Ahoj všem,
možná mám na Vás hloupý nebo zvláštní dotaz, ale už víc jak půl roku mi vrtá hlavou, proto budu rád za reakci zkušenějších.
Posledních asi 5 let jsem jezdil na silničním kole, no vlastně cyklokrosém speciálu, canyon inflite na di2 ultegře s karbonovými ráfky reynolds (41mm), který byl od výrobce osazen lehkými karbonovými komponenty vč. sedlovky nebo integrovaného kokpitu. Postupem času jsem vyměnil crossové pneumatiky za v zásadě závodní model vittoria corsa. Z kola jsem byl nadšený, je lehké a živé, což jsem pociťoval hlavně při akceleraci, tím spíš akceleraci v kopci. Po rovině bez většího odporu doslova letí, váhu odhaduji na ca. 7,5kg. I přes nějaké mé zdravotní a jiné problémy ve mě probudilo velkou lásku k aktivní silniční cyklistice.
Problém tohoto kola je jeho agresivní geometrie. Před nějakou dobou jsem prodělal výhřez ploténky v bederní oblasti ve dvou segmentech a závodní geometrie kola mi nyní nedovolí na něm komfortně trávit jakýkoliv delší čas, řekněme nad hodinu jízdy. Na základě doporučení a zahraničních recenzí jsem zainvestoval do „endurance“ modelu s výrazně zrelaksovanější geometrií Giant Defy osazený sadou SRAM Rival AXS s „průměrnými“ hlinákovými ráfky a plášti od výrobce (hmotnost odhaduji na ca. 9kg). Přestože kolo bylo hodnocené velmi kladně jako živé při akceleraci a top výběr v rámci kategorie s cenovkou pod 100k, tak moje zkušenost je značně odlišná. Kolo mi přijde těžkopádné a to zejména při akceleraci v kopci a i po rovině se pocitově o dost více nadřu než na starém kole.
Link na recenzi: https://www.bikeradar.com/…ced-0-review
Myslíte, že toto se dá řešit, resp. významně vylepšit investicí do karbonových ráfků a lepších pneumatik? Nebo je problém někde jinde?
Moc děkuju za názor.
David