Garmin Varia Light - zkušenosti, tipy

139 nepřečtených
  • jecnak

    O víkendu jsem měl možnost zkusit Garmin Varia UT800. Musím opravdu ocenit výkon světla. Vydrželo svítit přes 6h na nejnižší mód a přitom i na nejnižší výkon se dalo jet po silnici (mokré) v pohodě kolem 50–60 z kopce. Úchyt drží perfektně a nic se nikde neklepe. V kombinaci se zadním radarem se vytvoří „light network“ a stačí pak zapnout Garmina a světla se zapnou a nastaví automaticky. Jedinou nevýhodu zatím vidím v dlouhém nabíjení světla.

    0 0
    • ememem1  

      Vydrželo svítit přes 6h na nejnižší mód a přitom i na nejnižší výkon se dalo jet po silnici (mokré) v pohodě kolem 50–60 z kopce. – tak to teda mojej skusenosti moc nezodpoveda ja ked je fakt, ze som s tym jazdil len trocha ku koncu zimy.

      za prve ta vydrz bola skor 2 jak 6 hodin aj to horko tazko, ze by ten chlad robil az tolko?

      za druhe 50–60 km/h pri najslabsom mode to si bud bystrozraky alebo kaskader.

      ostatne suhlas a k drobnym nevyhodam by som pripojil cenu :-)

      0 0
      • jecnak  

        Mas skutecne UT800 a nebo HL500? Ja se prave taky hodne divil, jak dobre to sviti. V noci ze soboty na nedeli bylo v Alpach 4–10C, takze zadne zavratne teploty.

        Svetlo jsem koupil v nejake jednorazove sleve za 3500,– CZK tj cca 137,–EUR.

        Resil jsi nejaky drzak na druhe kolo?

        0 0
        • ememem1  

          mam urcite UT-800 urban edition.

          je pravda, ze som mal vzdy zapnuty ten smart mode a v tom najsilnejsom leveli (tusimze trail sa vola). ja som si vzdy myslel, ze ten adaptive light je v celom rozsahu bez ohladu na mod ale vyzera, ze je vzdy v rozsahu daneho modu.

          problem je, ze ja som asi fakt slepy ale z kopca chcem mat vzdy to najsilnejsie(naco by mi to inak bolo) a kedze to prepinanie modov za jazdy je dost otravne, tak mam vzdy najsilnejsi.

          to teoreticky moze robit dost rozdiel vo vydrzi.

          0 0
          • jecnak  

            Jeli jsme v Alpach po opustenych silnicich a do protismeru potkali jen par aut, takze pocitove svetlo svitilo naprosto dostatecne, protoze me zadne auto neoslnovalo, coz udela opravdu hodne. Uvidime dal, ale fakt me prekvapil pomer vydrz/vykon/ve­likost.

            Smart mod je podle me prepinani mezi blikanim ve dne a svicenim v noci – automaticky. Zatim jsem po tom moc nepatral, ale napravim to.

            0 0
            • ememem1  

              tak popatraj a poreferuj, moc jasno to z toho ich tradicne genialneho navodu nemam.

              0 0
              • jecnak  

                Smart mod je opravdu prepinani mezi blikanim ve dne a nocnimi rezimy. V noci se podle vnejsiho osvetleni a rychlosti aktivuje bud nocni blikani, sviceni na maly vykon a nebo na max. Nic z toho nastavit nejde, pouze manualne prepnout do rezimu, ktery zrovna chces bud stisknuti tlacitka na tele svetla a nebo v na to vyhrazene obrazovce Garmina.

                Blikam ted ve dne i v predu a asi to funguje, protoze zatim zadne problemy a dostavam prednost, kde ji dostat mam, zcela bez snahy se prede me vecpat na posledni chvili.

                0 0
                • treatt  

                  ..tak to asi fakt budu muset zvýšit výkon předního světla, jedu zatím na Reelightu 720 s tím „dynamem“ na tři magnety v zadním výpletu – právě na stálé svícení, ale asi nebude až tak výrazné, protože na poslední chvíli mi to tam posílá kdekdo pravidelně :) prostě to bude chtít přejít na dospělý nabendynamo..

                  0 0
                • Chalupář  

                  Nevím jestli nemám jinou verzi ale smart mod lze aktivovat pouze v režimu svícení a pak přepíná dle rychlosti jízdy mezi 4-mi stupni výkonu svícení. Blikání se mi nikdy ve smart modu nezaplo.

                  0 0
                • Chalupář  

                  Přepínání mezi blikáním a svícením funguje pouze když je v Edge povolen automatický jas displeje. Pokud se podsvícení displeje vypne, Edge nedokáže ovládat světlo dle intenzity okolního osvětlení (tmy).

                  0 0
                  • jecnak  

                    Dík, to jsem netušil a měl za to, že to vůbec nesouvisí. Moc dobrá zpráva to ovšem není, protože za jasného letního dne Edge září na max a baterka tím pádem jde do kopru.

                    0 0
                    • Chalupář  

                      Jedině nastavit co nejkratší čas na podsvícení (15s). Občas se ta automatika chová zvláštně, třeba to další aktualizace vyřeší.

                      0 0
    • jecnak  

      Dobastlil jsem si druhy drzak svetla.

      Co je potreba? Hlavne SRAM QuickView Slide Lock Garmin redukci, ze ktere drzak vytvorite. Dva sroubky prumeru 3mm delky cca 10mm, maticky, zavitove lepidlo, pilnik nebo stolni brusku, zalamovaci nuz, vrtaky a vrtacku. Fotky myslim ilustruji provedenou praci.

      Redukci zbavime casti urcene pro starsi Garminy a nechame jen bajonet z druhe strany. Vyvrtame diry pro sroubky a take pro prostrceni inbusu pro dotazeni mechanismu ve stavajicim drzaku, ve kterem drzi samotna navigace. Zde je treba pak diry znacne zvetsit v hloubce cca 3mm, aby se vesly i hlavicky sroubu. V redukci tak budou celkem 4 diry. Jako predlohu zvolte diry ve stavajicim drzaku navigace – kdyz odmontujete plastovy mechanismus a uvidite je a bude vam presne jasne, jak to cele drzi pohromade.

      0 0
      • treatt  

        Elegantní výsledek..kudos

        0 0
        • jecnak  

          Dik za tu redukci. Budu pak jeste jednu kupovat, udelam si jeste stejny drzak na bajka. Mimochodem da se na to vlastne pres ten klasicky drzak na predstavec na gumicky upnout i jine svetlo, powebanka nebo cokoli, co chce mit clovek po ruce.

          0 0
          • jecnak  

            Treba takto.

            0 0
            • ememem1  

              a kde si vzal tu spodnu cast na drziaku(samca)?

              btw sorry, som ti neodpovedal, nie neriesil som zatial druhy drziak ale ked to vidimrozmyslam nad tym :-)

              0 0
      • treatt  

        Sorry za offtopic, ale když už jsi sem dal inovativní nápad uchycení Garmina..budu muset vyřešit, jak upnout radar Varia na tanka, kde mám na sedlovce velkoobjemovou tašku a na nosiči sedá dcera.. ale zatím mi nepřichází nápad, jak to ukotvit zezadu na nosič.. neměl by někdo nějaký nápad?

        Dík

        0 0
        • Delkim  

          Dceři na záda? :)

          0 0
          • treatt  

            ..anebo tak :) I když si tedy popravdě říkám, zda bych jí přeci jen neměl nasadit nějakou sedačku, něco jako tohle – sice už toho máme odjeto do školy takhle na nosiči (plus sklopné stupačky na nábojích) celkem dost, ale právě aby nehrozilo to, že už je rutinérka. A přeci jen mě děsí, že by nějak sklouzla dozadu a já ji vytrousil někde ve sjezdu na silnici ke škole..

            0 0
        • black.horse  

          Ten protikus na Radar je přeci stejný jako držák na tachometr na řidítka, takže bych vzal ten držák co je na gumičku a nalepil jej pevnějším lepidlem na ten nosič, pokud tam má nějaké vhodné místo. Bez fotky nosiče těžko radit konkrétněji.

          0 0
          • jecnak  

            Pomoci gumicek se da drzak uchytit skoro na cokoli. Klidne i kus ohnuteho plechu, ktery prisroubuje na nosic. Elegantnejsi by byl treba kousek stareho karbon sloupku z vidlice.

            0 0
            • treatt  

              Máte pravdu, jsem si to dělal složitější, než to je :) Nějako to tam přibastlím..

              0 0
              • 01carbon  

                cca 5–7cm sloupek ze SIDa mam – ale je v koš, který čeká na vynesení – mam ho vyndat?

                0 0
                • treatt  

                  Yes please…napsal jsem Ti zprávu..dík

                  0 0
                • treatt  

                  Díky moc, aktuálně vyřešeno gumickovym ghetto stylem na sedlo :) včera jsem se byl podivat na tu sedacku a pravděpodobně tak půjde nosič pryč, tak zatim takto :) a funguje..

                  0 0
                  • 01carbon  

                    No kdybych nebyl vcera naxxxnej jak se mi nedarilo se stahovackou okna a tapecirunkem… tak jsi dostal I kafe. Jenom jsem mel lehce pocit ze ti nejak vypadlo, ze jsme se bavili pred nejakou dobou u jecnaka doma ;)

                    0 0
        • treatt  

          ..a jinak kdyby měl někdo nějaký specifický, těžko řešitelný úchyt, tak tenhle člověk dělá spoustu specifických držáků, dělá to i na základě konkrétní poptávky.

          Ostatně 3D printing poskytuje možnosti nekonečné, akorát jsem zatím nenatrefil na někoho, koho by to v ČR bavilo kreslit a posílat na tisk..

          Jinak se tím živí třeba Raceware

          0 0
          • milmat  

            Já bych měl strach, že 3d tisk nezaručí potřebnou pevnost. Kdysi dávno jsem to i vyzkoušel právě na garmin úchytu.

            0 0
            • Pedro404  

              Ti vytištěnej úchyt rupnul? Pokud to spojovací rozhraní nevyžaduje nějaký tenký stěny, tak nevidim důvod, proč by to nemělo jít nadimenzovat na dostatečnou pevnost.

              0 0
              • milmat  

                Ano, já si nechal tisknout právě ten Garmin Edge zámek, co je na zádech. Jsou tam takové tenké pacičky a ty právě praskaly. Jiné Garmin držáky jsem netiskl a ani nezkoušel.

                0 0
                • treatt  

                  A za jakého matroše jsi to nechat tisknout? Nylon? Ostatně by sis to taky mohl nechat vyplivnout titanové, to by byla machrovinka :)

                  0 0
    • ememem1  

      mozem sa majitelov opytat ako to skladujete? cize ked vypnete garmin a automaticky sa vypne aj svetlo ale zostane v to „smart“ ci akom to mode t.j. obcas blika modra dioda alebo to natvrdo dlhsim stiskom vypinate? silne praktickejsi je ten smart mod, len neviem, ci to nezere o dost viac baterku kedze je to imho len v dakom sleep mode. jako dost mi leze na nervy to z tvrdeho vypnutia zas aktivovat, furt neviem co vlastne treba urobit a je to taky pokus omyl mod. z toho smart modu staci zapnut garmin a hned sa to chyti. len by som nerad vyrazal s polovybitym svetlom.

      0 0
      • jecnak  

        Nechavam je v tom standby rezimu – blikaji modre. Vydrzi cca tyden bez nejakeho ubytku baterie a vzhledem k tomu, ze jezdim casto i kazdy den mi nevadi vubec, protoze je musim spis dobit kvuli ubytku z normalniho provozu.

        0 0
        • ememem1  

          ok, d.

          0 0
        • 01carbon  

          Kdyz jsem koupil celovku ktera ma nadtavitelnou fci ze jednou za 6sec problikne zapinaci tl. Tak jsem ji nechal mesic blikat a potom jsem meril kolik dobiju – 200mAh ;) ale je to uplne neco jineho nez garmin svetla. Jestli se to garmin svetlo dobiji pres usb tak umim zmerit dodanou kapacitu. Problem asi bude to dostatecne dlouho nepouzivat.

          0 0
    • ememem1  

      tak ja si nemozem pomoct, bud je to karma alebo co ale co teraz s tym trocha jazdim tak aj v tom uplne automatickom smart mode je zivotnost max. 2 hodiny. teplota zda sa nehra rolu lebo je momentalne prudko nadplusovo. napr.dnes zdochla po dvoch hodinach takze som dochadzal domov naslepo a to este dobru pol hodinu na zaciatku ked este bolo svetlo iba blikala. imho sa prepla na trvale svietenie zbytocne skoro a este na zbytocne silny(stredny mod) ale co uz.

      mozno smola,mozno robim daco zle ale netusim co, kazdopadne by to bolo super cool svetlo keby malo dvojnasobnu vydrz aby sa dalo spolahlivo a s rezervou vyrazit na tri hodiny. takto je to iba brutalne predrazeny bazmeg na cestu do roboty.

      zaver: svieti pekne ale srasne kratko, za danu cenu o nicom a aj keby stala tretinu pouzitie je obmedzene. 3 stars z 5, neodporucam.

      0 0
      • BB  

        Tentokrát velký souhlas. Malou vydrží mě to světlo tak překvapilo, že jsem se domníval, že jsem ho nějak blbě připojil a raději jsem ho prodal a za méně než polovinu koupil Raveman a jsem spokojený.

        0 0
        • ememem1  

          este ma napadlo updatnut firmware…citam toto https://www8.garmin.com/…71F3066.html a neviem ci sa mi sniva…to si ako mam naozaj kupit usb ant+ stick ? co uz im v garmine nacisto jebe? neni na to daka finta ?

          1 0
          • milmat  

            Koupit si jej můžeš, ale stejně dobře to jde dle bodu 2 – připojit USB kabelem. No jo, mají to zmatečné :-)

            0 0
            • ememem1  

              pripojennie iba usb kablom nefunguje ! svetlo na rozdiel od radaru neni rozpoznanne ako device. potrebujes oboje, svetlo cez kabel a este ant+ pripojenei na sparovanie cize dva datove zdroje, im nacisto mrda. jedina finta je toto

              https://forums.garmin.com/…not-possible

              akurat netusim ako sa dostat fyzicky k tomu suboru (verzia 2.5, na 2.4 je tam link)

              0 0
              • 01carbon  

                1030 a světlo UT800, Mobile Connect na androidu a update fw světla mi to nabídlo během 2. nebo 3. zapnutí po spárování. Ale těžko cokoliv radit, protože nejak nedokazu pochopit co, s čím, jak… a v cizim jazyce ten problem určitě není.

                0 0
                • ememem1  

                  co nechapes z toho garmin linku z vety ?

                  Before you can update your device software using your computer, you must have a USB ANT Stick™ and a Garmin Connect™ account, and you must download the Garmin Express™ application.

                  Plug the USB ANT Stick into a computer USB port.

                  Connect the device to your computer using the USB cable.

                  When new software is available, Garmin Express sends it to your device.

                  proste potrebuje cosi taketo https://gps-prijimace.heureka.sk/…10-01058-00/

                  inak mozes urobit update iba sposobom popisanym tu https://forums.garmin.com/…not-possible

                  je dost zvlastne ze tebe ide na 1030 to, co garmin oficialne tvrdi ze nejde a co by som ocakaval uplne dafaultne na hociakom device lebo absolutne nerozumiem tomu naco je treba dve paralerne datove pripojenia. ale u garminu sa uz nedivim nicomu.

                  0 0
                  • BB  

                    potvrzuji, že mě se také fw automaticky updatoval přes 1030. Vůbec jsem neměl světlo registrované v Garmin Express, 1030 jsem neměl připojenou s telefonem, ale přes WiFi přímo na GC. Časem se update objevil v 1030 a při spárování se světlem to update nabídlo. Koukal jsem na to jak z jara. Ale výdrž baterky se bohužel nezlepšila. Tu jsem zlepšil pouze tak, že jsem vypnul spárování s 1030 a světlo jsem ovládal manuálně. A na to je to drahá legrace.

                    0 0
                  • 01carbon  

                    Tim cizim jazykem jsem nemel na mysli eng ale způsob vyjadrovani ve slovenstine. Mnou vyse popsany upgr fw jsem provadel před 2 tydny.

                    0 0
                    • ememem1  

                      v poriadku, jak pise bb u 1030 to asi naozaj takto funguje.

                      0 0
                  • ms82  

                    Ant usb stick pripadne mam a zapujcim, bude-li nekdo chtit. Podminkou je pouze me nulove usili, tj prijet si pro to a zase nazpet vratit (Praha, centrum).

                    0 0
                    • ememem1  

                      vdaka, ale asi ho daky skusim zohnat doma v blave :-)

                      nicmenej este raz diky za ochotu.

                      0 0
                      • ememem1  

                        tak ak by ten usb stick niekto chcel kupit tak namiesto originalneho za 55E od garminu uplne rovnako funguje tento

                        https://www.aliexpress.com/…6273584.html?…

                        za 10E aj s postovnym.

                        nicmenej cely garmin je totalna chujina, ja to naozaj vzdavam, pripojil som to , a povedalo ze som up to date lebo mam nainstalovanu verziu 2.4

                        lenze garmin strnaka tvrdi ze aktualna je 2.5.....

                        sa to neoplati ani komentovat, pevne verim ze niekto zaparacuje a v momente ked bude cokolvek co i len trocha porovnatelne s takou radostou jak cely garmin rozdupem tak taku som este nemal.

                        0 0
                        • Xante  

                          Ta verze 2.5 na obrázku je pro předchozí typ světla.

                          Pro UT800 je skutečně poslední verze 2.4.

                          Garmin forum

                          0 0
                          • ememem1  

                            hm.....sice mi to neni jasne ze preco je to len pre stare ale mozne to je.

                            0 0
    • jecnak  

      Tak mam pocit, ze jsem zjistil duvod, proc nekomu nevydrzi svetlo svitit proklamovanych 6h na nejnizsi mod. Totiz i v manualnim rezimu na nejnizsi mod svetlu obcas jebne a rozsviti se na max – stale se prepina podle vnejsiho osvetleni. Vetsinou jsem si toho ani nevsiml, protoze se to stane vzdy pod verejnym osvetlenim. Stalo se mi to uz vicekrat. Nahlasim to Garminu, uvidime zda to opravi.

      0 0
      • Delkim  

        Zkus doma nasimulovat takovou situaci třeba silnou baterkou, zda to lze takhle ovlivnit.

        0 0
        • 01carbon  

          Jel jsem s tím svetlem jednou 2,5hod (v terenu jsem byl rad ze to sviti naplno tak jak to sviti) ale na zpatecni ceste mi hodne lepilo abych přes prahu na silnici svitil. a nejel v rezimu stealth. Mam pocit, ze stacilo i jenom aby me míjelo (predjizdelo) auto a byl ten svetelny kuzel poprepinany. Docela me stve,ze nejde (nebo jsem jen neprisel jak) nastavit vlasni mod a jeho chovani. Nebo si dle sebe upavit nektery prednastaveny. Třeba při autom to prepne z blikani na plne sviceni presne při zapadu slunce a tusim rovnou sviti naplno.

          0 0
          • jecnak  

            Teoreticky jde – kliknes na LOW rezim a jede na LOW. Driv to fungovalo spolehlive a neprepinalo se to nasledne do automatu. Tedka to nejak blbne.

            0 0
            • ememem1  

              tak som to dnes skusal, cele bikovanie stalo za hovno lebo som sa hral zo svetlom. strucny zaver: bez ohladu na mod auto, trail a co ja viem co tam este je, nastavenie svetla na off, override a este cosi (inak nechapem co tieto nastavenia obcas dostupne cez sensor-light-headlight znamenaju) a ich vzajomna kombinacia, mod autoamticky, poloautomaticky alebo individual nemaju na intenzitu svetla absolutne ziadny vplyv. skusal som pozorovat co pises ale imho sa to do max.modu prepina podla rychlosti lebo mi to robilo aj v uplnej tme. jedine ako to dostat do uplne manualneho modu bolo to vyhodit z light network, potom to naozaj malo tych 5 manulanych modov ktore isli prepinat bez toho aby sa volako medzi sebou menili. co je samozrejme uplne na hovno pri prepinani cez 5 modov plus vypnute, horsie jak svetlo z ciny lebo toto ma pomerne dlhy reakcny cas. a najvacsia sranda je,ze po cca pol hodine hrania a dalsej pol hodine jazdy na minimalny mod plus povedzme 20 minut na stredny to zahlasilo ze battery low. tak neviem, vyzera skoro ze je to jedno ci na minimal alebo auto zivotnost je okolo 2 hodin a ne 6

              0 0
          • ememem1  

            presne takto idiotsky sa to chova az na to z eto „naplno“ zavisi od rychlsoti, nicmenej zhruba od 20kmh je to naozaj naplno, cize relane furt.

            0 0
      • BB  

        stejná zkušenost, proto jsem nakonec světlo vozil off-line a byla to vlastně zbytečně drahá hračka.

        0 0
      • jecnak  

        Tak jo. Situace se ma tak, ze manualni-fixni mod je pouze mod Individual. Tam prednastavene hodnoty drzi. V ostatnich se prepinaji dle nejake vnitrni logiky i kdyz si tam clovek vyklikne ze chce treba predni svetlo na blikani. Ve tme se prepne na sviceni.

        0 0
        • ememem1  

          to znamena, ze je svetlo v light network aktivne ale v head unit ho prepnes na individual a potom si trebars zapnes stredny mod. tento drzi, ale napriek tomu este stale funguje aj zvysovanie/zni­zovanie intenzity v zavislosti od rychlosti?

          kolko to takto vydrzi svietit?

          0 0
          • ememem1  

            edit. jak pisem vyssie som to takto skusal, ale nedrzalo to,len ked som ho vyhodil z light network.

            0 0
            • jecnak  

              Zjistil jsem, ze od jiste verze firmware Garmin Edge se svetlo po aktivaci po rozjeti, kdyz je v light network, rozsviti na max i pres to, ze Edge ukazuje LOW mod. Po prepnuti na MAX a zpet na LOW jede opravdu na LOW. To asi vysvetluje ty problemy s malou vydrzi.

              0 0
              • ememem1  

                aha, to je mozne, dik. nicmenej ja som uz to svetlo predal a mam takto zaveseny gaciron https://www.bike-forum.cz/…-na-silnicku#…

                neni to tak elegantne jak garmin ale sveti 3× dlhsie co rozhodlo.

                0 0
                • jaja01  

                  A jak jsi vyřešil správnou orientaci světla?

                  0 0
                  • ememem1  

                    jak to myslis ze orientaciu? jako vertikalnu? rovnako jak na garmine, prva jazda s imbusom vo vrecku a ked je to ok tak dotiahnes. ci myslis daco ine?

                    0 0
                    • jaja01  

                      Myslím tím to, že když je světlo zavěšené pod řídítky vrškem dolů, nesvítí světelný kužel tak, jak bylo myšleno, aby neoslňoval.

                      0 0
                      • paw_jh  

                        Gaciron V9s má symetrickej kužel světla, takže je jedno jak ho dáš. I přímo v originálním kombinovaným držáku je vzhůru nohama.

                        0 0
                        • ememem1  

                          nema,neni to jedno a je to evidentne vidno. vid odpoved vyssie. nicmenej toto je thread o garmin vario tak sa hadam presunme.

                          0 0
                      • ememem1  

                        jasne ze svieti lebo je v tom drzaku na gumke ako ma byt a ne dolu hlavou jak v tom ich originalnom. to som inak tiez celkom nepochopil, na jednej strane smerove svetlo, na druhej to v origo prislusenstve jebnu dole hlavou.

                        0 0
                        • jaja01  

                          Díky, myslel jsem, že je šroubem za držák vespod, pokud v gumě kolem, pak ok.

                          0 0
    • ememem1  

      skusali ste to uz niekto reklamovat? to svetlo je absolutne nepouzitelne, nabite na 100%, mod-full auto, v piatok vydrz 40min, vcera podvecer 50min. potom zahlasi battery low. je pravda, za este asi dalsich 30–40min. svieti aj ked to uz blika na cerveno ale potom naozaj stop pricom mam pocit, ze od toho momentu az do vypnutia to svieti uz len maximalne na ten stredny mod. k proklamovanym vydrziam v manuale sa to ani neblizi. nech robim co robim, dvojhodinova jazda sa s tym spravit neda svynimkou absolutneho manualneho modu na najnizsiu intenzitu.

      a len tak mimochodom, battery pack nepomoze, svetlo bud svieti alebo nabija.

      0 0
      • BB  

        to že svítí nebo nabíjí z batery pack mi říkal kamarád a skoro se mi tomu nechtělo věřit. Kdybychom udělali soutěž o největší Garmin kokotinu, tak já bych hlasoval pro tohle. Může to navrhnout inženýr se zdravým rozumem ?

        0 0
        • milan.v  

          Toto světlo jsem původně chtěl, ale díky všem informacím mě to opustilo, je to předražený bazmek…

          0 0
        • tromboonen  

          Inženýři se zdravým mozečkem už dneska takové věci nenavrhujou, ti navrhujou to, co jim řeknou inženýři ekonomie, nebo nějací prodejci a komise z firmy… nebo navrhnou základní produkt a markeťáci pak přijdou s debilníma složitostma a ve výsledku chybama jako je tohle, protože technici nejsou, myslí jen jak by se odlišili pro jeden produkt od konkurence (takže co ještě nikdo nemá, že to možná nebude fungovat jak si představují netuší, hlavně myslej na to, jaké slogany a kecy o tom budou rozesílat). Ten dobrej inža jim to hned řekne, jenže oni, jejich komise, vedení firmy, nebo dokonce ředitel/majitel trvaj na svým, protože prostě rozhodli, nebo na to učurávaj, nebo to slíbili vnoučkovi, nebo je jim jasný, že do tejdně by to začli vyrábět číňani a prodávat jako „pravý“ fake… složité elektronické „smart“ ovládání je prostě nade vše i když ve výsledku tě totálně vyruší od bikování, viz tuším emenem výše:)

          Inža se to pak snaží úplně nezničit, tak třeba přidá nějakou HW/FW pojistku, jenže pořádné testování skutečnými odborníky pak není, projedou se na tom tyhle kancelářský kluci a holky (max 2–3 hod a jen někdy?) a hlavně to honem a rychle začít prodávat, protože už máme web, aplikaci, spamy a já nevím co připravené a dost možná už venku mezi lidma se slibem termínu dostupnosti a schválené, měnit to by bylo drahý a negativní. I kdyby se na problém trochu přišlo, bude to jen potvrzení původního inžova zamítnutí, plus by oprava a změny zabraly čas, všechno by spalo dalších minimálně 1/2 roku, nebyly by prémie a bonusy co už jsou skoro utracený a ještě by hrozilo, že to konkurence zjistí, pomluví je, nebo začne sama něco podobného vyrábět, ale líp.

          Takže serem na to, šup s tím do prodeje a pak se uvidí. Pokud by si stěžovala a řešila skutečný rozpor s claimy spousta lidí a kontaktovali je, možná počítaj s recallem, ale spíš kdyby, nebo až to budou vědět, zmírní claimy co to nejvíc neplní a vymluví se na to (platí současná verze), plus co nejdřív udělaj lepší verzi II, která bude ještě dokonalejší a víc šetřivá, s decentními claimy co v těchto případech budou prověřeny, protože se na to samozřejmě extra zaměří… a s vyšší cenou.

          Postmoderní doba, starý kola a produkty na nich, zvláště světla, držely a fungovaly stovky let, i dneska je stačí vyčistit a zkontrolovat spojení a jedou, jenže nevypadaj tak cool, nemaj smart funkce kromě tý nejvíc smart (jednoduchost a spolehlivost) a ty se dají chválit a prodávat tak max Hipsterům, Hipíkům a dením dojížděčům do fabrik pokud možno mimo veřejné silnice:)

          Jsem sice inža s mozkem, i když stavař/strojař/ar­chitekt a ne elektro, plus nevěnuju se tomu přímo v práci v těch oborech kromě služeb klientům v tom, co sami moc neuměj, ale takhle se chovaj i k věcem, co o nich moc neví a když jim to vysvětlíš i s příklady mínusových dopadů ze současnosti, mávnou rukou, to je jedno, hlavně ať to skoro nic nestojí, to už máme schválený a problémy na to pak svedem, připlatit si za top služby tyhle firmy nechtěj, teda majitelé, vedení a marketing by možná chtěli, ale jedna osoba co to má na starosti ten jeden projekt a komunikaci s dodavateli si myslí „to je moc, to já mám za půl měsíce nebo jeden a ostatní navrhujou taky méně“ a nepomyslí ani po upozornění na daně zaměstnance, firmy, náklady na provoz a propagaci dodavatele… oni prostě chtěj věc A za max tolik a když nechceš, máš smůlu a daj to Marušce od vedle i když si jenom myslí, že to umí, čím míň toho umíš, tím jistější správností jsi:)

          0 0
          • jaja01  

            tldr

            0 0
            • tromboonen  

              No jo, hlavně že na půlku vlakna o ničom čas máš :)

              0 0
            • atty  

              Moderní doba – co se nevejde do 100 znaků, tak je TLDR (lidi si čtou tak maximálnš nadpisy a vyvozují z nich závěry – pro byznys a manipulaci s lidma ideální..) :)

              Ač TLDR, tak bohužel pravda – dnes svět ovládá reklama a marketéři – dělat něco pořádně, kvalitně, s testováním a zpětnou vazbou se nyvyplácí.

              0 0
    • ememem1  

      ja som teda asi fakt super obchodnik ale keby mal niekto o to svetlo zaujem, za nejaku rozumnu sumu ho predam. mam ho asi od marca a ma za sebou zo 30 jazd.

      0 0
      • ememem1  

        naozaj to nikto neche ? :-(

        nasiel som blok aj orig krabicu, bolo to kupene 7.2. 2018 priamo u garmin slovensko, cena 164.8e. cize je to este nieco vyse roka v zaruke.

        cena povedzme polovina povodnej sumy

        sucastou je tak ako doslo – svetlo, drziak, kabel, krabica, blok.

        p.s. to aby sme neplatili banke za prevod dako doriesime

        p.s.2 – davam to sem a ne do bazaru preto, lebo mi tam adresu na slovensko nejde zadat – vyhalsi neplatne psc a neda sa to submitnut.

        0 0
        • black.horse  

          Cca 1minuta zkoumání a tradá:-)

          PSČ: 98765 – Slovensko – Slovensko

          0 0
        • BB  

          dej to raději na ten bazar, tady jsme celkem jednotně dospěli k závěru, že to světlo k hovnu jest, tak tady to nikdo chtít nebude. Já to světlo prodal za 1200 kč a nový majitel byl nadšený, ale to je asi méně než polovina.

          0 0
    • Libor 82  

      Nevíte někdo proč se světlo stále vypíná? I když nastavím režim při zapnutí zařízení tak se rozsvítí cca na 2 vteřiny a pak se zase samo vypne? Jakmile se mi spáruje s 1030 tak to nemůžu rozchodit

      0 0
    • Libor 82  

      Nevíte někdo proč se světlo stále vypíná? I když nastavím režim při zapnutí zařízení tak se rozsvítí cca na 2 vteřiny a pak se zase samo vypne? Jakmile se mi spáruje s 1030 tak to nemůžu rozchodit

      0 0
    • Vrci  

      Ahoj, oživím tohle vlákno. Které předsazené držáky mají na dolní straně „samce“ umožňujícího spodní montáž světla.

      Je to jen https://www.garmin.cz/…t-hl50/78034

      Potřebuji dole samce od Garmin držáku ne na GoPro kameru.

      Díky

      0 0
      • jecnak  

        Ten co linkujes ho ma. Pripadne novejsi https://www.garmin.cz/…ac-edg/79027 ho ma take a je navic kompatibilni s externim akupackem.

        0 0
        • Chalupář  

          Nedaří se mi v datovém poli nastavit zobrazení kapacity předního světla a zadního světla (radaru), v Edge je možnost kapacita baterie světla a ukazuje to pouze přední světlo.

          0 0
          • blue  

            musíš si stáhnout nějaký datový pole, který umí tahat data z radaru, na baterku třeba tohle

            https://apps.garmin.com/…91abb7f7e55b

            0 0
            • Chalupář  

              Když jsem jezdil jen s radarem Edge mi nabízelo možnost datového pole kapacity baterie světla , v reálu to ukazovalo kapacitu radaru. Když jsem pořídil světlo dokážu zobrazit pouze jedno datové pole kapacita světla a to pro změnu předního. Tak jsem myslel že by se daly nastavit dvě datové pole 1, přední světlo a 2. Radar ale nejde to.

              0 0
    • krokus  

      Jsou nějaká jiná, levnější světla vhodná na silničku, která by šla zespoda uchytit na předsazený držák od Garminu, tak jako UT800? Možná se to někde na fóru řešilo, ale nenašel jsem to, pardon.

      0 0
    • marttoni  

      Mám více silničních kol a ano na jednom z nich mám ten Enfitnix, tam se dá otočit ta přední část světla a je to cajk proti oslnění. Ten Gaciron nemá tu redukci do držáku součástí balení, musíš si jí koupit samostatně a ten oslňuje tak jako tak. Zde Gaciron test

      Jinak tohle je vlákno ke garminu, tak není dobé ho tady tímto zasírat. Je tady hafo vláken na přední světlo.

      Edit: blbě jsem to zařadil, mělo to být pod krokusovým příspěvkem

      0 0
    • jecnak  

      Po 4 letech častého používání začíná mít světlo horší baterku. Řešil někdo nedestruktivní demontáž a výměnu?

      0 0
      • Velomiwookie  

        co oslovti toho typka na fb co opravuje garmin hodinky, bude na to mit skills

        0 0
        • milan.v  

          On dělá všechny Garminy, i Edge a další, je to ale dobrý nápad…

          0 0
          • Espen  

            Je v pohodě, ochotnej a šikovnej. David Váňa, DvComputer.

            0 0
      • 01carbon  

        u me prblm spis s prednim a kudy do toho vlezt jsem na prvni dobrou neprisel

        0 0
        • magadafagada  

          kamarád to otevřel a baterii vyměnil…aby to neožvejkal, dělal to pomalu a něčím širokým, což byla zednická lžíce. je to jen slepené dohromady pružným lepidlem. jinak, nevěděl, že je k té baterce elektronika, která kompjůtru říká na kolik je nabitá baterka. Dal tam nějakou číŇanskou baterku bez elektroniky a funguje to, akorát ho to neupozorní na nízký stav baterie.

          0 0
          • 01carbon  

            Díky napovede se mi povedlo UT800 otevřit a akku vymenit. Vetknul jsem tam Samsung 18650 3,2Ah. Puvodně tam bylo cosi 18650 s přelepkou Garmin 2,8Ah. Chce to opatrně při odletovávání kabelů z akku od desky elektroniky – nejdříve jsem odpájel černý drát. Bílý je pro řídící elektroniku. K tomu jsem musel nažhavit pájedlo až na 400stC – nejspíš bezolovnatý cín :-( Přibodované pásky k polům akku jsem opatrně odrthnul – šly celkem normálně ocínovat (po srovnání a očištění) a k novému článku jsem je pájel (větší masivnější hrot, + vyšší teplota). Občas jsem pro izolaci vývodů a proti protavení izolace nového článku při pájení použil kapton pásku – je možné nahradit papírovou lepící páskou. Vše zaizolovat kaptonem nebo smršťovačkou a opatrně připájet zpět. Stav akku se do Garmin 1040 přenáší, světlo lze ovládat a přepínat z 1040. Test výdrže teprve bude.

            2 0
            • Hykal  

              Nějaké fotky prosím.

              0 0
              • jecnak  

                Hodim to pak jako clanek, az budeme mit jistotu, ze je vse ok. Napoveda a prvotni rozlousknuti je moje dilo. Honza to pak vymenil a odzkousel. Mame dohodnuto, ze mi vymeni aku i na mem kusu.

                0 0
            • virtualcop  

              Jen věcná – ty 18650 články se daj koupit celkem běžně i v „průmyslové“ verzi, tedy rovnou s nabodovanými pásky či kabelovými vývody – dá se tím ušetřit to pájení přímo na článek, které je (jak si sám správně zjistil) trochu problematické a teoreticky by se na těchto článcích vůbec dělat nemělo (protože ten ohřev – z Tvého popisu je jasné, že víš, co děláš, ale jen na to raději upozorňuji, aby se do toho takhle nepustil někdo s trafopájkou, či někdo, kdo o tom moc páru nemá – ono vyřešit někde doma zahoření 18650 článku není v tom „šoku“ moc sranda…:) ).

              0 0
              • 01carbon  

                je treba na clanek dostat puvodni elektroniku. pajeni na clanek neni problem pokud se vi jak na to :) vyzkouseno mnohokrat a napr pro velke proudy (radove desitky nebo stovky A) to bodovanim nejde. ale to bodovani lze dobre robotizovat narozdil od pajeni akku clanku. pytliky lion s nerez vyvody se paji mnohem hure. clanky 18650 jsou velmi odolne proti zahoreni na to jsou nachylnejsi spise pytliky lipo nez lipol 18650 diky pevnemu obalu

                0 0
                • virtualcop  

                  OK – jak opakuji – je mi jasné, že ty to zvládneš a víš, co si můžeš dovolit a jak článek při pájení ochránit.

                  To bylo takové obecné memento – mám chcíplou baterku ve Varii, doma trafopájku, tady někdo píše, že se dá na 18650 naletovat elektronika a vývody, tak to taky zkusím…a pak má doma při nejlepším případě vypálenou díru v podlaze… :)

                  0 0
                  • 01carbon  

                    zkuste tou trafipajkou privest 18650 k nejake destrukcni cinnosti (vybuch, ohen..) – schvalne. napoveda – pomohlo by brutalni prebiti na cca 8–10V a velkym proudem, mechanicke poskozeni (probit hrebikem = i zkrat) apod. samotny zkrat u clanku ktere nejsou konstruovane na velke proudy take moc nehrozi. pytliky lipo je jina kapitola – jsou clanky, ktere umi do zkratu 300–500A to uz umi udelat zle. jakmile je pytlik nafouknuty a je citit jahody = prusvih je na dosah.

                    0 0
                    • virtualcop  

                      Vzhledem k tomu, že jsem články Li-Ion (konkrétně i právě typy 18650, 18500 atd.) pár let k dalšímu sortimentu prodával, tedy i různě měřil a používal, tak vím své – pár jsem jich totiž vysmahlejch viděl (respektive to, co z nich zbylo).

                      Ty články v pevných obalech jsou principelně a teoreticky dobře postavené, aby nedošlo k výbuchu jako takovému, ale k zahoření (prostě to začne foukat přetlakovou pojistkou) občas dochází. Opět máš pravdu, že spíše chybou nabíječky, která odešla a místo 4V tam šlo dvojnásobek, nebo po pádu zařízení a mechanickém poškození, případně šlo o články asi z výroby hodně podprůměrné kvality.

                      Takže ano, prostým přehřátím kvalitního Li-Ion článku pájkou by k tomu dojít normálně nemělo. Nicméně i tak bych na to bez nějakých trochu znalostí, jak a co pájet a jakým způsobem, málo výkonou pájkou, bez ochrany/chlazení kapton páskou či jiným způsobem nešel.

                      Psal si o elektronice, která je třeba připájet k článku (UT800 nemám, fotku jsem neviděl), furt mi připadá lepší variantou koupit článek už s nabodovanými vývody a spojit to na nich (pokud to samozřejmě jde a je tam na to nějaký prostor).

                      Prostě to nebylo memento, že by to nešlo, nebo že by to zkušenější s praxí a vercajkem nezvládli, ale právě ze svého oboru znám lidi, kteří se do toho pustí nejlépe kladivem, šroubovákem a starou 20W trafopájkou, bez elementárních znalostí, co je potřeba vlastně udělat a jak. Tam bych se pak i liion článku bál :)

                      Lipol je samozřejmě jiná svině, a u nich je to častější, ale taky je to myslím jejich použitím – modeláři tomu občas dávají hroznou čočku – aby co nejdřív nabili, tlučou to extrémními proudy, stejně tak se i vybíjejí, dostává to pak třeba v autech velký rány – prostě maj většinou daleko horší podmínky použití, celé je to jen pytlík a proto „hořej“ častěji. Nicméně i Liion to umí a když už to šlehá z té trubky, je to jak raketový motor…

                      0 0
      • HonzaP9  

        No ono má „horší baterku“ už když je nové :-D (sorry na to se nedalo nereagovat…)

        Nicméně bych měl jiný dotaz – mám E530, radar a UT800 a několikrát se mi stalo, že se přední světlo zbláznilo a buď se pořád (i ve tmě) tvrdošíjně přepínalo do blikacího modu, nebo zdánlivě náhodně zhasínalo a zase se rozsvěcelo. Naposledy jsem měl pocit, že vypínání souvisí s tím, jestli radar zrovna detekuje auta nebo ne. Nakonec jsem příšel na to, že se nějakým záhadným způsobem sám v Edgi přepnul mód sítě na jednotlivě a nešlo to přepnout zpátky na automatiku. Pomohlo jedině odebrat ze snímačů radar a znova ho přidat. Setkali jste se s podobným chováním?

        0 0
        • kedi  

          Opakovaně se mi stalo že se UT 800 samo přepne z automat. do jednotlivého režimu a jedine jak se to vrazit do automatu bylo obě světla restartovat. Ale je nepravidelně, tak nějak si to děla co chce…

          0 0
      • jecnak  

        Tak dovnitř se dostat dá a akumulátor je 18650, takže dostupná klasika. Udělal jsem krátký návod viz https://www.mtbiker.cz/…ulatoru.html?…

        1 0
    • jecnak  

      Pokud by nekdo resil kvedlajici se originalni drzak, tak reseni je ho demontovat pomoci dvou sroubku a namontovat (ne)origo vlozku pro predsazene drzaky. Akorat pak musite pri montazi svetla do drzaku otacet celym svetlem. Vyzkouseno dlouhodobe – nekolik mesicu, nekolik tisic km – drží spolehlivě a nevaklá.

      0 0
      • Daf  

        Ahoj, já jsem to vyřešil tak, že jsem u originálního držáku tu originální „antikvedlající gumičku“ (co neplní svůj účel) vypodložil kouskem gumy. Toto ji povystrčí trochu víc z toho upínacího mechanismu. Upevňování pomocí otočného kroužku jde teď trochu víc ztuha, ale konečně je ticho :)

        0 0
    • Duff.1  

      Má někdo datové pole na kapacitu baterie pro obě světla ( radar plus přední světlo) ? Mě se zobrazuje v datovém poli na Edge 830 jen radar. Řešili jste to nějak?

      0 0
      • jecnak  

        Pokud máš síť světel, tak by to mělo jít. Bohužel spolehlivost nalezení obou světel není 100%. Řekl bych, že mi obě najde a pak ukazuje kapacitu tak na 80%.

        0 0
        • Duff.1  

          Tak jako síť světel mám, mě se to i zobrazí obě ty baterie, ale musím jít do menu a tam to hledat. Měl jsem do teď jen radar a mám datovou obrazovku kde mám stav baterie Edge, stav baterie radar, ale přední světlo tam nedostanu. Když přidám světla – stav baterie tak mám další symbol kapacity baterie zase radaru. Takže tam mám 2× radar, ale přední světlo ne no :(

          0 0
    • Bonebiker1  

      Mám Varia 515 a Edge 840 kde je nainstalovaný My Bike Radar Trafic, ale nikde nevidím po skončení jízdy ve statistikách počet aut, jejich rychlost…nevíte kde hledat?

      0 0
      • keymaker  

        U Garmin 530 to mám v telefonu v přehledu aktivity na druhé záložce Statistiky úplně dole – Vehicle count. A na zařízení to mám přidané jako obrazovku. Na tu ale v zásadě vůbec nekoukám :-D

        0 0
      • horolezec  

        píšou tam toto, takže ji musíš mít taky jako datové pole(nejspíš): NOTE you must not only install this app, but ALSO add it as a data field in order for ride data to be recorded during your ride.

        1 0
        • Pety  

          Přesně tak.

          0 0
          • Bonebiker1  

            Tak jsem se na Edge proklikal datovými obrazovkami a přidal jsem ji, tak uvidím, ale to asi bude OK. Dík. Prostě jsem to při instalaci nedočetl.

            0 0
            • Hrabex1  

              Pocitej s tim, ze pocet aut bude vyssi nez skutecnost, protoze to pocita i planne warningy. Ja jich mam tolik, ze ten udaj je uplne bezcenny.

              0 0
      • milan.v  

        Toto je vlákno ke světlu od Garminu, Radar je jinde a i tam už se ten doplněk řeší, stačí zadat do vyhledávání… ;o)

        https://www.bike-forum.cz/…bike-radar-2

        1 0
    • VonVagel  

      Nemáte někdo zkušenost jestli půjde do GARMIN EDGE připojit světlo jiných výrobců? třeba tohle.

      https://www.igpsport.com/…t-for-cycle/

      0 0
      • borda  

        No asi by to chtělo, aby to podporovalo ant+. Tohle vypadá, že má jen bt…

        Jinak Teda, dlouhým výzkumem jsem přišel na to, že smart světlo do podvesu je zbytečný. Nevidím jedinou výhodu, krom cool efektu, že se to zapne, když zapneš edge.

        1 1
      • milmat  

        Ano jdou, ale musí umět ANT+. Používám Bontrager ION Pro, 200 RT, seznam nalezneš třeba zde: https://github.com/…rtBikeLights

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.