Giant Regin 2015 asi nepovedenej rám

60 nepřečtených
  • Scoopman

    Zdarec

    Nevíte náhodou jestli je nějaká norma na vzdálenost od adaptéru brzdy(střed šroubu- střed kotouče) ?Nějak se mi nedaří doladit brzdu – ať se snažím sebevíc furt to škrtá .Mám pocit ,že kolo je ,,hozený" na stranu( na pravo).Je to na reklamaci nebo je to v toleranci?

    THX

    R.Š

    0 0
    • nox159  

      To jak máš vycentrované kolo nijak nesouvisi s polohou brzdy ani kotouče pokud dobře chápu tvuj problem :)

      0 0
    • File12  

      Jo to vypadá že je to nějak mimo. Ted jde o to co. Brzda, uchycení, nába.

      Brzdu můžeš zkusit dát přední na zkoušku. Ale nába nebo brzda, to mi přijde bejkárna. To spíš jestli fakt ten rám není mimo. Zkoušej nebo dej prostě tam kde jsi to koupil.

      0 0
    • michomin  

      Vyfoť to shora, tak aby kotouč byl na snímku jenom jako čára.

      0 0
    • tyko  

      Kolega u stejného modelu měl stejný problém.S ráfkem to nemá nic společného. Je špatně navařený úchyt na třmen zadní brzdy. Reklamace uznána – vyměněná zadní stavba. Já to mám u svého biku ok.

      0 0
      • Scoopman  

        Zdarec.

        Kolo dáno na reklamaci. Jenom by mě zajímalo, jaká tam má být vzdálenost .Naměřil jsem mezi úchytem a kotoučem 0,95mm .

        0 0
        • tyko  

          Já mám mezi navářkou pro uchycení třmene brzdy a kotoučem 2mm

          0 0
        • Vilém  

          Sice uz to asi nemas doma, ale mohl sis to porovnat se specifikaci postmount.

          0 0
        • michomin  

          Já jsem člověk nedůvěřivý a už jsem viděl spoustu prasáren. Rozhodně bych si dal pozor na to aby jenom neudělali něco s nábojem tak, že bude šouplý doprava o cca 1 mm, takže mezera bude OK.

          0 0
          • kubad  

            A čemu by to vadilo?

            0 0
            • michomin  

              Mně osobně by vadilo, kdyby se mi někdo šťoural v náboji a dělal změny jenom proto, aby korigoval nepřesnost rámu. Tobě třeba ne, mně jo.

              0 0
              • kubad  

                O jakých nepresnostech ramu mluvis?

                A co když je chyba v náboji?

                0 0
                • kyl  

                  Jako že dosedací plocha kotouče měla být o něco víc osoustružená?

                  0 0
                  • Vilém  

                    Nebo spis, jak psal nekdo vyse, ze byla navarka privarena na zadni stavbe ve spatne pozici vuci kotouci.

                    0 0
                    • kyl  

                      Taky si myslím.

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                • michomin  

                  Vycházím z průběhu vlákna, kde tato závada byla na stejném kole popsána jednoznačně jako vada rámu a tedy jsem se vyjadřoval ke stejné vadě.

                  0 0
                  • kubad  

                    Vycházet můžeš z čeho chceš, muzou se sejít různé tolerance, teoreticky stačí o 1mm delší koncovka náboje a je to vyřešeno.

                    Ale má to v záruce ať se prodejce stará

                    0 0
    • kubad  

      typl bych na nějaký problem v naboji, je to kupovano jako komplet?

      0 0
      • Scoopman  

        Ano jako celé kolo.

        0 0
      • mirabike  

        o on bude asi problém, i s výpletem, když má pneu v rámu posunuté vpravo a kotouč vlevo ;-)

        nebo je to fakt blbě navařený a při montáži už to tím nábojem doháněli, aby se to aspoň trochu točilo :)))

        0 0
        • Scoopman  

          Zdarec.

          Jde o to ,že brzdový třmen je na doraz v těch oválných dírkách na dolazení -aby neškrtal kotouč. Rady typu : propilovat dírky nebo použít podložku mě nějak neuspokojují. Kotouč stále škrtá ať jsem měnil kotouč nebo komplet brzdy. Kolo nejetý cca 300km .Uvidím jak se k tomu oficiální dovozce postaví.

          0 0
          • TJK  

            zkus zmerit sirku zadni naby (vnitrkem osy samo vcetne koncovek dotlacenych na nabu) jestli treba fakt neni uzsi naba (koncovky) a pak bys mohl mit koutouc blize k adapteru nez by melo byt…

            0 0
            • Vilém  

              Vyse pise, ze uz reklamoval.

              0 0
              • TJK  

                aha.. jsem se v tech vetvich uz nejak ztratil…

                0 0
                • Scoopman  

                  Zdarec.

                  Reklamováno- vyměněná zadní stavba.

                  R.Š

                  0 0
                  • ladiki  

                    Stejně nevěřím tomu, že byla zadní stavba vyvrtána špatně. Takové díly se vrtají v přesných upínácích a program je jen jeden! Montoval jsi tu zadní stavbu sám? Myslím si, že je to nejjedodušší důvod pro reklamaci. Ve finále Ti mohli přecentrovat náboj…

                    0 0
                    • MJra  

                      Vyvrtaný to bylo dobře ale podle všeho blbě navařený.. asi to dělal číňan na konci směny tak spěchal

                      0 0
                      • ladiki  

                        asi, jo…praxe je taková, že se napřed vaří a pak na přípravku vrtá. To by jinak ta kvalita byla dost kolísavá…I pro prodejce je dnes sanžší se vymluvit na čínu.....hlavně, že to dobře dopadlo!

                        0 0
                        • Vilém  

                          Jo tak ona se napred navari PM navarka na ram a az potom se to vrta?

                          Tak to bych chtel videt:))

                          0 0
                          • ladiki  

                            A ty jsi z praxe? Kolik jsi toho už obráběl?

                            0 0
                            • Vilém  

                              V tomto pripade to vubec nehraje roli, zda jsem z praxe nebo ne.

                              Ty jiste z praxe jsi a nebude ti delat problem nejak obhajit a nejlip dolozit tve tvrzeni.

                              0 0
                              • ladiki  

                                Ok, většinou nemám ve zvyku něco obhajovat, ale pro dobro veřejnosti.......

                                Když přijde rám ke svářeči na linku, tak základní trubky upne do přípravku a začne vařit od větších a jednodušších dílu, až po ty koncové. Jeho přesnost je v řádu milimetrů. Po té jde rám do pece vyžíhat na odstranění pnutí. Pak jde na obráběcí stroj, který pracuje s přesností stovek milimetru. Úkolem obsluhy je upnout rám také do přípravku a vrtat. Buď to vyjde OK nebo to nevyjde. Stejným způsobem se obrábí např. bloky motoru ve Tvém autě s rozdílem vaření vs. odlévání.

                                PS: extra pro chytače každého slova. Bavím se o sériové produkci.....

                                0 0
                                • Vilém  

                                  O aute nebyla zadna rec. Rec byla o navarce, ktera je nejaky tlakovy odlitek, nebo tak neco.

                                  Osobne o postupu, ktery popisujes, v pripade diskutovane navarky, silne pochybuju, ale obhajit ti to nemam cim.

                                  Takze to nechame tak a kazdej si muze myslet svoje.

                                  0 0
                                  • ladiki  

                                    Mysli si co chceš…je mi to jedno, ale je mi jasný, že o tom víš prd! :-) END

                                    0 0
                                    • Vilém  

                                      Takze delas v Giantu serizovace, nebo jak?

                                      Tvuj postup by byl krapet drazsi na vyrobu, nez chytnout navarku do pripravku a privarit ji na zadni stavbu.

                                      Totez o prdech muzu psat ja, dokud to jeden z nas necim hmatatelnym nepodlozi, tak je to jen tlachani.

                                      0 0
                                      • ladiki  

                                        Tak naposledy…

                                        Netlachej a čti…Seřizovač je člověk, který chystá programy, nástroje, řezné podmínky, přípravky . Ale obsluha, je člověk, který obsluhuje obr. stroj a má minimum možností zasahovat do cyklu a prostě obrábí. Takto to chodí v sérii. Tlakový odlitek se určitě nepoužívá na PM úchyt :-)

                                        Proč mám s Tebou frázovat o obecných věcech patřících k danému řemeslu? Proč raději nestuduješ, jak k tomuto výsledku kolegy MJra došli mechoši v cykloservisu? Jakými měřícími pomůckami byly vybaveni? Co když byly jen špatné patky rámu? Proč se spokojíš s informací, že měl číňan před koncem směny........

                                        0 0
                                        • kyl  

                                          Chceš říct že ten PM úchyt je celý frézovaný?

                                          0 0
                                • MJra  

                                  Kde se teda stala chyba, že je ta navářka tak blízko kotouči a díry sou tam kde sou (taky špatně jinak by to šlo poladit)?

                                  0 0
                                  • ladiki  

                                    To já nevím, nejsem vědma. Jen jsem tím chtěl říct, že se mi zdá taková chyba jako málo pravděpodobná. Navíc v ČR je přece nejjednodušší způsob řešení problému svést na jiného. V tomto případě na číňana, který měl před koncem směny!? Kolik z Vás bylo v číně na lince?

                                    0 0
                                    • MJra  

                                      No ale nějaká chyba se stala tak podle mě za to může výrobce.. myslím, že si to vyrábí sami :) tak promiň že sem to na ně sváděl… kdejakej Franta tady v ČR by to před koncem směny udělal stejně (pár takových lajdáků ve výrobě znám co se řídí heslem šak ono se to nějak prodá)

                                      A tys byl v GIANTU v číně?

                                      0 0
                                      • ladiki  

                                        Ano, chyba se stala! A vím, jak to chodí ve výrobě. Ten rám musí někdo svařit, opískovat, nalakovat, smontovat, zkontrolovat…takže říct, že chybu udělal Chuang-Che, někde v číně je jen nejjednodušší vyjádření českého servisu s FrantouPepou­_jedničkou. Znám ty české Franty lajdáky-mistry světa! Jenže u ná jim nic nehrozí-nedej bože v servisu!!!

                                        A v číně? Obyvatelé žijící 30km od Šankhaje v tom městě v životě nebyli! A když tam tam dostanou práci, tak vězte, že se zdaleka liší od českého rádoby odborníka.....

                                        Tímto debatu končím. Důležité je, že máš kolo v pořádku......

                                        0 0
                                        • goofy  

                                          Vidím, že se tady včera objevil zase nějaký nový mistr světa amoleta… :-) Proč ti přijde těžké pochopit, že to prostě někdo blbě navařil? Protože tam ti tví super číňani udělají rozhodně víc zmetků, než Franta, co tady vaří třeba RB, ale pak akorát záleží, jak je dobrá výstupní kontrola a co projde a co ne.

                                          0 0
                                          • ToBla  

                                            Já myslím, že kvalita výroby velkých značek jako je Giant je velmi dobrá. Prý v ČR se jednalo o dvě špatné zadní stavby, které výrobce vyměnil za nové. Dovozce tvrdí, že nic takového nepamatuje, já osobně jsem o ničem takovém taky neslyšel. Čína to ale rozhodně není. Kola Giant pro Evropu jsou vyrobená převážně na Taiwanu. U Reigna 2015 je to konkrétně tak, že rám je z Taiwanu a montáž kola probíhala v Holandsku.

                                            0 0
                                            • goofy  

                                              Ono to je jedno. Čína, Taiwan, či kdekoliv – hodně záleží na následné výstupní kontrole. A tam se očividně stala chybka. Možná, že jim tam něco ulítlo při vaření a následně to pořádně nezkontrolovali.

                                              0 0
                                    • mirabike  

                                      málo pravděpodobná ano, ale pokud měl třmen moc blízko ke kotouči, tak je buď blbě navařený úchyt kotouče, nebo patka osy, anebo ještě méně pravděpodobně zmetkový náboj, nebo brzdový třmen – víc možností mě nanapadá..

                                      0 0
                                      • kyl  

                                        Škoda že nedal foto úchytu bez třmenu.

                                        0 0
                                        • Vilém  

                                          Sice nic moc foto, ale dal.

                                          0 0
                                          • kyl  

                                            Toho jsem si nevšiml.Díry jsou jak maj být.

                                            0 0
                                            • Vilém  

                                              A pritom by mely byt nekde uplne na kraji, kdyz se to vlastne vrta az po navareni.

                                              0 0
                                              • michomin  

                                                Pravdu díš. Kolega ladiki dělal chytrého a seknul se, zdá se.

                                                0 0
                                                • TJK  

                                                  protoze to o cem mluvi je ekonomicka blbost… proc by nekdo slozite upinak celou zadni stavbu do tak sloziteho upinaku aby to bylo pevne e neposkodil trubky a vrtal na NC 2 diry kdyz muze mit hotovy hlinikovy vykovek kteryho narovnaji 10 kusu a stroj to obrobi hned … pak uz to za ty otvory napichnou do pripravku a navari k upnute zadni stavbe… na 90 procent je to delane takhle… tak zaruci telativni presnost a hlavne nizkou cenu…

                                                  0 0
                                                  • Dejv94  

                                                    Asi tak, představa že na NC manipuluje s celým rámem/zadní stavbou (a to ještě různý velikosti a tvary) je nepředstavitelná. A co pak třeba karbon rámy? to se tam jako nalepí hliníkovej kvádr a po zalepení do rámu se do toho vrtá? To je přece ze strojařskýho hlediska na seriovou výrobu nesmysl.

                                                    0 0
                                                  • TJK  

                                                    karbon bych sem nesrovnaval… to je vetsinou uz in mold … tzn daji hlinikovy insert do formy a obali to karbonem… takze vlastne celou zadni stavbu delaji v jednom kuse vcetne adapteru…

                                                    0 0
                                              • kyl  

                                                A to je jen úchyt na na brzdu (podle někoho navíc zbytečnej),co třeba středová mufna nebo hlava,to je teprv *******,pokud to nedáš na CNC opracování,může to být křivé.

                                                0 0
                                        • Scoopman  

                                          Zdarec.

                                          Mě spíš vrtá hlavou jestli mohlo dojít k ,,deformaci" tak kvalitního kola provozem. Na montážní linku ať v číně nebo kdekoliv mám svůj názor(podložený zkušenostmi) >> ,,bobík" něco montuje ale neví proč ,nač ,jakou to má funkci ale ví že to má být tady na tom místě. Co se týče svařování – jako svářeč vím co je to pnutí materiálu a není svar jako svar.

                                          Hlavně že je to vyměněný(zadní stavba je nová).

                                          R.Š

                                          0 0
                                          • kyl  

                                            Provozem to být nemusí.Sem tam s hliníkem dělám,součástka se navaří,svár opracuje aby nebylo poznat napojení a pak se to ohýbá.Ohyb se kontroluje šablonou.

                                            Pokud se mi to povede ohnout víc,mám nějaký čas na to abych to jen rukama mírně narovnal.Pokud to nechám ležet a neudělám hned po ohnutí,musím to dělat pomocí hydrauliky,ručně už to nejde.

                                            Pokud se s tou stavbou po vaření nějak hnulo než se materiál ustálil,je možné že to pak bylo křivě.

                                            0 0
                        • couffy  

                          Řekl bych,že naopak,jsou hotové navářky se závitem a pak se vaří.

                          0 0
                          • kyl  

                            Jistě,výkovek,o­dlitek,na nějakých extra rámech(garážovky apod.)cnc opracovanej díl,v nejlevnější variantě přímo celek s patkou a v přípravku dáno dohromady se zadní stavbou.

                            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.