Otazka je jasna, rad by som sa spytal na vase nazory a skusenosti. Predpokladam, ze to bude zaujimave pre viacerych, ktori riesia vyber GPS.
Otazka je jasna, rad by som sa spytal na vase nazory a skusenosti. Predpokladam, ze to bude zaujimave pre viacerych, ktori riesia vyber GPS.
Colorado neznam takze volba jasna. S Oregone jsem spokojenej i kdyz zatim ho vyuzivam spis jako drahej trace loger :)
Ak to chces pouzivat aj v zime na turach tak asi radsej Colorado. Aby ti neomrzli prsty kym nieco na nom najdes
Ak to chces pouzivat aj v zime na turach tak asi radsej Colorado. Aby ti neomrzli prsty kym nieco na nom najdes
Resil sem to samy na litani do rpace… preci jenom kdyz uz tak je jen jedna ruka volna a otocny ovladac je super…vse stacis ovladat jednim prstem aj v rukavicich…potrebujes zvetsit meritko? staci do nej jen lehce drbnout prstem a je to…zvysit jas? ci ulozit bod do pameti? zase staci jeden prst…vse se da ovladat ja kdyz ho drzis jednou rukou – to s oregonem neudelas…oregona koupil kamos taky v praci a ztm mu vyhovuje – pokud to ma jebly do drzaku ale kdyz nema drzak tak to zabere dve ruce…
proste sem vzal colorado, ofiko :))) mapy topo 2 pro a hotovo – spokojenej jako blecha
Kolečko se může časem zadřít nebo se dá při troše „šikovnosti“ i ztratit… O zadávání textu či souřadnic do Colorada si také myslím své, a není to nic lichotivého :-) Pomocí kolečka je to děsný opruz, než tam cokoli nakroutíš, tak z toho vyrosteš… Stejná opičárna Tě čeká i při jakémkoli vyhledávání POI a tak…
Oregon je v tomto bezkonkurenční, prostě ťukáš do displeje přímo na písmenka a je to ;-)
Také jsem na mnoha diskuzních fórech četl, že Colorado má celkem problémy s vodotěsností…
Me zamrzlo :)
heh … proč by to mělo zabrat dvě ruce? Pokud jsi normální člověk s pěti prsty, tak je ovládání řekl bych naprosto srovnatelný s mobilem (ohledně pohodlnosti ovládání jednou rukou – ano, je o něco tlustší, než mobil, ale …). S Coloradem zkušenosti nemám, ale když jsem vybíral navigaci, tak jsem prošel hodně diskuzních for, přečetl hodně recenzí a hodně se ptal lidí (přeci jenom to není zrovna malá investice – pro mnohé) a snad ve všech případech mi jako vítěz vyzněl Oregon – doporučují ho hlavně majitelé Colorad. Takže asi tak. Za mě jednoznačně Oregon. Jedna z mála nevýhod, co si teď tak uvědomím, je podsvícení – o tom se dočteš asi hodně, je pravda, že je slabší, ale dostačující – trošičku degraduje luxus a pohodlnost ovládání podobného přístroje. Nicméně si dle mých zkušeností to není zas taková katastrofa.
Rikam jak jsem spokojen ja :) ja si nemuzu dovolit koukat kam tukam, pro me je idelani drbnout bo namacknout kolecko a vim kde jsem…a ne cucet co zmacknout a jeste davat pozor abych se trefil… 300 za hodku v par metrech ti veme kus pozornosti :)))
Mám cca 14 dní Oregon 300. Naprostá spokojenost. Pravda někdo se může leknout podsvícení, ale má zkušenost : venku na denním světle ho mám pořád vyplé a displej, resp. směr, či trasa jde vidět dostatečně(při uchycení na držáku na představci), ostatní detaily člověk stejně při jízdě neřeší. Pokud chceš pořešit nějaký detail, či změnu, stejně to chytneš do ruky, pak to jde vidět normálně. Jinak OS rychlý, pohotový, satelity okamžitě, žádná jiná chybka mě nenapadá. :-) P.S. dotykový displej je bomba. i ve freeridových rukavicích super. Do auta plnohodnotná navigace, akorát bez zvuku… .-)
jaký používáš držák na kolo? (ideálně na představec, ne na rodla). Někde (tuším na Superforu) jsem četl, že někteří tam mají strach, že některým držákům by nevěřili. Někdo už ho dokonce takhle rozbil – hodil salto mortale a jediný co zničil byl právě Oregon.
Mám origoš držák od Garminu. Na představci, tak aby nevyčuhoval mimo kolo. (foto bych dal, ale mám rám v reklamaci :-( ). Absolvoval jsem na tom už i naprosté extrémy, drží to jako helvétská víra. Nebál bych se, že to spadne. Karambol ještě nebyl, pak eventuelně doplním. :-) Snad ne… :-)
Mam to na riditkach – original drzak. Uz jsem mel moznost letet pres riditka, urazit o strom prehazku, prasknout helmu a Oregon drzel jak pribitej…
Dik vsem, vyzera to na Oregon.
Dobra volba, mam ho prez pul roku a zatim nevim o nicem lepsim.
Taky jsem se tu na fóru radila, koupila jsem Oregon a nelituju. Je svižný, dotykové ovládání překvapivě dobré, i v rukavicích s dl. prsty není problém. Vozím ho s trvalým podsvícením, poslední vyjížďka 10h s acu Sanyo NiMh 2700 v pohodě, ještě 2 dílky baterek zbyly:) Na řídítka mám originál držák od Garmina, cca 250kč.
mám colorado, v poho, jen to zadávání jmi taky 2× nesedí..proti oregonu má ale podstatně lépe čitelný displej, oregon musíš rozsvítit i ve dne aby jsi něco viděl a colorado v poho čim víc slunce tím líp vidět, colorado s vodotěsnosti myslím dobrý.. řešili jsme ukázání teploty vzduchu a teploty vody. teplotu vzduchu colorado ukazuje a pro vyzkoušení teploty vody jsem ho hodil do kýble s vodou (asi 5min.), teplotu neukázal ale neublížila mu..oregon neukáže ani teplotu vzduchu..funkce jinak stejný..dnes bych váhal,pokud někdo „hodně“ píše, tak asi oregon
oregon by mel umet taky zobrazit teplotu vody. ale jeste jsem to nezkoumal…
tak to zkus, neumí zobrazit žádnou teplotu, jen to má v nabídce.. :-)
Pravda, že pro bikera stěžejní funkce… =)
Pokud vím, tak tuhle funkci má více GPS, ale jen s externím čidlem a dává to smysl při lovu ryb, ne při ježdění na kole.
Oregano neznám, Colorado mám jeden rok, funguje bez problémů. Přes kolečko žádné údaje neprogramuju, údaje do něj přehrávám jenom přes počítač – Ÿ internetu ztažené, nebo mnou přes MapSource vytyčené Tracks a Routen. Obsluha displeje přes kolečko je za jízdy velice jednoduchá. Geniální je zoom. Největší, obecně známou slabinou je kapacita bateríí – stačí na ca 6 hod – zřejmě poplatné velikosti displeje. Při delších výjižďkách to znamená náhradní baterie do kapsy......
6 hodin ? To je nějaká chyba. Colorado má psaných 15 hodin výdrže a Oregon 16. Oregon jsem teď v sobotu měl na vyjížďce puštěný přes 7 hodin a nejsem s baterkami ještě ani v půlce ukazatele… Momentálně v něm mám fungl nové baterky GP Recyko+, které mají kapacitu těsně přes 2100mAh (změřeno pomocí „lepší“ nabíječky). V nastavení GPS mám ale navolené alkalické baterie, při NiMH mi připadá, že ukazatel hrozně podměřuje a ukazuje vybité aumulátory, i když to není pravda (opět zjištěno následným poměrně dlouhým vybíjením v nabíječce).
Takže buď máš vadné akumulátory nebo je špatně nabíjí nabíječka… Také záleží na jejich kapacitě, ale cokoliv ne moc starého nad 2000mAh by podle mne mělo být O.K.
Ještě předtím bych ale zkusil nastavení baterek v GPS přehodit na alkalické…
Bohužel to chyba není, údaje výrobce nemají s realitou nic společného. Poukazovala na to řada testů i uživatelů. Baterie mám Max Cell s kapcitou do 3800mAh. Baterií mám dvě sady, musely by být obě defektní. Ale jak jsem psal, je to známý nešvar..... Táké jsem jednou použil jednorázový baterie… a po 5 hod. je vyhodil… – jel jsem tenkrát v noci a musel si dost často přisvěcovat – i tak ale nic moc......
Tužkové baterky s kapacitou 3800mAh? Tak už tohle je nějaké divné, takové baterky v současnosti neexistují.
A i když Colorado vydrží o trochu méně než třeba 60CSxko, tak 6 hodin opravdu není normální.
nevím, jestli se mi podařilo fotku baterií vložit… – hledal jsem je přes intrnet dost dlouho, přinejmenším na nich je 3800 mAh napsáno.....
Podle mne jo to také blbost… Nic tak rozměrově malého, s tak velkou kapacitou v NiMH, zatím neexistuje… Rád bych se mýlil, ale tohle je spíše nějaký nekalý trik výrobce.
Jestli máš možnost, tak zkus změřit jejich skutečnou kapacitu, pak by se dalo pokračovat ve zkoumání kde je problém. Nebo si od někoho půjč značkovější baterky s normálnější kapacitou a dej vědět ja se Colorado chovalo s nimi.
Od svého známého, který obchodoval s číňanama. Chtěl nabíjecí AA baterky. Dotaz Číňana zněl: A jak velkou kapacitu tam chcete natisknout? 2800 se výborně prodávají. :)
Jeslti máš nějakou inteligentnější nabíječku, tak je schválně změř. Už reálná kapacita 2700mAh je vynikající a přes 3000mAh (reálných) určitě nic neexistuje.
Skoro mi to přijde tak, že o co víc mají natištěno, o to menší mají reálnou kapacitu a můj odhad je, že nebudou mít ani celých 1500mAh.
A ještě samozřejmě také záleží jak brzo po nabití je použiješ. Některé horší baterky mají úplně šílené samovybíjení, tím myslím třeba že za 1–2 týdny po nabití jsou třeba už jen na polovině kapacity.
je tam napsáno max 3800 mAh, takže reálně tak dejme tomu kolem 1000 mAh ?.-)
Takže těch 3800 mAh bude náboj, který musí nabíječka baterce předat, aby se nabila na 1000 mAh
Že jde na Coloradu určit typ baterií ani nevím, musím prozkoumat, díky za typ.
taky si myslím, že máš něco špatně, normálně jezdím na jedny baterie celý den a ještě mi nikdy nedošly a večer ukazují min. 2 čárky!!
Nám tohle dělá i Oregon … když tam dám nově nabité baterie (tuším 2700mAh), tak to dvě čárky sežere jak prd … ale na ty další dvě to vydrží ještě hodně dlouho … s poslední čárkou (červenou) jsem měl navigaci ještě na dvou vyjížďkách (tzn. zhruba 6 hodin) a vydržela – pravda nesvítil sem – používal jsem jen jako záznam trasy). V nastavení jsou nastaveny Ni-MH baterie.
Niekde na ceskom webe visi recenzia Oregonu, kde testovali vydrz bateriek a s vypnutym podsvietenim sa dostali na cca 15h, s podsv. na 50% na cca 14h, s podsv. na 100% na cca 6h (tych 6h si nie somisty, ostatne casy som si isty). Take svietenim na 50% cely cas sa celkej vydrzi skoro neublizi.
Ano, tak to bylo, jen pro 100% podsvícení byl pokles výdrže také poměrně malý, nevím přesně kolik, ale určitě to nebylo na 6 hodin ale něco ve stylu 12h.
Tak niekde medzi:
výdrž s maximálním podsvícením displeje: 9 h 22 min výdrž s 50% podsvícením displeje: 14 h 18 min výdrž bez podsvíceného displeje: 15 h 8 min
Mě to dělá stejně… 2700 plně nabité, dám je tam a za půl hodiny jsou 2 čárky. Když jsem to dal potom do nabíječky na vybití, jelo to ještě celý den, než to bylo na dně. Tak možná fakt nastavit alkalické a bude to. :-)
Jakou verzi firmwaru používáš ? Realnější zobrazování stavu bateriií řešil Garmin ve verzi beta 2.85. V tuto chvíli bych doporučoval aktualizovat na beta 2.95
WebUpdater Garminu mi nabízí pouze verzi 2.90 – odkud je betaverze? 2.95?
Díky za info
Už přes týden je tu 2.97 beta. Pokud vím, tak má jedinou podstatnější chybu, kdy nějak zlobí kompas při pomalejších rychlostech. Pokud ale neděláte geocaching nebo nechodíte s GPS pěšky, tak by to vadit nemuselo ;-)
Myslíte, že má smysl přecházet z Visty HCx na Oregona 200? Vistu mám asi rok; vadí mi na ní velmi pomalé překreslování map a malý displej. Člověk potom ztrácí celkový přehled o trase. Mapu moc nemá smysl posouvat (kvůli pomalému hardwaru) ani oddalovat (kvůli malému displeji). Je ale otázka, jestli by tohle u Oregonu bylo výrazně lepší. Je jasné, že s navigací vždycky bude mít trochu horší celkový přehled o trase, přece jen to není papírová mapa. NAvíc mě odrazuje ono tolikrát kritozované špatné podsvícení a horší výdrž.
Na Pixmanii mají Oregon 200 za 7000, to je pro mě docela zajímavá cena. Kdby to stálo víc, ani o tom nepřemýšlím.
200 neznam, ale predpokladam, ze je to velmi podobne 400. Se zapnutym podsvicenim 50% s baterkama Sanyo 2700 to vydrzi pres 12 hodin.
Rychlost prekreslovani mapy (TOPO Czech 2) je bezproblemova.
Dá se podsvícení jednoduše jednorázově aktivovat (třeba na 5 sekund apod.)? U Visty stačí pohnout joystickem. A také se displej sám rozsvítí, když navigace něco hlásí (změna směru trasy apod.). Bylo by hloupé, kdyby člověk musel pořád jezdit se zapnutým podsvícením.
Samozřejmě… Dá se tam nastavit jak dlouho má svítit než zase zhasne.
V některém z posledních FW dokonce přibyla možnost displej úplně vypnout, takže zbytečně nežere baterky když není potřeba. Dokonce v tu dobu Oregon ani nepřepočítává a ani nepřekresluje momentální polohu na mapě. uknutím do displeje se ten rozsvítí a v ten moment na mapě vidíš polohu, kterou jsi měl v době, kdy se displej vypnul. Během pár desetin sekundy to ale přeskočí tam kam má.
Přesně tak, mám ho cca 3 týdny, asi s nejnovějším FW. Tu fcnki tam už mám, tzv. battery save. Po 10s se úplně vypne displey (ideál, třeba když to máš jenom jako tracklog vzadu v dresu). 6ere to 0000 nic. Pak stačí jenom ťuknout a hned to vykreslí mapu s akt. pozicí. :-) Je to super. Určitě doporučuji investovat minimálně do 300. 200-ka má myslím strašně malou kapcitu. 300 už 850MB i bez SD.
Tak ale SD to vyřeší zcela dostatečně, ne?
Oproti ostatním má malou vnitřní paměť, takže bez karty se neobejdeš. Pak mu chybí kompas a barometr. Z těch dalších věcí např. neumí bezdrátový přenos mezi ostatními Oregony.
Barometr mám na tachometru. Kompas bych možná někdy využil, nevím. Topo 2 už mám , takže v tom by nebyl problém. Otázka je, za kolik by se mi podařilo prodat tu Vistu HCx.
Jasně, barometr zas tak důležitý není. Jen jsou s ním záznamy tras (tím myslím výškový profil) mnohem přesnější. GPS si data o výšce tahá normálně ze satelitů, kdy je ale vertikální rozlišení celkem hrubé, někdy se jedná až o desítky metrů rozdílu vůči skutečnosti… Ale když tomu pomůžeš i barometrem, tak je to o mnoho lepší. Ale nenutím Ti ho, ne každý ho opravdu využije a zbytečně zvyšuje cenu přístroje.
Kompas je potřeba jen při pohybu pomalou rychlostí, obyčejně krokem, jinak už směr pohybu určují data z družic.
„Topo 2 už mám“… To je sice super, ale pokud se nechceš stát „softwarovým pirátem“, tak si ji budeš muset koupit znova, protože licence je platná jen pro jeden konkrétní přístroj, ve Tvém případě pro Vistu ;-) Se současným odemykacím klíčem ji v Oregonu nerozchodíš…
barometrický výškový profil je přesnější? Tak to teda čučím … jedna z věcí, kterou jsem od GPS očekával, je právě relativně přesný výškový profil projeté tratě … a pravděpodobně dělám někde chybu, ale po stažení do PC a prozkoumání jsem se nestačil divit … profil absolutně nesouhlasil (jel jsem z bodu A do bodu A – v profilu byl mezi prvním a posledním bodem rozdíl přes 100 metrů. Z bodu B do bodu C jsem jel po rovině – podél přehrady – v logu byl problém tento úsek najít: mezi body B a C byl výškový rozdíl 50 metrů a rozhodně se to nezaznamenalo jako rovina). Navíc byl celý profil posunut asi o 250 výškových metrů níž než je v reálu – tohle jsem přičítal nezkalibrovanému barometru. Tohle mě opravdu zklamalo, jenom při zapojení fantazie šlo poznat jakou trasu jsem vlastně jel. Profil získávaný pomocí družic jsem ještě nezkoušel (ale ted jsem znejistel jaký ten profil jsem tam měl vlastně nastavený – ale je to fuk, bylo to nepřesný jako kráva). Nesetkal jste se někdo s něčím podobným? Případně jak funguje výškoměr vám (+ jeho nastavení)?
Četl jsem recenzi na stránkách zde. Je to tam celkem pěkně popsané. Je tam napsáno, že když necháš ležet oregon třeba na parapetu půl hodiny, tak ti nastoupá třeba 20 výšk. metrů. i když se koukneš na určování nadm. výšky, tak to pořád skáče metr nahoru a dolů. Ještě jsem to pořádně nezkoumal. Na první vyjíždce mi to hodilo asi o 200 nastoupaných metrů víc, ale včera mi to po kontrole na 3 nezávislých cykloapikacích vyšlo ±5 metrů přesně. Tak budu ještě zkoušet. .-)
díky, až bude čas, tak mrknu, pročtu vyzkouším … taky jsem to ještě nějak moc nestudoval .. bohužel ted není moc času … celkově ještě s Oregon nejsem sžitý tak, jak bych si představoval…a určitě ne tak, jak by si on sám zasluhoval :)
Když to správně používáš, tak ano :-) U mne není problém na celodenní vyjížďce vyjet z místa A do místa A a rozdíl mám nakonec do ±5m. Je ale fakt, že se mi ještě nepovedlo jet za špatného a během dne podstatně se měnícího počasí, to by mohlo způsobit asi větší rozdíly…
Kalibrovat je ovšem základ, ale bohatě stačí jednou za den, před vyjetím. Dělám to tak, že venku zapnu GPS, počkám tak 1–2 minuty než se nachytá co nejvíce satelitů, pak zkalibruji barometr, a vynuluji trasový počítač. Poté zapnu záznam trasy a mohu vyrazit.
Ty Tvoje naměřené hodnoty jsou dost zběsilé. Nemáš třeba barometr v režimu „konstantní nadmořská výška“ ? Jinak si to nedovedu vysvětlit…
Těch ±5m je myšleno jako rozdíl mezi počáteční a koncovou výškou při trase A → A.
Taky jsem se obával čitelnosti displeje a po zhruba 3 měsících používání musím konstatovat že bych v tom neviděl problém. Používám venku podsvícení zhruba na 70 % a bez problémů. Naopak až mě někdy překvapí na ostrém slunci jak je displej dobře čitelný. Pokud si vedle toho dám mobil (který je třeba v místnosti krásně čitelný), tak na mobilu není vidět vůbec nic, kdežto displej Oregona je krásně čitelný.
S tou Pixmanií bych si dal pozor, při zběžném pohledu mi připadá že v ceně nejsou žádné mapy.
ad Pixmania
Také mi to tak přijde. Píší tam jen „Mapa světa“ a „Kompatibilní BlueChart g2 a karta MapSource“… Mapa světa je dost široký pojem, ale určitě to nebude nic extra. Ale Bluechart mapy jsou snad námořní, ne ? To je v našich zeměpisných šířkách a ještě k tomu ke kolu jaksi celkem k ničemu :-)))
Takže k tomu dokoupit nějakou českou turistickou, to znamená minimálně dalších 1990 Kč za TOPO Czech. Pro verze stojí 3990 Kč…
Asi bych se na Pixmanii vykašlal a koupil to spíše tady, je to už v kompletu s mapami
Tak znovu
Teď jsem zjistil, že na svém Oregonu 300 koupeným cca před 3 týdny mám FW 2.98. .-) to jsou prdy…
Též sem přemýšlšl o Oregonu 300.Měl sem půjčenou Vistu HCX a MAPS 60 CSX.Pokud budu uvažovat o novém přístroji a ne o bazaru nebo koupi v zahraničí,vyhrává nyní rozhodně Oregon,tím jak je zpracován a co umí.Dost podstatné mínus u Oregonu je ale výdrž baterií a tmavý displej(ten je krásně čitelný jen na přímém slunci).
V této chvíli ovšem posečkávám se samotným nákupem ,jelikož Garmin uvádí novou řadu Oregon 500 a Oregon 500t,kde bude prakticky to samé co ve stávajících Oregonech,ale již má být zapracováno na tom tmavém displeji.K tomu na víc zabudovaný fotoaparát se zaostřením(snad to někdo využije) a tří osý kompas,jenž má ukazovat vše i ve vertikální poloze.
No posečkáme a uvidíme.Cena 500dolarů
Takže u nás 2× tolik… :-(
Tohle už nehrozí, místní distributor a prodejci zde v ČR konečně dostali rozum a ceny jsou už téměř rok hodně podobné těm venku.
Např. Oregon 300 má doporučenou cenu $500, tady za něj s mapou TOPO Czech 2Pro chtějí od 11tis výše. To mi přijde rozumné. Když se do toho započítá clo, DPH a nějaká ta marže + samotná mapa, která normálně stojí 3990,– Kč …
oregon 300 pro se da sehnat i za 9,5k :)
Nebo tak ;-)
To kolecko Colorada je naprosta silenost.
Pokud nekdo vaha nad touto volbou, doporucuju pro ulozit waypoint a zmenit mu nazev – na nejak dlouhy a je rozhodnuto.
Colorado v tomhle smeru vyzaduje opravdu hoooodne trpelivosti.