Nový trail bike od GF používa kocentrický čap v zadnej osi (ABP od TREKu) a nový 2-komorový tlmič.
… to bude zase „rozruch“.
Fuel EX9.5 2009, 95mm mufňa s vnútornými ložiskami, 1,5" hlava, karbónový Evo link a custom FOX tlmič s lineárnejším chodom. Dúfam, že TREK sa nevydá cestou Spešlu…
Tu je článok.
Už se těším na první testy, podle článku na bikeradaru to kolo jede pěkně…uvidíme! Rozhodně se mi ale líbí…i víc, než zmíněný EX.
Nejsem si jistý tím „rozruchem“…to jsi, fluidere, myslel jak?
;o)
Tým rozruchom som mal na mysli, že od jesene do jari 2009 môžme očakávať rôzne články a testy nového systému u GF. Nič viac, pretože revolúciu to asi nespôsobí :-)
Teď už je mi to jasné, díky ;o)
Zpočátku jsem myslel, jestli ten „rozruch“ nemyslíš ironicky (třeba jako reakci na revoluční G2 geometrii; jakože fisher přináší v dalším roce zase další variantu zadního odpružení a nevydrží u jednoho jako spousta jiných značek) nebo spíš vážně (jakože tahle konstrukce zadní stavby bude něco skutečně výjimečného (resp. nadprůměrného)).
;o)
Lepší článok. Ten nový tlmič má mať lineárny priebeh ako vynutá pružina. Nový TALAS má mať prerobené tlmenie, uvidíme …
Trochu lepší pohľad aspoň pre tých čo sa v tom vyznajú
Tu je zaujímavý článok na ten tlmič , resp. popisujú princíp novinky.
Kde si viděl něco o tom tlumení u Talasu? Všude včetně toho článku, co si dal odkaz vidím jen přepracovaný Talas systém – méně těsnění, tedy o malinko menší pasivní odpory + změna charakteristiky – to by mě zajímalo co převratného tím myslím, viděl bych to na převratnou novinku typu jiného tlaku v IFP komoře :-) O tlumení jsem nikde nic u Talase neviděl.
Tento clanok . Nepoznam sucasne nastavenia TALASu, ale citujem …
… RP24, has a four position knob with blow-off threshold settings of 30, 50, 70 and 90lbs. In addition, the RP24 fork has reworked blow-off damping so that when the threshold is overcome, it moves more smoothly and more easily than the standard RLC tune – a bigger „dump“ if you will. RP24 is easier to understand and set up than a standard RLC and, in the lighter blow-off settings, is supposed to create a more platform-like (instead of locked out) feel that can be used for all riding, not just climbing or smooth terrain, if you prefer more chassis stability.
Aj ked tomu moc nechapem, pretoze pisu o lighter blow-off settings ,ktore ale ma byt more platform-like … if you prefer more chassis stability.
Takze asi naozaj nezmenil nastavenie kompresie, ale som z toho jelen.
more platform-like instead of lockout. takže to znížili, aby sa to správalo ako platforma a nie ako lockout…
Aha. To je ale stejně úplně naprd (z mojeho pohledu), protože vidlice má fungovat a ne se zamykat/omezovat, tedy ani když to bude více bližší platformě tomu nijak nepomůže. Jinak něco podobného dělá TF tuned už dlouhou dobu, akorát mě to nikdy neoslovilo (a úpravě Talase v TF tuned tedy nikdy neuvažoval), vidlice jezdím stejně 99% času otevřenou, kde nechci žádné omezení (a to 1%, které je možná i přehnané, tak v tu chvíli chci tvrdý lock pro jízdu ve stoje po asfaltu – ale mít bych ho taky nemusel, stejně ho téměř nepoužívám) snižující citlivost (stejně se mi vidlice v sedle nehoupe vůbec).
U tlumiče je to trošku něco jiného, tam mi Push paltforma, která je hodně aktivní, nemá žádnou hranu propedalu a omezuje tlumič jen malinko vyhovuje, protože v tu chvíli to žehlí dost blízko otevřenému módu (samozřejmě to na druhou stranu ale neudrží bez houpání žádné silovější šlapání a to ani v sedle, ze sedla už ani náhodou). Ale proč se mi ta platforma líbí a proč ji používám, tak to není ani tak mírné omezování pohupování (to je stejně spíš jen takový psychologický efekt, ušetřená energie tím bude téměř nula), ale to, že udrží zadní stavbu v menším sagu, což dobře doplňuje snižování zdvihu u Talasu (tedy v mírných výjezdech stačí použít platformu a v prudších to lze se snižováním zdvihu Talasu kombinovat).
Kdyby raději u nového Talasu byl změněn rozsahu nastavení komprese, aby šlo nastavit i kompresi žádnou (tím by se ale samozřejmě zmenšil rozsha nastavení). Ale netuším, jestli na tohle šahali nebo ne, takže třeba tam nějaká změna taky je.
A význam zcela lineárního průběhu (když už RP23 s high volume komorou je téměř lineární a i se standardní žádná velká progresivita) tedy vůbec nechápu. Leda jako kompenzaci u kol, které mají nějaký zmršený průběh zadní stavby.
Chm,prepakovany jednocep:o) Ma ten tlumic mimo linearniho prubehu jinak delany i propedal?