Ghost x Cube , prosím o "posouzení"

50 nepřečtených
  • dancing dog

    Ahoj, v poslední době se mi nějak smrskl výběr na 2 kola- full k pohodovému AM ježdění po horách, cestou i necestou…

    jsou to Ghost asx 5100

    www.ghost-bikes.cz/2007/index.php?…

    a Cube AMS 125 Pro

    www.cube-bikes.cz/index.php?…

    /není tam přesnější popis, ale má ho tu myslím MlokCZ/

    Rozdíly ve výbavě mi jsou zřejmé, především odpružení a blokace, ale myslím, že poměr cena/výbava je u obou kol zhruba stejná. Na Cube by se možná zadařila sleva, trochu se obávám absence blokace tlumiče u Ghosta, ale nevím, zkušenosti moc se zadním odpružením nemám… Díky za názor, je mi jasné, že většina z Vás by mi asi doporučila jinou- třetí možnost, tak kdyžtak také.. jo, potřebuju, aby to uvezlo něco kolem metráku, chvílema i víc, na to by ten Ghost byl možná asi lepší…

    Anketa: tradiční anketka: Tak které ?

    13x
    81%
    2x
    13%
    0 0
    • MlokCZ  

      To nejpodstatnější a tedy funkce zadní stavby je prakticky totožná. Takže jde jen o výbavu. A tady bych šel určitě do Cubu, hlavně kvůli tlumiči a brzdám (případně vidlici a kolům, pokud vemeš variantu s Talasem, kterou bych i doporučil, ovšem cenově jsi už někde kolem 60tis. za kolik se dá cca pořídit, záleží na konkrétním prodejci, někde i pod 60, někde přes).

      Pak tu je ale jedna zásadní věc a to dostpunost. Ty víš o nějaké dostupné AMS 125ce? Verze Talas + K24 ve velikosti 18 není k maní nikde a to už ani přímo v Německu.

      Tady jso specifikace všech 3 verzí AMS 125ky, jak se prodává: www.cube-bikes.de/…d_12324_.htm

      A ohledně váhy je to celkem fuk, ty kola mají ty rámy hodně podobné a to včetně váhy rámů.

      0 0
      • MlokCZ  

        Já jsem Ghosty už několikrát z výběru kol vyřadil a to pro jediné negativum oproti Cubu a tím je cena za dané osazení.

        0 0
        • PePu  

          Souhlasím a přidávám info, že ani velikost 20 už není k dostání ani v Německu.

          0 0
    • stan.zak  

      Zdravím, pane, nehlasoval jsem, ze zřejmého důvodu jsem zaujatý :-) Cube je moc pěkné kolo, vlastně od něj jsem se dostal k tomu, co mám. (Určitě ses mrknul do historie.) Osazení Cube se smzř oddiskutovat nedá, ncm řekl jsem si, že tolik neutratím, a mám asx 5100, osazení v profilu (na ghost-bikes.cz mají chybu ve vidli), a to za cca 1.200 € od místního prodejce. Ceníková cena je smzř jinde. No nic, vezmi svoje kolo, o víkendu přijeď, a můžeme se svézt (vážíme cca stejně, ani nemusíme přefukovat tlumič), a uvidíš sám.

      0 0
      • dancing dog  

        Snad někdy jo, ale zítra jedu pro mou milou a při té příležitosti zkusím den dva se plahočit po Jeseníkách, další dva víkend sem v práci, další měsíc pak asi za mořem… Tlumič by se asi přifouknout musel, letos sem toho moc na kole nepředvedl, a obvyklý dvouciferný váhový úbytek se tak moc nekonal…

        0 0
        • stan.zak  

          Jojo, tak se ozvi.

          0 0
          • dancing dog  

            O.K. jen bych se eště optal, kejve se Ti ten jednočep při šlapání hodně? někdo to tu několikrát zdůrazňoval.. je to fakt tak hrozný?

            0 0
            • MlokCZ  

              On ale nemá jednočep, ale čtyřčep. A u Cubu se při otevřeném tlumiči houpe trošku (u mě konkrétně cca 3–5mm na tlumiči). Ten Ghost by na tom měl být cca stejně.

              0 0
              • dancing dog  

                4čep, jasně, sorry, blbost.. 3 až 5mm, to se asi dá, ne?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Mě to přijde naprosto v pohodě a jezdím v terénu téměř pořád s otevřeným tlumičem a to i ve výjezdech. Šlapu poměrně slušně do kruhu (teda ne nějaká super extra technika, ale přeci jen válce mě trošku naučili a full je taky dobrý na techniku, když šlapeš blbě, hned vydíš, že se houpe více). Možná tedy když někdo bude šlapat hodně blbě, tak se to bude houpat výrazně více a už by to mohlo vadit. Problém je samozřejmě při šlapání ve stoje, ale tam se mi přidá Talas, který se pak houpe o několik centimetrů (v sedě se téměř ani nehne).

                  0 0
            • stan.zak  

              Mlok ti už odpověděl; já tak daleko se zkušenostmi nejsem, natož s exaktním měřením – můj pocit je, že se téměř nehoupe :-) třeba oproti kolegově Koně, ten porád přepíná a přepíná tlumič, a stejně při každém šlápnutí nahoru/dolu/na­horu/dolu…, já jen jedu. Někdy si s ním musím prohodit kola a podívat se na to moje… Nabídka smzř platí.

              0 0
    • dancing dog  

      No, s těma vyprodanejma Cube je potíž, to vím, já tak trocha doufám v něco, co tu nebudu zmiňovat, ale stejně by to byla otázka asi až příštího roku nebo ted k pozdnímu podzimu, během podzimu snad se už dokončí rekonstrukce bytu, kam jdou ted všechny prachy… takže v 08 něco snad bude, něco srovnatelného, no snad- proto se ptám, princip toho porovnání se asi moc nezmění… Ten Ghost se mi také líbí, rozdíl v ceně je znatelný, na netu sem taky koukal na ceny v Německu, sou o něco lepší, ale co sem viděl,zas ne tak velkej rozdíl…no uvidíme… díky za reakce

      0 0
    • black.horse  

      No, mám Ghosta a jsem s ním max spokojen, tudíž jsem zaujatý, ale osobně kdybych vybíral, tak co se týče rámu, bych posadil Ghost a Cube na srovnatelnou úroveň. Kubánců mám pár ve svém okolí (ale né fully) a všichni spokojenost. Osobně bych tudíž volil mezi těmihle dvěma dle ceny, výbavy, designu a dostupnosti, podle mě ani s jedním chybu neuděláš. Jinak já si Ducháčka stavěl jen z holého rámu a rám mě stál srovnatelně s ostatními fully v kategorii a komponenty jsou u mě vždy ve stálém procesu výměny za jiné, takže i po finanční stránce spokojenost:-)

      0 0
      • dancing dog  

        jojo, koukal sem, máš to pěkný…

        Máš těch kol docela dost a asi v nich uložený pěkný prachy… Nakonec ta AMS pro nebude a ještě budu happy za tu ASX Ghost..

        Taky jezdím HT Cube a je to držák…

        0 0
        • TinkTink  

          :-)))))))))))))­)))))))) Ulozeny penize v kole? :-)))))))))))))

          To zni jako velmi dobry vtip…nebo velmi smutny, zatim si nejsem jisty :-)

          0 0
          • Manas  

            on se preklepnul .. spravne ma byt: „asi v nich Vložený pěkný prachy…“

            0 0
            • dancing dog  

              jasně, nešťastná formulace, myšleno, že do nich asi dost peněz invastoval… snad se tak zas moc nestalo .-)

              0 0
          • black.horse  

            asi překlep, chtěl napsat „vyhozený peníze“:-) ale co, lepší jak to prochlastat…

            0 0
    • Suly  

      jedno za 38tisíc druhý za 57, trochu jinčí level každý s těch koleček. bral bych Kubu mám Gůsta.

      0 0
      • dancing dog  

        ne 38, skoro 43ooo

        0 0
        • Suly  

          no dobře no, tak ne 38 ale 38600,– www.mtbshop.cz/shop.php?…

          0 0
          • stan.zak  

            Ehm, jak jsem psal výše: platil jsem 1.199€, v tehdy aktuálním kurzu to bylo 34.400,–Kč, tedy poměr cena – kvalita myslím ok. Na začátku srpna jsem, samozřejmě u stejného prodejce, kupoval kolo přítelkyni, rozdíl cena kupní/ceníková (nebo-li sleva) byl stejný; tohle stálo 1.000€, ceníková cena je 34.790,– Kč :-)

            0 0
            • stan.zak  

              .

              0 0
              • dancing dog  

                není kontakt na toho prodejce v BRD tajemstvím?

                0 0
                • stan.zak  

                  Tak to je mýlka, kola nekupuju v D, ale smzř u mého prodejce tady ve městě. Napiš mi e-mail, pošlu ti ho.

                  0 0
                  • dancing dog  

                    Aha, tak to sem blbě pochopil, myslel sem, že jezdíš do Němec…napíšu, předem díky… dog

                    0 0
                    • stan.zak  

                      … napsal jsem ti, a neodpustil si přiložit jedno foto „dvojčat“, přítelkyně si už užívá, jsem zvědav, jestli ji kolo posune dál jako mně :-)

                      0 0
              • stan.zak  

                … a jak tak koukám třeba na kolo black.horse a pak do katalogu, má sice osazení a na rámu polep asx 4900, ale krásné hranaté trubky rámu i kyvky jsou pryč! Ten rám je prostě amr jako vyšitý…

                0 0
          • dancing dog  

            Mají tam zajímavé ceny, to určitě jo, člověk by skoro uvažoval něco přidat a vzít nějaký to AMR nebo co to je, na ty mý pohodový výjezdy skoro vhodnější…

            ale stejně se mi toď pěkně s..e s přestavbu bytu, furt nový a nový problémy a kombinace, nikdy to snad neskončí, a nikdy už na nic jinýho vidělávat nebudu :-(

            0 0
      • K2  

        Jaký je vlastně rozdíl mezi Ghostem AMR a ASX (rám je víc tvarovaný hydroformingem) – proč jsou ASX o tolik levnější? je to jenom osazení?

        0 0
        • K2  

          Dokázal by někdo porovnat Ghosta/Cuba s Lapierrem X-control případně s Meridou AMS? Mloku – co ty na to jako tester a odborník :) Cenová kategorie 60 tis před slevou.

          0 0
          • MlokCZ  

            Tohle jsou tři odlišné systémy, které se chovají každý trošku jinak a nedá se říct, že jeden je výrazně lepší, protože každému sedí trošičku jiné chování a co je pro jednoho nevýhoda, je pro druhého výhoda. Třeba u Lapierru se trošku zamyká zadní stavba při šlapání. Někdo to veme jako výhodu, že se díky tomu méně pohupuje kolo a někdo jako nevýhodu, že je nepatrně méně aktivní na malých nerovnostech.

            Proti přepákovaným jednočepům jsem asi trošku zaujatý, už jsem to tu několikrát psal, osobně mi přijdou podobné jako horstlink, který ale v některých situacích funguje hůře než by měl.

            Já osobně bych z těch tří kol bez váhaní vzal Cuba, ale to vůbec neznamená, že je nejlepší pro každého.

            Z těch objektivních věcí, X-control je dost progresivní, takže pokud jezdíš drsněji a víc skáčeš, tak je to dobře a pokud ne, tak budeš mít poslední kousek zdvihu nevyužitý. Naopak Cube je s RP23 jedno z nejméně progresivních kol, takže kdo provozuje větší skoky a dropy bude mít problém a bude na něm chodit na doraz (nebo bude muset přefoukat tlumič, ale pak bude příliš malý sag a malá citlivost na drobné nerovnosti). Naopak pro méně agresivní jízdu bez větších skoků to je ideální.

            Tady je aspoň nějaká osobní zkušenost nutná a každý si musí najít systém a přepákování a tlumič, který mu bude sedět.

            0 0
            • vlk  

              jednočepy „osobně mi přijdou podobné jako horstlink, který ale v některých situacích funguje hůře než by měl.“

              • trochu nechápu.Horstlink má většina čtyřčepů.takže tobě přijde že jednočep je podobný jako řytřčep s h.? JJ je mi jasné, že záleží na poloze toho čepů u patky, ale i tak je tam rozdíl skoro vždy.
              • Jinak když už jsi psal, je v některých situacích horstlink funguje hůře-která konkrétní kola máš na mysli-a co konkrétně na nich není OK.-jen abych se jim do budoucna vyhnul.

              Díky

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak v první řadě jsem asi ne úplně jasně napsal tu jednu větu a ty jsi pochopil jinak než jsem ji myslel. Tím myslím větu: „Proti přepákovaným jednočepům jsem asi trošku zaujatý, už jsem to tu několikrát psal, osobně mi přijdou podobné jako horstlink, který ale v některých situacích funguje hůře než by měl.“ Bylo tím myšleno, že ty přepákované jednočepy se chovají podobně jako kola s horstlinkem, ale že oproti horstlinku ty přepákované jednočepy se v některých situacích chovají hůře než by se v těchto situacích choval horstlink.

                Přepákovaným jednočem myslím systémy ala zmíněná Merida, tzn. ty, které se liší od horstlinku právě jen tím čepem u náboje, který je pokaždé na jiné trubce.

                O jednočepech obecně jsem nemluvil, ty jsou někdy hodně odlišné, protože se tam používá hodně různě umístěný hlavní čep otáčení, kdežto u těch přepákovaných jednočepů i horstlinků bývá hlavní čep otáčení téměř vždy těsně u středu.

                A právě tady ty dva systémy se mi zdají chováním dost podobné (samozřejmě záleží na přepákování konkrétního rámu a nedá se to obecně takhle úplně říci) s tím, že ten přepákováný jednočep ztrácí hlavně pod brzdou (což se bohužel ne tak snadno testuje, aby výsledky byly objektivní). A u horstlinku beru polohu čepu u patky výškově blízko osy zadního náboje, neberu teď v úvahu do srovnání extrémy jako NRS, které pak bylo chováním hodně jinde. Pro srovnání systémů obecně vždy beru v rámci systému kola, které mi přišla, že na daný systém fungují dobře (u přepákovaného jednočepu např. Konu Kikapu, kterou jsem zkoušel).

                V historii se to tu už konkrétně řešilo u Turneru, který právě jako dlouholetý zastánce horstlinku ten čep přehodil a udělal z toho přepákovaný jednočep a právě jsme tu řešili, jestli to bylo opravdu kvůli tomu, že tvrdí, že to tak funguje taky dobře nebo jen kvůli patentům v USA.

                Je v tom hodně můj subjektivní dojem a nechci tu až tak moc hanit žádná konkrétní kola, spoustě lidí třeba budou vyhovovat.

                Stejně je tu spousta důležitých dalších faktorů jako geometrii, které to ovlivní hodně nezávisle na systému.

                Každý by si měl dané kolo nejlépe zkusit a posoudit sám, jestli je pro ně to pravé.

                0 0
                • vlk  

                  Aha, tak to jsem tu větu fakt blbě pochopil. Dík za uvedení na pravou míru.

                  0 0
                • K2  

                  Ještě komentář k chování přepákovaného jednočepu pod bržděním – jezdím jednoduchý jednočep a u toho jakési zhrubnutí chování při brždění pozoruju. Dále jsem testoval Stumpjumpera a AM Meridu (s dost velkým rozestupem) a u té jsem se na to brždění dost zaměřoval a nic jsem při svých zkušenostech nezpozoroval – Merida samozřejmě měla ve sjezdu výhody vyššího zdvihu a 2,3" plášťů ve srovnání s Specialized nebo mou K2.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak ono pod brzdou se trošičku zamyká úplně každý full (protože už jen podstata brdné síly má tendenci otáčet celým kolem okolo osy přendího kola a nadlehčkovat zadní, což působí roztahování tlumiče) a to včetně FSR/horstlinku a je jen otázkou kolik. Neprojeví se to většinou moc často, protože když jen ve sjezdu přibržďuješ a vždy jen chvilku ostřeji (což když to jde provozu většinou), tak si nějakého zamykání nevšimneš vůbec (protože když to jde, tak nebudeš brzdit na překážkách ale zrovna na méně rozbitém úseku). Nejvíc se to projeví při delším souvislém brždění v rozbitém terénu a to zas tak často nebývá, aby bylo nutné souvisle brzdit.

                    Tím, že žádné rozdíly nepozoruješ buď rád, potom to vůbec nemusíš řešit.

                    0 0
            • PePu  

              Při zaměření se pouze na citlivost na malé nerovnosti se mi zdá při subjektivním porovnání Lapierru a SJ FSR při jízdě rozdíl neznatelný. Zamykání LP je více cítit spíše na větších nerovnostech.

              0 0
              • K2  

                Můžeš to prosím trochu upřesnit? Jak velké nerovnosti musí být, aby se začal Lapierre zamykat? Jak se to projevuje – Kopáním (jako by nižším zdvihem) při přejezdu nerovností? Jak se chová při sjezdu bez šlapání, tam by měl chodit bez problémů (až na vyšší progresivitu) + prosím o info o chování zadní stavby při brždění

                Pokud si dám to co psal Mlok a PePu dohromady tak se Lapierre tváří jako lehký full, který jede dobře dopředu. Z pohledu komfortu je progresivní a nevyužije celý zdvih (běžné maximum cca 110–120mm). Na druhou stranu má díky vyšší progresivitě ke konci rezervu pro hrubší zacházení (otázkou je jestli k tomu stačí drsnější kamenité sjezdy, nebo je ta progresivita tak velká, že použitelná jen na skoky) Otázka na závěr, kterou asi nikdo nezodpoví – jak by se Lapierre choval s jiným tlumičem (Fox RP)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Rozdíl RP23 x tlumič, co je origoš na LP nikdo přesně říct nedokáže. Pomoct by to trošku mohlo, ale výrazně ne. To je dané průběhem zadní stavby, která je dost progresivní sama o sobě a to je v Linkage možno prohlédnout (sice jen dle modelů se 100 a 160mm zdvihu, ale těch 130mm určitě bude přepákováním někde mezi nimi).

                  K té progresivitě obecně, skoky dělají zcela nejvíc. Průjezd hodně rozbité cesty i ve větší rychlosti nedá na zdvihu nikdy až tak moc. Tady si myslim, že se docela nebojím a tohle provozuju. Takhle dám i na extra málo progresivním AMS 125ce klidně jen 40–45mm na tlumiči (i když spíš těch 45mm ani ne). K maximu zdvihu to pak dostanu při lehkých zkocích (nemusí být nic velkého, stačí 10cm překážka a trošku se opřít při dopadu) a pak na hlubších houpacích z dobrého povrchu, kde to můžeš pustit, tam to dá taky více. Jakmile ale přijdou větší skoky, tak hned se dá dát větší impuls síly.

                  Stručně řečeno rychle projetý více rozbitý úsek bez skoku nebo bez sjíždění většího šutru dolů (což je ale vlastně už malý drop) nikdy nedá tak velký impuls síly jako skoky a to i menší skoky.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Proto se přes ten můj test, který pro progresivitu dělám na každém kole co mi přijde do ruky v terénu téměř nedostanu. Testuji vždy výskok na místě co dokážu (cca 15cm na fullu, na HT dám o něco více) a při dopadu se pak do toho dopadu co nejvíce opřít. V reálu se přes tuhle hodnotu nedostanu jinak než skokem (tam pouze když dopadnu na nějaký blbý povrch, třeba do další muldy nebo tak, protože větší skoky v rychlosti neprovozuju a naopak větší rychlost sníží využít zdvihu protože část ta energie není kolmo k zemi jako při testu) nebo tím houpakem. Ten houpak je myšleno něco ve stylu např. metr nebo více hlubokého, kde spodek houpáku je hodně krátký (třeba jen 40cm), takže po vjezdu následuje okamžitý ostrý výjezd. Tam jsem teď na jednom dal tlumič téměř na doraz (dal jsem 50mm). Ale byl to právě houpák typu, kde půjde do zdvihu zcela maximálně, mít ještě kratší spodek, tak už bych to v té rychlosti nemohl projet vůbec a zapíchnul bych se o dno a rozbil si držku.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      O potřebné progresivitě bych se rozhodoval vždy podle skoků a dropů.

                      0 0
              • MlokCZ  

                Tady máš zkušeností s LP mnohem více, já ho netestoval dlouhodobě, takže prosím můžeš více popsat. Ono je taky hodně relativní, co kdo považujeme za malé nerovnosti. A zase při hodně velkých, jak kdo dokáže na nich ještě pak šlapat.

                0 0
                • PePu  

                  pro K2:zamykání se projevuje jako bys šlapáním zabraňoval stlačování tlumiče, bez šlapání ho nejsem schopen rozpoznat. K progresivitě můžu říci jen tolik, že z mého pohledu se konec zdvihu využije až při skocích (ale víc než 10cm, spíš tak od 0,5m) nebo VELMI agresivním projetí kamenných schodů.

                  Dost záleží na převodu a síle na pedál, resp. rychlosti. Na středním převodníku je zamykání méně znatelné oproti malému (na velkém je při běžné jízdě nezjistitelné). Co se velikosti překážky týče, nemám přesně změřenou hraniční hodnotu, od které zamykání cítím – odhaduji kolem 3–4cm pro malý převodník a 5–6cm pro střední. V blízkosti hranic je zamykání drobné a samozřejmě nad nimi více znatelné.

                  Malá poznámka bokem: nemám to ještě potvrzené, ale zdá se mi, že Lapierre v kopci snižuje SAG na tlumiči (teď nemám na mysli jeho změnu vlivem vidlice).

                  0 0
        • K2  

          Dokázal by někdo porovnat Ghosta/Cuba s Lapierrem X-control případně s Meridou AMS? Mloku – co ty na to jako tester a odborník :) Cenová kategorie 60 tis před slevou.

          0 0
    • miki.mares  

      Jinej: Merida AM nebo Specialized FSR XC, nebo Stumpjumper

      0 0
      • dancing dog  

        Meridu moc nemusím, ale žádná kritika, jen osobní, žádnou zlou osobní zkušeností nepodložená, antipatie, ostatní žádná zkušenost, ale myslím si, že všechny jmenovaný bajky by mohly mít problém s mou vahou kolem metráku a výše…

        Cube HT jezdím od 2000 a rám drží dobře, Ghosty HT sem teda jen viděl a jen na 2 jel, a přišly mi rámy dost bytelný , podobně jak u těch Cube.. ale jak říkám, jmenovaná kola / ty 2 poslední / vlastně znám jen z obrázků, AM nechci- osahal sem a nevěřím pevnosti rámu- ne obecně, ale k mé tíze…

        Celkem se mi líbilo i Norco Fluid Three nebo tak nějak, ale přišlo mi celkově dost drahý…až trochu předražený, no ale zas tam byla Foxka..no prostě sem v tomto out, co se fullů týče, z lidí kolem mě je nikdo nejezdí…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.