Ma někdo zkusenosti ? nemuzu se rozhodnout mezi dvěma 29 Trek GF :-(
Ma někdo zkusenosti ? nemuzu se rozhodnout mezi dvěma 29 Trek GF :-(
Při cenovým rozdílu 13 tisíc bych šel do X-Caliberu a za zbylý peníze bych si nechal zaplýst pořádný kola a vyměnil kliky za X-7. Časem možná i brzdy, ale to spíš až kdybys zjistil, že ti nesedí, ty Elixir 5 u Paragonu taky nejsou zrovna terno…
Když elixir 5 nejsou terno tak co bys tam chtěl R1 nebo sainty? :D
Chtěl jsem tim říct, že Juicy 3 vs. Elixir 5 by pro mě nebyl rozhodující faktor při koupi kola. Se slušnejma deskama bude brzdit slušně obojí, ale já osobně bych je časem stejně vyměnil, jak jedny, tak druhý.
Tak to jsem tě špatně pochopil já myslel že chceš říct že elixir 5 jsou nějaké vyloženě špatně brzdy tak to se omlouvám :)
Juicy a Elixir 5 je rozdíl a docela velkej. Myslím, že Juicy nepomůžou ani slušní desky…
trochu pomůžou … ale zázrak to teda neni :(
tak myslis ze X-Caliber je lepsi volba?
Jak říkám, jde o cenu, za kterou je máš. Podle ofiko stránek je rozdíl 13 tisíc a to bych pak šel do tý výměny kol. Kolem těch 10 by se nejspíš dalo vymyslet nějaký American Classic, nebo nějaký levnější náby na průmyslech a ZTR ráfky. Obojí výrazně lepší kola, než jsou na Paragonu a kola jsou základ. Ta Reba proti Foxu má taky zhruba stejně výhod jako nevýhod, tam by šlo spíš o to, co ti líp sedne průběhem.
jaky model zapletenych kol by si doporucil?
Osobně bych asi šel do těchhle AC . K tomu letošnímu černo-bílo-modrýmu rámu by se docela hodily. Plus by ještě zbylo na černo-bílý X-9 kliky (pokud chceš 2*10, jinak X-7 trojplacku). Kdybys se ti ty starý kola povedlo ještě za pár korun prodat, tak by zbylo ještě i na Hope plovoucí kotouče, což by sice s Juicy 3 vypadalo divně, ale funkčně by to bylo super. A to už je podle mě sestava, se kterou se nemůže Paragon za 46 měřit ani náhodou.
Já zas bych šel do Paragona, mám ho vyzkoušený a jezdil jsem i X-cal a je to rozdíl. Navíc s Juicy bych fakt jezdit nechtěl, je to základní brzda a bída, moc nebrzdí.
Navíc X-Cal má relativně obyčejný rám, který je stejný jako modely pod ním(cobia i levná mamba) a až Paragon z lepšího materiálu. Rám je základ kola! Kola nevím, dají se vyměnit později (má to význam pro někoho kdo jezdí závody, pro hoby jízdu to není nutné). Já bych bral Paragona, ale zkusil bych prodejce požádat o slevu, u kol za téměř 50tis je to normální. Pokud teda nekupuješ starý model, který ve slevě již je!
Já bych zase taky šel raději do levnějšího modelu a koupil nějaká kola. Ono v tom rámu zase takový mega rozdíl nebude a když se do Juicy 3 dají slušné desky myslím že brzdí naprosto dostatečně.
Špatný kolo to určitě není, jen mě překvapilo, že stejný rám má kolo který stojí 20tisíc. Na kole můžeš vyměnit vše, jen rám je takovej základ (i když vyměnit jde samozřejmě taky)… Já jsem vždy volil variantu kvalitního rámu a radši za rok až dva vyměnit nějakou ojetou součástku za třeba lepší. Rám mě ale vždy zůstal. U hodně lidí vidím, že z relativně levnýho kola dělají závodáka na XTR (někdy mě to přijde jako kyž má někdo autorádio za 20tisíc ve starý Felicii). Ale možná se pletu :-)
Tak podle mezinárodních stránek jsou dokonce oba ty rámy 6061 slitina, jenom Paragon má pressfit střed. Což je z mejch zkušeností o důvod víc jít do X-Caliberu.
promin nerozumim, jaky je rozdil mezi ramy?
Podle oficiálních stránek jsou ze stejný slitiny, takže rozdíl ve funkci bude minimální. Paragon má navíc pressfit střed, takže nemá závit a misky se nešroubujou, ale lisujou přímo do rámu (vozím to na Treku 8500 a zkušenosti neslavný, neni to moc zatěsněný) a E2 kónickej sloupek vidlice, kterej už se pomalu stává standardem, takže do budoucna to bude výhoda, ale počítám klasický vidle budou ještě nějakou dobu k sehnání, nejspíš dýl, než přežije rám :).
proc by to firma delala u kola za takovou cenu, kdyby to nebylo dobry?
Váha, tuhost… Jezdím obojí (Shimano XT na obou kolech) a kdybych si měl vybrat, tak beru ložiska vně rámu, ne pressfit.
myslis ze je to zavazny problem jak bude kolo starsi?
Jako že by za pár let nešla sehnat klasická HT2 osa? To pochybuju, pressfit nemá zrovna masovej nástup a poptávka na HT2 osy bude ještě dlouho.
S těma slitinama hliníku je to trošku blamáž, pře časem uváděli u paragona 6066 a ted to stejný co u x-cala, asi jako specifikace komponetů která byla nejprve komplet sram x7 a najednou je smyk deorkovej(x-cal).
Podle mě ty rámy budou ± stejný a hobík to určitě nepozná.
Jezdím letošního X-calibera, zatím najeto cca 150km, kolo je celkem jezdivý, jde za pedálem, docela i akceleruje na 29, ovladatelnost suprová, chod reby paráda a ty juicy nejsou až zas takovej ******* dá se to, řazení pohodička akorát ta desítka vzadu je na hovno.
Pokud bych se rozhodoval znova tak zas X-caliber.
Rám určitě je základ kola. Ale už to, že Trek dává X-Caliber a Paragon do stejný kategorie leccos napovídá. Ale s tou hobby jízdou nemáš pravdu, lehčí kola pozná každej. A bavíme se tu o rozdílu rámu z o něco málo lepší slitiny a kol, u kterejch je rozdíl půl kila! Což by šlo obhájit leda tak o něco vyšší odolností, protože Bontrager kola nejsou z nejtužších. S tou slevou pravdu máš, to by mohlo změnit situaci.
Ahoj, to znamena pritlacit trochu na prodejce :)!
Za zkoušku to stojí, otázka je, kolik ti zlevní. U Paragonu ještě rezerva je, u X-Caliberu moc ne. Pak je otázka, kam se s cenou Paragonu dostaneš, osobně pokud by cena Paragonu nebyla výrazně nižší, než součet X-Caliberu a těch American Classic kol, tak bych stejně šel do X-Caliberu…
(Btw, když jsi z Prahy, můžeš to zkusit v Atombiku :))
To myslím, že nebude určitě, jakou myslíš, že ti dá prodejce slevu z 46k ? jinak kola bude určitě první co vyměním, já to bral tak, že jsem koupil slušnej rám a vydli, zbytek je spotřebák.
Rozdíl je v tom, že X-Caliber je v akční ceně a Paragon ne, takže je na něj větší procentuální marže, takže tam bude i větší prostor pro snížení ceny. Ale přesný čísla nevím a i to, co tuším, tak neřeknu :).
trošku se přicpu do tématu :) zrovna řeším výměnu kol na svý devětadvacítce … tyhle AC jsou teda fpoho? jaká by byla jiná alternativa třeba okolo 10ti tisíc? nebo konkrétně jaká kombinace náboj plus ráfek?
zalezi taky kolik vazis. ja mam cca 100kg, jezdim ZTR Arch/Hope a naprosta spokojenost. Urcite by se daly i lehci kola, ale tyto snesou hodne…
no z 94kg v prosinci jsem úspěšně na momentálních 85kg :))) a níž už jít nechci, ale ani vejš :))) jako tyhle AC z toho odkazu maj asi 1600 g a limit 107 kg, což je fpoho si myslím, ale hlavně už stejně nejsou dostupný, ale mám nabídku na model 2011 za 11K, tak bych potřeboval poradit, jestli za tu cenovku je ještě jiná – třeba lepší varianta
no z 94kg v prosinci jsem úspěšně na momentálních 85kg :))) a níž už jít nechci, ale ani vejš :))) jako tyhle AC z toho odkazu maj asi 1600 g a limit 107 kg, což je fpoho si myslím, ale hlavně už stejně nejsou dostupný, ale mám nabídku na model 2011 za 11K, tak bych potřeboval poradit, jestli za tu cenovku je ještě jiná – třeba lepší varianta
Myslím, že za tyto prachy by se daly zaplést lepší a minimálně stjně těžké, nebo lehčí kola. Zkus napsat Hnojovi, určitě Ti něco zajímavého nabídne :)
jj přemýšlel jsem o místních odbornících, určitě si nechám poradit
Určitě dobrá volba bude Paragon, který má rám z lepší hliníkové slitiny než X-Caliber, tím bude mít i lepší vlastnosti (pevnost, tuhost a akceleraci). Dále je na kole FOX vidlice – bezkonkurenčně vynikající značka a funkčnost vidlice-uvnitř všechno kovové, nikde žádný plastový součástky. Kola si myslím nejsou špatný pro začátek, ale AC bych si asi nepořizoval. Pokud se nepletu, mají váhový limit jezdce kolem 100kg plus mínus podle modelů. Výplety od Bontrageru nemají váhový limit. Další rozdíl mezi koly jsou v použitých řídítkách, představcích a sedlovce, kde jsou použitý vyšší sady = lehčí a pevnější do krutu = lepší akcelerace. Samozřejmě lepší přahazovačka, kazeta. Press-fit středové složení je stejně zatěsněné jako ložiska integrovaných klik. Já jsem osobně pro Paragon.
No, já mám 2 Reby, uvnitř jsou mj. plastové součástky, a že by měli nějaký negativní vliv na funkčnost oproti kovu, to nevím. Za další Fox nemá zrovna levný servis… Ještě dotaz, jaký vliv mají na akceleraci řídítka, představec a sedlovka? To, že Bontrager kola nemají váhový limit mi přijde divné…
Prostě se pod tebou nekroutí a tudíž ti nepohlcuje energii vloženou do zrychlení…Sedlovka je jen lehčí
tady máš odkaz na výlety Bontrager, musíš si to přeložit, google pomůže. http://www.bontrager.com/…_wheels_faqs
may ultimately be better served with a more laterally stiff wheel (like the Race Lite) . Tak jestli jsou RaceLite etalon boční tuhosti, tak to pak jo… Jsou to slušný kola, o tom žádná, ale dát je jako příklad bočně tuhejch kol, to bych si asi neodvážil…
Ja jsem s Race X Lite spokojeny. Pravda, u 29er nemam moc na vyber, ale jsou to lehky kola a ten vyplet az tak mekej neni. Uz jsem je ale jednou reklamoval (praskla osa). TLR funguje i na 2010 schwalbe…
Jo, ale to už se zase bavíme o kapku jinejch kolech, než uvažuje zkladatel. RXL kola maj doporučenou MOC jako celej X-Caliber :D.
A máš nějak podložený, že notně odlehčený RL a RXL hliníkový díly jsou tužší, než poctivý SSR a Race? A jediný, kde jsem poznal tuhost řidítek bylo, když jsem se opřel o levný hliníkový na celopevňáku. Do krutu (a záběru třeba vestoje) daleko víc vadí nízká boční tuhost kol.
Rámy jsou ze stejný slitiny podle mezinárodních stránek.
Foxe vozím a osobně bych neměnil, ale pokud mu nevadí jiný chod Reby, tak nevidím objektivní důvod pro Fox.
Bontrager kola nemaj možná limit, ale Deorková nába nějaký těžší zacházení nesnáší zrovna s libostí a tuhý kola to taky nejsou. Pro vyšší váhu stejně nevhodný…
Vyšší řada doplňků = lepší akcelerace, ale o půl kila těžší kola jsou bez problémů? (WTF?)
Jdi to vysvětlit mejm kolům, že když u Pressfitu vycvakneš tu plastovou krytku, že nemaj bejt vidět kuličky ložiska a že mi nemá vyreznout po prvním bahnitým závodě :).
Kazeta, hazka jsou spotřebák na půl sezóny až sezónu.
X-Caliber má označení 6061 T6 a X-Paragon má označení 6066. Čísla přitom značí přidávané prvky do čistého hliníku o jaké prvky jde nevím a asi to nikdo nezjistí
Podle mezinárodních stránek jsou právě oba rámy ze 6061. Je možný, že na českejch stránkách vzali informace podle loňskejch modelů, ale to už jenom spekuluju.
a přlož si to přes google:
Zkusenosti mam.Hlavne bych nebral kolo jeste se znackou Gary Fisher-duralove 29ky praskaly jak na bezicim pase-hlavne v miste upnuti sedlovky.Ted je ram zcela novy,snad si to ted Trek pohlida,doufejme,ze se na kvalite zapracovalo.Paragon 2011 ma jiny ram nez Caliber 2011,jiny matros,je lehci.Doplatil bych tedy na Paragon.Ta propagovana geo G2 mi moc nesedla,bike je az moc zivy,nedrzi primy smer,takova geo pro zacatecnika,ja jsem daval jinou vidlici bez G2.Co se tyce brzd,Elixir a Juicy je uplne to stejne,jezdil jsem Juicy Carbon,7,5 i 3,Elixiry CR a R-odprisahnu,ze jsou to funkcne,kvalitou i hmotnosti temer stejne brzdy-tedy slabsi prumer ve srovnani s Magurou nebo Formulou.
Mě by zajímalo, odkud máte všichni ty informace o jiným rámu u 2011. Podle stránek výrobce jsou oba rámy 6061, že se liší jen hlávkem a osou, i geometrii maj na milimetr stejnou.
souhlas s Jakefem. čím je ten rám nový, krom toho, že upustil od indiánských designů a má jinou nálepku?
Ram Paragon a Caliber 2010,tedy jeste Fisher byl shodny,pouze jina barva.Tyto ramy neoplyvaly kvalitou,praskaji(hlavne u sedlovky).Ram Paragon 2011,tedy uz Trek je hoodne jinak tvarovany,v podstate ani jedina trubka nebo cast ramu neni shodna.Ram Paragon 2011 a Caliber 2011 stejne nejsou,Caliber je nejlepe osazene kolo na zakladnim 29kovem ramu Trek 2011.
Vse jsem videl,potazmo jezdil,jinac bych nerozumoval…
v tom případě máš víc informací než já a přít se nebudu, ale mezi 26tkama 2009 a 2010 byl u GF výrazný rozdíl a 29tky to podle mě postihlo o rok pozděj.
Spojistost s přechodem pod křídla Treku bych v tom nehledal.
Vždyť i průměr sedlovky je Fišerovských 27,2 a ne Trekovských 31,6.
Myslím si, že je to tedy že zmeny jsou jen evoluční plus nálepka.
Bych skoro rekl, ze jsi se na ty 2011 nedival ani na webu ;o). Geo stejna, ale trubky uplne jiny. Nastrik ale dle mne nejhorsi snad v cele histrii loga GF. Ten jak rikas indiansky (rok 2010) ale teda povazuji za jedny z nejhezcich co kdy u GF meli ;o).
OK :-)
Nechme toho. Já nástřik nekritizuju jenom konstatuju.
Taky se mi novy design Trek GF 2011 moc nelibi.Je to proste nuda.Ten Paragon 2011 je fadni,cely sedy,cerny,bez vyrazneho napisu.Jo,2010 byly nejhezci:-)Taky se mi hodne libily 2009.
ahoj,jezdil si Paragon 2011? jaka byla zkusenost kolem?
Jen bych doplnil, i na webu je videt ze maji minimalne jine patky a co muze byt tedy celkem opruz tak Caliber a niz maj nesmyslne navarku na bovden presmyku za sedlovou trubkou a ne z boku, jak ma Paragon a bylo to tak i u serie 2008–2010. S nekterymi presmyky ci vetsimi plasti to uz muze delat problemy.
Navářka na bovden je jiná, ale pochybuju, že to má nějakej vliv, at tam dáš jakej smyk budeš chtít vždy ti bude trčet do pláště, takže navářkou si moc nepomůžeš.
Nevim jak vsechny presmykace, ale napr Sh XT 08 ma tahlo vlevo a je minimalne o 1 spise o 1.5cm vystouplejsi nez napr X.9, ktera ma navic tahlo napravo. Takze navarka vpravo a tahlo napravo tam delaji celkem dost mista proti pripadu, ze je to jak to maj ty nove modely (a pokud plati udavana geometrie, s delsi stavbou by to bylo v poho). Nemam to ted po ruce, ale na ramech 2008–2010 by to tak proste platilo (geo by mela byt stejna) a objemnejsi plast by se tam uz ani snad nevlezl, pripadne mensi mnozstvi bahna a bude hoblovat presmyk nebo lanko. Duratec a snad i RB to napr. tusim resi presmykem na navarce, coz je ale zase jine omezeni.
Mám na x-calovi 2011 pláště 2.25, širší teda neplánuju, ale nějakej prostor tam pořád je, ta navářka na paragonovi je samozřejmě dobrá vychytávka, pokud tam není slxkovej smyk:-).
Jinak v bahně jsem tomu už taky dal za uši a zadní kolo fungovalo bez problémů.
Pořádně si rozmysli, jestli vůbec 29ku…
koukám že po poeslední vyjížďce seš taky na pochybách hehe xD xD
Ne ne, už si zvykám, právě na ty vyjížďce se mi konečně začlo pěkně jezdit, včera jsem byl taky a už mi ani nepřipadá že ty kola jsou velký :)
Jenom teda malej poznatek, že mě najednou trochu bolí v kříži, nevim jestli to může bejt přesedláním z fulla na HT.
S tim těžko radit já už v podstatě jezdim jen fulla :O(
Ahoj, proc myslis 29 nebrat :)?? nevyhody??
29 NEBRAT! tak voco ti de:-)
ty si expert pres kolo!!?
já ne, ale Hynas:-)
dobre :-) ha
já bych volil Paragona páč rám+vidle+kola jsou základ,
E2 už je vcelku rozšířená, takže si myslim, že to má své opodstatnění, pressfit ložiska už jsou taky u vyšších modelech nejen Treka, s tím utěsněním nevím, já mam klasiku HT2 a žádná sláva to neni, jednou pořádně zaprší a můžeš je znovu mazat, ale hlavně co se mi na paragonu líbí, je krásně propracovaná zadní stavba, nee jako u x-calu stejně jako u starších modelů, kde vypadá, jako by to ohybalo dítě ve svěráku, paragon má prostě propracovanější rám, na reklamacích jsme ho vyměnovali za starý shity, které praskaly, měl jsem ho v ruce, je krásnej, lehkej a zpracování je dle mě na 1+
vidle je fox, která chodí báječně, servis dražší-svěc, jinde za to dáš menší částku, takže v tom bych mínus nehledal
kola nejsou nic moc, to je pravda, ale v dnešní době ti každý prodejce nabídne výměnu komponentů s doplatkem rozdílu ceny, takže s tím se dá pracovat
jinak u tebe dotazovaných zkušeností s Kola Víšek, vím, že tam mají testovačku Paragona v 19 a 21, neni nic jednodužšího než si to kolo půjčit a udělat si na to svůj názor a myslím, že by ti i půjčily X-Cala pro klid duše
Ahoj, Paragon se mi libi, mas pravdu chtelo by to vyskouset :-)
…
propracovanější rám, ale pořád ze skoro stejné slitiny hliníku, nicméně až mi praskne x-cal, rád vezmu paragona.
cus, co mas za model 010 a nebo 011 ?
mám letošního(vel. 21), ještě přidám jeden poznatek o té slavné G2 geošce – kolo rozhodně netancuje a dobře vede směr, drží stopu(hlavně ve strmejch výjezdech), intuitivně reaguje na podněty k jakékoli změně směru, je obratnější jak moje stará 26" merida, zkrátka o něco citlivější, ale to je podle mě otázka zvyku, jo a z kopce to valí jako kráva rozhodně rychlejší jak 26.
Je to kolo spíš na nějakej etapák či maraton, celodenní vyjíždky apod. do bikeparku bych s tím asi nešel.
Ahoj, to jsem rad za tvuj nazor :) nejsi nahodou z Prahy Modrany nebo Branik ? potkavam kluka na cyklostezce kolem vltavy kluka co ma 8OOO treka :-)
Ne, ne Brno, ty rozdíly v těch kolech jsou podle mě pouze dílčí(i když paragona jsem nejezdil), skutečnej pokrok je asi superfly…ještě je variant koupit cobii a postupně tunit.
co rikas na X-Calibra?
Tak se taky pridam se svou troskou do mlyna. Bud paragona 2010, ktery jde koupit kolem 38 k, nebo X-calibera 2010, ktery jde koupit za cca 30 k a pripadne vylepsit (razeni, kliky nechat vymenit v ramci nakupu, kola bud prodat (nabidku si rad poslechnu :-), nebo nechat jako zalozni). Oba maji foxe, oba jsou to vyborna kola. Neverim, ze 2011 paragon ma o tolik lepsi ram, aby to melo hodnotu 5k a vys. To proste ne. Design 2010 (ciste subjektivne) vyrazne hezci a taky jsou to posledni opravdovy GF :-). To ma taky svou vahu.
Ja stejne dilema resil pred dvema lety, nicmene tehdy bylo rozhodovani snazsi, protoze ty ramy byly uplne steny. nakonec jsem si rekl, ze vezmu ten co se mi libi vic – x-caliber a udelam z nej lepsiho paragona :-). Radim Ti to same, tedy: model 2010, ten co se ti libi vic a pripadne uprav komponentove k obrazu svemu…
Ram je sice zaklad, ale jsem presvedcen, ze i xcal je ram velmi kvalitni a povedeny a pridana hodnota jineho ramu letosniho paragona neni za tu cenu proste dostatecna…
To těžko, Paragony jsou vyprodaný od půlky loňskýho roku. Možná je nabízí pár prodejců na stránkách, ale nemají je.
Já ho loni sháněl asi u 10ti prodejců v srpnu a nakonec se povedlo. Možná budou mít nějakýho ve vel. 17 (ale větší ne!!). To stejný se týka X-Cala. Zdeňku, můžu nabídnout svoji zákaznickou kartu a slevu u prodejce. Kdyžtak písni na můj mail.
to nevim. koukal jsem na bradskyho a kur sport, coz jsou velci a etablovani prodejci, ale je mozne, ze udelali… kazdopadne bych se tam zkusil zeptat…
U bradskýho jsem byl v prosinci osobně a nemá. Navíc je tím vyhlášenej, na eshopu měl loni cca 120typů fulů. Myslíš, že je má skladem?
podivej se, ja to kolo kupoval rok predtim, lonskou a letosni situaci neznam. Vyjadril jsem svuj nazor. Zcestny rozhodne nebyl. Tvuj utocny zpusob diskuse me nebavi. Nedelej ze me ******. Ne, nemyslim si, ze ma bradsky 120 typu fulu skladem.
Dělat z tebe ****** jsem nechtěl, pokud to tak vyznělo (myslím, že ne) tak se omlouvám. Útok to taky nebyl… Pouze vím, že Bradský má v nabídce stovky kol, které samozřejmě skladem nemá a některé (většinu) nikdy neměl. V tomto množství ani nemůže sledovat, že je jeho dodavatele dávno nemají. Taky je to záměr, napíšeš mu o kolo, on ho nemá, chceš jiné- taky nemá a pak ti nabídne úplně jiné kolo- to je moje vlastní zkušenost.
Včera jsem koupil 19" Paragona model 2010 u prodejce mega bikes v kolíně, takže je potřeba hledat, přeji hodně úspěchů. Bike je super, už jsem ho byl projet, doporučuji.
Oba mají foxe, ale tuším jen 80mm zdvihu, mimochodem ta nová reba není vůbec špatná…
X-Caliber 2010 ma 80mm foxu.
Zapomněl si se zmínit, že mu ten rám GF 2010 pod sedlovkou praskne tak jako mně a spoustě dalších.
ano slisel jsem ze to praska na modelech 2010,co si dostal za ram, pri reklamaci?
2011 paragon
mel si ten ram v obchode Kola-Visek vid :-)?
Ne, ale už by sis měl toho paragona koupit, bo už ten nákup řešíš dva měsíce.
jj:-) porad se tomu nemuzu nejak dokopat:-)
..
,,
..