Upgradoval jsem 520 na 820 ve verzi Explore. S 520 jsem byl velmi spokojený, ale nezvykl jsem si na tři věci. Ovládání tlačítky, malá paměť, takže neustálé vyměňování mapy a nakonec malé zpoždění při vykreslování trasy, kdy situace na displeji byla za skutečností při běžné rychlosti tak 20–30 metrů pozadu.
Při přechodu na 820 jsem se nejvíce obával zhoršení čitelnosti displeje, protože jsem v tomto ohledu měl s dotykovými displeji od Garmina ne zcela pozitivní zkušenosti. Tak tahle obava se nepotvrdila a čitelnost 820 je zcela srovnatelné s 520. Asi malý placebo efekt dělá čitelnost 820 ještě o chlup lepší.
Velké dilema jsem řešil při výběru verze. Rozhodlo to, že nepoužívám a nehodlám používat měření výkonu a proto jsem se rozhodl pro osekanou verzi Explore. Dále jsem věděl, že plná verze má čidlo sledování okolního světla a umí si automaticky řídit podsvícení. Tuhle věc jsem taky nechtěl, protože spotřebu baterie mám rád pod kontrolou a vím, že bych to měl stejně vypnuté. Taky mi moc nechybí přímé připojení na WiFi, pomocí kterého může plná verze 820 odeslat aktivitu na Garmin Connect. Při obrovské paměti 820 tohle udělám jednou za týden přes kabel. Co jsem si ale nenastudoval předem a nepříjemně mě to překvapilo je to, že Explore má pouze jediný profil aktivity. Pro mě docela problém a vědět to předem, tak určitě jdu do plné verze, taky z toho důvodu, že rozdíl v ceně není zase až tak zásadní. Trochu to kompenzuje možnost zadat typ aktivity přímo při jejím ukládání a velmi snadné změny parametrů aktivity pomocí dotykového displeje. Jinak řečeno, na 520 jsem si udělal aktivitu „do práce“ a v nastavení jsem vypnul GPS a dal typ aktivity „commuting“. Před jízdou jsem volil aktivitu „do prace“. Tohle na 820 Explore musím vyřešit jinak. Pokud mám z předchozího dne aktivní GPS, tak jedním gestem a dvěma kliky vypnu GPS a po ukončení při ukládání dvěma kliky dám „commuting“. Samo, že pouze v pondělí, když měním z jiné aktivity.
Jo ještě jedno překvapení, 520 měla 4 obrazovky pro zobrazení informací, 820 Explore má pouze 3. Protože blbě vidím bez brejlí na blízko, tak mohu mít na jedné obrazovce maximálně 4 údaje, tak dohromady 12 údajů. S tím se dá žít. Dva údaje lze ještě přihodit k mapě a dva k profilu tratě. Tak celkem 16.
Co jsem předpokládal, že bude na 820 lepší oproti 520 a není, je nemožnost zoomovat profil tratě. Ukazuje to malý výsek a nezle s tím nic dělat, takže obrazovka k ničemu. Snad jen na ty dva údaje navíc.
Úplně jiná záležitost na 820 je navigace. A to ne jenom oproti 520, která byla v zásadě nemapová a mapa byla pouze posunující se tapeta. Rozdíl je ale i oproti mapové a navigující Montaně, kterou jsem vozil několik let před 520. Když dám do 820 předpřipravenou trasu v gpx nebo tcx, tak 820 po téhle trase naviguje v tom smyslu, že na všechny křižovatky nakreslí šipky, zobrazuje navigační texty a upozorňuje pípáním. To jsem vypnul, protože to pípání u křižovatky s každou polňačkou je otravné. Na mapě to vypadá tak, že na klasický zákres trasy ještě položí svojí navigační tlustší navigační čáru. To je fajn, pokud jeho navigační strategie odpovídá předpřipravené trase, ale občas se rozhodne navigovat jinudy a pak jsou na mapě navigační čáry dvě a navíc začne přepínat mezi vlastním zvětšením mapy a tím, které jsem si zvolil já. Takže naprostý chaos. Počítám, že jde o chybu a že to snad v dalších verzích odstraní.