V rámci přechodu z jednoho z mých HT na celopéro zvažuji buď prodej celého kola, nebo koupi samotného rámu, což mi vychází cenově ekonomičtěji. Na zmiňovaném HT je kompletní sada SLX 2013 a RS Reba 2013, které nemají téměř nic najeto a proto si myslím, že že má přestavba smysl.
S celopérama zkušenosti nemám prakticky žádné. Měl jsem nějaké testovačky z RB, ale na IQ6 jaksi nešel seštělovat tlumič, takže při vyjížďce jsem to po 10km houpání otočil a znechucen jel domu. IQ už bylo jezdivější, ovšem s nefunkčním LO na vidlici a nebrzdícíma brzdama nešlo ani pořádně vyjet do terénu. Možná jsou IQ kola fajn, ale zatím jsem na žádném funkčním a seřízeném stroji nejel, byť oba ježděné měly slušné osazení, takže pocity nic moc.
Po referencích z fóra jsem začal pokoukávat po Giant Trance X, nicméně jediné, na které se mi podařilo usednout bylo X4 2013, byť nové, ale s nicotným osazením Alivia, RS XC32 a tlumičem Giant Air-R. Kolo těžké jako kráva, nicméně geometrie pocitově hodně jezdivá, sed příjemný. Moc jsem nepociťoval 120mm zadní stavby, ale je možné, že s lepším tlumičem by to chodilo líp (Giant air-r byl nafoukaný akorát na mojí váhu? Mám nabídku na takový rám, ale nedokážu porovnat chování s lepším tlumičem.
Alternativně k Trencu koukám na Canyon Nerve 120. Nikdy jsem na tom nejel a tak nedokážu porovnat, nicméně mám nabídku na tento rám s tlumičem FOX bez LO.
Kolo má být na celodenní vyjížďky, žádné chrtění ani bike park, skoky do půl metru v běžném terénu max párkrát za sezónu když se hecnu :D, nejčastěji pak kořeny a kameny cca do 20cm. Sjezd si užiju i na HT RB-DS, což na druhém (přestavbovém) kole nelze absolvovat.
Moje otázka zní, zda-li reálně uvažovat nad zmiňovanými rámy Canyon a Giant a jak moc se rámy od sebe liší.