Ví někdo,co znamená u geometrie rozměr označený jako Stand Over?
Ví někdo,co znamená u geometrie rozměr označený jako Stand Over?
Neviem či som si to dobre preložil, ale zrejme to bude výška rámu v mieste šlapacieho stredu, teda vzdialenosť od zeme po spoj hornej rámovej a sedlovej trubky.
Pokud se nepletu tak Stand Over je vyska horni ramove trubky od zeme. V kterem miste vsak nevim.
Myslim ze to je vyska od zeme po vrsek ramove trubky v miste kde stojis.
jo je to tak, akorát každá značka kol, má trošku jinou představu o tom, kde bys měl stát :-)
To jsem přesně chtěl taky už napsat, že postavit se můžeš kam chceš a u některých značek na to postavení také musíš sundat sedlo aby ses tam vešel :-)
Já když to měřím, tak používám kolmici k zemi z přední hrany sedla, ono to nebude úplně správně, ale je to nejjednodužší způsob a pro orientaci to stačí.....
V reálu mi to ale zajímá o něco více vepředu.
..jo to máš samozřejmě pravdu, když se tak dívám na polohu šlapacího středu vůči sedlo, tak možná bude správná ta varianta průsečíku středem, to je o fous víc dopředu, ale taky už jsem četl ve 2/3 délky od hlavy atd…
no ale to vše už si vlastně dávno napsal níže… ;-)
Mě osobně to zajímá cca v polovině horní rámové trubky, kde už je to vždy o něco horší než je údaj výrobce.
http://www.trekbikes.com/…_ex/fuelex9/
to by mohlo být
Jak už napsali přede mnou, je to výška horní rámové trubky od země. Problém je v jediném, že si to každý výrobce měří trošku jak chce, tedy v kterém místě horní rámové trubky chce.
Nejčastěji se to měří cca v její jedné 1/3 od sedlové trubky nebo někdy jak psal fluider v místě středu (tedy kolmice k zemi procházející středem), prostě tak aby to mělo vůbec nějaký smysl. Tedy aby se člověk mohl postavit před sedlo a údaj stand over mu k něčemu byl (mohl porovnat s délkou nohou do rozkroku).
Důležitý je pak, k čemu je ten údaj. Já se ve scottím manuálu dočetl, že „Zpříma stojící jezdec by měl mít mezi rozkrokem a horní rámovou trubkou vzdálenost 3–7 cm, tím je dána vhodná velikost rámu kola.“ Netroufám si říct, jestli to má platit univerzálně, mě to tak na Geniusu ale vychází.
Netroufám si říct, jestli to má platit univerzálně
No to zálěží na rodinných poměrech, pokud ti doma pobíhu Klabzubova jedenáctka, tak klidně i vyšší :-)
Tu jsem ještě nestihl, takže vyšší rám zatím určitě nechci :)
Dnes jsem objednal,snad jsem se trefil :-)
O vhodné velikosti rámu to neříká vůbec nic, jde jen o to, abys tam nějakou rezervu aspoň 1–2cm měl. U fullů s vyšším zdvihem to kolikrát bývá na hraně, pokud nemají super sloping.
Já třeba na obou mojich fullech tam moc velkou rezervu nemám, celé 3cm to nebudou. A velikostně mám 18ku a menší v žádném případě nemůžu.
Já mám u fulla střed o dost vyš než na Ht a SO mám menší (je to hlavně díky tvarování horní trubky do S – podle někoho nesmyslném tvarování), takže záleží hodně od kusu.
Ale jinak máš samozřejmě pravdu, tohle není zrovna parametr, který určuje ideální velikost kola.....
Já dávám vždy přednost funčnosti před vzhledem, takže ať jsou trubky zakroucené jak chtějí, když to přinese funční efekt, tedy jak to má Marin se mi líbí.
Ale ani u jednoho z mojich kol to lépe vyřešit nešlo.
U 125ky vůbec, tam je to dané systémem. A u Sterea podle mě kvůli pevnosti už nemohli moc zmenšovat hlavní rámový „trojúhelník“. Už takhle je zmenšený dost. Ale i tak jsem na tom o pár mm lépe u Sterea, kde mám střed také výše (cca jako ty), kvůli vyšším zdvihu.
Při mojem ježdění mi to ale nijak nevadí a neomezuje, jak to je. Ale kdyby byla o něco výše, tak to už by byl problém.
Na HT jsem na tom se stand over roměrem byl ale lépe. To bylo ale také tím, že jsem tam jsem se na HT nedostal přes 80mm zdvihu na vidlici (rovnou s vyšším zdvihem vidlice jsem už přecházel na fulla) a k tomu vždy měl slušný sloping.
jasně že to tvarování horní trubky do S není jen na okrasu…díky tomu mám na sixovi 16cm místa nad rámem.