• DaveMirra

    Ahoj všem,

    možná mám na Vás hloupý nebo zvláštní dotaz, ale už víc jak půl roku mi vrtá hlavou, proto budu rád za reakci zkušenějších.

    Posledních asi 5 let jsem jezdil na silničním kole, no vlastně cyklokrosém speciálu, canyon inflite na di2 ultegře s karbonovými ráfky reynolds (41mm), který byl od výrobce osazen lehkými karbonovými komponenty vč. sedlovky nebo integrovaného kokpitu. Postupem času jsem vyměnil crossové pneumatiky za v zásadě závodní model vittoria corsa. Z kola jsem byl nadšený, je lehké a živé, což jsem pociťoval hlavně při akceleraci, tím spíš akceleraci v kopci. Po rovině bez většího odporu doslova letí, váhu odhaduji na ca. 7,5kg. I přes nějaké mé zdravotní a jiné problémy ve mě probudilo velkou lásku k aktivní silniční cyklistice.

    Problém tohoto kola je jeho agresivní geometrie. Před nějakou dobou jsem prodělal výhřez ploténky v bederní oblasti ve dvou segmentech a závodní geometrie kola mi nyní nedovolí na něm komfortně trávit jakýkoliv delší čas, řekněme nad hodinu jízdy. Na základě doporučení a zahraničních recenzí jsem zainvestoval do „endurance“ modelu s výrazně zrelaksovanější geometrií Giant Defy osazený sadou SRAM Rival AXS s „průměrnými“ hlinákovými ráfky a plášti od výrobce (hmotnost odhaduji na ca. 9kg). Přestože kolo bylo hodnocené velmi kladně jako živé při akceleraci a top výběr v rámci kategorie s cenovkou pod 100k, tak moje zkušenost je značně odlišná. Kolo mi přijde těžkopádné a to zejména při akceleraci v kopci a i po rovině se pocitově o dost více nadřu než na starém kole.

    Link na recenzi: https://www.bikeradar.com/…ced-0-review

    Myslíte, že toto se dá řešit, resp. významně vylepšit investicí do karbonových ráfků a lepších pneumatik? Nebo je problém někde jinde?

    Moc děkuju za názor.

    David

    0 0
    • mirorek2  

      Ano a není to dnes ani tak moc drahé

      0 0
    • novas752  

      Kola a pláště dělají dost, ale částečně to bude i rámem – holt pohodlí vs. tuhost je vždy kompromis. Cyklokroska je kolo na 3/4 hodiny, to je tuhý, tvrdý, tam se na pohodlí nikdo moc neohlíží. Endurance silnička má rám navržený daleko víc s ohlledem na pohodlí = ne až na takovou tuhost.

      0 0
    • Singlespeed  

      Přehodit přední kolo z Canyonu by neměl být problém a uvidíš, jestli to bude alespoň nějaký pocitový posun. Ideální by bylo přehodit obě kola, ale to by chtělo i 12-speed kazetu kompatibilní s Reynoldsy. Pokud to pocitově stále moc nepojede, tak alespoň ušetříš za zbytečnou koupi nových karbonových kol.

      1 0
    • JakeF  

      Ja jezdil Defy v nizsi verzi na tezkych hlinikach i drazsi Pro verzi na karbonech a rozdil byl spis na urovni pocitu, na prumerce bych ho hledal horko tezko, max tak desetinu km/h. A na endurance kolo mi Defy prisla celkem svizna, na ty nase asfaltky dost mozna i rychlejsi, nez tvrdy zavodni TCR, co jsem jezdil predtim.

      Ale do hrobu si penize nevezmeme a pokud si chces udelat radost lehkymi karbony a plasti, tak smele do toho. I kdyz to treba udela rozdil jen na pocitu, tak proc do toho nejit, pro nas hobbiky je prece stejne radost z jizdy to hlavni :)

      7 0
    • nomecz  

      Zahod ty gumy, ty sou tak na zimaka nechapu proc ale tyhle jejich gavia gumy sou snad to nejpomalejsi co jde osadit … kdyz tam das GP5000 nebo ProOne tak uvidis ten rozdil

      2 0
    • gemini  

      …jestli tam mas seriove plaste giant gavia, tak v tom je 50% problemu – jsou snad neprustrelny, ale strasny kotvy…:-)

      1 0
      • Melvin  

        Taky mě to hned napadlo, když jsem viděl Giant pláště.

        0 0
      • DaveMirra  

        jj, giant gavia fondo 1 (jezdim s dusi)

        0 0
        • vasek80  

          Já měnil loni zaffira pro za pro one a obyč duše za latexové. Sice pořád dofukuju, ale ta změna byla velká. Take endurance kolo od Cannondale.

          0 0
    • vt  

      OEM Al kola Giantu jsou klasicky shitky jen na odjezd z obchodu. Mne se na nich jezdilo dobre, ale pokud hrotis „akceleraci v kopci“ tak to jsou proste spatne zaplety :-/

      Jinak je Defy super stroj, ale je mozny ze proste nekomu nesedne. Proti zavodnimu CX je to uplne obracena geo … jo a nedej na pocity, chce to mrknout na cisla.

      0 0
    • tomasz70  

      S tím dofukovanim latexových duší tomu nerozumím. Slyším hodně kritiky ohledně častého dohušťovani. Já mám přesně opačnou zkušenost a dofukuji stejně jako u klasiky. Spíše orientačně jednou za měsíc 0,1psi. Duše jasnou Pirelli smart tube cinturato. Za mě velké překvapení ohledně tohoto.

      0 0
      • vasek80  

        Vzhledem k tomu že vůbec nejezdím kvůli práci na baráku tak to nebude úplně přesný odhad, ale ze 7 atm jsou kola do cca měsíce prázná.

        Ty Pirelli smart tube cinturato ale nejsou latex.

        0 0
      • KRoser  

        To bude asi tím, že Pirelli smart tube nejsou latexové :), ale TPU duše. latexovky jsou opravdu potřeba foukat častěji, nejlépe každý den.

        1 0
    • tomasz70  

      Máš pravdu TPU asi mají lepší stěny než latex. To jsem ne upřesnil. Ale i tak výborný výsledek. Vzhledem k podobné ceně se latex ani nevyplatí dnes kupovat. Navíc za půlku se dají z Ali nakoupit a kamarád je vozi a také spokojenost. Navíc jako záložní aspoň nezaberou tolik místa

      0 0
      • vasek80  

        Latex je ještě rychlejší a dá se lépe zalepit. Vše má něco do sebe.

        0 0
      • JakeF  

        Nebyvaly tyhle duse hodne spatny, co se tyce valivyho odporu? Zvlast proti latexu?

        Jako nahradni jsem je ze stejnyho duvodu vozil taky, ale myslim jsem je nikdy realne nenasadil.

        0 0
        • KRoser  

          Podle testu https://www.bicyclerollingresistance.com/…-inner-tubes hodně záleží na výrobci. Třeba ty Pirelli TPU jsou skoro stejně pomalé jako butyl, naopak ironicky RideNow z Alliexpresu jsou skoro stejně rychlé jako latexky.

          0 0
          • vasek80  

            Také jsem podle testů volil latex i za cenu dofukování. Ty TPU mají bonus v hmotnosti a teoreticky nejsou rak náhle na defekt.

            Každopádně ty z Ali omrknu

            0 0
    • tomasz70  

      Pokud někdo pozná opravdu citelnou výhodu latexu oproti TPU duši tak klobouček. I suché testy vykazují jednotky wattů a teď se nechci nikoho dotknout nejde poznat. Půl kila na kolech ano, půl kila na pláštích ano, ale pár wattů to už musí být velmi vnímavý jedinec. Přiléhavé oblečení a agresivní posed udělá desítky wattů ve prospěch výkonu. Viděl jsem tu tabulku porovnání a říkám že je to o jednotkách i vzhledem k nejlehčí butyl duši. Hlavní výhodu vidím ve skladnosti a možná větší pevnosti vzhledem k srovnatelné butyl duši podobné váhy protože to jsou už opravdové papíry oproti TPU.

      1 0
    • tomasz70  

      Jak se teď dívám na tu tabulku tak mezi nejlepší a Pirelli je to 1,5w v neprospěch Pirelli. Opravdu to poznáte? Nehlaste se všichni.

      0 0
      • vasek80  

        Tak já to měl komplet. Latex a lepší pláště proti butilu a obyč plášťům. Ten komplet byl znát určitě. Určitě pláště víc než duše.

        0 0
      • KRoser  

        tak je to rozdíl 1.5W na kolo, takže 3W komplet a to jsou jenom duše a to už je třeba aero rozdíl jak mezi základním rámem a aero rámem za kolik set tisíc, navíc ten aero rozdíl mezi rámem je něco kolem 40km/h a valivý odpor je lepší jak v 5km/h tak v 60km/h. každý si to musí přebrat podle svých preferencí.

        Za mě pláště, duše, kola jsou milionkrát důležitější jak samotný rám.

        1 0
    • tomasz70  

      Pořád tvrdím že to fyzicky nepoznáš když Budem hodnotit pouze vliv duše na výkon. Teď se mi to nechce hledat ale viděl jsem srovnání vlivu různých cyklo doplňků na výkon jezdce kde to má opravdu smysl a nejvíce wattů když budeme brát jako jednotku výkonu měla kombinéza v závěsu s cyklopolohou. Váha kol už nebyla nijak výrazná a co se týče výšky ráfku tak to bylo na posledním místě. Tam byl přínos malý. Ano když sečteme pozici, oblečení, váhu kol,plášťe tak to hodí nějaké číslo důležité pro profiky, kde jim to může při vyrovnaných výkonech může přispět k vítězství. Ale tady mluvím o profi jezdcich, kdy ani tady z řad jistě dobrých jezdců nikdo se ani nepřiblizuje. Ale myslí si že když vymění dvě duše po dvou watech pojede bomby. Raději více potrenovat než spoléhat na doplňky. Můj názor. Teď jsem shlédl na Netflixu seriál o Tour de France a to je jiná liga ti chlapci. 200±km s průměrem 45km/h s těmi všemi stoupáním kdo se jim aspoň vzdáleně přiblíží. Chci jen říci že to je trochu jiný svět, ale jako inspirace jistě aspoň k zamyšlení. Ano oni nepracuji, ale jsou to profíci a ježdění je jejich práce. Byť se to jeví jako pohoda, nikdo jim nic neodpustí. Nemá výsledky konec. Jsem se rozepsal.

      0 0
      • cyklista86  

        Ano je to jiný svět, ale taky nezapomeň že jedou v háku. Ve skupině natož uprostřed pelotonu 150 lidi šetří neskutečný ranec energie. Se nedá srovnávat s tím kdyz clovek jezdí sám..

        0 0
      • KRoser  

        Takže pokud nemáš 7W na kg FTP tak nemá na kole cenu řešit nic a v klidu jezdit na dobře fungujícím kole na 20–30 tisíc :).

        Navíc jak jsem psal ta úspora ve valivém odporu je přítomna i jak v 5km tak v 70km, takže to, že profíci jezdí 45km/h průměry je nepodstatné.

        O tom se tady můžeme dohadovat donekonečna tak za mě taky diskuze o duších uzavřena :)

        0 0
      • vasek80  

        Navíc výměna pláštů a duší může dát hobíkovi dost přes 10w a když se budeme bavit o pohodovém výkonu klidně něco přes 100watů, tak to je 10% a to pozná každý.

        0 0
        • vt  

          .. a pak prijedu do cile a AVG zase stejne ;-)

          0 0
        • Peslezedirou  

          Plus ještě může člověk touhle výměnou kolo posunout co se týče jízdních vlastností a za poměrně pár korun.

          0 0
    • tomasz70  

      Já to nechci srovnávat co se týče stylu tréninku atd jen jsem to zmínil, že my ostatní amatéři kteří jezdí sami, s kamarády pro radost nebo i něco intenzivního nemusíme řešit do detailu takové drobné nuance ohledně vlivu na případný výkon. Ale teď se dívám že naše diskuze se odklonila od tématu hodně daleko. Takže konec hlášení.

      0 0
      • gerrard  

        Nauč se prosím reagovat na příspěvky tlačítkem „Reagovat“. Děláš v tom vlákně strašný …

        1 0
    • tomasz70  

      Ano máš ve všem pravdu. Placam blbiny teď jak jsem si to po sobě přečetl.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.