potřeboval bych poradit čim lepite galusky: alkapren či chemopren nebo něco jineho? diky
potřeboval bych poradit čim lepite galusky: alkapren či chemopren nebo něco jineho? diky
Teď už léta jezdím na pláštích, ale kdysi za komančů jsme je lepili chemoprénem, má výhodu že nevytvrdne a spoj zůstává pružný. Taky prý na to existuje nějaká páska.
za komancu bolo take speci lepidlo pod nazvom GALEP.
A z DDR sa nosili obojstranne pasky na lepenie galusiek.
Myslim, ze chemopren je tiez OK.
lepil jsem chemoprenem, ale později, když se objevila na trhu, už jen páskou, je to čistá práce ( čistý ráfek, čistá galuska ). Nyní však už přes deset let jen pláště.
Co tě přimělo k tomu, přesedlat z galusek na pláště?? Jezdím jen na pláštích a uvažoval jsem o opačné cestě. Mám ale pocit, že pro amatéra, který nemá za zadkem doprovodné auto, které mu při defektu dá náhradní kolo, jso galusky zbytečný přepych.
Ja som presiel z galusiek na plaste kvoli cene. Na moje vozenie sa to bolo aj tak jedno.
Galusku vymenis ovela rychlejsie ako plast. Iba strhnes staru, navlecies novu, nafukas a ides.
Problem je s opravami galusiek. Za komunizmu sa to posielalo kamsi do obnovy (nazov firmy) opravenie jednej diery stalo 10,–Kcs. Pre porovnanie nova galuska stala 40,–Kcs (ale nedala sa zohnat) a bezny plast na favorit, zvany pologaluska stal asi 30,–Kcs.
…galusky jsou asi přepych.Ale dají se maximálně nahustit.Alternativou jsou plášťovky,které lze foukat do cca 10bar s cenou okolo 500 kč(TUFO),což je přijatelné.Asi brzo koupím jednu dozadu.
To je sice fakt, ale moje Micheliny Pro Race se dají pumpovat na až nějakých 120 PSI a já je mám na 90ti a stačí mi to. Já jsem používal plášťovky dříve, ale zanevřel jsem na ně kvůli tomu, že jsem u obou urazil ventilek a mohl jsem je vyhodtit.
Nedávno se tady diskuovalo o tom, že píchlou galusku/plášťovku po opravě tmelem nenahustíš víc jak na 5 Atm a že už je jen na dojetí.
plášťovky Tufo jsem jezdil asi dva roky a pak s ulehčením přešel na pláště. Nestojí to za to, problémy s defektama a následným řešením. Po defektu a zalepení to tak různě uchází a když je díra větší tak se při nahustění otevírá. Nikdy více. Opravdu nechápu ja kna tom může někdo jezdit i v terénu.
To, co jsem měl byly taky Tufa. Věřím, že pro závodníky jsou super, ale toď vše.
Toť dilema, já jezdím plášťovky již čtvrtou sezonu a zatím snad, co si pamatuju, žádný defekt, nemůžu si je vynachválit. Hodně dobrá alternativa mezi pláštěm a galuskou, a ještě jedna velká výhoda, velice rychlá výměna. Toť vše
Lepim chemoprenem, ale tim silnejsim, tusim SILOLEP se to jmenuje, ALKAPREN se strhnul. Výhody: za 350,–(nejlevnejsi tufa tusim) lehci nez plaste s dusi stejne cenove relace (domnivam se od nakupu, ted prehled uz nemam), bezpecnejsi pri defektu (rikal kdosi)-zustane nalepena na rafku a da se po ni nouzove jet. Pri vyssim tlaku pry mene nachylne k defektu coz u plastu asi plati taky. Na predni mam od lonska asi 8tis a tvari se ze vydrzi jeste dost. Asi pro nekoho nevyhody: Musis(muzes) ssebou vozit celou nahradni, coz je tezsi nez duse, musi se lepit na rafek , jde hur opravovat ale jde to (rozparat- zalepit -sesit). Lepici paska kamosovi neudrzela ale asi zalezi na kvalite.
Jenom v jednom nemáš pravdu: nic rozpárat a zalepit nejde – Tufo má „duši“ přímo navulkanizovanou – je to jenom jedna z vrstev. Musí se teda buď tmelit nebo zahodit. Jinak souhlasím. Přešel sem ale na pláště – nejvíc mě vadila právě nutnost vozit celou náhradní galdu. Teď šoupnu do kapsy nebo brašničky klidně dvě duše a lepení a je klid.
No jo, to jsem si neuvedomil, ja nedavno dojezdil archivni Warsavy a ty sesit sli, ty nove tufa jsem jeste nezpravoval(a taky nepich).
„archivne Warsawy“? Myslis P-B-W? To uz museli byt skutocne stare, tie sa robili za komunizmu :-)
jo, jo, presne tak, rok vyroby neznam (jestli meli 20 let?), tenkrat se to nejak fasovalo na TJ oddil cyklistiky , nebo to bylo za hubicku a tudiz to ,,nejak´´ vyzbylo a skoda to vyhodit, byli dobre skladovane, takze ani moc nezpuchreli, cest jejich pamatce…
Jo, Waršavy, na těch jsem blahé paměti jezdil taky. Ale byly to hrozný balony, lepší (=užší, vypadaly víc „závodně“) byly tzv. „kriterky“. Pamatuje to tu vůbec někdo..?
Paskou