bylo kdybys jezdil XC na motorce (no dobrá, tak aspoň na mopedu). Spíš jako lézt na kopce v mačkách a goretexu (místo flanelky a bot s hřebíkama).
… alebo goretex su prevody (alebo len dres z modernych vlakien a elastaky s vlozkou?) a macky su macky, len teraz mas moderne plaste s dobrou zmesou a funkcnym dezenom a nie nejake predpotopne… Ale odpruzenie nerovnosti – zakladny atribut prirody- z tvojho pohladu zehli a teda ich prejazd je pre teba menej narocny a menej vycerpavajuci
Scott Reflex nebo pro vyšší zdvih Scott MC
Mě by se líbilo asi todle:
Ahoj vybírám fulla do 40 tisíc.chtěl bych to na delší terénní vyjížďky.A šel bych rovnou do 130–140mm zdvihu.Našel jsem tyto 2 s celkem podobným vybavení a cenou .
canyon:
http://www.canyon.com/…s/index.html?b=86
cube:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?…
Prosím o porovnání.Díky K.
To Stereo tam maj ale za parádní cenu, to se musí nechat. Ale i tak to tedy moc do 40tis. není (doufám, že jsi zaregistroval, že cena Sterea je v librách a ne v euro).
aha to sem se překouknul , tím pádem je volba jasná
jaký máš názor na to Amko od Canyonu a hlavně na Talase 08 ?
mělo být na Mloka