Zdarec! Potřeboval bych vědět Váš názor na koupi těchto kol. Jestli vzít Giant nebo Felt? A pak ještě,jestli na běžné AM ježdění těch 150mm zdvihu už není zbytečně moc?
Zdarec! Potřeboval bych vědět Váš názor na koupi těchto kol. Jestli vzít Giant nebo Felt? A pak ještě,jestli na běžné AM ježdění těch 150mm zdvihu už není zbytečně moc?
Odkazy na kola zdejší lidé jsou líní :o))
mam reigna, do kopce to je docela opruz, ikdyz na AM bike splha velmi dobre… ale samozrejme houpe vic jak XC raketa… a z kopce je to hotovej dabel, takze clovek brzo zapomene na to jak se do kopcu vlece…
pokud bych mel ale jedno kolo, bral bych spis Trance X, ten je samozrejme univerzalnejsi a z kopce mu clovek da taky nazrat…
Za tech 60k bych radsi vzal treba toto http://www.bradsky.cz/…-p-2822.html
pta se jestli to nebude uz moc a tak ty mu rovnou doporucis pro jistotu kolo s jeste vetsim zdvihem, dobry:)
To se snad ani neda zodpovedet vzhledem k tomu, ze kazdej si pod pojmem bezne AM predstavi uplne neco jinyho. A rek bych ze geometrie ma vetsi vliv na jizdu nez zdvih ± 1cm ;) Taky se pta na nazor na kola, me se nezda ani jedno a vzal bych enduro :) Ale muset si vybrat tak radsi reign.
Pod pojmem AM, jsem měl na mysli klasické ježdění po kopcích. Většinou v Bílých Karpatech kde bydlím.
i to je dost relativni… muzes to klidne davat na chrtim HT, ale je to o tom jakym stylem a jak jezdis, prip. chces jezdit…
tak urcite, da se pod tim predstavit leccos, ale obavam se ze tohle enduro nepojede lip nez treba reign… + to bude jeste o par deka tezsi…
Trance jsem měl možnost jsi zkusit a musím uznat,že se na něm jede skvěle! Jenomže toho Regina mě známí nabízí za 30 tis.
Tak vem toho reigna, kdyz to bude na nic tak to snad prodas jeste za vic nez jsi to koupil, pokud to je ta nejvyssi verze
jo je i s tlumičem Fox DHi 5.0
za 30 bych nevahal. Mam toho sameho. Ja sem s nim maximalne spokojenej, je to sice trosicku pomalejsi nez na pevnaku, ale ne nejak vyrazne. Schopnosti v terenu to mnohonasobne vyvazujou. Taky sem se bal, ze to bude zdvihove moc, jsem z přerova, a okoli je rovinka a pak libava, trasy jako šela maraton, nebo hostynky, ale je to v pohode. Vyjedu na tom mozna i vetsi stojky nez na pevnaku – kdyz si snizim zdvih na vidlici, sjedu daleko vic, opruz je to trosku po rovine na silnici. Uzivam si jezdeni ale daleko vic. Obcas vyjedu do jeseniku, nebo dovca v alpach, tam uz je to uplne o necem jinem.
novyho za 30? to ber…
30 je dobrá cena. jde to potunit víc do XC (gumy, posed, případně celá kola) a pojede to dost dobře
Mal som Reigna 06.Teraz mám už 2.Compulsion-a. Felt je pre mna lepší hore aj dole kopcom.A podstatne.
Ale ten Reign mi skrátka nesedel.
06 model a nynejsi je zas o trochu jinaci…
nebe a dudy :-)
Ale já na starýho nedám dopustit :-)
Bolo to vyslovene subjektivne.Moc položený uhol vidle /pocitovo cca 67°/ Neuveritelne lineárny chod rámu a tlmiča – nemal som ani chuť skúšať iný tlmič, napr bez High volume a vtedy som to nevedel upraviť. A hnusná zelená farba /burning orange/. Ale kamoš čo ho má teraz si pochvaluje.
Co je špatného na úhlu vidlice 67°?(i když píšeš pocitově, takže otázka je kolik to mělo opravdu) Mě teda příjde že je to pro XC na takovém kole ideální úhel.
U toho mojho Reigna to bol fakt extrem. Ono to bolo aj tou linearitou – ked som chcel aby bol citlivý, musel som mať relatívne nízky tlak / pri mojich 95kg cez 200 PSI/ a tak asi vznikol velký sag a teda aj pocitovo moc položená vidla.
Vtedy som to moc neriešil, jazdil som Trance.
HV komora nevim, jak se ti tam dostala. Já mám normál komoru a i tak bych uvažoval ještě na zvýšením progresivity kvůli skokům.
Úhel hlavy s Pikem byl optimální na běžné ježdění. Se 160mm Lyrikem je to položený, ale do sjezdu do vůbec nevadí.
Měl jsem Reign 2010 taky s HV komorou. Nebylo to ono, zadní stavba chodila moc často po dorazech.
Nejdříve jsem jezdil na rámu Reign 08, kde byl úhel hlavovky 69°. Teď na ročníku 09, který má již 68° a je to paráda, líbí se mi to. Ale nedovedu si představit, že bych tam měl ještě o stupeň méně :-) Zrovna na Reigna by to bylo už moc… Ale koukám, že letošní modely mají 67,5°. Hmmm.
oni menili uhel uz i na 09ce? myslel jsem ze ta byla stejna jako 08 a az 2010 byl trochu zas jinej… kdo se v tom pak ma orientovat:)
Jojo, už ročník 2009 byl změněn na 68. Ročník 2010 tak zůstal.
Když se tak prohrabuju těmi letošními Reigny a Faithy, tak se mi ty barevný kreace nějak nezamlouvají.
no me uz se hlavne nezamlouvaj novy gianty s tou zlomenou spodni trubkou, to je hnus velebnosti!
A proč ne,myslíš že by tě to v něčem omezovalo?Když je bike k tomuto uzpůsoben tak nevidím problém použít položenější úhel vidlice(tedy na xc kolem 67°)
Nebo se zeptám jinak…jaké nevýhody přijdou u takového biku s položenější hlavou?
Schválně jsem se koukl na pár výrobců kol a úhel hlavovky u kol mezi 140–150 mm zdvihu a vždy se to pohybovalo od 68 do 69 stupňů. Těch 67 začínalo u 160 mm kol. Takže se můžu zeptat taky jinak, proč to tak asi je :-) Konstruktéři budou asi chytřejší než my dva dohromady, takže to nějaké opodstatnění bude mít… Že by třeba docílení ještě jakžtakž jezdivého dokopce kola, popř. obecně jezdivého kola? :-)
Já 68° hlavovku kvitoval v tom směru, že se to kolo chová lépe dolekopcom. Ale takhle mi to fakt stačí ;-) Reign není sjezdová mašina, je to univerzál.
Vidím to trošku jinak.
Myslím si že vývoj kol jde postupně směrem k pokládání úhlu hlavovky a to skoro ve všech kategorii kol.Teď je to v této kategorii jak píšeš nejčastěji mezi 68–69° ale jsou tu už biky jako třeba Spešl Pitch který má už právě těch 67°.Samozřejmě to nelze dělat do nekonečna ale právě těch 67° se mi zdá na techničtější xc ještě použitelné.
Připomíná mi to situaci s vrchní rámovou trubkou,kdy plno výrobců stavělo biky tak že neumožňovala dostatečný prostor nad rámem.Dnes si myslím že jich to plno pochopilo a dělají kola s výraznějším slopingem,který přináší zejména u kol na techničtější ježdění pouze výhody.
Jo a nemyslím si že by platilo že všichni konstruktéři kol musí být chytřejší než lidé co na těch kolech potom jezdí:)
staryho jsem jel jen chvilku, jeste v dobach kdy jsem mel jen KHSo a byl jsem uneseny ze kolo s tak vysokym zdvihem docela pekne jede a zaroven uplne brutalne zehli… novejsi reign podle me zehli o chlup min…
nový žehlí líp, ale o fous hůř jede.
Díky všem za názory! Už je rozhodnuto. Jdu do toho Regina! :-)
Dobra volba :)
Jdi do Reigna , měl jsem Trance X , byl to dobrý bike, ale Reign jezdí do kopce jen o malinko pomaleji a dolů je to super žehlička :D . Je mezi něma jenom asi 0,5kg rozdíl.
Měl jsem trošku strach z toho zdvihu, ale je optimální na na blbnutí v jakémkoliv terénu.
A na těch Kendách jezdíš furt? To byla první věc, co šla pryč :-)
na čem teď jezdíš ty?
Schwalbe Nobby Nic 2,4.
Rychlejší jsou o třídu. Ale na morkým kameni bych byl rád za ty Kendy :-)
Bych ani neřekl…
Takže to bude asi o těch směsích ;-)
Mi prijdou Nobby nicy docela pomaly, rekl bych ze kombinace Nevegal DC 2.35/2.1 jede srovnatelne jako Nobby nic UST s dusi 2.4/2.4 a Nevegal bych rek ze drzi lip.
Nevim jak moc se Nevegaly postupně zlepšily (u novějších ročníků). Starší ročník 2004 se s NN nedá srovnat vůbec, v měření byl dokonce mimo měřící rozsah (tzn. že mohl mít téměř 2× valivý odpor než NN 2,4, prostě brutal; rozsah je do 50W).
NN UST 2,4 s duší ale netuším jaký má valivý odpor. To si někdy jezdil takovou divnou kombinaci? UST 2,4 NN jsem jezdil bez duší a tam je to velmi slušné, i když jsou pomalejší než 2,25 NN UST. A s duší je k dispozici měření, ale zase jen obyč verze, ne UST.
UST verze + duše, to by mi vozit ani nenapadlo.
Já letos asi nahodím i na Stereo laděné více do terénu nějakou trošku rychlejší kombinaci.
NN/NN 2,4 UST drželo na můj vkus parádně, ale už to je znát, že to jede hůře.
Takže letos dám buď NN/NN 2,25 UST nebo možná někdy dozadu i jen RaR UST 2,25.
Ty Nobby nicy 2010 vozim ted na zimu, oba riznuty tak ze bez duse nefungujou, s dusi OK.
Nevegaly jsou 2007 a novejsi, on taky bude kapku zalezet jestli je nevegal stick-E nebo DC
Na verzi určitě bude záležet. Ve 2004 buď ještě dvě verze nebyly nebo není jasné jaká to je. Kopíruje dostupné údaje:
„Kenda Nevegal Tubetype 120 2,35 50.7 / 57.4 755 > 50 43,33 N/A 6 6 Good 2004–08 Enduro / All-around“
K nevegalum asi tolik… silene se lisi smes podle toho jaky je to rozmer tzn 2.5 je uplne jina nez 2.35 a dale se lisi hodne verze Stick-E ( nejvic drzi, nemin jede, ma nejmekci boky), DTC ( drzi o neco mene, o neco lepe jede jak Stick-E, odolnost tsale nic moc), DTC SWS ( Drzi cca stejne jak DTC, Jede o neco malinko hur jak DTC, ma o dost odolnejsi boky a ma zevnitr zater → novinka roku 2010) pak jsou jeste rozdilne verze v patce a TPI. Osobne mohu rict, ze vozim DTC SWS kevlar 120TPI a odolnost je oneco horsi jak NN 2.4 EVO, ale zasadne lepe drzi predevsim v naklonech.
Ted jeste zacina byt celkem zajimava volba Maxxis Minion DHF – Mountain 26×2.50 EXO/3C s vahou 855g prvni recenzi na nej co jsem cetl ho vychvalili do nebes a navic je pry delan s tim, ze je mozne ho pouzivat jako bezdusovy. U nas se zatim, ale neprodava pac je to novej plast pro sezonu 2011. Jen ten rozmer 2.5 je dost vtipny, kdyz na stejnem rafku ma pres vzorek o 2mm mene jak nevegal 2.35 DTC :)