GIANT XTC ADVANCED vs. TREK Procaliber

46 nepřečtených
  • jdr79

    Zdravím všechny,

    protože jsem kolo naposledy kupoval v roce 1996 (Author Vision), tak jsem si řekl, že letos nazrál čas na nové.

    Na kole jezdím cross-country, většinou 50–100 km. Určitě mi bude stačit jen odpružená vidlice (klasická, ne styl GT), určitě chci 2*10/11/12 a na elektrokolo mám snad ještě pár let čas… :-)

    Výška/váha: 180/100

    Rozpočet: 50–80 000 Kč

    Zatím jsem se ve výběru dopracoval k těmto dvěma kouskům. Ocením Vaše názory proč ano a proč ne.

    V úvahách se pohybuju v okruhu výrobců Scott, GT, Cannondale, Trek a Giant atp.

    Díky…

    GIANT XTC ADVANCED 29 1.5 GE 2018/2019

    https://www.giant-bicycles.com/…-29-1dot5-ge

    https://www.giant-bicycles.com/…dot5-ge-2019

    vs

    TREK Procaliber 9.7 2018

    https://www.trekbikes.com/…9-7/p/21923/?…

    0 0
    • jdr79  

      *** klasická, ne styl Cannondale :-)

      0 0
    • Mr.Dawe  

      Obě budou dobrou volbou, sám bych se přiklonil k Treku.

      0 0
    • jdr79  

      Takže Trek a zkusit upgradovat brzdy na XT?

      Když už jsme u toho, máte nějaké doporučení z osobní zkušenosti na pedály?

      Děkuji!

      0 0
    • embi  

      Vzal bych Giant 2019, u Treka je nutnost hned po koupi vymenit kola…

      0 0
      • jdr79  

        Vyměnit kola? Proč?

        0 0
      • jdr79  

        Vyměnit kola? Proč?

        0 0
        • vysmátej bajker  

          těžký. rozhodně raději jiná kola než ty brzdy.

          0 0
          • jdr79  

            Dáš tip? Pro porovnání…

            Díky…

            0 0
          • hrota  

            Edit… moje chyba, blbě jsem se podíval…

            0 0
            • jdr79  

              V pohodě. XTC ADVANCED 29 1 je krásnej, ale 1×12. A já si pořád říkám, že ze 3 talířů půjdu na 2, že to bude akorát kompromis :-)

              0 0
              • hrota  

                Hele koukal jsem na Treka a nějak se mi to pomíchalo, takže můj koment ztratil smysl.

                Každopádně si nahodil limit 80k, tak jsem se koukl o patro výš :D

                0 0
              • Nutribird  

                Vůbec se toho neboj, nakonec zjistíš, že jsi měl nějakou placku úplně na nic a nic ti chybět nebude.

                0 0
                • sis  

                  Taky jsem šel 3-->1 (11sp) a vůbec žádný problém, právě naopak.

                  0 0
        • jonti  

          Kdyz vazis 100kg, tak bych kola nemenil. Tezsi a odolnejsi kola jsou pro tebe plus.

          0 0
    • jdr79  

      Takže malé shrnutí. Zatím tedy asi nejvíc vychází nejlépe kombinace:

      1. TREK Procaliber 9.7 2018

      Pedály Shimano XT PD-M8000

      2. GIANT XTC ADVANCED 29 1.5 GE 2018/2019

      Pedály Shimano XT PD-M8000

      brzdy už jsou XT

      • kola cajk?

      Závody nejezdím, takže to nemusíme s tím tuningem úplně přehánět. Jen tam, kde to má fakt smysl :-)

      0 0
    • jdr79  

      Takže malé shrnutí č. 2

      Malinko se v tom začínám ztrácet.

      Držme se prosím převodů 2×11. Kola bych nechal, nejsem tak výkonný jezdec, abych řešil gramy (jak píše jonti). Když mi budou připadat těžká, vždycky je můžu prohodit. Závody nejezdím, takže to nemusíme s tím tuningem úplně přehánět. Jen tam, kde to má fakt smysl :-)

      Všem děkuji za čas a konstruktivní nápady…

      .

      .

      .

      1. TREK Procaliber 9.7 2018

      Pedály Shimano XT PD-M8000

      povýšit brzdy znamená komplet nebo jen kotouče?

      .

      .

      .

      2. GIANT XTC ADVANCED 29 1.5 GE 2018/2019

      Pedály Shimano XT PD-M8000

      brzdy už jsou XT

      0 0
      • Nutribird  

        Pokud bych šahal na brzdy, tak asi rovnou celé, pokud máš 100 kg a rád to z kopce pustíš určitě to oceníš. Pokud bude prodejce ok, vymění a odpočte cenu nebo upraví.

        Pokud ti nejde o váhu, zvaž pedály, které budou mít větší opěrnou plochu. Nevím jak se na těch XT pojede v normálních botách. I když s nášlapy to je vždy divné pro normální boty.

        http://www.mojekolo.cz/…pm824-cerne/

        https://www.wiggle.co.uk/…ip-m-pedals/

        0 0
        • jdr79  

          Dobrý dobrý postřeh s těmi pedály. Jsem 23 let zvyklý jezdit téměř výhradně v cyklobotách, tak si říkám, že mi klasické nášlapy budou stačit.

          Ale ještě o tom popřemýšlím…

          0 0
      • gemini  

        Já mám ty shimana 500 na svém EX, vážím hrubě přes metrák a zatím jsem ty brzdy teda na limit nedostal. A to se na trailu ve sjezdech nějak zásadně neomezuju. Takže pokud nejezdíš nějaký pekla, nebo dlouhý sjezdy v Alpách, tak jim dej klidně šanci – vyměnit je můžeš kdykoliv.

        0 0
      • Rowdy  

        Mám přesně tenhle Procaliber, brzdy jsem nechal přehodit na SLX. Rozdíl je znát, jsem s SLX spokojenej. Ale i na těch Deore se dá jezdit, žádný problém v tom není. Ubrzdíš cokoli, jen do toho musíš dát trochu větší sílu. Jsem na těch původních brzdách pár set kilometrů najel a krom tý poněkud větší síly na pákách nic závadnýho nepozoroval.

        Fakt jsem nadšenej z toho, když každej vykládá, jak je třeba vyměnit to či ono. Hele to kolo, i kdybys ho nechal ve stavu, jak ti ho vydaj ze skladu, je normálně použitelný. Lepší brzdy jsou bonus, rozhodně ne nutnost. Lepší kola to samý, ale jestli vážíš 100kg (no jak já), pak je tam klidně nech věř, že jestli tě něco brzdí, kola to nejsou.

        Jo a je to XC kolo, ty chceš jezdit XC. Nechceš lítat dolem kopcem saltem výmolem. Takže asi tak k těm komponentám.

        0 0
        • DaD  

          +1

          0 0
        • jdr79  

          Ano, to, co píšeš, dává smysl. Jsem spíš opatrnější jezdec, navíc po východních Čechách.

          Pedály koupit musím – a uvidím, jak se bude prodejce tvářit na výměnu brzd za lepší.

          Díky :-)

          0 0
        • Mr.Dawe  

          +1

          0 0
    • sebarom  

      Na Giant XTC Advanced 1.5 GE 2018 jezdím od srpna 2018. Po upravení správné polohy sedla a výšky představce si nemohu stěžovat, kolo mi sedlo (velikost L, výška 182 cm). Oproti předchozímu MTB mám u Giantu problém v převodech 11–42. Až nastane čas (po dojetí kazety), tak kazetu vyměním za 11–46 a dostanu se tak, kde jsem byl předtím a co mi více vyhovovalo.

      Třeba časem udělám přestavbu i na jednoplacku, ale zatím nemám potřebu. Jinak s bikem jsem neměl do současné doby sebemenší problém. Jezdím každým dnem a užívám si to, asi tak…

      0 0
    • jamaco  

      Jen bych poznamenal že někdo kdo doteď jezdil author vision 96 tak bude z jakéhokoliv z těchto kol naprosto nadšený.. Nehledě na seriovost.. ;)

      0 0
      • jdr79  

        Máš pravdu, předsedo. Taky si to myslím.

        Jen jsem se chtěl v klidu poradit a přečíst názory ostatních – a nemyslet si, že všemu rozumím sám…

        0 0
    • boo-beek  

      Jen doplním, že přechod z 3× na 2× není tak fajn, jak by se mohlo zdát, u 3× máš menší rozdíly mezi převodníky, většinou se 2× prodávají s rozdílem 10–14 zubů, což je moc, takže na 2× Ti pak bude připadat řazení vepředu strašně skokové. Já to před časem absolvoval a bylo mi to fakt nepříjemný (z 3×9 na 2×10), po měsíci měnil na 1×11. Ta postupnost v řazení je mnohem lepší, nemusíš řešit, že vepředu o jeden lehčí, vzadu o dva těžší, abys do toho kopce trefil správně převod. 1×12 je pak ofc lepší rozsahem, pokud to budeš mít s 10z pastorkem a správně zvolíš převodník, tak to pokryje vše, co jsi měl na 3×. Výhodami pak jsou ještě čistší kokpit, méně kurvítek a mechanismů k seřizování, mentálně jednodušší řazení.

      0 0
      • jdr79  

        Hmmm, hmmm… Dává to smysl a něco na tom bude. Ale jak už jsem psal výše, jsem docela velká „konzerva“ – a už se 2× si budu „vizuálně a pocitově“ připadat jako na silničním kole (i když je to logicky nesmysl). S 1× by to bylo jako na trialu :-)

        A reálně to nezjistím, dokud si to kolo nekoupím a pár set km nevyzkouším. Uvidíme. Ale zatím vede Trek 2018.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.