Chtel jsem se zeptat co si myslite o zvyseni zadniho zdvihu vymenou tlumice s vetsi delkou? Vliv na funkcnost, zivotnost, geometrii atd, je to vhodne, pripadne dat samozrejme i vyssi vidlici.
Chtel jsem se zeptat co si myslite o zvyseni zadniho zdvihu vymenou tlumice s vetsi delkou? Vliv na funkcnost, zivotnost, geometrii atd, je to vhodne, pripadne dat samozrejme i vyssi vidlici.
neco malo ohledne toho se resi tady
http://www.bike-forum.cz/…rance-x.html#…
zvednuti je na cca 148mm pri pouziti tlumice 190/50
jo, to jsem cetl, presto jsem se chtel zeptat na nazor, jestli ten ram tim nejak netrpi, zmeni se tam lehce uhly, zatizeni jednotlivych casti, proste jestli se to nemuze ****** a jestli to pojede porad stejne, nebo vic houpat atd. ale diky
Ahoj, já ten rám upravoval, měnil tlumič za 190/50. K tomu jsem dal vidli 150mm od DT a podrželo si původní geometrii – alespoň dle mého názoru. Chová se to úplně stejně jako před úpravu, ale daleko konfortnější, ale pořád hbyté v technických pasážích, výjezdech i sjezdech.
To zni dost lakave. ted uz zbyva jen jestli to nema negat. vliv na zivotnost ramu?
podle me nebude… vem si to takhle – kdyz pojedes normalne, tak to sice bude zatezovany trochu jinak, ale vzhledem k silam ktere budou v ramu pri klidne jizde to je zanedbatelne. A kdyz ram dostane nejakou pecku, kterou uz ram pociti, tak to pobere odpruzeni, urcite se pohne vic jak 2cm pri takovem podnetu a to uz je ram v pozici jako pred upravou. Navic pokud vidlici geometrii vyrovnas tak by to nemelo nicemu vadit. Spis aby te vyssi zdvih pak nenutil jezdit agresivneji a ram tak bude dostavat vetsi pecky.
Nebál bych se, to je v podstatě rozdíl na ani né v mezích sagu nebo rozdíl ve zdvihu při jízdě do kopce z kopce. Všem (většíně) rámů vadí přetěžování na úrovni dorazu. Takže pokud se nezmění vyloženě určení kola, jen to bude trošku víc houpat a pružit, nemá smysl se bát. Podobně s tou vidlí, dává se tam sériově i 140mm talas, takže nějakých 150mm to snese v pohodě.
Navic rozdil mezi 140 a 150 neni 1cm ale min, protoze byva vetsi sag.